Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonvakantie in de winter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zonvakantie in de winter

Door de werkloosheid van Freundin was het budget wat krap, en nu ze een nieuwe baan heeft, is de tijd krap, dus het resultaat is dat we deze zomer niet meer op vakantie gaan.

Daar balen we wel van, want we hadden ons voorgenomen voor 't eerst in jaren eens weer de zon op te zoeken.

Zal dus wel in de winter worden. Wat zijn dan de opties om ergens een beetje zon te halen? Hawaii? Curacao? Dominicaanse Republiek?

Het moet er mooi zijn, met palmen en strand enzo, en het moet ook een beetje veilig zijn. Dus niet zo'n resort waar je eigenlijk verplicht in moet blijven omdat je anders meteen wordt overvallen.

Ideeën welkom! Het heeft geen haast, want 't duurt nog wel even. :-)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

"Wat zijn dan de opties om ergens een beetje zon te halen ?? "

www.sundays.nl

AMSTERDAM

Adresgegevens: Middenweg 22-24
    1097 BN Amsterdam
    Telefoon: 020-4632673

Openingstijden: Maandag: 08:00-22:00
    Dinsdag: 08:00-22:00
    Woensdag: 08:00-22:00
    Donderdag: 08:00-22:00
    Vrijdag: 08:00-22:00
    Zaterdag: 08:00-21:00
    Zondag: 09:00-21:00

Scheelt weer zo'n 15 uur vliegen naar "The Big Island" .. ;-)
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Dit is een aanrader als je van zon houdt:
      http://www.olhuveli.com
      Maar je moet er niet naar toe gaan voor de cultuur.
      www.carscoffeecigars.nl

Comment

@Brun: Haast heeft 't niet? Daar moet je wel even rekening mee houden. Wij gaan mogelijk ook met kerst vliegen naar de zon, maar als je nu boekt ben je goedkoper uit dan over enkele maanden, of zelfs last minute. Tenzij de economie nog verder instort als de blaadjes vallen... ;)

Ik heb echt nog geen flauw idee waar wij heen gaan. Normaal gaan we voor actieve vakanties, beetje rondtrekken etc. Maar nu moet ik (soort van verplicht) niets doen en in de zon liggen, minimaal een week lang. Zal mij benieuwen, want dan is een all inclusive tripje naar Egypte/Brazilie/Mexico (uche uche) Dominicaanse Republiek, allemaal om 't even natuurlijk. :) Al wil ik zelf geen tijdverschil tijdens die reis (kan ik niet tegen). Kortom, ik ben benieuwd naar de suggesties voor Brun, wellicht zit er voor mij ook iets leuks tussen.

Comment

Nou, niet moeilijk.......................

De Malediven dus.......................zon, zee en strand, meer nog een ongeëvenaarde onderwaterwereld.

Veilig, rustig, geen klootjes plebs gummenminderwaardig volk zeg maar.

Nadeel; minimaal 3 keer modaal verdienen, anders zit het er niet aan....................:-) Liever 5 keer modaal voor het ultieme genot en gemak zeg maar.................

En je raadt het al, ik ben er een stuk of 10 keer geweest..................:-)
          If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

[email protected] Maatje van me is er ook al vaak geweest en zal nog wel vaak gaan.

Comment

Ja, Malediven, ik wilde het net zeggen. Als het een béétje meezit ga ik er deze zomer ook nog naar toe. I'll keep you posted brun.
              Oliestoken voor het goede doel

Comment

http://www.d-reizen.nl/voi3/offer/in...div=&=pO&nr=-1

Mwah, 5x modaal valt ook wel mee.. ;-)

Comment

Ach, en vanuit D boeken en vliegen is allicht goedkoper dan in NL..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                    http://www.d-reizen.nl/voi3/offer/in...div=&=pO&nr=-1

Mwah, 5x modaal valt ook wel mee.. ;-)

Maar ***....................:-)

Comment

patsen met je (winter)vakantiedraadje geworden?

Zonvakantie of warm weer vakantie? Op de skipistes kun je namelijk uitstekend zonnen en ook nog wat leuks doen. Als je buiten het seizoen gaat, is het nog rustig ook. Strand vind ik niet zo veel aan.

Als ik per se naar warm wil in de winter, zou ik kiezen voor Saba. Je hebt de tijd om de totale bevolking te leren kennen (1424 zielen lees ik) : http://en.wikipedia.org/wiki/Saba#Tourism

En neem je audi mee:
                      Driving "The Road" is considered to be a daunting occasion, and the curves in Windwardside are extremely difficult.
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                        patsen met je (winter)vakantiedraadje geworden?

Zonvakantie of warm weer vakantie? Op de skipistes kun je namelijk uitstekend zonnen en ook nog wat leuks doen. Als je buiten het seizoen gaat, is het nog rustig ook. Strand vind ik niet zo veel aan.

Als ik per se naar warm wil in de winter, zou ik kiezen voor Saba. Je hebt de tijd om de totale bevolking te leren kennen (1424 zielen lees ik) : http://en.wikipedia.org/wiki/Saba#Tourism

En neem je audi mee:

Saba is in ieder geval 0,0 meter strand. Wel 1 van de leukste "luchthavens" ter wereld.

Als je de Nederlandse Antillen overweegt, dan moet je bedenken dat Curacao, hoe mooi ik het ook vind, niet echt run-of-the-mill bounty eiland is. Als je echt rust wil, is Bonaire misschien meer aangewezen. Ook Sint Maarten is erg leuk, zeker door dat het een Frans deel heeft.

Groet
                        GJ

Comment

Duiken en snorkelen zijn anders ook prima activiteiten.................

Met gebroken ledematen en gescheurde kruisbanden met de eerste de beste gipsvlucht terug vind ik persoonlijk een minder aantrekkelijk alternatief...............maar ieder zijn ding natuurlijk....................

En apres ski doet mij denken aan carnaval, laat ik daar nu net de pest aan hebben..................:-)

Brun had duidelijk aangegeven dat er palmen en een strand moest zijn, en dan bedoelde hij vast geen feest tent met neppalmen en een kamerbrede foto van een strand........................:-)
                          Last edited by Romo; 16-07-09, 14:06.

Comment

Zo'n bounty-eilandje is wel erg gaaf. Maar ik zal het nog even beter formuleren.

Eigenlijk is het vooral een kwestie van minstens 7 dagen (vlucht niet meegerekend) zon, mooi blauw zeewater, boekje en goede wijn.

Er moet dus zon zijn. En een strand. En je moet af en toe in de zee kunnen zwemmen (qua temperatuur en haaien enzo).

Snorkelen en duiken hoeft niet. Disco's en überhippe strandbarretjes al helemaal niet. Animatieprogramma hoeft ook niet. En cultuur hebben we op de thuisadressen al genoeg, dus daar kunnen we ook prima een weekje zonder.

Goed eten en drinken is daarentegen wel weer gewenst. Fraaie natuur ook. En uiteraard mooie kamer met een uitnodigend bed *kuch*.
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Romo Bekijk bericht
                              Brun had duidelijk aangegeven dat er palmen en een strand moest zijn, en dan bedoelde hij vast geen feest tent met neppalmen en een kamerbrede foto van een strand........................:-)
                              I stand corrected :-)
                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                Goed eten en drinken is daarentegen wel weer gewenst. Fraaie natuur ook. En uiteraard mooie kamer met een uitnodigend bed *kuch*.
                                Vergeet dan niet om een queen/kingsize bed te regelen. Onmogelijk hoeveel bruidssuites twee losse bedden hebben :/

Comment

Vorig zijn zijn we met kerst / oud & nieuw naar Langkawi, Maleisie geweest. Helemaal geweldig.

Dit jaar gaan we iets later, van 28/12 tot 15/1, naar Bali, niet de voor de hand liggende toeristenhopen maar rustige plaatsen.

Wel een tyfus eind vliegen maar dan heb je ook wat :-)

Comment

Enneuh, wat deed zoiets knaaktechnisch, Tux?

Comment

Brun, ik wil je niet overhalen of zo, maar op jouw vraag is maar 1 antwoord; Malediven.

Rust, rust en nog eens rust, duiken en snorkelen kan maar hoeft natuurlijk niet ( snorkelen is makkelijk daar en zeker een gemiste kans, en je hoeft er maar 5 meter voor het water in)
                                      Water is rond de 30 graden celcius, het zicht minstens een meter of 30 waarbij je in je eigen aquarium zwemt, haaien zijn er wel maar die hebben zat te vreten en laten jullie wel verveeld links liggen. Buitentemperaturen rond de 30 graden en meestal een lekker zeewindje, mooie ligstoelen, dus lekker luieren en lezen.
                                      Het eten is er zeer internationaal met natuurlijk streek eigen gerechten ( vis), van hoge kwaliteit met dito wijnen.
                                      Animatie niet of nauwelijks, disco`s nog nooit van gehoord en strandbarren ook niet. Je zal je er zeer op je gemak voelen, entspannung pur zal ik maar zeggen......................
                                      Mooie kamers met alles der op en der an, hooguit een 50 hutjes op de kleine eilanden, dus bij max bezetting een man of 150 ( en max bezetting heb ik zelden meegemaakt) i.c. je vindt elkaar daar niet terug en je waant je Robinson Qrusoë op zoek naar Vrijdag..............
                                      Vanaf Düsseldorf in een kleine 10 uur vliegen rechtstreeks naar Male, met een transfer middels speedboat dan wel watervliegtuig naar je bestemming is nog eens de slagroom op het toetje.
                                      Waarschuwing; zeer hoog verslavings gehalte. Er zijn eigenlijk geen alternatieven meer als je hier geweest bent. Voordeel; geen rare dieren en ziektes, dus geen vaccinaties nodig. Alleen goede factor tegen de enorme zonkracht ( die standaard onderschat wordt, je zit op 4 graden Noorderbreedte, de schaduw staat tussen je benen)
                                      Last edited by Romo; 16-07-09, 21:33.

Comment

Romo, wordt je niet helemaal gek van de herrie daar? Ik bedoel, al die pompende newlyweds...? ;-)

@brun: Langkawi was iets van 3,5K en aankomend Bali rond de 3K. Laatste is dan wel 15 dagen, valt nog mee.

Comment

Ik sluit me bij Romo aan. De meladiven komt volledig overeen met je wensen. Ennuh: heb je CM ooit horen praten over de malediven? Nee hè. Dus doen. 5maal modaal valt trouwens wel mee. Met 3maal kan je er ook prima vertoeven.
                                          When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
                                            Romo, wordt je niet helemaal gek van de herrie daar? Ik bedoel, al die pompende newlyweds...? ;-)

@brun: Langkawi was iets van 3,5K en aankomend Bali rond de 3K. Laatste is dan wel 15 dagen, valt nog mee.

Niet een 2 onder een dak hut nemen, vrijstaand heb je geen last.............:-)

En niet naar Makunudu ( Noord Male Atol) daar (te) veel jonge stellen en matige strand snorkel condities.

Er zijn hele mooie pareltjes daar, tip; Ihuru Angsana

Comment

Kleine toevoeging;

Het mooie als je in de winter gaat dat dan op Malediven de Noord-Oost passaat waait, dit is ongeveer van laat oktober tot begin april. Dat houdt in; minimale neerslag, strak blauwe luchten en een spiegelgladde zee met weinig of geen plankton. Zeer goede condities dus.
                                              Ga je rond deze tijd dan heb je de Zuid-West passat, meer neerslag, meer wind en een onrustige zee met meer plankton en dus minder zicht, ook benauwder, kortom; minder aantrekkelijker.
                                              De winter periode is daarom ook duurder dan de zomer periode.

Nu moet het toch duidelijk zijn Brun, wegwezen .................................:-)
                                              Last edited by Romo; 17-07-09, 06:59.

Comment

Kijk, dat zijn de tips, heren. Dank. Malediven, cool. Des te meer rust, des te beter.

Zou trouwens wel de eerste keer zijn dat we 1,5K pp op een vakantie stukslaan, maar goed, het moet er maar eens van komen hè. Ik ga het aan moeder de vrouw voorstellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                  Kijk, dat zijn de tips, heren. Dank. Malediven, cool. Des te meer rust, des te beter.

Zou trouwens wel de eerste keer zijn dat we 1,5K pp op een vakantie stukslaan, maar goed, het moet er maar eens van komen hè. Ik ga het aan moeder de vrouw voorstellen.
                                                  Nou, als een dergelijke vakantie de eerste keer is kan je het maar beter in 1x goed doen. Ipv achteraf spijt hebben dat je naar een B-lokatie bent geweest waar je alsnog veel voor kwijt was.

Comment

Ik bedenk me trouwens net de reden dat CM er nooit zal komen. Het is een islamitisch land. Maar wees gerust: de meeste eilanden zijn moskee vrij. Geen gillende iman, 5 keer per dag. En er wordt door het srilankaanse barpersoneel alcohol geschonken.
                                                    Meest iritante vond ik dat je goed moest oppassen bij lopen in zee. Ik heb een paar steenvissen gezien, die in 50 cm water lagen. Daar wil je niet op trappen.
                                                    Duiken is erg leuk, maar niet strikt noodzakelijk. Ik heb twee weken gesnorkeld en voldoende gezien. Het is geweldig om een mantarog te zien zwemmen, maar een baars van 2 meter lang in close range is ook al voldoende om diep respect voor vissen te krijgen. En een schildpad van anderhalve meter grootte of roggen in diverse maten was voor mij ook voldoende. Zeker als ze rond je zwemmen. 's nachts zwemmen werd mij trouwens afgeraden. Dan zouden de tijgerhaaien rond de eilanden jagen.
                                                    Bovendien: door naar de malediven te gaan bezoek je een land met tamelijk hoog-ecologisch toerisme. Ze zijn zich daar als geen ander land bewust van de stijgende zeespiegel en ze doen bijvoorbeeld heel veel aan goede afval-verwerking.
                                                    When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                                      Nou, als een dergelijke vakantie de eerste keer is kan je het maar beter in 1x goed doen. Ipv achteraf spijt hebben dat je naar een B-lokatie bent geweest waar je alsnog veel voor kwijt was.
                                                      Precies... daarom vraag ik hier ook naar ervaringen.

Gummen rulez, wat dat betreft.

Comment

Even brun gek maken: http://www.3oceanstravel.com/

Comment

Die bucht vliegt wel allemaal economy... Waar kan ik reizen in business class boeken? :)
                                                          2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Hier ben ik een aantal jaren geleden geweest:

http://www.shangrilacaribe.net/

Het was de mooiste vakantie ooit. Wat een rust en wat een locatie, geweldig. Weg van al die hoge Riu Hotels....hier moet je dus zijn!

En tja, de Mexicaanse griep moet je op de koop toe nemen ;-)
                                                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Hoe lekker een paar dagen strand kan zijn, na twee dagen krijg ik het al op m'n heupen. Ik vind het altijd een beetje zonde om zo ver te reizen en alleen maar strand en het lokale dorpje te zien, en dat 2 weken lang. (ok, tijdens de winter kan het niet anders).

Strand waarbij je nog een hoop interessante dingen kunt zien en beleven zou voor mij beter zijn. Dan gebruik je het strand om even bij te komen.

Maarre, die Groningsche bloedworst verbrandt toch levend in zo'n tropische bestemming?
                                                              ;)
                                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                                Hier ben ik een aantal jaren geleden geweest:

http://www.shangrilacaribe.net/

Het was de mooiste vakantie ooit. Wat een rust en wat een locatie, geweldig. Weg van al die hoge Riu Hotels....hier moet je dus zijn!

En tja, de Mexicaanse griep moet je op de koop toe nemen ;-)
                                                                Dit is dus precies wat ik bedoel: na onze rondreis door Mexico, Guatamala, Honduras en Belize eindigden we in Playa del Carmen: mooi strand, maar vergeven van de Amerikanen. Na 1 dag bakken had ik het gezien, de volgende dag ging ik duiken (dat is wel super daar). Gelukkig is op de Yucatan heel veel te zien, maar echt 10 dagen Playa del Carmen zou ik nooit de mooiste vakantie van mijn leven kunnen noemen.

Zo zie je maar: sommige mensen hebben geen smaak :)
                                                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Working...
                                                                X