Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bier

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bier

Ik zag iets in het wijndraadje...

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
    *kwijlt als Homer Simpson bij 't zien van een donut*

Westvleteren....
    Ik heb nog anderhalf krat 8 hier staan, ik geraak niet tot aan de pater aan de telefoon om een krat 12 te reserveren. Maar de 12 is zoveel beter dan de 8 :)

Wel een glas gescoord in Brussel voor highly inflated prices.
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Tja, Westvleteren is idd wel de top. Toch ga ik voor een Rochefort 8 of 10, daar hoef niet een pater voor te bellen, je kunt het gewoon in de winkel kopen. :P
    AR Giulietta QV Savali
    Maserati Racing

Comment

Sinds West-Vleteren de prijs heeft gekrijgen voor het beste bier van de wereld, is er bijna niet meer aan te komen. Het is een waar genot inderdaad!
      Rochefort is inderdaad minstens zo goed, maar West-Vleteren heeft natuurlijk door de moeilijke verkrijgbaarheid iets magisch.

Als het puur om de smaak gaat, kun je ook St. Bernardus nemen. Dat is exact hetzelfde recept als West-Vleteren, maar gewoon normaal verkrijgbaar voor normale prijzen.

Comment

Doe mij ook maar gewoon een Rochefort. Helemaal goed. Trouwens, over bier. Ik heb vroeger als student vaak bier gebrouwen en bij opruimen van de kelder nog een aantal 0.75 liter flessen in dezelfde stijl als Rochefort/West-Vleteren gevonden uit 1998. Dat was de beste partij die we ooit gemaakt hebben. Ook rond de 10% alcohol.
        En, eerlijk waar, zo moeilijk is het niet. Een Karmelietachtige Tripel maak je bijvoorbeeld vrij makkelijk.
        You know that reality is immaterial

Comment

SS, lets get together and try it ... zo'n paterkleedje kost zoveel niet in een goeie carnavalwinkel :-)
          Rock on. RS.

Comment

Je moet zorgen dat je heel schoon werkt en dat je de juiste temperatuur goed constant kunt houden, dan lukt het wel inderdaad.
            Ik wil het ook nog weleens gaan doen, maar weet nog geen goede oplossing voor een constante temperatuur.

Comment

Schoon werken bij het bottelen en vooral niet onderin de pan laten verbranden tijdens het brouwen.

Wij hadden een zelfroerende, stoomverwarmde 150 liter ketel van de studentenmensa voor het maïschen, en nog zo een van 100 liter voor het filteren. Ideaal, ook vanwege de stoomverwarming nul kans op verbranden en vooral voor het warm filteren.

Ik zoek nog steeds een oplossing om thuis warm te kunnen filteren, want als dat te snel afkoelt, slaat het filter dicht door uitvlokkend eiwit.

We hebben ook nog eens 350 kg pruimen laten vergisten en daarna verstookt in dat ding. :)

Comment

Tja, Westvleteren. Best lekker (de blonde dan) maar kan niet zeggen dat ik dit het lekkerste bier ooit vind. Een Chimay Triple, Karmeliet, Kwak of Jessenhöfke vind ik minstens zo lekker.
                Die prijzen voor dit bier gaan in ieder geval nergens meer over.
                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                  SS, lets get together and try it ... zo'n paterkleedje kost zoveel niet in een goeie carnavalwinkel :-)
                  Ik brouw, jij verkoopt? :)

Comment

SS, deal. Als ze hier lokaal het Oelegems Tietsenbier aan de man krijgen, dan moet er markt zijn voor een concurrent :-) Ik heb de lokatie om de microbrewerie van de grond te krijgen, jij de kennis, brun schrijft een paar hippe authentieke slogans voor op het etiket en 50% van de afzet gaat sowieso al naar directe vrienden die doorgaans zich te buiten gaan aan Duvel.
                    Zou dat te doen zijn? Een blonde van 9 graden en een donkere van 7 of zo :-)
                    Rock on. RS.

Comment

het idee is prima, maar je gaat er geen droog brood mee verdienen. We hebben het er 'toen' ook wel over gehad, natuurlijk. Maar ik heb toch liever dat een ander voor mij brouwt, dan andersom. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                        het idee is prima, maar je gaat er geen droog brood mee verdienen. We hebben het er 'toen' ook wel over gehad, natuurlijk. Maar ik heb toch liever dat een ander voor mij brouwt, dan andersom. :)
                        Je moet het dan ook niet als Fulltime doen, maar als bijverdienste :-) Maar het gevaar is inderdaad dat je in het 'proeven' blijft steken haha.
                        Rock on. RS.

Comment

Komende December heeft deze jongen een kist Westvleteren 12 te verorberen.

Had ik nog tegoed van een zakenpartner, die vandaag mij (na 9 maanden die abdij bellen/gedoe etc.) kon bevestigen dat de kist over 2 weken opgehaald kon worden. Whoohooo. Ooit 1 flesje gedronken in Amsterdam, sindsdien verliefd. Kan niet wachten :-)

Comment

**meldt zich**
                            Let's kick some ass and chew bubblegum...
                            ----------------------------------------------------------------------------
                            '71 Alfa Romeo Giulia Super
                            '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                            '00 BMW E39 528iA Touring
                            '06 BMW Z4M Roadster
                            '96 BMW E36 328i trackracer
                            '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                              **meldt zich**
                              Wat een verrassing ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                                Komende December heeft deze jongen een kist Westvleteren 12 te verorberen.

Had ik nog tegoed van een zakenpartner, die vandaag mij (na 9 maanden die abdij bellen/gedoe etc.) kon bevestigen dat de kist over 2 weken opgehaald kon worden. Whoohooo. Ooit 1 flesje gedronken in Amsterdam, sindsdien verliefd. Kan niet wachten :-)

Dat is wel een kluns dan die zakenpartner, want een collega van me is 2 weken terug ook 2 kratten wezen halen. Paar dagen van te voren even gebeld en hij kon meteen terecht.

Maar, het zal voor jou de moeite van het wachten waard zijn!
                                Proost alvast!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                  Dat is wel een kluns dan die zakenpartner, want een collega van me is 2 weken terug ook 2 kratten wezen halen. Paar dagen van te voren even gebeld en hij kon meteen terecht.

Maar, het zal voor jou de moeite van het wachten waard zijn!
                                  Proost alvast!
                                  Van wat ik heb gehoord is er bijna niet door te komen. Dus dat heeft die collega van jou goed gedaan :-)

iig. de donkere December maand wordt een stukje minder donker.

Comment

Westvleteren had toch een telefoonlijn waar je mee moest bestellen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                      Westvleteren had toch een telefoonlijn waar je mee moest bestellen ?
                                      Yup. En die schijnt non-stop bezet te zijn.

Comment

Nou, eindelijk staat de kist thuis. Hij schijnt nog een week te moeten rusten (omdat hij wat reizen achter zijn kiezen heeft) maar dan kan ik los. Ik heb er zin in :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                                          Nou, eindelijk staat de kist thuis. Hij schijnt nog een week te moeten rusten (omdat hij wat reizen achter zijn kiezen heeft) maar dan kan ik los. Ik heb er zin in :-)
                                          Je kan helemaal niet los Joop, want je zal niet meer drinken dit jaar :-)

**Boertje-zonder-ruggegraat offert zich op om te doen wat een man moet doen**
                                          Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                          ----------------------------------------------------------------------------
                                          '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                          '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                          '00 BMW E39 528iA Touring
                                          '06 BMW Z4M Roadster
                                          '96 BMW E36 328i trackracer
                                          '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                                            Je kan helemaal niet los Joop, want je zal niet meer drinken dit jaar :-)

**Boertje-zonder-ruggegraat offert zich op om te doen wat een man moet doen**
                                            Jij overschat mijn ruggengraat :-)

Comment

Hehehe :)

Ik heb ergens in de herfst nog 2 bakken Westvleteren 12 kunnen scoren, maar moet zeggen dat Rochefort ook erg lekker is.
                                              2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Rochefort is zeker lekker, scheelt mekaar niet veel, maar West-Vleteren heeft natuurlijk een bepaalde magie en dat maakt het net extra speciaal!

Comment

Ik ben waarschijnlijk de enige man in Nederland die géén bier lust. Vroeger dacht ik dat ik overal voor werd uitgenodigd omdat ik zo'n toffe gast was. Tegenwoordig weet ik beter.

Ik BOB dan ook wat af...
                                                  Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                                                    Ik ben waarschijnlijk de enige man in Nederland die géén bier lust. Vroeger dacht ik dat ik overal voor werd uitgenodigd omdat ik zo'n toffe gast was. Tegenwoordig weet ik beter.

Ik BOB dan ook wat af...
                                                    Je bent niet de enige....
                                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Wees blij... ;-)

Comment

Smerig spul...
                                                        2 x ouwe premium meuk
                                                        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

bah!

Comment

Sinterklaas wil bier!!
                                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Westvleteren, heerlijk bier, zeker in de winter. Een belgische vriend die daar om de hoek woont neemt soms wat mee.
                                                              Attached Files

Comment

"Pannepot Reserva" bekend bij iemand? Productie van 5000 flesjes per jaar ofzo
                                                                Binnenkort uitproberen!! Is wel niveau Westvleteren ook.

"Een van de wat moeilijker verkrijgbare bieren is Pannepot, een ‘Old monk’s Ale’. Er dient een streep door de ‘o’ te zitten waardoor je het uitspreekt als ‘Pannepeut’. Dit bier is van de Struise brouwers, de beste brouwerij van de wereld. Het bier is zo goed beoordeeld waardoor het meeste naar Amerika wordt geëxporteerd. Vandaar de lastige verkrijgbaarheid. De verrassing is dat de vier mannen die zich De Struise Brouwers noemen geen eigen brouwerij hebben. Uiteraard zal ik het verhaal achter de brouwers zeker nog gaan vertellen, nu staat dit voortreffelijke biertje van deze brouwers centraal. Het is het meest verkochte brouwsel van deze mannen. De smaak is zoet, fruitig en je proeft een soort van lichte branding. Het is heel zacht van smaak en drinkt door het zoetige karakter makkelijk weg. Dat maakt het bier ook gevaarlijk aangezien het een alcoholpercentage heeft van 10 procent."

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                                                X