Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over "IQ" test....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje over "IQ" test....

Als er staat; Deel 30 door de helft en tel daar 10 bij op.

Ik kom dan uit op 12.

De helft van 30 is 15

30/15=2 + 10 = 12

Antwoord: 25

Nou vond ik de vragen niet echt heel spannend en was het volgens mij meer wasse neus site om je mobiel nummer te ontfutselen.

Grappig zo dacht ik ook alhoewel je natuurlijk van te voren weet dat ze 15 + 10 bedoelen. Vraagopsteller is zelf niet al te slim waarschijnlijk :-)
    Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

30 / 0,5 + 10 = 70

was mijn eerste gedachte
      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht

Ik kom dan uit op 12.

De helft van 30 is 15

30/15=2 + 10 = 12

Nou vond ik de vragen niet echt heel spannend en was het volgens mij meer wasse neus site om je mobiel nummer te ontfutselen.
        [email protected] Volgens mij ben je intelligenter dan de maker van die IQ test.

Het is in ieder geval 30/2+10=25. Maar de helft van 30 is inderdaad 15, dus als je dan deelt heb jij helemaal gelijk. Slimmerd. :)

Overigens heb ik nog niet een officiele IQ test gezien met zo'n vraagstelling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
          30 / 0,5 + 10 = 70

was mijn eerste gedachte
          Dat is de helft van 1, niet DE HELFT. Dombo. ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
            Dat is de helft van 1, niet DE HELFT. Dombo. ;)
            HAHAHHAHA, zie me zelf niet zo als slimmerrik....(kom maar kom maar kom maarrrrrrrrr)

Dit was een "IQ" test zodat ze je een SMS konden sturen met de uitslag. Dus...voor poen.

Comment

Gaat er in dit draadje trouwens nog gepatst worden met IQ-test resultaten?

Maakt vast lijstje:

1: Dutch, die heeft IQ tests geschreven
              2: Rocketscience, anders mocht 'ie niet studeren
              3: Paco, maar als ie niet de hele tijd iets achter een vraag had gezocht, dan was 'ie wellicht hoger geeindigd
              4: Jasper of Schnitzelstephan, maar die moeten eerst tegen elkaar sprinten
              5: Nero Serpente

Grapje

6: John. maar die vermenigvuldigde de uitslag met zijn leeftijd
              7: Duifjes.com, maar die heeft gewoon heel veel IQ's verkocht.
              8: Brun, die schreef heel de achterkant van het blad vol met opmerkingen over taalfouten die Dutch zou hebben gemaakt tijdens 't opstellen van de test
              9: Motroosje, die heeft op zee heel veel tests gemaakt uit pure verveling
              10: W220L, die wisselde slim zijn papiertje met die van de achterbank tijdens de nationale IQ test van BNN die ze samen maakten in de file met de TV aan.

Comment

Er zijn nog veel meer uitkomsten mogelijk. 40 bijvoorbeeld.

Want waarnaar verwijst 'daar'? Naar 'de helft'? Naar 'Deel 30 door de helft'? Naar '30'? En inderdaad, waarnaar verwijst 'de helft'?

Zo zie je maar: ook rekenen is taal. :)
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Je bent alleen wel langzaam. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                    Gaat er in dit draadje trouwens nog gepatst worden met IQ-test resultaten?

Maakt vast lijstje:

1: Dutch, die heeft IQ tests geschreven
                    2: Rocketscience, anders mocht 'ie niet studeren
                    3: Paco, maar als ie niet de hele tijd iets achter een vraag had gezocht, dan was 'ie wellicht hoger geeindigd
                    4: Jasper of Schnitzelstephan, maar die moeten eerst tegen elkaar sprinten
                    5: Nero Serpente

Grapje

6: John. maar die vermenigvuldigde de uitslag met zijn leeftijd
                    7: Duifjes.com, maar die heeft gewoon heel veel IQ's verkocht.
                    8: Brun, die schreef heel de achterkant van het blad vol met opmerkingen over taalfouten die Dutch zou hebben gemaakt tijdens 't opstellen van de test
                    9: Motroosje, die heeft op zee heel veel tests gemaakt uit pure verveling
                    10: W220L, die wisselde slim zijn papiertje met die van de achterbank tijdens de nationale IQ test van BNN die ze samen maakten in de file met de TV aan.
                    Lol.

Comment

De maker van deze 'IQ test' is uitermate bedreven in....... marketing.

Prima gemaakt deze test (ook hier zijn verschillende interpretaties mogelijk). Bovendien, mijn IQ gedeeld door de helft plus tien is nog steeds hoger dan de rest hier. Nouja, behalve geelhoed dan...
                      Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Jaaaaaaa IQ pats!!!! Geelhoed, kom d'r maar in! :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Geelhoed ja! Die was ik helemaal vergeten in mijn overzichtje... dom van me.

Maar volgens mij klopt mijn lijstje wel beter zonder Geelhoed in de top 10. Hij zou tijdens zo'n test echt volkomen verzuipen in de vragen, omdat 'ie geen grafiekjes mag gebruiken.

Comment

Uit de tekst kun je ook nog dit halen:

30/17* = 1,7647 *(de helft (van 30) + 2)
                            of TSM's variant:
                            30/2,7* = 11,11 *(de helft (van 1) +2)

:-)

Als het in getallen is opgeschreven, gaan vermenigvuldigen en delen voor optellen en aftrekken.

Comment

[CM]
                              ik vermenigvuldig ook liever dan dat ik 't met aftrekken moet doen
                              [/CM]
                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Volgens mij is dit gewoon een kwestie van enorm provinciaals taalgebruik. Door de helft delen is gewoon dialect een contaminatie van doormidden of door 2 delen en de helft ergens van nemen.

Of de testschrijver wilde juist die taalvaardigheid testen :)
                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ik weet niet hoe het met je IQ zit maar begrijpend lezen is in ieder geval ver beneden peil...
                                  :)
                                  BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oh, en als antwoord op de eerdere vraag: 142
                                    :)
                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht

Ik kom dan uit op 12.

De helft van 30 is 15

30/15=2 + 10 = 12

Uhm...deel 30 door de helft oftewel 15. Dus,

15/30 = 0,5 + 10 = 10,5

Toch?
                                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

goed lol @ cm.

Ik las 't ook gewoon als "halveer 30 en tel er 10 bij op" d.w.z 15+10 = 25.

"iets door de helft delen moet je echt zien als spreektaal om een taart met een mes in 2 stukken te snijden".

Natuurlijk is de context bepalend hoe je zo'n vraag moet interpreteren ; als 't in een officieele IQ test staat (is een slechte vraag wegens meerdere interpretaties nodig) en kijk je even bij de antwoorden of daar vooral breuken voorkomen maar zo snel er 25 staat zou ik dat toch hebben gekozen (en achter in discussie gaan als 't 30 / 15 / 2 + 10 = 12 had moeten zijn).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                          Uhm...deel 30 door de helft oftewel 15. Dus,

15/30 = 0,5 + 10 = 10,5

Toch?
                                          Ben ik niet mee eens.

Je hebt 30 eh....BMW's en die moet je verdelen over 15 mensen. Hoeveel BMW's krijgt iedereen? 1 daarvan is Jantje.

Jantje heeft heel veel mazzel want de dealer brengt hem er nog eens 10 BMW's een. X6, X5, X3, X1, M5, M3, 135, 135 Coupe, M6....

Hoeveel BMW's heeft Jantje?

:-)

Comment

Vanavond weer eentje extra want hij heeft een garagebox gevonden met daarin een leuke M5.

Comment

Working...
                                            X