Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wadden Eilanden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wadden Eilanden

Wil eigenlijk volgende week een dag of twee op de Wadden gaan zitten, en zoek een B&B om daar te overnachten. Is dat moeilijk, te doen of gewoon makkelijk? Lijkt me geweldig om eens te gaan waddenlopen met de kids. Zijn er nog andere leuke dingen die je daar kan doen? Auto's en zo zijn daar verboden, niet? Is het dan slim om de fiets mee te nemen?

Ja, ik ben ook op zoek op Inet, maar heb op één of andere manier het idee dat er hier een paar mensen rondlopen met ervaring in die hoek.

Dus:

* Tips voor een B&B/hotelletje
    * Tips voor restaurants - liefst steakhouses (hahaha - not)
    * Tips om dingen te doen daar met twee kinders van 6 & 4.

Thanx Bro's.
    Rock on. RS.

Op Schier ben ik vroeger vaak geweest. Mooi eiland. Geen auto's (die laat je bij de pont in Lauwersoog staan). Fantastisch strand, het breedste van Europa, meen ik zelfs. Kindvriendelijk ook. Je kunt fietsen huren en proberen zeehonden te spotten of eindeloze strandpret maken.

Het is al lang geleden dat ik er was, maar ik vond Hotel van der Werff op Schiermonnikoog altijd erg gaaf. Lekker klassiek allemaal. Alternatief is Graaf Bernstorff, zelfde eiland.

De prijzen zijn niet eens zo veel hoger dan een B&B.

Anders gewoon even googlen op pensions.

De rest van de eilanden ken ik niet, behalve Texel, en Texel is kut. :-)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Terschelling is geloof ik vooral van het volcontinue ongeremde adolescente comazuipen in groepsverband.

Niet mijn ding, meer als waarschuwing... :-) Vlieland is ook mooi. Ook autovrij. Texel is inderdaad wel erg vlak en recht-toe-recht-aan.
      Clio Mexx 1.4 '97
      Fulvia Coupe 1.3 Rallye S '69

Comment

Haha, ik heb vorige week 3 waddeneilanden aangedaan tijdens mijn zeiltripje.

Texel: het visrestaurant in de jachthaven van Oudeschild is uitstekend! (reken wel op zeker 50E pp.)

Vlieland: zou ik vermijden als ik jou was. Het is er klein en druuuuuk. De haring is er wel goed :-)

Terschelling: De pizzeria "de Wigwam" is kut. Maar dat zag je al aan de naam. Overigens is het oostelijke deel van het eiland veruit het mooist. 90% van de toeristen komt daar nooit. de Boschplaat is zeker een aanrader.

De enige autovrije eilanden zijn trouwens Vlieland en Schier. Voor die paar dagen zou je je kunnen beperken tot Terschelling. Genoeg te zien daar. Oh ja, waddenlopen kan volgens mij alleen bij Schier. Onderschat het niet, is redelijk zwaar.

Comment

Klopt, wadlopen kan alleen naar Schier, en is dit jaar overigens niet meer mogelijk: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/43...r_taboe__.html

Ik vond het autovrij zijn van Schier altijd heel erg prettig. Je mag het als gummer natuurlijk niet zeggen, maar het heeft iets verdomd ontspannends om een paar dagen geen auto's om je kop te hebben. Alles lopend of met de fiets. Zalig.

Er rijden trouwens wel taxi's, bussen en een enkele auto van een inwoner, dat wel, maar 't is allemaal marginaal.

Rijd trouwens via Groningen naar Lauwersoog, niet via de Friese kant. Het gebied ten noorden van stad Groningen is in de zomer ongelooflijk mooi, en bijna niemand buiten de provincie weet dat.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Hmm, misschien ook een idee om volgende week wat eilanden te gaan zien. Ik ben er nog nooit geweest, haha.
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Wadlopen kan toch ook naar Ameland? Overschat wadlopen trouwens niet, er is geen bal aan. NIETS te zien ;-)

Mijn keuze zou ook Terschelling zijn. Wel een lange (en dus duurdere, zeker met auto) overtocht maar het eiland is mooi. Op Terschelling heb je vlakbij de haven een StayOK, is dat geen optie? En de auto mooi in Harlingen laten staan.
              Texel ligt dan weer heel dicht bij de vaste wal maar ziet er voor het grootste deel net zo uit als Noord-Holland. Voor zover ik weet is daar wel het meest te doen, je hebt er een kartbaan, zwembad, zeehondencreche en vliegveld. Maar het is het minst mooie eiland, het eilandgevoel ontbreekt een beetje.

Comment

In Texel kun je wel prima parachutespringen, maar daarna idd snel weer weg.
                You know that reality is immaterial

Comment

Zit Terschelling niet vol met zuipende tieners?

Comment

Hotel van der werff is inderdaad wel gaaf, dit was de sfeer die ik wilde opzoeken ... ze hebben nog beschikbaarheid :-)
                    Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                      Zit Terschelling niet vol met zuipende tieners?
                      Die komen West niet uit. En zelfs daar zie je ze alleen tussen 23:00u en 08:00u :-)
                      Maar ga niet op camping "de Appelhof" staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                        Hotel van der werff is inderdaad wel gaaf, dit was de sfeer die ik wilde opzoeken ... ze hebben nog beschikbaarheid :-)
                        Die gelagkamer is prachtig. Daar heb ik menig uurtje doorgebracht met een goed boek en een dito glas.

Comment

Texel vind ik zelf juist wel erg mooi, je moet alleen wel de tijd nemen om er te wandelen en fietsen. In de dorpjes is 't druk met allerlei kneuterigheid, daar hou ik niet van. Gebieden zoals de Slufter en 't megastrand aan de noordkant bij de vuurtoren zijn toch wel on-Nederlands om te zien en om overheen te banjeren. Prachtig! Overigens heb ik Texel altijd aangedaan in voor- of najaar, dus wellicht dat het dan wat meer een eilandgevoel geeft met storm, of juist hele ijle lucht strakblauw, afgewisseld met fraaie wolkenpartijen.

Comment

Op Terschelling (leuk eiland, veel 'natuurlijker' eiland dan Texel) heb je restaurant de rustende jager. Ouderwets goedkoop en gezellig. Geen sterren eten, maar wel een onbetaalbare sfeer en absoluut waar voor je geld.

Comment

Heb 5+ jr geleden op Schier enkele dagen in http://www.hotelduinzicht.nl/ gezeten. Hoofdgebouw is nog lekker ouderwets, achter in de 'tuin' zijn soort bungalow-kamers gebouwd, allemaal begane grond, minder sfeer, maar wel prima ruim en dus een zitje buiten. Voor kids is dat wel ideaal.

Schier is groot zat om lang te fietsen maar het rechterdeel is behoorlijk offlimits (of alleen lopen of zelfs helemaal verboden ivm natuurreservaat). Ik heb me wel vermaakt om fazanten te achtervolgen bij de fietspaden. Die fazanten liepen ook gewoon op 10 meter afstand van 't hotelterras, grappig maar lokaal waren ze ze iets minder blij met die beestjes en voeren mocht dus niet.

De tocht naar schier vanaf Louwersoog is kort maar best mooi, leuk om het waterlandschap enorm te zien veranderen bij eb/vloed. Ik ben best wat gewend (gezeild door heel NL, Duitsland (bovenlangs en route) en Denemarken) maar toch is het fijn om te zien dat nederland heerlijk divers is.

Het noord(west)strand op Schier is ongelofelijk breed, lang, groot. Het is er wel sneller fris dus als je echt wilt zonnen moet het daar zeker 22+ graden zijn anders is 't erg fris. Water is natuurlijk ook redelijk koudjes.

Misschien wel zo leuk om ze allemaal aan te doen, island-hopping dus. Dan kun je 't beste van elk eiland pakken.

Comment

Gummen waardig op Texel: http://www.texelsuites.com/

Paar weken terug twee nachten verbleven, helemaal geweldig!
                                Attached Files

Comment

Jawadde..?
                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

*Kuch*

Vlieland is niet auto vrij,maar auto luw.
                                    Er rijden dus wel degelijk auto's rond,wat zeg ik zelfs vrachtwagens.

Nou begrijpt elk normaal mens dit, maar je moest eens weten hoe vaak ik wel niet gehoord heb:ik dacht dat er helemaal geen auto's reden hier!

Om vervolgens aan een of andere dos te moeten uitleggen dat je 40 rolcontainers met bier chips en schijtpapier nou eenmaal niet op je rug neemt.

(ik heb er 17 jaar gewoond)
                                    Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Is trouwens ook leuk, watlopen. Wel uitkijken dat het geen natlopen wordt.
                                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                        't Zijn niet de watteneilanden he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                                          *Kuch*

Nou dan heb je je in de zomers niet verveeld denk ik. Ik ging met een maatje op zoek naar een kroeg en we kwamen in de "Oude Stoep" terecht.
                                          Leuk...als ik 15 jaar jonger was geweest ;-). (was nog steeds wel leuk eigenlijk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                                            *Kuch*

Nou begrijpt elk normaal mens dit, maar je moest eens weten hoe vaak ik wel niet gehoord heb:ik dacht dat er helemaal geen auto's reden hier!

Om vervolgens aan een of andere dos te moeten uitleggen dat je 40 rolcontainers met bier chips en schijtpapier nou eenmaal niet op je rug neemt.

Op schier reed ook een oldtimer bus om passagiers van terminal naar dorpscentrum te brengen. Leuk om te zien maar sjemig wat een rook. 't Zou me niet verbazen als dat ding door druk van de milieu-lobby daar niet meer rondrijdt.

Comment

Nou dan heb je je in de zomers niet verveeld denk ik.

Neuh niet echt :-)

De oude stoep is er nog steeds,maar inmiddels al een paar jaar in bezit van een nieuwe eigenaar.

Zelf kwam ik veel in eet cafe de Lutine om voor te drinken en in de de zeevaert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                Natlopen doe ik thuis ook wel CM, daar ga ik geen 300km voor rijden.
                                                :-p
                                                Rock on. RS.

Comment

Bedankt voor de tips, het worden twee dagen "Schier", gewoon relaxen, strand, zee, wind en water ... 's avonds gewone kost eten en uitwaaien. Niks te ambitieus, niks te design of te hip ... Mooie draad wordt dit wel :-)
                                                  Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                                                    Niks te ambitieus, niks te design of te hip ... Mooie draad wordt dit wel :-)
                                                    Huh? Je zit hier op gummen he! Voor saaie familievakantiedraadjes ga je maar naar libelle.be ofzo ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                                      't Zijn niet de watteneilanden he.
                                                      Wad zeg je?
                                                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Tis toch wadt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                                          Huh? Je zit hier op gummen he! Voor saaie familievakantiedraadjes ga je maar naar libelle.be ofzo ;)

Precies wijf en kinderen thuis laten,en een weekje appelhof op Terschelling boeken!

Comment

En waren de piepers vanavond goed gekookt op de campingstoof ?

Comment

Ha, die Gummers;

Hij heeft wel een punt....
                                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zl675hihi131
                                                                不收费的免费电影真的有吗?小锤就是其中一个.还有成人电影呢!甜性涩爱也可以免费看的.
                                                                You tell 'em, zl675hihi131!

Comment

Working...
                                                                X