Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog tips voor Cornwall?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nog tips voor Cornwall?

Gezien het succes van de waddeneilandendraad van RS:
    We - allevijf dus - gaan binnenkort een goede twee weken naar Cornwall (Newquay). Op route naar eerst een paar dagen bij Bath.

Beide gevallen camping (oops niet gumwaardig), fietsen mee.

Op het lijstje staan al:
    Bath - uiteraard
    Bodmin Moor - boek Jamaica Inn eerst lezen
    Tintagel - Le morte d'Arthur hebben we ook mee
    St. Michaels Mount
    Land's End
    Onderwatermeren bij Liskeard (dacht ik)
    Eden project

(vakantie wordt al weer te kort zie ik). Na boeking gezien dat Newquay het lelijkste plaatsje in Cornwall is, en van de website en culinaire voorzieningen wordt ik ook niet echt warm, maar wel zandstranden voor de kids.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Toen ik 18 was ben ik met de brommer naar Land's End gereden, wat gaaf was dat! Land's End zelf ben ik niet eens op geweest (moet je voor betalen, maar is niet boeiend), maar vlak in de buurt was onze camping. Prachtig gelegen met uitzicht op zee vanuit de tent!

De azuurblauwe zee, palmbomen langs de zuid-west kust en zandstranden waren voor mij echt een grote verrassing, bodyboarden met dolfijnen om me heen nog meer. Dat verwacht je daar in het melkflessenbeneninteelteilandje toch echt niet. De baaien en hoogteverschillen met rotspartijen had ik wel verwacht, maar het overtrof gewoon mijn verwachtigingen en wil er graag nog eens terug.

Wij hebben van tevoren niets geboekt, we reden er gewoon heen en pleurden ons tentje her en der neer tijdens de tocht.

St. Austell kan ik me herinneren als leuk pittoresk havenstadje. Dartmoor National Park was supermooi. http://www.dartmoor-npa.gov.uk/

Exeter is een leuke studentenstad waar je ook prima uit eten kunt (voor Engelse begrippen). Verder vooral lekker rondrijden over prachtige weggetjes, wandelen, fietsen en oude bezienswaardigheden bezoeken. Bath lijkt me ook prachtig, maar daar ben ik niet geweest. Stonehenge ben ik volgas voorbij gereden, wel vlakbij gecampeerd (<- lelijk woord eigenlijk).

De mensen waren toen extreem vriendelijk en behulpzaam. In heel de vakantie ben ik maar 2 keer ingehaald (2x 2-baans M-road niet meegerekend). Iedereen zwaaide, liet ons voorgaan. Politieagenten vonden dat 49cc ontoereikend was. Pa nadat we vertelden dat 't gewoon ruim 70cc was waren ze gerustgesteld en mochten we doorrijden.

Op de terugweg ging mijn CD stuk (2 bouten van het tandwiel los/krom en de ander weg, geen enkele niet-engelse draad bouten kunnen vinden in de dagen erna), reservekoelribklepdop 3x woordwaarde van mijn maatje's SS was ook losgetrild, voor de zoveelste keer en dus besloten we om de snelweg af te gaan en een camping te zoeken. We kregen dekens, onze kleren werden gewassen door de vrouw van de campingbaas en die campingbaas zelf bracht ons overal naartoe om de brommers te fixen en toen dat niet lukte bracht ie ons naar de trein en heeft 'ie later onze brommers op transport naar nederland gezet. Interpolis betaalde alles, was een prachtige reis terug met de trein langs de kust.

Geniet ervan!

Comment

Ik zou trouwens die boeking in Newquay gewoon annuleren. Zal even in een oud plakboek de campings proberen te zoeken die wij toen hadden bezocht...

Comment

De camping met uitzicht op zee is nu een eurocamp zo te zien: http://www.eurocampings.net/nl/europ...n-cove-111749/

Comment

*denkt aan aflevering van Britain's Best Drives*

http://www.bbcshop.com/Travel/Britai...VD/invt/av9709

En dan met name de route van St. Ives naar Land's End.
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
            Dartmoor National Park was supermooi. http://www.dartmoor-npa.gov.uk/
            En Exmoor natuurlijk.

Stonehenge is een tourist trap, maar het nabijgelegen Avebury is een mooi (en weinig bezocht) alternatief:

Maar goed, ook dat is 'onderweg'.
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Als je toch al in Bath bent, ga dan ook ff langs in Bristol. Heb er een half jaar gewoond/gestudeerd. Mooie stad, met de Downs, nieuwe centrum en oude kathedraal/gemeentehuis/universiteit.
              '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Precies, bij ons duurde dat onderweg ook anderhalve week, incl 1 dag london. De moeite waard om max 200 km per dag binnendoor te reizen! Met de brommer reden we net zo snel als de auto's en motoren, dus vergis je niet in de gemiddelde snelheid als je binnendoor gaat rijden. Het is zo mooi, je stopt vaak en het vreet tijd op die bochtige wegen. M en A roads zijn niet af te raden, maar ik vond t zonde als we daardoor mooiere routes misten. Op A roads mochten we overigens echt niet rijden. M roads ook niet, maar dat ging prima met kruissnelheid 80-90 ;)
                Last edited by Dennis Cavallino; 30-07-09, 12:40. Reden: Toon zat er tussendoor te lullen :)

Comment

Mooie tips, dank.

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                  En Exmoor natuurlijk.

Stonehenge is een tourist trap, maar het nabijgelegen Avebury is een mooi (en weinig bezocht) alternatief:

Stonehenge moet even, maar is idd gruwelijk - gelegen tussen twee grote wegen. Avebury lijkt me een prima tip! Exmoor/Dartmoor alleen als we echt een dagje willen gaan fiets.

De camping met uitzicht op zee is nu een eurocamp zo te zien: http://www.eurocampings.net/nl/europ...n-cove-111749/
                  Ha, die had ik ook bekeken. Maar met 3 kids en grote kans op slecht weer, toch maar voor de camping met subtropisch zwembad gekozen, zodat we ook op een andere manier nat kunnen worden.
                  Ik sta zelf ook liever op dergelijke kleine campings, maar dat is voor kleine kinderen gewoon niet zo leuk. Wellicht over een jaar of 4/5.

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                  *denkt aan aflevering van Britain's Best Drives*

En dan met name de route van St. Ives naar Land's End.
                  Kijk die gaan we doen :-)

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                  Als je toch al in Bath bent, ga dan ook ff langs in Bristol. Heb er een half jaar gewoond/gestudeerd. Mooie stad, met de Downs, nieuwe centrum en oude kathedraal/gemeentehuis/universiteit.
                  Bristol lijkt me wel erg ver weg, laten we even van het weer afhangen wanneer we in Bath staan (het is tenslotte vakantie, en ik wil niet elke dag in de auto moeten zitten :-) ). Bristol was destijds idd mooi.

Op A roads mochten we overigens echt niet rijden.
                  Uhh, volgens mij zijn de A roads zelfs voor fietsers toegelaten. Niet dat je dat wil...
                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                    Uhh, volgens mij zijn de A roads zelfs voor fietsers toegelaten. Niet dat je dat wil...
                    Inderdaad, ik ben ze tegengekomen, hoor. Zelfs op vierbaans-A-wegen... Doodeng.

Comment

Vaak als de vraag komt 'waar moet ik nu weer heen met vakantie', dan zeg ik vaak.... ' al eens in engeland geweest? '
                      Meestal beantwoord met 'nee, vies weer' o.i.d.
                      Ik vond het werkelijk schitterend. Die hele zuidkust tot lands-end, en dan naar boven door wales naar lake-district.
                      Hellinkjes van meer dan 30%, dus neem je scheurijzer mee.
                      Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DBN Bekijk bericht
                        Vaak als de vraag komt 'waar moet ik nu weer heen met vakantie', dan zeg ik vaak.... ' al eens in engeland geweest? '
                        Meestal beantwoord met 'nee, vies weer' o.i.d.
                        Ik vond het werkelijk schitterend. Die hele zuidkust tot lands-end, en dan naar boven door wales naar lake-district.
                        Hellinkjes van meer dan 30%, dus neem je scheurijzer mee.
                        Ik heb voorgesteld om met twee auto's te gaan (scheurijzer met brede achterbank voor alle zitjes en peoplemover voor bagage en klapuitsleurhuit), maar mdv vond dat geen goed idee :-(

Comment

Dus nu gaan jullie zonder bagage en klapuitsleurhuit? :-)
                          Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

of zonder mdv
                            Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Working...
                            X