Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vrijdagmiddagburenruzie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vrijdagmiddagburenruzie

Nou, 't is weer rellen in 020 hoor.

Aanleiding is dit:

Deze rotzooi dumpten enkele heren net voor onze deur. Met een hoop herrie. Dus ik vraag wat de bedoeling is, want het grofvuil was vanochtend vroeg al.

"Ja, nee, dat komen ze straks ophalen!"

Mijn onderbuurman komt ook naar buiten en vraagt net als ik: blijft dat hier liggen?

"Hou nou maar op met dat gezeur, ze komen heus wel!"

Overigens moet ik bekennen dat we wat overgevoelig hiervoor geworden zijn, want het gebeurt vaak dat mensen hun zooi op elk moment hier dumpen, en dat het hier dagen ligt, terwijl er ZULKE stickers op de containers zitten dat grofvuil alleen maandag- en vrijdagochtend is.

Welnu. Even later komt er een of andere Pool naar buiten, blijkbaar de bewoner in kwestie. Ik hoor 'm een grote bek opzetten tegen mijn onderbuurman. Dat hij niet moet zeuren, en dat hij maar eerst eens Nederlands moet leren spreken (onderbuurman is Spaans).

Dus ik ook naar buiten op het balkon en roep naar onderen. "Wij zeuren hierover omdat dit soort zooi regelmatig dagen bij ons voor de deur ligt."

"Dus? Liegt het bai jou in hois?"

"Nee het ligt voor de deur."

"Does? Waar bemoei jai jou mee, dat moet daar liegen van reiniging."

Ik: "Als JIJ nou eerst eens Nederlands leert hč, dan kun je ook die sticker op de container lezen."

"Wat? Wat ga jai doen? Breng jai afval voor mai wek? Hč? Jai moet niet zeuren. Ik ga verhuiz en ik gooi wek, jou probleem klootsak." (dat laatste tegen mijn onderbuurman)

Gaat zo nog een tijdje door en ik denk: dat wordt matten. Maar nee, de Pool durft wel te schelden, maar verder niets en loopt tierend weer z'n huis in.

Twee minuten later: Handhavings-Golfje stopt. Drie geüniformeerde heren eruit, die vragen wat de fok er gaande is, want ze hebben al tig telefoontjes gehad. De Pool verschijnt nu op *zijn* balkon en begint te tieren. Handhavingsheren (waaronder zo'n klassieke Amsterdamse, grote, brede, kalme, maar zeer veel autoriteit uitstralende Surinamer) naar binnen bij de Pool.

Stilte.

Wat blijkt. De grofvuilchauffeur heeft vanochtend tegen de Pool gezegd dat hij z'n afval niet kon oppakken vanaf de plek waar het lag, en dat hij een collega stuurt, maar dat het handig is als dan alvast het dichter aan de straat ligt. Alles op zich prima dus, zulke dingen kun je als buren onder elkaar in tien seconden netjes uitleggen.

Maar waarom kunnen sommige onderklasse-figuren dat niet? Waarom krijg je meteen een ENORME grote bek terug als je ze ergens op aanspreekt? Ik snap dat niet.

Hoe dan ook. Zoiets is allemaal best meeslepend hoor, voor zo'n sufburgerlijk mens als ik. :-)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

<Rijkt tissue uit aan HSP-er>

:)

Comment

Hier knul, een Ibuprofen voor alle ellende...

Comment

Volgende keer foto's nemen van die scheldkannonade en Quintus die de boel komt sussen. Voor de rest: prima lees-vermaak voor de vrijdag :)

En ja, sommige mensen kúnnen nou eenmaal niet gewoon communiceren, blijkt maar weer eens.
        Oliestoken voor het goede doel

Comment

LOL. Ja, Quintus is inderdaad de goede naam. Maar dan met kale kop en bril en zo'n hele diepe basstem. :-)
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Polen.....tja
            BMW F30 328iA
            BMW E87 130i
            BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

Noordpolen of Zuidpolen ?

Comment

Bij mijn oude buren ook zo'n discussie gehad over de 8 vuilcontainers.
                Die krengen moesten op vrijdagochtend op straat staan, want tussen 11 en 12 werden die altijd geleegd. Er hing dan ook nog zo'n briefje boven die containers van de bewonersvereniging dat we de containers niet te vol mochten laden, want dan waren ze niet te tillen/rollen. Mensen uit het grote portiek waren daar heel fanatiek met hun vereniging, onze buurvrouw en wij deelden een aparte trapopgang en zitten niet echt in 't complex, maar hadden wel onze (eigen) containers daar staan. Tegen mijn buurvrouw had ik al gezegd dat ik 't onzin vond dat mijn vriendin, zij of haar dochter die zware kliko's moest sjouwen, kleine moeite voor mezelf om dat te doen.

Maar zo'n oude tang uit de flat naast ons ging dan op donderdagavond om 22 uur altijd stipt, heel demonstratief in d'r uppie al die containers naar de weg rollen en als ze dan iemand anders zag uit ons 'gezellig opgezette italiaanse hofje' dan begon ze te mopperen. Die mensen gingen dan altijd uit pure medelijden meehelpen. Ik soms ook.

Tot ik 't gezeik echt spuug en spuugzat was. Ik zei toen: Weet je wat je moet doen. Gewoon lekker binnen blijven zitten op donderdagavond en vrijdagochtend, ipv om 22 uur altijd die dingen naar voren te rollen. Ik zei ook nog, je moet ons 20-ers en 30-ers eens de kans geven om die kliko's aan de weg te zetten en niet zo zeiken. Mensje verontwaardigd (...), maar een andere bewoonster had mee staan luisteren en stak d'r kop uit 't raam. "Ja, dat zeg ik nou al 20 jaar tegen dat zeikwijf!"

Gezelligheid. Ben blij dat we nu 'vrij' wonen. Ben alleen die 2 kliko's al een paar weken vergeten aan de weg te zetten, want ik weet nog steeds niet op welke dagen ze worden geleegd. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                  Beide niet, dit was zo te lezen niet echt een coole dude ;-)
                  BMW F30 328iA
                  BMW E87 130i
                  BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

Denk dat die Pool VVD of nog rechtser stemt
                    Die mot dat gepeupel niet aanhoren van een PVDA-er in een PVDA bolwerk.
                    :-)
                    Wel humor trouwens, die allergie voor grof vuil aan de weg.
                    Wij hebben ook eens een akkefietje gehad, helemaal toen de bankstellen van 2hoog naar beneden kwamen zeilen uit het takel. Gelijk maar dan ook gelijk een zeiksnor "jullie ruimen dat wel op he"..........
                    Keur die reactie van die pool niet goed maar begrijp hem wel

;-)

E
                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Echt niet. Wat een eikel zeg.

Je hebt van die mensen die simpelweg niet 'sorry' kunnen zeggen. Bij wie het áltijd aan iemand anders ligt, nooit aan henzelf. Deze Pool is er zo een.

Kom nou. Als je toch heel eenvoudig zegt: "Buurman, sorry voor de rotzooi, ik vind het inderdaad ook een puinzooi zo, maar de reinigingsdienst vroeg me het nu eenmaal hier te leggen en ze komen het dadelijk ophalen, ik ga nog wel even bellen of ze 't echt niet vergeten." Dan is het toch goed?

Comment

TSM, als hier één keer grof vuil voor de deur ligt, stoort het me ook niet. Maar het ligt er soms elke week. Maandagochtend komen ze 't halen en je hebt er van die idioten bij die maandagavond alweer beginnen een berg afval te bouwen. En dan mogen wij er tot en met vrijdag tegenaan kijken, terwijl de ratten uit de bankstellen kruipen.

Zijn grappig genoeg nooit onze directe buren die zoiets doen, maar altijd de figuren die verderop in de straat wonen.

En voor de rest is dit Amsterdam en ben ik intussen volledig geďntegreerde import, dus mot iedereen s'n bek houwe en d'r rotsooi gotver* gewoon bij se eiguh voor de deur smijtuh, anders kenne se een knal voor hun kop krijguh. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                          Minpolen.
                          Oliestoken voor het goede doel

Comment

Grofvuil in Amsterdam trekt anders altijd wel leuke figuren aan.
                            De bohemiens van de stad, zeg maar.
                            Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                              TSM, als hier één keer grof vuil voor de deur ligt, stoort het me ook niet. Maar het ligt er soms elke week.
                              Dus ze hebben jou ook gevraagd om die Audi voortaan een straat verderop te parkeren? ;-)
                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ja, die moet voortaan aan de rand van de stad staan. :-)

Ach, meneer Paco, waar is op heden te Amsterdam de gulle lach geblevuh!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                  Nou, 't is weer rellen in 020 hoor.

jank jank jank

stigmatiseer stigmatiseer stigmatiseer

"Ja, nee, dat komen ze straks ophalen!"

jank jank jank

zeik zeik zeik

klaag klaag klaag

stigmatiseer stigmatiseer stigmatiseer

Wat blijkt. De grofvuilchauffeur heeft vanochtend tegen de Pool gezegd dat hij z'n afval niet kon oppakken vanaf de plek waar het lag, en dat hij een collega stuurt, maar dat het handig is als dan alvast het dichter aan de straat ligt. Alles op zich prima dus, zulke dingen kun je als buren onder elkaar in tien seconden netjes uitleggen.
                                  Wat is nou je probleem? :)
                                  You know that reality is immaterial

Comment

Ons provinciale grofvuil probleem bestaat uit de rij met aanhangwagens voor de gratis vuilstort. Dat het een rij is en je dus even moet wachten....
                                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                      *grinnik* daar moest ik dus ook gelijk aan denken.
                                      Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Zonde zeg, al die fietsen bij het grofvuil.

Verder is 020 natuurlijk een en al vuilnisbelt dus die paar spullen op die stoep kan er ook wel bij...
                                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Amsterdamse polen zijn net als Amsterdamse palen....je moet ze gewoon aan de straat zetten :-)
                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Tja, vanuit het perspectief van die Pool is het verhaal misschien: "En die Spanjool en die Grunninger maar janken vanaf hun balkons, terwijl ik al drie keer had gezegd dat ze het spul vanmiddag komen halen!".

Klinkt als een miscommunicatie. Da's ook niet zo gek, wanneer de best Nederlands sprekende participant een fukking Groninger is. :)
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Tuurlijk was het een miscommunicatie. Maar ja, dat krijg je, als zo'n figuur direct gaat schelden.

Anyway, de zooi is weg, dankzij de onvolprezen reiniging van Oost-Watergraafsmeer, die tegenwoordig dezelfde dag nog komen zodra je ze belt. Serieus complimenten voor die heren. Maar goed, we betalen niet voor niets 500 euro per jaar aan afvalstoffenheffing.

Comment

Overigens, mocht u nu het idee hebben dat ik hier in Amsterdam al met iedereen overhoop heb gelegen (de vuilstortende Pool, de Roemenen in het winkelpad hieronder, de voormalige onderbuurvrouw, de makelaar, de notaris, UPC, slotenmaker De Sluitelkluis aan de Linnaeusstraat, het baardfiguur dat tegen de rijrichting in reed en vervolgens tóch van mij verwachtte dat ik voorrang gaf, de Joegoslaven die in 2000 boos werden toen mijn bovenbuurvrouw niet betaald met ze wilde copuleren, de chicken-spelende Marokkaanse jochies in hun afgetrapte auto's, de Nuon-storingsmonteurs die vannacht om half drie hun werkzaamheden lieten begeleiden door wijlen André Hazes uit de speakers van het busje, en last but not least W220l die me bumperkleeft voor de wasstraat), dan lijkt dat maar zo hoor :-)

Laat ik zeggen dat Amsterdam zelfs de stugste Oost-Groninger assertief weet te maken.
                                                Last edited by brun; 31-07-09, 12:54.

Comment

Trek daar maar 150 euro af voor een meerpersoonshuishouden.

Comment

Klinkt als 'n leuke stad dat 020. Wat denkt Frau Brun daarvan btw ? Of is 't in Berlijn net zo'n gezeik met de Muelleimers ?

Comment

In het Duitse 030 hebben we geen probleem met de müll. :-)

Frau Brun is van 020 gecharmeerd - ik ook hoor, serieus - maar we vinden beiden de kwaliteit van leven in Berlijn hoger.

Comment

Inderdaad, even advocaat van de 'duivel' spelen. Hij moet er wel begrip voor hebben dat jullie boos zijn omdat al die andere mensen het altijd verkeerd doen(wtf heeft hij daarmee te maken), maar begrip hebben voor iemand die het verhuizen ondertussen ook wel beu is en gewoon uitgelegd heeft dat het voor het eind van de dag weg is, is er niet bij. Jullie hadden ook kunnen vragen waarom hij wel niet dacht dat het voor het eind van de dag opgehaald zou worden. Sterker nog hij zegt het zelfs twee keer volgens jou, dus dan is de vraag vrij logisch.

Grappig dat inlevingsvermogen altijd van de andere kant moet komen. :-)
                                                        Every second of your life is a part of your song

Comment

Ja nou moet je weer eens horen wat ik meemaak hier in 't buitenland. Zoals je weet ga ik verhuizen enzo je kent 't wel en hier in deze rampestad kan je dan niet gewoon je troep op straat pleuren zoals bij ons thuis maar wordt 't opgehaald door speciale vrachtwagens die op ambtelijke tijden (dus vrijdagochtend-vroeg) de boel komen ophalen. Je kan 't niet donderdag-avond al aan de weg zetten want dan klaagt de hele buurt of de lokale jeugd gaat joyriden met 't oude bankstel van tante Slavina, je kan 't ook niet in de nacht buiten zetten want dan klagen ze dat je herrie maakt (zegt de buurman met z'n ouwe duitse rammelbak) en was ik dus eindelijk op vrijdagochtend de boel netjes aan 't buiten jassen kon de vrachtwagen niet alles oppakken. Het is hier allemaal erg krap weet je. Naja geen punt want die meneer was heel vriendelijk en z'n collega zou later op de dag komen maar dan moest ik 't wel even wat dichter bij de stoep leggen weet je. Tja nou ben ik daar dus mee bezig maar echt de hele straat allemaal zeiken en vooral die Spaanse buurman van me, jemig die man ken echt geen nederlands praten dus was ook niet uit te leggen aan die man dat ik 't alllang geregeld had dat alle zooi in de middag opgehaald werd. Hij allemaal schelden en schreeuwen in 't spaans, alsof ik dat kan verstaan. Nou lekker stadje hier, ben blij dat ik d'r straks weg ben. Maar goed komt ook nog es die sjacherijnige bovenbuurman, 't is een nederlander maar ik kan em nooit verstaan, hij schijnt uit een reservaat uit in het noorden te komen ofzo en hij hep een duitse vrouw (lekker ding hoor) maar goed die begint vanaf ze balkon dus allemaal te schreeuwen, jemig ik was 't helemaal zat al dat geklaag en al dat sjouwen gaat je ook niet in je kouwe kleren zitten ik zeg maar effies tief man ik ben toch al bezig de zooi gaat vanmiddag weg wat klaag je nou kankerlijer maar nee ze blijven maar doorzeiken dus ik ga gewoon maar verder want met schelden schiet die verhuizing ook niet op maar wat denk je staat er opeens een busje voor de deur met politie die zich der ook nog es mee begint te bemoeien, hebben ze echt niks beters te doen in dit gekke landje, wat een burocratie, laat ze achter echte criminelen aangaan . Naja in 10 seconden uitgelegd aan die drie mannen dat er niks aan de hand is en dat ze maar es bij m'n spaanse buurman moeten kijken of die rare hollander die boven woont maar ze zeiden dat dat normaal is dat iedereen zo klaagt, ligt aan de stad, zei de man die ook uit 't buitenland kwam, grote kerel trouwens, wel toffe peer. Die spanjaard had nachtdienst gehad en was moe en daarom was ie wat aangebrand en z'n vrouw had ook al 3 weken lopen rollebollen met iemand verderop dus die had z'n dag niet, nou dat kan gebeuren, net als met Pusjka van 3 huizen verder in Wzraksi weet je wel, maar dat van die hollander snapten ze ook niet echt van iets over stugge rare mannetjes die verbitterd zijn over een mislukte afscheidingsoorlog langgeleden ofzoiets, na 2 rondjes vodka gingen die mannen weer aan 't werk en van die zeurkezen heb ik me niks meer aangetrokken op advies van de politiemannen.

Nou groetjes aan Pavel en Mrjinska,

je broer

Comment

En is die meuk al weg?

Comment

*visueel beeld van brun die - half in pak, half in overal - achter een vuilniswagen aanrent waar een halve Lagonda uitsteekt* :)
                                                              You know that reality is immaterial

Comment

http://vids.myspace.com/index.cfm?fu...&videoid=30448
                                                                Last edited by motroosje; 31-07-09, 15:21.
                                                                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Working...
                                                                X