Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VenetiŽ

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• VenetiŽ

Net even een snel vlucht en hotelletje geboekt voor een paar dagen VenetiŽ volgende week. Is het wat, dat open riool? ;)

Nog tips voor goeie restootjes en bezienswaardigheden (buiten de standaard Rialto en San Marco om)? Things to do and not to do?
    Ik ben natuurlijk al enigszins voorbereid want vorig jaar zaten we in The Venetian in Las Vegas ;-)
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Het ijs schijnt daar erg lekker te zijn.
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Zelf nog niet geweest, maar een goede vriend van me wel, en die vond het fantastisch. Enig nadeel volgens hem was dat het er stervensduur is, omdat je letterlijk voor alles moet betalen.
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
        Net even een snel vlucht en hotelletje geboekt voor een paar dagen VenetiŽ volgende week. Is het wat, dat open riool? ;)
        Ja, is zeker wat. Als je uitstapt bij het San Marco plein, erger je dan niet aan de drukte (je kunt er waarschijnlijk over de koppen lopen), maar steek het plein over, bewonder die kerk even en loop dan gauw door. Hebben wij ook gedaan: steegjes in, drukte ontwijken, paar keer links-rechts-links-rechts en zo in een absoluut rustig straatje top gegeten voor een heel nette prijs.

Pas naderhand op het plattegrondje opgezocht waar we nou eigenlijk zaten.
        Oliestoken voor het goede doel

Comment

Impressie:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
            Zelf nog niet geweest, maar een goede vriend van me wel, en die vond het fantastisch. Enig nadeel volgens hem was dat het er stervensduur is, omdat je letterlijk voor alles moet betalen.
            Maar ja, echt Venitiaans ijs mag wat kosten imo.

Comment

Enne, gewoon met een dertien-in-een-dozijn taxi bootje gaan, niet met de gringo's die alle toeristen aanspreken met hun bootjes die je overal naartoe willen lijken te kunnen brengen.

Comment

En lees ter voorbereiding ook eens de National Geographic van deze maand. Hierin is een artikel over VenetiŽ opgenomen. Niet zozeer over de toeristische attracties maar meer over het dagelijkse leven in een toeristische stad die ook nog eens bedreigd wordt door het water.

Ik ben er in 2001 geweest en toen heb ik inderdaad de grote attracties links laten liggen maar ben gaan zwerven door de straatjes. Het gedeelt van VenetiŽ dat aan de andere kant van het kanaal van het Sint Marcoplein ligt was toen erg rustig. We hadden toen ook een dagkaart voor de vapporettos gekocht en daarmee zijn we een paar keer gewoon op een boot gestapt zonder te weten waar die naar toe ging. Ook een aanrader.

Veel plezier in elk geval.
                www.carscoffeecigars.nl

Comment

Vorige maand ook een weekend Venetie gedaan. Wij vonden het een heerlijke stad voor een weekend! Het volgende boekje hebben wij gekocht voor een paar knaken, stonden een paar leuke tips tussen:
                  http://www.momedia.nl/100procent-rei...0-veneti-.html.

Bijvoorbeeld een heerlijke lunch gegeten bij een tentje waar 's middags de werklui + studenten kwamen lunchen.

Comment

Wij hebben ook ooit gewoon die watertaxi's gepakt en rondgelopen. Was wel leuk, maar hoef er nooit meer naartoe. Ik ken leukere steden, maar je moet 't eens in je leven gezien hebben. Zeker nu 't al een paar jaar bedreigd wordt door 't water.

En parkeren doe je gewoon niet waar ze je naartoe 'dwingen', want dan word je afgezet. :)

Comment

Precies wat MGB en Gijs zeggen, gewoon de achterafstraatjes zoeken. Dan heb je gerust nog zulke plaatjes ;)

Comment

Hebben ze daar eigenlijk geen waterfietsen? Zo'n ding heeft ook wel zn charme vind ik...

Comment

Waterfietsen? Je bedoelt een patat speciaal met aan weerskanten een frikandel? Man, blijf in Nederland...

;)

Comment

Alleen al het idee dat je eerst die achterafstraatjes moet opzoeken, staat me een beetje tegen aan VenetiŽ. Gewoon tť vol, zeker in het hoogseizoen.

Hoe 't in augustus is, weet ik trouwens niet. Misschien is 't dan juist weer iets leger, maar is er dan ook een boel dicht? Rome in augustus is bijvoorbeeld zo. Iedereen is naar SardiniŽ, ligt aan het strand of is naar de bergen vertrokken...
                            Z3 Coupť 2.8, E36 325i Coupť, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

CM: als je toch aan het fietsen bent ga dan ook eens op zoek naar de spreuk: "beati pauperes spiritu"
                              www.carscoffeecigars.nl

Comment

Oh ja, tip voor een goed restaurant:

La Colombina

Niet goedkoop (zoals overal in Venetie), wel erg lekker!

Comment

Toledoman, flikker toch een eind op met je domme gelul. Loser.

@rest: thanks. Zal van het weekend wel een boekje kopen. We hebben drie volle dagen, dus genoeg tijd om de stad te verkennen.
                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

goh leuk! Een VenetiŽ topic, ik hoop er binnenkort ook te zitten! Ook maar ff dat boekje bestellen dan.

Bologna ook de moeite waard?
                                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

mij lijkt het allemaal niets gehypte pauperzooi
                                      maar das overal in grote steden in italie

volgens mij zijn er leukere rustiger plekken te vinden zonder toeristen
                                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Tja, ik had jou nou net niet in gedachten als referentie voor een leuk paar dagen weg ;)

Comment

Tja, ik had jou nou net niet in gedachten als referentie voor een leuk paar dagen weg ;)
                                          nee dat begrijp ik , als de grote anti burgelijke rel "journalist" als kuddedier op vakantie moet tussen de luidruchtige c&a korte broeken in zon overvolle italiaanse pauper stad wil ie dat niet graag horen
                                          principes blijven lastige dingen als het even niet uit komt ;-)
                                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

De afgelopen 40 jaar een keer of vijf geweest.
                                            Dus resumerend wat al gezegd is icm mijn ervaringen:
                                            Ga niet in augustus.
                                            Ga niet in het weekend.
                                            Niet je laten tillen om in een gondel te gaan.
                                            De houten watertaxi's zijn ook echt duur, maar wel gaaf.
                                            Vergeet de kinderwagen.
                                            Drankje op San Marco kost echt de hoofdprijs.

De meeste touristen (en dat zijn we allemaal) parkeren idd waar men je heen leidt, nemen de boot naar het San Marco, en laveren in de hordes met een lunchonderbreking terug naar de parking. Je kunt ook tegen de stroom in lopen en dan niet de kortste weg maar juist een omweg maken, is veel rustiger en de huizen zijn er net zo mooi.

Geldt niet voor nu, maar vanaf een vakantieadres in Noord-Italie rijden naar Mestre of Bassano en dan het laatste stuk met het boemeltreintje. Geeft altijd een heel leuk beeld van een land, ťn je trein stopt ongeveer 100meter van de busboot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                              nee dat begrijp ik , als de grote anti burgelijke rel "journalist" als kuddedier op vakantie moet tussen de luidruchtige c&a korte broeken in zon overvolle italiaanse pauper stad wil ie dat niet graag horen
                                              principes blijven lastige dingen als het even niet uit komt ;-)
                                              Hey, nu moet je even ophouden, vriend.

ik draag geen C&A-broeken!

Comment

Ha, die Gummers;

[checkt label in korte broek]
                                                'We'; ach, wat scheelt het....
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

3 dagen lijkt me redelijk lang voor VenetiŽ, maar je moet er gewoon wel een keer zijn geweest vind ik.
                                                  Ik vond het leuk, maar ze proberen je echt overal te naaien met megaprijzen etc.
                                                  Taxibootje van P naar centrum kost je een tientje, Terugweg vragen ze 60 euro. :-)
                                                  Wij hebben daarop gewoon de taxiboot genomen voor 5 euro. Enige 'nadeel' is dat je niet rechtstreeks naar de P gaat, maar eerst een rondvaart krijgt door half VenetiŽ!! Ideaal en nog veel goedkoper ook! Zo zie je nog eens wat.

Als je wilt wandelen, moet je echt een kaart hebben, want er zijn helemaal niet zoveel bruggen daar. In achteraf straatjes/pleintjes kun je perfect eten voor normale (voor NL zelfs lage) prijzen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hey, nu moet je even ophouden, vriend.

ik draag geen C&A-broeken!
                                                    dat zei ik ook niet , ik zei dat die potten pindakaas caravan paupers waar je tussen moet lopen in die vieze straatjes het waarschijnlijk wel dragen

het verbaasd me echt van iemand die zoveel fantasie heeft met een site als zapruder en de mond vol heeft over klapvee en burgelijkheid.
                                                    iets te zoeken meent te hebben in een ubertoeristische pauper stad in hoogseizoen
                                                    behalve dringerige drukte gecombineerd met aalgladde italianen die je een poot uitdraaien?
                                                    is er nou niets leuks te vinden om je vrije dagen in rust en ongedwongenheid te slijten ,ipv een beetje wat geforceerde trofeeen vast te leggen op de fotocamera ?

Comment

*vermoeide zucht*
                                                      Beste jongen, ik vraag jou niet waar en wanneer ik op vakantie moet. En al helemaal niet om een psychologisch profiel van mijzelf waarom dat wel of niet oirbaar zou zijn en wat dat met mijn andere activiteiten te maken heeft. Bemoei je gewoon met je eigen leventje, zorg ervoor dat jij de dingen doet zoals jij die graag doet en dan doe ik dat op mijn manier. Okay?

Je 'grapje' was de eerste keer al duidelijk en wordt echt niet leuker als je het weer herhaalt. Wat dat betreft ben je soms net een zure uitvoering van Toledoman. Die lijkt me tenminste nog vrolijker in het leven te staan dan jij, ondanks zijn Down-Syndroom ;)

Zo, nu heb ik al teveel aandacht aan je besteed, dus je zult wel triomfantelijk met een erectie in je broek even naar de WC moeten omdat je denkt me op de kast gekregen te hebben. Veel plezier gewenst, knulletje :)

Comment

*vermoeide zucht*
                                                        Beste jongen, ik vraag jou niet waar en wanneer ik op vakantie moet. En al helemaal niet om een psychologisch profiel van mijzelf waarom dat wel of niet oirbaar zou zijn en wat dat met mijn andere activiteiten te maken heeft. Bemoei je gewoon met je eigen leventje, zorg ervoor dat jij de dingen doet zoals jij die graag doet en dan doe ik dat op mijn manier. Okay?

Je 'grapje' was de eerste keer al duidelijk en wordt echt niet leuker als je het weer herhaalt. Wat dat betreft ben je soms net een zure uitvoering van Toledoman. Die lijkt me tenminste nog vrolijker in het leven te staan dan jij, ondanks zijn Down-Syndroom ;)

Zo, nu heb ik al teveel aandacht aan je besteed, dus je zult wel triomfantelijk met een erectie in je broek even naar de WC moeten omdat je denkt me op de kast gekregen te hebben. Veel plezier gewenst, knulletje :)

was nou het probleem?
                                                        jij vraagt hans toch ook of ie bang is voor de zwitserse politie zonder dat het wat toevoegd , behalve de suggestie dat jij er niet bang voor bent?
                                                        is net zo goed een ongevraagd waarde oordeel

Comment

Overigens kan ik na de afgelopen twee weken vaststellen dat de meeste caravan-bezitters geen paupers zijn, veelal een recente en forse auto hebben om die 1500kg hut van 20.000E de heuveltjes op te zeulen, en grof geld betalen voor een staanplaats.

Op de Noord-Italiaanse camping waar mijn zus de receptie doet en alle boekingen, betaal je dus zo maar 50E per dag voor plek, auto en 4 personen, en dan heeft die camping dus geen disco, geen zwembad, geen andere extra's. Ik had er een stacaravan (10meter lang, twee kamertjes, eigen douche en toilet, prima functionerende airco) en betaalde 97E per dag voor ons drietal.

In die omgeving huur je voor 425 ŗ 500 per week een appartement of bungalowtje.
                                                          Last edited by Joshua; 02-08-09, 22:21. Reden: typootje

Comment

Motroos weet kleinburgerlijkheid zo perfect te beschrijven dat ik hem ervan verdenk stiekum zit te wilannen (illegaal natuurlijk) op kamp bakkum met een rvs pan met afgehaalde friet voor zijn neus, onder het genot van een lauw biertje en zon knijp tube zaanse mayo.

Hulde @ volkomen ontsporen van draadje.

:-)

E
                                                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Toledoman, flikker toch een eind op met je domme gelul. Loser.

@rest: thanks. Zal van het weekend wel een boekje kopen. We hebben drie volle dagen, dus genoeg tijd om de stad te verkennen.
                                                              1 uur 8 min. :-)

*zet PACO op de boiling point lijst*

Comment

Om niet te ontbreken in dit soort draadjes..... hier ben ik en motroosje heeft natuurlijk helemaal gelijk. Voor de rest niets gelezen, maar dat boeit niet.

San Diego 8.12 uur mode off
                                                                Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

Working...
                                                                X