Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aangifte doen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Aangifte doen

Duurt dat altijd zo lang? Man, ik heb net dik 1,5 uur gezeten om een getuigenverklaring af te leggen. Op hun verzoek notabene.

Ik was gisteren getuige van een ongeval, en werd verzocht om een getuigeverklaring af te leggen. De schuldige had namelijk verklaard niet zelf te rijden, maar z'n vrouw. Terwijl ik 'm duidelijk alleen heb zien zitten en rijden. Dat hij wat teveel gedronken had verklaart dat gedrag dan wel weer.

Maar zo'n verklaring afleggen doe je niet voor de lol zeg. Daar kon zelfs de leuke agente (brunette, slank, jong) niets meer aan veranderen.
    Forza!

Foto's?
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

rofl.

duh :) Maar, nee. Die heb ik niet.

Is er geen database met smoelenboek van onze beste vriend(inn)en?
      Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
        ... de leuke agente (brunette, slank, jong)...
        Bestaan die echt?
        Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Was het niet een gaypridetravestiet die nog in feestkledij was?
          You know that reality is immaterial

Comment

Nou weet ik nog wel uit een , redelijk grijs aan het worden, verleden...

Neh, laat maar... ;-)
            Veritatis simplex oratio est

Comment

A'dam heeft trouwens ook opvallend veel leuke agentes.
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ja, dat is helaas normaal...

Toen een vriend van mij en ik na aan avondje stappen door nachtelijk tuig in elkaar waren gemept werd mij uitdrukkelijk gevraagd om de dag erna aangifte te doen op het politiebureau.

Toen wij de dag erna met veel pijn en moeite (ik heb twee weken geen vast voedsel meer kunnen eten) op het politiebureau aankwamen om aangifte te doen werd ons vriendelijk verzocht om op een andere dag terug te komen. Dat hebben we dus niet geaccepteerd en na +- drie kwartier wachten werden we eindelijk geholpen.

Resultaat van de aangifte was overigens nul, nul. Ondanks dat ze op de bewuste avond iemand vanwege dit voorval hadden aangehouden mochten wij die persoon niet identificeren vanwege een of ander kulregeltje.

Een volgende keer zal ik dus alleen nog maar aangifte doen als dat van de verzekering moet, de rest heeft to-taal geen nut.
                Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Aangifte doen doe ik regelmatig, meestal vanwege mijn werk (kweekjes), maar ook zo nu en dan privé (inbraak met geweld, aanrijding met valse gegevens). Ellendig lang duurt 't, maar tot nu toe altijd de moeite waard geweest. Ik bekijk het politiekorps sindsdien ook wel met andere ogen hoor, als je ziet wat ze allemaal wel voor je oplossen. Best een hoop.

Bovenstaand bericht van Denheer vind ik dan ook zorgwekkend, want die regels die nekt die agenten dus kennelijk ook. :(

Comment

Interessant dat jouw aangiftes wel resultaat krijgen.

Misschien dat er aan aantal dingen veranderd zijn de laatste jaren. Mijn voorval was denk ik zo'n 4 jaar geleden. Daarna heb ik geen aangiftes meer gedaan, eigenlijk meer omdat er niets meer gebeurde dan doordat ik het niet meer wilde. ;)

Kon je overigens een aantal dingen niet digitaal aangeven tegenwoordig?
                    Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Ben ook eens half in elkaar geramd op Muiderpoort, onder het oog van de camera's nog wel, en de aangifte ervan was ook volkomen nutteloos. Echt: Spoorwegpolitie? Doek maar op.

Heb er niet eens meer iets over gehóórd.

Comment

Ja sorry brun, ik had gezopen omdat ik net twee maandsalarissen had verloren omdat ik had gewed op Jos Verstappen, die er weer eens kansloos afketste die middag. Loop ik naar huis, zie ik hem godverdomme lopen, de grindbaktoerist!
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

@Denheer: onze situaties verschillen nogal, dus niet te vergelijken. Ik vind 't schandalig als je als slachtoffer 'vlakbij' 't vinden van de dader zit, maar door één of ander kutregeltje alles ziet wegglippen...

In mijn geval denk ik gewoon telkens de juiste agenten te hebben getroffen. Als je eenmaal weet hoe 't spelletje wordt gespeeld (blijf rustig, neem de tijd, vertel niet meer dan ze vragen, wees duidelijk en to the point), scheelt dat wellicht ook een stuk. Ik zie weleens mensen schreeuwend en tierend tegen agenten praten... daar schiet je echt geen zak mee op. En dan zeuren dat 't te lang duurt... man, die lui vinden dat zelf net zo vervelend als jijzelf. Ik kan me voorstellen dat niemand graag aangiftes doet, ik ook niet, maar ja soms moet je.

Digitaal werkt soms ook prima, doet mijn collega met de kleine 'incidenten'. Dat is meer om een proces verbaal te krijgen ivm de verzekeringen. Scheelt je een hoop tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                            Ja sorry brun, ik had gezopen omdat ik net twee maandsalarissen had verloren omdat ik had gewed op Jos Verstappen, die er weer eens kansloos afketste die middag. Loop ik naar huis, zie ik hem godverdomme lopen, de grindbaktoerist!
                            *proest*
                            Oliestoken voor het goede doel

Comment

Vandaar de spons-oren. Je hebt 'm flink te grazen genomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                lol
                                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

*leest het nu pas en grinnikt mee*

Comment

Working...
                                  X