Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

subsidie industrie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• subsidie industrie

mijn god

http://www.dumpert.nl/mediabase/5932...te_muziek.html
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

WTF!

Mits dit echt waar is.

Zou "muziek" een (UWV insiders-grap) metafoor zijn voor "zeden"?

Comment

Dit komt uit een VPRO programma: http://weblogs.vpro.nl/villavpro/200...ts-uwv-deel-1/

Volledige verhaal. Het is helaas geen grap. Overigens gaat het niet om 'zeden'. Locatie: Winterswijk, 1 keer gasgeven en je zit in duitsland.

Comment

goh 2 hele reacties

blijkbaar heel normaal , en betalen we nog lang niet genoeg aan dit soort onzin
        of zijn we te druk om te schuimbekken in het wilders draadje? daar is het aantal posts al klokje rond
        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Nee, eerder sprakeloos. Of te moe om me nog over dit soort overheidsidioterie op te winden.

Zo langzaam, heel langzaam, ga ik me erbij neerleggen dat overheden als de onze het nog steeds normaal vinden om elke losertokkie die zegt dat hij aan aanstelleritis lijdt, met héél veel geld te helpen om lastige inspanningen te vermijden (zoals 'leven' en 'wonen' en 'zelf je boodschappen doen bij de Lidl' en 'met je agressieve naar alcohol stinkende onderklassepoten van andermans spullen afblijven'), terwijl elders mensen die écht hulp nodig hebben (ik noem voorzichtig even dat pleegkind van Ton) keihard worden genaaid omdat 'dat nu eenmaal de regels zijn'.

Ik weet best dat brede sociale voorzieningen in een land nu eenmaal altijd tot misbruik leiden, en dat je dit nooit 100 procent kunt uitdammen. Maar ik begrijp nog altijd niet waarom mensen die ten onrechte zielig doen, meer aandacht krijgen dan mensen die ten rechte zielig doen. Of wacht, dat begrijp ik wel: omdat we nog steeds bezig zijn om de welzijns-knuffelideeën uit de jaren zeventig uit het sociale verzekeringssysteem te krijgen, hetgeen nu eenmaal niet zo makkelijk is, als de beslissers van nu dezelfde antroposofiese veganistiese shagjesdraaiers zijn die destijds het systeem hebben opgezet.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Die twee reacties komen omdat jij je weer als een kapotte langspeelplaat druk zit te maken om die paar WW-penningen die een paar sukkelaars binnenslepen, terwijl er een hoop multinationals zijn die 10.000 keer meer aan vage EU-subsidies en Nederlandse belastingvoordelen binnenhalen waar wij als belastingbetaler ook voor op moeten draaien en waar we ook helemaal niks terug van zien.

Maar nee, het klein bier van een paar asielzoekers is veel erger dan het systematisch profiteren op grote schaal door grote bedrijven die in Nederland het belastingparadijs vinden voor multinationals en vervolgens de opbrengst afschepen naar elders.

Kortom: je zou wat geloofwaardiger worden als je je niet zo selectief druk maakt om dit soort dingen. Wat een suf gezeur toch telkens, man.
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oh, en om maar even de twee zaken met elkaar te verbinden: wat denk je dat er gebeurt met het laag opgeleide deel van de bevolking (je zult altijd een boel mensen hebben die niet verder komen dan een paar jaar vmbo en drie danslessen) als laaggeschoolde arbeid steeds meer wordt uitbesteed aan lagelonenlanden in Verweggistan?

Juist, die komen niet meer aan een baan.
              Misschien dat diezelfde overheid daar eens aan kan denken als ze weer toestemmen om de zoveelste fabriek te laten sluiten (of het die bedrijven zo makkelijk te maken).
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Als uitvoeringsinstantie moet je niet -denk ik- een groepje medewerkers je eigen systeem laten N#!ken door ze in te delen in een oncontroleerbare categorie: Lichte muziek. En bovendien aan zo'n kansloos metabolisme proberen uit te leggen dat je in haar voordeel het systeem aan het feuten bent (na ijdele pogingen nog schaapachtig lachen).

Zo doen wij dat in Holland!

Comment

Paco, misschien is die laaggeschoolde arbeid hier niet meer aanwezig, omdat al onze 'sociale' systemen de factor arbeid nou juist extreem duur hebben gemaakt?
                  En we voor het resterende vieze werk natuurlijk graag wat mensen wilden importeren.
                  Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                    En we voor het resterende vieze werk natuurlijk graag wat mensen wilden importeren.
                    Die dan weer door die mislukte blonde limburgse relnicht worden gekleineerd

Comment

Hier nog zo'n Vmbo 'er die wat extra zakcentjes meekrijgt
                      http://www.automotive-online.nl/home...j_porsche.html

Dit is pas echt misbruik van centen van een ander.
                      Last edited by Ton van S; 10-08-09, 23:06.

Comment

Paco, misschien is die laaggeschoolde arbeid hier niet meer aanwezig, omdat al onze 'sociale' systemen de factor arbeid nou juist extreem duur hebben gemaakt?
                        Nee, dat klopt niet en dat weet jij ook best.

het uitbesteden van de factor arbeid in lage lonen landen waar arbeiders minder geëmancipeerd zijn dan hier en waar exploitatie nog rustig plaats kan vinden is de boosdoener. Maar ja, inmiddels krijg je de mensen hier niet zover dat ze 5 keer zoveel gaan betalen voor de MediaMarkt-flatscreens en het fruit dat buiten seizoen in de super ligt.

We moeten onze LTS-zwakstromers aan het werk houden, maar dat kan alleen als er ook werk op hun niveau IS. Dat is er niet meer en dus vallen deze mensen terug op het systeem.

Comment

Jullie vallen wel erg makkelijk in motroosje's misplaatste verontwaardigheidsval. Gewoon omdat-ie niet genoeg hits kreeg op z'n topic.

Tuurlijk is het bezopen, maar wat doe je er aan. Klaplopers hou je in elk systeem, en helaas medewerkers die dat bevorderen, ook. Zeker in de softe sector. De keerzijde is dan weer bv. de IND, het enige stevig rechtse bolwerk in 's lands bureaucratie, waar men hard z'n best doet om zelfs de meest welwillenden en -varenden tegen te werken ons mooie land te betreden.

Dat zal dan bij sommigen wel weer lof oproepen, terwijl het gewoon de keerzijde van dezelfde medaille is: als je het te makkelijk maakt, trek je klaplopers aan. Maak je het te moeilijk, dan reizen "nuttige" buitenlanders elders heen, EN je creeert illegaliteit.

Gulden middenweg and all that. Maar och. Dat gaat in dit land nog even duren, met demagogen als Wilders in de spotlights.
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Val nergens in.
                            Ik word alleen zo moe van dat eeuwige 'holier than thou' geëmmer van die gast. Net Toledoman met zijn CD ('86) op repeat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                              Die twee reacties komen omdat jij je weer als een kapotte langspeelplaat druk zit te maken om die paar WW-penningen die een paar sukkelaars binnenslepen, terwijl er een hoop multinationals zijn die 10.000 keer meer aan vage EU-subsidies en Nederlandse belastingvoordelen binnenhalen waar wij als belastingbetaler ook voor op moeten draaien en waar we ook helemaal niks terug van zien.

Maar nee, het klein bier van een paar asielzoekers is veel erger dan het systematisch profiteren op grote schaal door grote bedrijven die in Nederland het belastingparadijs vinden voor multinationals en vervolgens de opbrengst afschepen naar elders.

Kortom: je zou wat geloofwaardiger worden als je je niet zo selectief druk maakt om dit soort dingen. Wat een suf gezeur toch telkens, man.
                              "klein bier" <---- je bent niet goed snik
                              ik maak me weer selectief druk volgens de multi deskundige grenswetenschapper
                              over geloofwaardigheid gesproken :
                              moet je niet eens met de zoveelste paria een diepte interviewtje doen op zapruder? http://www.dumpert.nl/mediabase/5925...ver_griep.html

Comment

Dat ik het nog eens met PACO eens mag zijn zeg! *snif*
                                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Het CDA wil opheldering lees ik nu in de krant.
                                  Door een belabberd systeem met dit soort praktijken verdoezelen ben je natuurlijk nog verder van huis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                    Het CDA wil opheldering lees ik nu in de krant.
                                    Door een belabberd systeem met dit soort praktijken verdoezelen ben je natuurlijk nog verder van huis.
                                    het CDA is onderdeel van het probleem
                                    linkje?

Comment

Tja, de "gehele" politiek is onderdeel van het probleem natuurlijk...maar op korte termijn ook het enige middel.
                                      In De Pers wordt er over gesproken.

Comment

*schetst mental image van motroos die onderuitgezakt op zijn schuitje zit, in een schommelstoel met een deken om zijn benen geslagen, pijp in zijn bek, mijmerend over hoe vroeger alles beter was*
                                        Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                          Val nergens in.
                                          Ik word alleen zo moe van dat eeuwige 'holier than thou' geëmmer van die gast. Net Toledoman met zijn CD ('86) op repeat.
                                          Mwa, een stukje retro politiek zou geen kwaad kunnen. Janmaat had punten die tegenwoordig nog steeds actueel zijn.
                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                            Mwa, een stukje retro politiek zou geen kwaad kunnen. Janmaat had punten die tegenwoordig nog steeds actueel zijn.
                                            janmaat was een foute meneer met enge vriendjes met vlaggen en vlassnorretjes
                                            mensen die kokketeren met het nazisme , na alles wat we er nu van weten vernietigingskampen incluis ,zijn nog erger dan de meelopers in de jaren 30

immigratie had streng gereguleerd moeten zijn vanaf het begin , maar niet door hen met de vlaggen en snorren
                                            maar door een verstandige overheid met eerlijke en rechtvaardige voorwaarden , waarna de toegelaten mensen er helemaal bij zouden kunnen horen zowel vanuit de immigranten zelf als hun omgeving

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                                              *schetst mental image van motroos die onderuitgezakt op zijn schuitje zit, in een schommelstoel met een deken om zijn benen geslagen, pijp in zijn bek, mijmerend over hoe vroeger alles beter was*
                                              nee vroeger was niet alles beter , sommige zaken echter wel en die blijven hangen
                                              trouwens had je mij niet geblokt? ;-)

Comment

ja, maar dat werkt niet als je niet ingelogd bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                                                  ja, maar dat werkt niet als je niet ingelogd bent.
                                                  je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op een topic?
                                                  naja in ieder geval heb je me mentaal niet meer geblokt ;-)

Comment

ik was niet ingelogd toen ik vanmorgen ging surfen. Ik ben toen ingelogd om te kunnen reageren, en heb de blok er toen afgehaald om je reactie, die natuurlijk niet uit kon blijven, te kunnen lezen.

Je bent nog geen steek veranderd iig :)

Comment

Paco, same difference... We geven allerlei zware industrie belastingsvoordelen zodat ze niet naar het buitenland hollen voor goedkopere werkkrachten, zodat onze eigen laagopgeleide inwoners kunnen leven van werk ipv de WW.

Wie betaalt dit? De kleinere, innovatieve bedrijven en de slimme koppen die daar werken.
                                                      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                                        Paco, same difference... We geven allerlei zware industrie belastingsvoordelen zodat ze niet naar het buitenland hollen voor goedkopere werkkrachten, zodat onze eigen laagopgeleide inwoners kunnen leven van werk ipv de WW.

Wie betaalt dit? De kleinere, innovatieve bedrijven en de slimme koppen die daar werken.
                                                        iemand die het begrijpt...

trouwens aan buitenlandse postbus bedrijven wordt verdient door de schatkist
                                                        daar die zich hier anders niet zouden vestigen als het niet gunstig zou zijn
                                                        is gewoon buitenlands geld waar iets van wordt ingehouden
                                                        zonder dat er geld ons land uitvloeid omdat de omzet in een ander land wordt gegenereerd
                                                        kost geen geld , levert op

zwitserland en luxemburg doen dat op bredere schaal en worden er ook niet armer van en die hebben ook geen klein bier van massale import van kansarmen

en ja globalisering dat bedrijven goedkope arbeidskrachten opzoeken is iets onwenselijks , maar je kunt het moeilijk tegen houden
                                                        automatisering is deels het toverwoord

Comment

Goedkope arbeid lijkt me juist wel wenselijk.
                                                          Ten eerst voor die mensen die daar leven. Werken in een sweatshop is kut, maar nog altijd te prefereren boven geen werk. Je ziet nu in landen als Vietnam en China een middenklasse ontstaan, waardoor die landen zich echt gaan ontwikkelen.

Bovendien is het voor ons ook prettig dat we goedkope producten kunnen kopen, kunnen we ons geld weer aan andere dingen besteden.

Zelfde als automatisering: we zijn toch hopelijk blij dat we geen duizenden ponskaarttypistes meer hebben? Of overwegwachters?

Natuurlijk is het kut voor de laaggeschoolden onder ons dat er weinig dom industrieel werk meer is. Maar er is genoeg ander werk: tuinen onderhouden, schoonmaken, bouwen, slopen, noem het maar.

Dat men dat niet wil doen is ook logisch, met een minimum loon van iets meer dan een euro per uur zou ik ook mijn nest niet uitkomen. (Het minimum loon minus uitkering minus alle bijbehorende voordeeltjes als niet-werkende is ongeveer €1 per uur).
                                                          Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Goedkope arbeid lijkt me juist wel wenselijk.
                                                            Ten eerst voor die mensen die daar leven. Werken in een sweatshop is kut, maar nog altijd te prefereren boven geen werk. Je ziet nu in landen als Vietnam en China een middenklasse ontstaan, waardoor die landen zich echt gaan ontwikkelen.

Bovendien is het voor ons ook prettig dat we goedkope producten kunnen kopen, kunnen we ons geld weer aan andere dingen besteden.

Zelfde als automatisering: we zijn toch hopelijk blij dat we geen duizenden ponskaarttypistes meer hebben? Of overwegwachters?

Natuurlijk is het kut voor de laaggeschoolden onder ons dat er weinig dom industrieel werk meer is. Maar er is genoeg ander werk: tuinen onderhouden, schoonmaken, bouwen, slopen, noem het maar.

Dat men dat niet wil doen is ook logisch, met een minimum loon van iets meer dan een euro per uur zou ik ook mijn nest niet uitkomen. (Het minimum loon minus uitkering minus alle bijbehorende voordeeltjes als niet-werkende is ongeveer €1 per uur).
                                                            als goedkoop werk hier gedaan kan worden , dient dat 2 doelen
                                                            er vloeit geen geld weg naar een ander land
                                                            mensen hebben werk en houden daar meer van over omdat er minder belasting/premie's benodigd zijn voor werklozen
                                                            en kan werk best lonen

feodale toestanden in stand houden /bevorderen in andere landen is in niemands belang behalve voor de eigenaar van het bedrijf

de werkende klasse in nederland en de arbeiders in het 3e wereld land waar het bedrijf naar toe verhuist , betaald de rekening

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                              "klein bier" <---- je bent niet goed snik
                                                              ik maak me weer selectief druk volgens de multi deskundige grenswetenschapper
                                                              over geloofwaardigheid gesproken :
                                                              moet je niet eens met de zoveelste paria een diepte interviewtje doen op zapruder? http://www.dumpert.nl/mediabase/5925...ver_griep.html
                                                              Kijk, hier reageer je weer eens compleet oninhoudelijk en begint meteen met je ad hominems. Kan er alleen om lachen.

Vervolgens ga je verkondigen dat je het eigenlijk wel eens bent met mijn export-van-laaggeschoolde-arbeid verhaal. Leuk, maar je zit nog steeds fout met je idee dat we verdienen aan de buitenlandse bedrijven die we aan Nederland weten te binden.

Nederland stelt zich op als een walhalla voor multinationals en het gaat niet alleen om buitenlandse bedrijven, maar ook om Nederlandse multinationals als Shell, Philips, Unilever, Akzo Nobel, Corus enz. Die hebben trouwens hun meeste productie elders zitten en gaan daar vrolijk mee door. Het gaat om meer dan alleen belastingpenningen vangen, maar om zaken als werkgelegenheid en het algemeen nut dat het dient. Daarbij komt ook nog dat ze zoveel voordelen genieten in de vorm van subsidies, bouwgronden, bestemmingsplanwijzigingen, bealstingvoordelen, dat we als Staat lang niet zoveel aan ze verdienen als hun grootte zou doen vermoeden. Shell is notabene het grootste bedrijf ter wereld qua omzet!

Het is zo dat overal in de wereld (lokale) overheden in de spagaat gaan om grote bedrijven binnen te halen, juist in de hoop dat het werkgelegenheid oplevert. Om die bedrijven gunstig te stemmen moeten er allerlei investeringen worden gedaan om vestiging zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Die investeringen worden vooraf gedaan met gemeenschapsgeld en zijn geen garantie voor vestiging, omdat bedrijven gewoon handig de verschillende (lokale) overheden tegen elkaar uitspelen. En als ze er eenmaal zitten, met hun bouwgrond die ze onder de prijs hebben gekocht en de snelweg die een extra uitrit heeft gekregen en de extra bouwgrond voor huizen die is vrijgemaakt voor het extra personeel en de korting op de omzetbelasting en wat al niet, dan gaan ze mensen na verloop van tijd ontslaan omdat de arbeid elders goedkoper is of ze taaien gewoon af. En met hun handige off-shore constructies en spreidingspolitiek waar ze een heel leger personeel 24/7 op hebben gezet, weten ze het altijd wel zo te regelen dat ze minimale belastingen betalen en maximaal rendements halen.

En wat Kiwi betreft: die leeft nog steeds in de droom van het kapitalisme, ondanks dat dit nu brandend aan het instorten is. Het huidige 'kapitalistische model' is by design fout. Ziek. En dat zien we nu in alle glorie voltrekken. Zolang de banken en de multinationals op deze manier hun business doen worden wij - die niet bovenaan de voedselketen staan - er allemaal slechter van op termijn. Sla de geschiedenisboeken er maar op na.

Zeggen dat werken in een sweatshop nog niet het ergste is is niet alleen lachwekkend maar ook amoreel. Die sweatshops staan daar juist omdat die landen compleet gestript zijn van hun eigen vermogen om zelf de broek op te houden. Hun landbouwgrond is ingepikt door buitenlandse corporaties en ze kunnen alleen nog in de landbouw werken als loonslaaf tegen een hongerloon als er nog werk is. Dan trekken ze maar naar de steden waar de sweatshops schandalig lage lonen betalen, zodat ze voor deze kant van de wereld goedkope kleding in elkaar kunnen naaien. En die sweatshops zijn weer die grote buitenlandse bedrijven, die ook weer voor een prikkie daar zitten nadat ze de lokale bedrijven de nek omgedraaid hebben en de lokale corrupte overheid in de zak gestoken hebben. Het is gewoon modern imperialisme, zoals je vroeger de V.O.C. had die samen met de steun van het leger de koloniën leegroofde, zijn het nu de corporaties die dat op precies dezelfde wijze doen.

Leuker nog: de samensmelting van de multinationals met de regeringen is puur fascisme met de uitwerking van communisme. Alles wordt verenigd in een allesoverkoepelende entiteit: één munt, één bank, één land (geen grenzen) en straks dus één regering(?)

En wat die middenklasse betreft: tijdelijke fase. Na verloop van tijd gaat daar hetzelfde proces plaatsvinden wat we nu in alle glorie in de VS zien: daar zit een groot deel van de bevolking onder de armoedegrens en dat wordt met de huidige crisis alleen maar erger. En dat zijn niet alleen de mensen zonder baan, maar ook mensen die gewoon werken die niet meer rond kunnen komen omdat de grote bedrijven gewoon weigeren fastoenlijk te betalen. De middenklasse wordt weggevaagd, zoals dat destijds ook het geval was in Argentinië toen die in de crisis zat. De reden dat de Chinezen zo makkelijk overstappen op het kapitalisme is omdat het gewoon business as usual is voor de communistische regering; zelfde principes.

Kiwi moet maar eens Life Inc. van Rushkoff gaan lezen. Deze worst die ons telkens wordt voorgehouden is gewoon een nachtmerrie, maar de meesten kunnen en willen dat niet inzien omdat we te druk zijn met onszelf en consumeren.
                                                              Last edited by PACO; 11-08-09, 11:05.

Comment

Zo, heb ik dit saaie topic nu weer leven ingeblazen of niet?

Comment

Working...
                                                                X