Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portefeuille

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Portefeuille

Ik weet niet hoe jullie gekke Nederlanders een lederen etui noemen waar je bankkaarten, identiteitskaart, geld en bonnetjes in bewaren, maar na jaren van wisselen en uitproberen van de ene lederen brol na de andere ben ik het zat.

Waar vind ik een goeie, degelijke geldbuidel? Die ook nog een beetje up to date is en beseft dat we tegenwoordig met 25 creditcard-formaat plastiek rondlopen, wat metalen pecunia en wat flappen van de flappentap.

Waar o waar?!
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Portefeuille, portemonnaie, portemonnee, beurs. Ik gebruik het woord portemonnee.
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

"beseft dat we tegenwoordig met 25 creditcard-formaat plastiek rondlopen, wat metalen pecunia en wat flappen van de flappentap."

Die zijn er niet in een handzaam formaat...

Ik heb een "bill-fold" van C & B, daar kunnen zo'n 15 cc-formaat pasjes in, inmiddels iets meer.. ;-).
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja, pasjes. Mijn pasjes, dan vooral de magneetstrip, zijn een kort leven beschoren. In de standaard portemonnee's waar je die dingen onder elkaar rangschikt en je dus de bovenste centimeter kunt zien, zeg maar, gaan bij mij na een jaar of twee de magneetstrippen doormidden...Deze indeling zeg maar:

Dr moet ik nog eens een goede oplossing voor vinden, zonder dat het betekent dat ik een 2e portemonnee moet gaan dragen, enkel voor die pasjes.
        Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ik heb ook zo'n bill-fold, met een mooi Landsbanki logo erop.
          Let's kick some ass and chew bubblegum...
          ----------------------------------------------------------------------------
          '71 Alfa Romeo Giulia Super
          '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
          '00 BMW E39 528iA Touring
          '06 BMW Z4M Roadster
          '96 BMW E36 328i trackracer
          '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Zo'n soort heb ik ook Gijs in bruin leer, nergens last van. Heb hem al 14 jaar en hij wordt steeds mooier. Over 10 tot 20 jaar is 'ie op z'n best denk ik.

Comment

Ik ben ook tevreden over de kwaliteit van Castelijn & Beerens; ze hebben heel veel modellen, en er zal vast wel eentje tussen zitten die aan je wensen voldoet. Ik heb zelf een handzaam formaat waar ongeveer 10 pasjes, mijn rijbewijs en contant geld in passen.

Comment

Billfold is we het handigst. Ik versleet er vroeger 1 a 2 per jaar, meestal van de V&D voor 20 piek of zo, waarom meer uitgeven voor iets dat snel stuk gaat.

Vorig jaar in Siena voor evenzoveel geld een hele mooie billfold op de kop getikt, nota bene in groen. En dat ding houdt het VEEL beter uit.

Dus, als je toch in Siena bent, koop er dan gelijk 10 daar. :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

ik heb een portefeuille (voor de papieren en creditcards) EN een portemonnee (voor geld).

Iets met een combinatie van die twee past niet in mijn broekzak. Ik bedoel, je moet het ook nog eens meezeulen die handel...
                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Pasjes...brrr, dan kunnen ze je volgen.

Dus, gewoon zo:
                    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                      Pasjes...brrr, dan kunnen ze je volgen.

Dus, gewoon zo:

Jij betaalt met dollars ???

Nee, da's lekker onopvallend......
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja, weet je wel dat in de Euro's een magneetstrip zit? Daarmee ben je ook te volgen!!!
                        (Zet Alu-hoedje weer af)
                        Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Working...
                        X