Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekker weekendje weg tips

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lekker weekendje weg tips

Ik dacht dat ik dit draadje al eens had gestard maar kan het niet vinden, dus hierbij:
    Wij gaan met z'n drieën elk jaar een paar dagen uit de laatste jaren steeds een F1 race. Nu willen we wat anders en de ideën lopen uiteen bijvoorbeeld:

De Bierfeesten in München;
    Vissen in in Ierland;
    Wiskey proeven in Schotland;
    een combinatie van de twee hier boven;
    Toch iets mat autosport maar dan zelf doen;
    Champagne proeven in de Chapagne...enzv

Wie heeft er nog een goed idee??

Profiel:
    Geslacht: Mannen
    Aantal: 3
    Leeftijd: 40+
    Roken: nee
    Drinken: veel
    Duur: van vrijdag tot zondagavond/maandagmorgen
    Periode: ergens rond eind september
    Alleen als ie ijs en ijs koud is.

IJsland, vrijdag op stap in Reykjavik, de 2 dagen erna met een grote 4x4 het land in waarbij je overnacht in een lodge incl chefkok. Overdag, onder het genot van een drankje, zalmvissen die je vervolgens zelf op kan eten.
    Let's kick some ass and chew bubblegum...
    ----------------------------------------------------------------------------
    '71 Alfa Romeo Giulia Super
    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
    '00 BMW E39 528iA Touring
    '06 BMW Z4M Roadster
    '96 BMW E36 328i trackracer
    '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Vorig jaar gedaan met GF, ga ik ook nog eens doen met vrienden:
      - (Toer)Rallyrijden met klassiekers naar en door Normandie incl wijnarrangementen + locaal voer in chateaux en hotels.

Dichterbij en low budget:
      - Wijnproeverij in hotel/restaurant www.kruller.nl in Otterlo + overnachting. Volgende dag frisse neus halen op de veluwe en in 't Kroller Muller museum, met de witte fietsen uiteraard. Daarna volle pijp over de Posbank rossen met een auto of mountainbike. Een geogadget toer kan ook leuk zijn (download een geogadget route voor volwassenen op je mobiel met gps of tomtom en figure it out yourself).

Autominded + betaalbaar
      - Cursus bij Ron simons op de Nordschleife met Alfa's of ander leuk spul. Avondje theorie + slap ouwehoeren, eten/drinken. Dagje rijden. avondje bijkomen in één van de vele vreettenten, dagje rijden en dan naar huis.

Autominded en iets duurder
      - Cursusje bij Porsche in Leipzig.

Autominded + onbetaalbaar
      - Sneeuw en ijscursus in Lapland. 4 dagen. Merkgerelateerd, of gewoon bij één van de rij&glij scholen daar.

- Vliegcursus op Texel, incl parashutespringen.

- Stappen in Praag... zijn jullie allemaal single?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Montoya Bekijk bericht
        De Bierfeesten in München;
        Doen! Echt een mannenuitje: Veel bier, eten en tieten. Beter wordt het niet ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V70 Bekijk bericht
          Doen! Echt een mannenuitje: Veel bier, eten en tieten. Beter wordt het niet ;)
          Jawel hoor, Kraków! :-)
          Vorige week weer geweest; Zelfde ingredienten, betere tieten, nog niet helft van de prijs.

Vluchten zijn goedkoop te boeken naar Katowice (80km van Kraków) of direct op Kraków Balice (taxi kost je 15 euro, bus 1 euro :-) )

Bierfeesten in München zijn heel erg massaal en vol dronken engelssprekenden. Je moet er van houden...

Praag heel erg links laten liggen, zolang Kraków nog bestaat :-).

Comment

Dit lijkt me ook nog echt gaaf om te doen: http://www.stage-pilotage.net/stages-de-pilotage/stage-de-pilotage-rallye-terre-2-jours,s1705.html
            Of dit: http://www.stage-pilotage.net/stages-de-pilotage/?idc=17&prix=601_0&idr2=
            Twee dagen knallen en iets opsteken

Meer hier: http://www.stage-pilotage.net/

Maar dat IJsland klinkt ook goed. Alleen zou ik dan liever met de MTB erop uit gaan. Sneeuwscooteren op de Vatnajökull-gletsjer is ook super!
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ga nou gewoon naar Krakow.
              You know that reality is immaterial

Comment

Om nog wat vooroordelen weg te halen over Polen:

- De Polen in Kraków zijn anders dan de gemiddelde inhoud van een bouwvakkersbusje hier op de A1. Laat je daar niet door misleiden, ze zijn echt vriendelijk daar.
                - Het is er niet grijs en grauw, maar juist schoon en kleurrijk. Net een Italiaanse stad qua uitstraling.
                - Je kunt culinair genieten, van traditioneel Pools tot alle andere internationale keukens.
                - Stappen kan van domme Irish Pubs, via gezellige kroegjes tot hippe clubs. Overdag een beetje bijkomen in een Biergarten.
                - Cultureel interessant: Auschwitz op 55 km, Wielizcka zoutmijnen op 15km, Zakopane op 100km (bergstadje in de Tatra, leuk om een dagje heen te gaan), Wawel heuvel, Nowa Huta, Oscar Schindlers Krakow (In Kazimierz is die film opgenomen), fiets huren en omgeving bekijken aanrader, dagmarkten, verder 3 miljard kerken en musea tot je beschikking.
                - Halve liter kost je min 5 Zloty (kroeg met locals) en max 10 Zloty (terras op grote markt) (1 euro = 4,18 Zloty). Eten inclusief drinken vanaf 10 euro p.p. tot zo ver je wilt gaan.

Erheen rijden is ook een optie, de wegen zijn prima, op 50km na de Duitse grens na. Vanaf Nijmegen heb ik 11 uur gedaan over 1200km met een Peugeot 107 :-). Dan zie je nogeens wat.

Comment

En hoe zit het met het vrouwelijk schoon aldaar ter plekke, Lenny? :)

Comment

Goodwood Revival Meeting?
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                      En hoe zit het met het vrouwelijk schoon aldaar ter plekke, Lenny? :)
                      Dat is een vooroordeel wat ik wel wil/kan bevestigen! :-)

Wel jammer dat (te)veel dames hun haar blonderen. Dat is nergens voor nodig, maar erg storend is het ook weer niet. Het blijft moeilijk om op een terras een gesprek met iemand te voeren. Je bent continu afgeleid :-).

Comment

Yep. Ik was er aan het eind van de zomer vorig jaar. *wrijft nog eens over pijnlijke nek*

Comment

Tja, toch maar eens in Krakow kijken dan :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gummen meeting van maken. Gewoon ouderwets kansloos wijven kijken, slap ouwehoeren en bier zuipen. Denk dat de quasi intellectuelen onder ons dat ook weleens gaaf vinden. :)

Comment

Prima roadtrip idee! En omdat bier alleen niet opschiet, graag ook wat wodka ernaast. En als we honger krijgen, zapiekanki naar binnen walsen :-).

Comment

Ben ik het voorjaar in Krakau geweest, met vrouw, zwager en schoonzuster, (dus de rest van het in overvloed aanwezige vrouwlijkschoon links laten liggen. Maar iid een top locatie!!!

Quote" Stappen in Praag... zijn jullie allemaal single?" nee dus....maar ik ga niet zeggen dat we er dan ook niet naar kijken ;-)
                                Last edited by Montoya; 11-08-09, 19:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                  Prima roadtrip idee! En omdat bier alleen niet opschiet, graag ook wat wodka ernaast. En als we honger krijgen, zapiekanki naar binnen walsen :-).
                                  Żubrówka met een klein scheutje appelsap er in......heerlijk..heb weer een paar flessen mee genomen.

Comment

Zet voor mij deze maar neer: Wódka żołądkowa gorzka
                                    (spreek uit: voedka zjowoondkova korska)
                                    Last edited by Lennart; 11-08-09, 22:07.

Comment

En dan staat Korska zeker voor Korsakof?

Maar vertel eens, als die Poolse vrouwen allemaal zo mooi zijn, waarom zijn die Poolse kerels dan allemaal zo afgrijselijk lelijk? Zien er allemaal hetzelfde uit: domme, lelijke, lompe koppen met gemiliteerd haar en een vadsig voorkomen.

Of zijn dan alleen die bouwvakkers die je hier ziet?
                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Da's een beetje het bouwvakkers beeld idd. Maar verder let ik niet zo veel als jij op kerels hoor :-).

En gorzka staat voor 'goeraalse'. Goeralen zijn een volkje daar.

Comment

Uit het ik tief even op draadje:

Zo, weer terug van een impulsief weekend in Hamburg.
                                          Wat een onverwacht leuk stad is dat zeg, echt een super aanrader!!

Een leuke hippe wijk is de Sternschanze rond de Schanzenstrasse en Sussanestrasse. Allemaal leuke kroegjes en eetcafe's waar je lekker kunt eten en drinken en eten voor echt onverwacht vriendelijke prijzen. Half litertje voor een eurootje of 3, hoofdgerechtjes voor 6 a 7 euro.
                                          Verder veel aan site-seeing gedaan. Mooie toer over het haven gebied gedaan alsook de aussenalster. Uiteraard ook een rondje Reeperbahn gedaan, wat een heerlijk kansloos gebeuren is dat zeg, prachtig! :-)

Geslapen in Motel One, prima modern hotel vlakbij een S-Bahn station, vanwaar je binnen 10 minuten bent waar je wilt zijn in Hamburg. Op slechts 2,5 km van de afslag aan de A7 ook prima bereikbaar en je auto kun je er probleemloos parkeren. Het is prima te bereizen met de auto, maar ook via de ICE kun je er snel zijn natuurlijk.

Verder viel mij op hoe ontzettend gastvrij, behulpzaam en vriendelijk de Hamburgers overal waren. Je voelt je er meer dan welkom.

Comment

Hamberg, bij mij vandaan 4 uur met trein of auto...is goed te doen.

Als het toch ook over prijzen gaat (pas op in zuid frankrijk Saintes, 20€ voor 4 grote bier en nog Kronenburg ook in Portugal op top locatie, boulevard e.d. zeker minder dan de helft) wat doen de biertjes opde bierfeesten in Munchen??

Comment

Ik gok zo'n 7 euro voor een Mass?

Comment

Hmm, whisfull thinking?
                                                http://www.nufoto.nl/fotos/24053/okt...n-munchen.html

2 jaar geleden al 8 euro. Nu:
                                                http://www.bayern.by/nl/welkom-op-he...eest-2009.html
                                                Dat is echt VEEL te duur vind ik. Als je het in Hamburg voor 3 euro per halve liter kunt krijgen, waarom moet zo'n liter dan meer dan 8 euro kosten?

Ik was in de DM tijd nog eens in München en toen betaalde ik gewoon een tientje. Meer dan verdubbeld inmiddels.

Comment

Dat bier is wel 13%!! dus 13/5=2,6 staat dus gelijk aan 2,6 liter met normaal 5% of wel 8,60€/2,6= slechts 3,30€ voor een hele liter van 5%vol ......moeten we alleen zelf ff aanlengen ;-) 1,65 euro tegenover 3€ voor een halve lieter in Hamburg...Hamburg is gewoon duur.

Comment

:-) Hoe kom je aan die wijsheid? 13%? :-)
                                                    EDIT: staat in de tekst van mijn linkje.
                                                    Natuurlijk is dat geen 13%. Is gewoon rond de 5% hoor, met 13% bier zouden er teveel mensen sterven tijdens de Wiesn en voor gigangtische overlast zorgen. Stel je voor, een miljoen bezoekers die ineens liter flessen wijn qua alcohol achter elkaar gaan leegtrekken. Ravage wordt dat.
                                                    Ik denk dat er iets door elkaar gehaald wordt. Er zijn namelijk ook andere manieren/standaards om alcoholpercentages uit te drukken.

Bier kan uit zichzelf niet meer dan 10 a 11% alcohol bevatten. Alles wat meer dan dat heeft, is kunstmatig toegevoegd. Denk aan bushbier, Amsterdam Navigator, Atlas etc. Is meestel chemisch van smaak, ergo niet te zuipen.

Bier in Hamburg is dus nog altijd goedkoop, maar weer niet zo voordelig als in Krakow natuurlijk :-).
                                                    Last edited by Lennart; 17-08-09, 14:42. Reden: iets over % alcohol

Comment

In het meest gunstige weekend 25-26-27 sept zit 1 van de mannen al in Praag die is daar in de loop van de vrijdag klaar, daar naast zijn er zeer gunstige vluchten van af schiphol vrijdag 9:10 verterkken zondag 20:50 retour.

Maar ik heb nog niet het gevoel dat ik Praag leuk ga vinden....misschien is Krakau wel te veel opgehemeld ;-)

Is Praag ook wel leuk of helemaal niet???

Comment

Praag is wel mooi. Leuk om een keer gezien te hebben, maar eigenlijk niet meer dan dat.

Comment

Ik ben 2 keer in Praag geweest, 12 jaar geleden en 5 jaar geleden.
                                                          De eerste keer was leuk, de 2de keer minder.
                                                          Ik had in Praag de laatste keer continue het idee dat ik op mijn hoede moest zijn overal om er als toerist niet bij genaaid te worden.
                                                          Voorbeeld, we waren ergens uit eten en er werd een schaal met broodjes neergezet, iets wat heel normaal is bij het eten. Later op de rekening bleken die broodjes duurder te zijn dan het hoofdgerecht. Ik kan heel slecht tegen dat soort geintjes. Te weinig wisselgeld teruggeven. Knappe dames die je tenten proberen in te lokken, waar ze dan op jouw kosten hele dure drankjes gaan bestellen. Vage striptenten waar ze je binnen proberen te lokken. Gewoon geen prettige sfeer. Zo nog een paar van dat soort dingen meegemaakt.
                                                          Dat soort praktijken heb ik in elk geval in Polen (Krakow) nog nooit meegemaakt. Komt gewoon allemaal zeer te vertrouwen over en ik ben er inmiddels 7 keer geweest, dus als het daar echt aanwezig zou zijn, had ik er wel mee te maken gehad. Sowieso geen opdringerigheid daar.

Maar goed, Praag kan best leuk zijn, maar veel bekender en toeristischer en dat lokt natuurlijk bepaald gedrag bij kwaadwillende lokals, die er een slaatje uit willen slaan. Wellicht gaat dat in Krakow ook nog gebeuren, maar het valt me in elk geval mee dat ik dat de laatste 6 jaar nog niet heb zien groeien.

Maar goed, Hamburg afgelopen weekend was ook erg leuk en een stuk dichterbij en zat te doen, zie eerdere post.

Comment

ik ben er 10 jaar geleden geweest en heb/had het zelfde gevoel, ben zelf er positief over polen, Krakau, wroclow, Warschaunen nog wel een paar.

Maar als wij naar Praag gaan willen we graag wat doen maar te gelijkertijd ook lekker wat drinken.... we zouden in staat zijn om daar lekker te gaan karten terwijl dat hier om de hoek ook kan.

Gewoon ff weg zijn iets leuks doen, en er zit er toevallig al 1 in Praag.

Comment

Ho stop maar de keuze is gevallen!

Praag doen we ooit nog eens met de familie het wordt:

Eins zwei drie....zuipen! de octoberfeesten in München.

We zijn er nog nooit geweest dus voor de kenner waar is het in München en welk hotel moeten we dan hebben?? (zodat we het kruipend af kunnen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                                                                IJsland, vrijdag op stap in Reykjavik, de 2 dagen erna met een grote 4x4 het land in waarbij je overnacht in een lodge incl chefkok. Overdag, onder het genot van een drankje, zalmvissen die je vervolgens zelf op kan eten.
                                                                COOOOOOOLLLLLL

Waneer gaan we?

Comment

Working...
                                                                X