Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vinyl

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vinyl

Zijn er nog gummers die Vinyl draaien en kopen?

Heb 2 maanden terug een mannetje in ons winkelcentrum die nog vinyl verkoopt opdracht gegeven om naast de 2 nina simone LP's die ik kocht, alles apart te houden wat 'ie van haar kon vinden. Nog weer 4 LP's erbij. Meteen nog wat andere platen gekocht bij hem. 10 jaar geleden vond ik iedereen die nog LP's had echt een grote ouderwetse loser, maar nu ben ik zelf ook één. :)

Dat jij ook een loser was, wist ik al jaren! :)

Comment

Gelukkig, ik was al even bang dat je je nieuwe huiskamer el cheapo ging bekleden. :)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Lekker retro joh, beetje vinyl behang op de muren.

Ben blij dat ik 't er overal net af heb. Lang leve moeders, stoomapparaten en de gemeentewerf. :)

Comment

???

Ooh draaien? Heb thuis nog wel wat oude platen van mn ouders liggen, da's af en toe wel lachen. Maar verder eigenljik maar weinig. Toch jammer!

Over oude opnames gesproken; vond paar maanden geleden ook zo'n bandrecorder van Philips op de zolder... Cool joh, incl tapes van oude Urbanus-shows! :D
          '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Heb hier een kast vol, maar vinyl is passé. Tegenwoordig maak ik mijn mixen in Ableton Live :)
            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Toevallig net eerder deze week m'n kastvol weggebracht naar de Record Friend in Amsterdam...
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Dennis: +1
                Draai ze regelmatig. En als ik op een rommelmarkt beland dan struin ik standaard de bakken met oud vinyl af. Zit een hoop 'meuk' tussen maar pareltjes zijn er altijd wel te vinden.
                Heb dus een bescheiden doch aardige verzameling :)
                Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+83K km

Comment

Check!

Koop zelden LP's van na pakweg 1985 want toen ging het met de persingskwaliteit hard achteruit. Nadeel is ook dat sommige platen nummers hebben die je liever over zou slaan. Met mijn platenspeler (niet eens zo heel kostbaar maar heel zorgvuldig ge-"tweaked") leg ik het vuur aan de schenen van m'n CD-speler. En die was knap duur voor de eerste eigenaar - dat ben ik dus niet.

:-)
                  Clio Mexx 1.4 '97
                  Fulvia Coupe 1.3 Rallye S '69

Comment

Ik heb 3 kratten met LP's op zolder staan. Mijn paarse Rega platenspeler staat al weer een paar jaar in de huiskamer.

Probleem is dat het ding een MC element heeft, en dat ik daarom nog steeds gebruik moet maken van de oude versterker van 1983 ;-)
                    Die heeft geen afstandsbediening, maar acht, de platenspeler heeft die ook niet.
                    Desondanks zit er meer leven in dan in normale CD's, die worden afgespreeld op een Meredian speler. Grappige wat je nu hebt is dat de platenspeler, de iPOD (met AB) en de digitale radio op dezelfde versteker staan aangesloten.
                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Ik vind nog steeds dat de ouderwetse bakeliet en vinyl platen beter klinken dan een cd. Geluid van een cd is nogal neutraal, terwijl het geluid van zo'n zwarte schijf veel warmer is...
                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                        Ik heb 3 kratten met LP's op zolder staan. Mijn paarse Rega platenspeler staat al weer een paar jaar in de huiskamer.

Probleem is dat het ding een MC element heeft, en dat ik daarom nog steeds gebruik moet maken van de oude versterker van 1983 ;-)
                        Die heeft geen afstandsbediening, maar acht, de platenspeler heeft die ook niet.
                        Desondanks zit er meer leven in dan in normale CD's, die worden afgespreeld op een Meredian speler. Grappige wat je nu hebt is dat de platenspeler, de iPOD (met AB) en de digitale radio op dezelfde versteker staan aangesloten.
                        Je kan gewoon een losse voorversteker voor je platenspeler kopen en op een willekeurige aux ingang van je moderne versterker prikken.

Als je dat in stijl wil doen kun je een leuke chinese stereo voorversterker pakken. Ziet er nog eens leuk uit ook en klinkt prima.

Zie voor ervaringen: http://gathering.tweakers.net/forum/...ages/1338547//

Op Ebay is ook redelijk wat te vinden: http://stores.shop.ebay.com/Rich-Ton..._ipgZQQ_sasiZ1

Een bekend winkeltje op internet TimAudio: http://www.timaudio.com/category.php?id=7

Comment

Vorige week kocht ik deze plaat van de Temptations (Masterpiece). http://en.wikipedia.org/wiki/Masterp...ptations_album)
                          Wat een geweldige plaat, met supervolle soulsounds.

Comment

Hier nog iemand met veel plaaatjes. Heb in de woonkamer nog een 200 platen liggen.

Mijn vader was vroegâh (in het einde van de sixties en in 't begin van de seventies) DJ en daarom hadden wij thuis een ontzettend grote verzameling platen. Echter is er 12 jaar geleden door waterschade bijna alles verloren gegaan, hebben toen nog 2 kratten kunnen redden met spullen van mijn vader...:-( De rest allemaal vergaan, en voor de verzekering was het toen allemaal ouwe troep.
                            Giulia 1600 Super '65
                            Abarth 595 Competizione '15

Comment

Working...
                            X