Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooiste persfoto's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mooiste persfoto's

Goede fototentoonstellingen zijn altijd gaaf. Ik ben er in elk geval een sucker voor. Trouw bezoeker van World Press Photo in de Oudekerk bijvoorbeeld.

Nou is het in 2009 alweer 20 jaar geleden dat het Oostblok viel, en daarom heb je vooral in dat voormalige Oostblok een hoop tentoonstellingen. Dinsdag zag ik een hele mooie, met persfoto's uit de periode rond de val van de muur. Bij sommige foto's moet je bijna janken, zo ontroerend. Maar deze vond ik wel de mooiste van allemaal:

Links de DDR-politie die de viering van 40 jaar DDR (7 oktober 1989) bewaakt. En rechts een demonstrant, op een moment dat de Muur dus nog dicht was en je voor dit soort dingen twee of meer jaar gevangenis kon krijgen.

Kweenie. Vond het zó'n mooi moment. Tijd om er een draadje aan te wijden: de mooiste persfoto's uit heden en verleden.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Astemblief!

Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Geintje ;)

Ik denk dat de foto's van James Nachtwey wel zo'n beetje de top zijn in dit gebied. Heftig, subliem, eenvoudig maar enorm krachtig:

Er staan nog meer (heftigere!) platen op. Die gast is echt geweldig.
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Een paar klassiekertjes dan maar.

(Afghanistan, begin jaren '80)

En deze is ook schitterend:

(USA, Great Depression)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Mooi, mooi!

Ik vind de foto's die je dwingen na te denken het best. Dat valt me bij World Press ook altijd op. Al die foto's die alleen maar bloed, geweld en ellende hard in beeld brengen - zwaktebod. Terwijl die ene foto die het niet toont, maar wél suggereert, veel krachtiger is.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Pracht foto. Die van de great depression. Ik sluit me aan bij Brun, met de toevoeging dat ik de (relevante) details vaak mooi vind. Zoals bijvoorbeeld die gerafelde mouw, en de zorgelijke blik van die vrouw.

Comment

Ah, leuk draadje om de actuele kwestie over Robert Capa's legendarische foto 'The Falling Soldier' in naar voren te schuiven.

In scène gezet of niet?

http://www.nytimes.com/2009/08/18/ar...gn/18capa.html
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Nuclear nightmares, uit 2006. Wat mij betreft een onvergetelijk stuk werk.

http://www.pixelpress.org/chernobyl/
                De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                  Nuclear nightmares, uit 2006. Wat mij betreft een onvergetelijk stuk werk.

http://www.pixelpress.org/chernobyl/
                  Om stil van te worden...
                  There are no stupid questions,
                  but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

James Nachtweij is inderdaad een hele grote! Andere favoriet: Sebastiao Salgado. Een site die ook ik ook vaak bezoek is http://www.boston.com/bigpicture/, prachtige reportages.
                    www.carscoffeecigars.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Flat Cheese Bekijk bericht
                      Om stil van te worden...
                      indeed..
                      BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                        Astemblief!

Gelukkig maar. Dat had nog veel erger gekund...

Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Maar dan nog wat verder uitgezoomd, zodat de opengescheurde kokosmat met bloederig babyhoofd in beeld komt? :)
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Hier nog wat heftige en indrukwekkende platen: http://www.msnbc.msn.com/id/32090322/

Comment

*pakt de joint door van motroosje*

Ach man.

Die msm geloven we toch niet?

Da's per definitie gemanipuleerde bullshit. Toch? :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                              X