Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom ligt er kiezelsteentjes op een dak?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Waarom ligt er kiezelsteentjes op een dak?

Even kijken of we hier nog bouwkundig onderlegde Gummerts hebben.

Ik heb al 10 jaar een uitbouw aan mijn huis. Met plat dak. Bij sommige huizen zie je dan dat er steentjes op liggen. Bij mij is dat niet zo.

Heeft dit een functie of is het puur optisch.

Iemand?

Dan blijft de bakbedekking liggen en het biedt bescherming tegen de relatief zachte dakbedekking.

Comment

Dient doorgaans als verzwaring van het dak + bescherming van weersinvloeden (UV licht) op de dakdekking.

Bij nieuwe(re) dakdekkingmaterialen is dit echter niet meer benodigd.

Comment

Ah...dus het is slim om na het schoonmaken (liggen allemaal "schilfers op het dag" de zaak maar eens te gaan afdekken.....

Nog iets speciaals? Of gewoon paar zakken halen bij de Gamma/Praxis en er dan opleggen?

Uitbouw is van 1990.

Wie doet trouwens prefentief onderhoud aan de eigen woning? Of gebruikt schema's?

Comment

Alleen correctief onderhoud ;-)

Je weet wel zeker dat je zoveel gewicht op het dak kan leggen? Als het teer/bitumen is wordt het erg heet en zacht. Maar veel van die materialen zijn voorzien van reflecterend materiaal: kleine leisteentjes of zo. Die kun je zonder grint laten. Grint heeft ook nadelen: mos en vuil, vogelpoep, en blijft allemaal zitten. Ook mee kans op fauna's.
          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Misschien vandaag dan maar alleen schoonmaken en voor de rest de loodgieter vragen wat te doen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
              Misschien vandaag dan maar alleen schoonmaken en voor de rest de loodgieter vragen wat te doen....
              Loodgieter? De dakdekker bedoel je :-)

Comment

Je zou natuurlijk naar de tuinwinkel kunnen gaan voor wat gazon. Dat isoleert volgens mij super en je kids hebben ook nog wat aan dat platdak. :)
                De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Of, om er helemaal van af te zijn, je zet er een puntdak op, met dakpannen
                  fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                    Of, om er helemaal van af te zijn, je zet er een puntdak op, met dakpannen
                    :-)

Comment

Of je graaft 't dak wat uit, vult 't met water en je hebt een leuke vijver of zwemdak voor de kleinsten.

Comment

Working...
                      X