Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LPF - The Sequel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • LPF - The Sequel

    Jawel hoor het gaat gewoon verder maar dan onder een andere naam:

    ToN - LPF The Sequel

    Oh leren ze het in dit land dan nooit.
    Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

  • #2
    Ja, kansloze partiij. Heb het idee dat ze inmiddels wat vreemde figuren met een eigen agenda om zich heen heeft verzameld.
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

    Comment


    • #3
      Je ziet bij dit soort bewegingen iedere keer dezelfde mensen opduiken, bijvoorbeeld de campagnestrateeg kay van der linde. Nu hoor ik ook alweer de naam Hammerstein vallen. Een implosie lijkt voorgeprogrammeerd.

      Comment


      • #4
        Machtsgeile typetjes die denken een snelstart richting het pluche te kunnen krijgen, dan krijg je dat.

        Die machtgeile typetjes zitten er natuurlijk ook onder de "oude politiek". Alleen daar werken de anciniteitssystemen dit soort uitwassen tegen. Daar zie je dus alleen door de wol geverfde potentaatjes boven komen drijven. Een stuk handiger, als partij. :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

        Comment


        • #5
          Precies. Daar komen dan uitgelezen talenten als Vogelaar, Leerdam, Hamer, Krista v Velzen, Dion Graus en Singh Pharma bovendrijven. :)

          Niet om TON te verdedigen trouwens hoor, maar ga nou niet doen alsof ze de enige zijn die met broodmongolen aan komen zetten.
          You know that reality is immaterial

          Comment


          • #6
            Nee hoor, helemaal mee eens. Echter, als je aankomt met kreten als "Het moet allemaal anders", en "Dat gekonkel ook altijd in Den Haag, beetje debatteren over goudvissenfokverboden en figuurzaagsubsidies, wij gaan er wat aan DOEN!", en je ligt vervolgens binnen een half jaar net zo rollebollend over straat als het vorige verzamelingetje MKB'ers die probeerden Het Land Te Verbeteren, tja, dan is dat toch wel een beetje grappig. Zeker als 't niet je stroming is, qua rechts radicaal en zo. Geef ik dan ook wel weet toe. En [email protected]"Pharma". :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

            Comment


            • #7
              Natuurlijk is dat grappig. En natuurlijk komt Verdonk bij een IQ-test nog net ff wat beroerder uit de verf dan Wilders (denk ik).

              Nu ben ik persoonlijk niet de allergrootste revolutionair, maar ik geef ze wel gelijk dat de hele bende in Den Haag (en Berlijn, for that matter) stante pede geruimd mag worden.

              Maar ja, dat gaat TON niet lukken. Waar we misschien in dit geval wel weer blij mee mogen zijn.

              Kiwi had het ooit al eens gezegd dacht ik. het verschil tussen links en rechts in noord-west-europ begint pas bij vele cijfers achter de komma zichtbaar te worden als het de belastingtarieven aangaat.

              *SchnitzelStephan dagdroomt verder over Een Fatsoenlijk Rechtse partij Met Visie*
              You know that reality is immaterial

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                wij gaan er wat aan DOEN!"
                Daar ligt óók en probleem van ToN, op elke vraag wát ze er dan aan gaan doen wordt ontwijkend geantwoord, er is kennelijk nog geen enkele visie ontwikkeld waaruit antwoorden met een richting gegeven kunnen worden. De visie van Wilders is erg beperkt, maar het lult wel makkelijker. Is bdw ook het aanstaande failliet van de Sp, die hebben wél zo'n visie 'eerlijk zullen álles delen' maar , denk an het Europese grondwet debat, die sjoemelen uit eigenbelang aan die visie. Oude partijen, de SGP uitgezonderd wellicht, hebben daar overigens ook last van, die hebben zo veel geluld (en gedraaid) dat ze zelf niet meer weten waar ze nu eigenlijk voor staan. ToN doet het alleen nóg slechter, wat voor een nieuwe 'beweging' dodelijk is, imho
                fka v164

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                  En natuurlijk komt Verdonk bij een IQ-test nog net ff wat beroerder uit de verf dan Wilders (denk ik).
                  *Proest*
                  $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                    Daar ligt óók en probleem van ToN, op elke vraag wát ze er dan aan gaan doen wordt ontwijkend geantwoord, er is kennelijk nog geen enkele visie ontwikkeld waaruit antwoorden met een richting gegeven kunnen worden.
                    Alsof onze verlichte leider JPB uitblinkt in het uitdragen van een visie. Ik hoor daar ook nooit anders dan dat we moeten afwachten. De enige rode lijn die hier te bespeuren valt is die van een verstikkende deken van beperkingen die over het land gelegd wordt.

                    Comment


                    • #11
                      Zeg ik toch?!
                      fka v164

                      Comment


                      • #12
                        Het grote verschil in visie tussen die ToN-Corky's en de huidige regeringspartijen is dat de laatste geďnstitutionaliseerd zijn met de zweem van een betere intellectuele onderbouwing.

                        Onder de streep is het bijna allemaal even waardeloos. Ueberdrama's als een Betuwelijn die vele miljarden verkwanselen zijn natuurlijk even lachwekkend als die breinscheten van een stel randmongolen die weer denken dit land de goeie richting uit te duwen.
                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                          Het grote verschil in visie tussen die ToN-Corky's en de huidige regeringspartijen is dat de laatste geďnstitutionaliseerd zijn met de zweem van een betere intellectuele onderbouwing.

                          Onder de streep is het bijna allemaal even waardeloos. Ueberdrama's als een Betuwelijn die vele miljarden verkwanselen zijn natuurlijk even lachwekkend als die breinscheten van een stel randmongolen die weer denken dit land de goeie richting uit te duwen.
                          En da's nou jammer he, dat TSM zo'n filosofisch groeibriljantje misloopt. :)

                          *SchitzelStephan begint te wennen aan het nieuwe forum*
                          You know that reality is immaterial

                          Comment


                          • #14
                            Ach, als TSM straks toch maar z'n centen terugvraagt omdat hij beseft dat zo'n tupperware rijsthok niet zo hard patst als een blauw-witte propellor en hij extra geld nodig heeft, dan pakken ze hem ook zijn ignorefunctie af.

                            Ik ben geduldig ;-)
                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                            Comment


                            • #15
                              Betuwelijn

                              Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                              Onder de streep is het bijna allemaal even waardeloos. Ueberdrama's als een Betuwelijn die vele miljarden verkwanselen zijn natuurlijk even lachwekkend als die breinscheten van een stel randmongolen die weer denken dit land de goeie richting uit te duwen.

                              Kuch: de betuwelijn blijkt dus commercieel een succes. Volgeboekt (als in meer treinen passen er niet op) tot het eind van dit jaar. Goede vooruitzichten na die tijd. Kortom: waar iedereen (moi incluis) liep te schelden op dit prestige project, zijn er nu alleen maar tevreden geluiden. Zelfs landschappelijk lijkt het erg mee te vallen (omwonenden lijken ook tevreden)
                              When men were men

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
                                Kuch: de betuwelijn blijkt dus commercieel een succes. Volgeboekt (als in meer treinen passen er niet op) tot het eind van dit jaar. Goede vooruitzichten na die tijd. Kortom: waar iedereen (moi incluis) liep te schelden op dit prestige project, zijn er nu alleen maar tevreden geluiden. Zelfs landschappelijk lijkt het erg mee te vallen (omwonenden lijken ook tevreden)
                                Neem je daarin ook de exhorbitante budgetoverschrijdingen in mee?
                                Is al becijferd of men die extra kosten eruit gaat halen?
                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                  Neem je daarin ook de exhorbitante budgetoverschrijdingen in mee?
                                  Is al becijferd of men die extra kosten eruit gaat halen?
                                  Als jij me verteld hoe niet gereden vrachtwagenkilometers (en dus missende filekilometers) kunnen worden gequantificeerd in euro's. Om nog maar te zwijgen van bespaarde uitstoot, uitgedrukt in euro's.
                                  Feit is in ieder geval wel, dat waar men vooraf riep dat de lijn nooit volledig gebruikt zou worden, hij binnen een jaar vol zit.

                                  update:
                                  kosten en opbrengsten
                                  Welke kosten en opbrengsten hierin worden meegenomen is niet duidelijk
                                  Last edited by ingmar; 19-06-08, 15:26.
                                  When men were men

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
                                    Als jij me verteld hoe niet gereden vrachtwagenkilometers (en dus missende filekilometers) kunnen worden gequantificeerd in euro's. Om nog maar te zwijgen van bespaarde uitstoot, uitgedrukt in euro's.
                                    Feit is in ieder geval wel, dat waar men vooraf riep dat de lijn nooit volledig gebruikt zou worden, hij binnen een jaar vol zit.
                                    Alles goed en wel, maar er moet ook wel een paar kilometer file van tijdens de aanleg gecompenseerd worden, niet te zuinig...
                                    You know that reality is immaterial

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ja, dank je de koekoek. Volgeboekt zeiden ze?

                                      Er mag (let wel mag) op het traject binnenkort (of al) elk kwartier per richting een trein rijden (vergelijk dat met personenvervoer, waar een tussenruimte van 3 minuten vereist is).

                                      En dan is de lijn volgeboekt met ongeveer 600 treinen per week.

                                      Rekent u mee? 7dagen*24uur*4peruur*2richtingen=168*8=1344. Hoezo vol?

                                      Op personenvervoer dichtheid zou je dit dus kunnen vermenigvuldigen met 5!

                                      Het zet wel zoden aan de dijk. Een gemiddelde goederentrein telt ongeveer 40-50 wagons, elk kan twee containers vervoeren. Dus scheelt elke trein 50 vrachtwagencombinaties.
                                      Dus 30.000 vrachtwagens per week (yes!). Die 30.000 vrachtwagens rijden in ruwweg 10 uur (met een tussenruimte van 2 seconden dus) op de rechterbaan van de A15 (in tegengestelde richtingen). Verdeeld over 5 werkdagen en beschikbare rijtijden van 8 tot 18) is dat dus 20% van de totale beschikbare ruimte gedurende dag.
                                      Het wordt uiteraard minder als je capaciteit ook over andere wegen verdeelt.

                                      Blijft veel geld voor een snelweg die nauwelijks files kent ;-)
                                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ok, de discussie wordt nu moeilijk omdat niemand weet hoe de kostenstructuur opgebouwd is, etc.

                                        Het punt dat ik wilde maken is niet zozeer dat de projecten van de overheid geen bestaansrecht hebben, maar meer de onprofessionele manier waarop dit aangepakt wordt en er door project-mismanagement en graaiende bouwbedrijven die telkens hun calculaties bijstellen, vele miljarden belastinggeld worden verspild. Kijk nu ook naar dat gedoe met die tunnels op de A73: blijkt dat men op een gegeven moment willens en wetens een verkeerde keuze heeft doorgezet omdat men al was begonnen met graven en zo meer van die domme fouten.

                                        Het is een vleugje prestige en politieke dadendrang gecombineerd met veel onkunde op het gebied van projectmanagement en een geldbron die men onuitputtelijk acht.
                                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                          Het is een vleugje prestige en politieke dadendrang gecombineerd met veel onkunde op het gebied van projectmanagement en een geldbron die men onuitputtelijk acht.
                                          VleugJE? Elke politicus wil na afloop kunnen zeggen: 'Dat heb ík gedaan.'

                                          Op lokaal niveau zijn de voorbeelden nog veel talrijker. Amsterdammers kunnen vast meepraten over de miljoenenverslindende Afrikahaven van Dales, die een verlaten containeroverslaggebied plus kaalgeslagen vlaktes achter zich liet om vervolgens in Leeuwarden te kunnen roepen dat zo'n prestigeproject toch maar mooi 'in his time' tot stand was gekomen.
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                            Ok, de discussie wordt nu moeilijk omdat niemand weet hoe de kostenstructuur opgebouwd is, etc.

                                            Het punt dat ik wilde maken is niet zozeer dat de projecten van de overheid geen bestaansrecht hebben, maar meer de onprofessionele manier waarop dit aangepakt wordt en er door project-mismanagement en graaiende bouwbedrijven die telkens hun calculaties bijstellen, vele miljarden belastinggeld worden verspild. Kijk nu ook naar dat gedoe met die tunnels op de A73: blijkt dat men op een gegeven moment willens en wetens een verkeerde keuze heeft doorgezet omdat men al was begonnen met graven en zo meer van die domme fouten.

                                            Het is een vleugje prestige en politieke dadendrang gecombineerd met veel onkunde op het gebied van projectmanagement en een geldbron die men onuitputtelijk acht.
                                            True.
                                            Maar goed. Schiphol was ook een prestigeproject, de haven van Rotterdam ook, de deltawerken ook en zo kan ik nog wel even doorgaan. Punt is dat het zo verdomde moeilijk is geworden om nog iets groots neer te leggen. Door allerlei regels, door onkunde (met diezelfde gecompliceerde regels) en door het grote graaien (wat vroeger naar mijn gevoel toch minder voorkwam).
                                            When men were men

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                              Neem je daarin ook de exhorbitante budgetoverschrijdingen in mee?
                                              Is al becijferd of men die extra kosten eruit gaat halen?
                                              Volgens mij zijn die budgetoverschrijdingen grotendeels aanpassingen (Changes) geweest op basis van nieuwe eisen (extra tunneltje, extra geluidswal, etc.) tijdens de duur van het project. In projecttermen ook wel afwijkingen genoemd die "gemanaged" zijn, oftewel goedgekeurd door de stuurgroep.

                                              Kun je lang en kort over lullen, maar de verantwoordelijken hebben het goedgekeurd.

                                              In goed project management gelul zijn deze overschrijdingen altijd tegen de "business case" aan gehouden en is er blijkbaar geen reden geweest om niet door te gaan, maar was er reden om deze afwijkingen goed te keuren.

                                              Tot zo ver de theorie... ;-)
                                              Last edited by Alfisto; 20-06-08, 00:56.
                                              ---------------------------
                                              Lullen gaat beter dan rijden.

                                              Comment


                                              • #24
                                                De reden die het meest van stal wordt gehaald is dat er inmiddels zoveel poeha en kosten zijn gemaakt dat stoppen een enorm gezichts- en geldverlies gaat opleveren.
                                                Het principe beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald kennen ze blijkbaar niet.

                                                En ja, grote projecten zijn altijd riskant door de exposure en misschien ook wel door uitvoerders die hun uitvoerende capaciteiten overdrijven om de opdracht binnen te slepen.

                                                Ontopic: LPF en ToN-figuren zijn losers.
                                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                                Comment

                                                Working...
                                                X