Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Politiekogel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Politiekogel

Voorlopig maar even niet naar rotterdam e.o., vooral niet in de buurt van de Kuip en politiebureau's, want volgens mij krijgen we daar nu Parijse toestanden.

http://www.nu.nl/algemeen/2074373/sl...itiekogel.html

Dat wisten we toch al?
    fka v164

Comment

http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=3548
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
        Voorlopig maar even niet naar rotterdam e.o., vooral niet in de buurt van de Kuip en politiebureau's, want volgens mij krijgen we daar nu Parijse toestanden.
        Ach, dan kunnen ze er gelijk nog een paar als target practice gebruiken.

Comment

Was nog niet officieel maar dit wisten ze toen natuurlijk binnen een paar uur al. Is met opzet nog niet naar buiten gebracht omdat de gemoederen daar nog wat te verhit voor waren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
            Was nog niet officieel maar dit wisten ze toen natuurlijk binnen een paar uur al. Is met opzet nog niet naar buiten gebracht omdat de gemoederen daar nog wat te verhit voor waren.
            Er is natuurlijk een verschil tussen vermoedens en direct bewezen. Want om het te bewijzen moet de kogel op zijn karakteristieken onderzocht worden en vergeleken worden met alle pistolen die daar in HVH gebruikt zijn door de politie.

Comment

150 politiekogels afgevuurd
              en 1 treft er echt doel

:-S

de vraag is, is er gericht geschoten................

ik denk van wel, de moderne politiekogel is een soort van dumdum kogel, met zo'n kunststof prop in de kop, die ketsen niet af (op zand) volgens mij

hoop dat er nog enigszins een waarschuwend effect vanuitgaat
              stennis maken / politie bedreigen = kogel voor je kadaver

zoniet dan is die gast echt voor niets gestorven

E
              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Tja als d'r een groep van 30+ mafkezen op je af komt dan had ik ook geschoten, agent of niet. Dan moet die groep ook niet gaan huilen als ze gewond raken want als die agenten NIET hadden geschoten dan waren die natuurlijk geheel in elkaar getrimd, zo vriendelijk zijn die 'hooligans' dan ook wel weer. Schieten was gewoon kwestie van noodweer, ik zie 't probleem niet helemaal. Filmpjes genoeg om de situatie ter plekke perfect te illustreren bij een onderzoek.

Aangezien de dreiging al een tijd rond de ingesloten agenten aanhield was de hele situatie al een kruitvat geworden. Alle mensen die daar moedwillig dichtbij stonden (als ramptoerist) waren dus elk aspirant voor 't darwin-draadje.

Sensatiezucht schakelt echter op zulke momenten blijkbaar 't rationele deel van de hersenen uit en dan krijg je dit. Valt mee dat er niet meer doden zijn gevallen eerlijk gezegd.

Comment

@ Cav, juist in de kuip is het nu hartsikke rustig, door bewaking e.d. daarom maken die gasten juist ergens anders ruzie nu.

@ TSM of die gozer nu wel of niet ergens voor gedood is zal zijn familie weinig troost brengen denk ik.
                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Hoe is dat verhaal afgelopen dat ie richting politie geduwd/gegooid zou zijn door zn mede-relschoppers?
                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

De juiste benaming is Action Effect, in de maat 9x19 mm, de opvolger van de Action 3.
                      De Action 3 was al een verbetering tov de volmantel rondneus, die vlogen echt alle kanten op, maar daar kon je ( soms...) wel een auto mee stoppen, maar de tegenpartij liep vaak vrolijk door....
                      De Action 3 had al minder doorschot, dwz te weinig rest-energie om na een treffer nog iemand dodelijk te kunnen verwonden, de Action Effect was wat dat betreft weer een kleine verbetering, en de tegenpartij werd vaak uitgeschakeld.

En dus geen dum-dum...... ( die richten veel meer schade aan, en zijn niet vergelijkbaar)
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Dit niks voor de wouten?

BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                          De juiste benaming is Action Effect, in de maat 9x19 mm, de opvolger van de Action 3.
                          De Action 3 was al een verbetering tov de volmantel rondneus, die vlogen echt alle kanten op, maar daar kon je ( soms...) wel een auto mee stoppen, maar de tegenpartij liep vaak vrolijk door....
                          De Action 3 had al minder doorschot, dwz te weinig rest-energie om na een treffer nog iemand dodelijk te kunnen verwonden, de Action Effect was wat dat betreft weer een kleine verbetering, en de tegenpartij werd vaak uitgeschakeld.

En dus geen dum-dum...... ( die richten veel meer schade aan, en zijn niet vergelijkbaar)
                          Dumdum is een benaming uit WOII meen ik me te herinneren. Met een mes een kruisje in de kogelpunt snijden. Tegenwoordig bedoelt de leek die naar een dumdum verwijst in de meeste gevallen een zgn. Hollow Point. Zeer effectief tegen mensen; stukken beter dan de klassieke Full metal jacket i.i.g.

De Action 3 en opvolger bestaan uit een massief messing kop met een opening van voor naar achter.Kunstof propje voor kamergeleiding en uiteraard kruit op z'n plaats te houden.
                          All you need to remember is the number '70' .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                            Full metal jacket
                            Sir! A jelly doughnut! Sir! :)
                            You know that reality is immaterial

Comment

Oh, don't you get me started!

Only steers and queers come from Texas!
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

De kogel kwam van links ....

Comment

Wat mij betreft nemen ze de volgende keer ook handgranaten en mosterdgas mee. Dit soort volk moet je aanpakken. En hard ook.

Comment

De politie heeft hier keurig gehandeld. Ik zou ook niet ongewapend tegenover dit soort neanderthalers (met een IQ gelijk aan hun schoenmaat) willen staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                      Oh, don't you get me started!

Only steers and queers come from Texas!
                                      Lol....http://www.youtube.com/watch?v=aUc62jD-G0o

Blijft briljant!
                                      All you need to remember is the number '70' .

Comment

How tall are you, private?
                                        Sir, five-foot-nine, sir!
                                        Five-foot-nine? I didn't know they stacked shit that high!
                                        Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

http://www.nu.nl/algemeen/2077275/ro...ingsschot.html

Geloof er geen zak van. Denk dat ballistische experts dit ook niet geloven. En die 6 gewonden? Ook allemaal waarschuwingschoten zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
                                            De kogel kwam van links ....

De kogel kwam van boven? :-)

Anyway ik vraag me af hoe onschuldig waarschuwingsschoten eigenlijk zijn. De terminale(no pun intended) valsnelheid van een kogel kan nog best wel eens hoog liggen. Als ik het niet verkeerd heb ligt die voor de mens zelf boven de 200km/h en een kogel is iets gestroomlijnder. Als die je dan net verkeerd raakt....

What goes up must come down(most of the time anyway :-)).
                                            Every second of your life is a part of your song

Comment

Hmmm. Moeilijk verhaal lijkt me.
                                              Ben ook benieuwd naar een echt onderzoek.

Comment

Ooit op Discoverychannel een interessante docu gezien over dit soort toevalstreffers. Het kwam er in feite op neer dat je heel weinig kans hebt als dat je iemand raakt in een normale woonwijk door een waarschuwingsschot ~recht de lucht in te schieten.

Echter, in HvH was 't vrij druk en de kans een stuk groter natuurlijk.

Ik hoorde dat er 150 schoten door de politie zijn gelost in totaal. Dan valt 1 dode nog mee denk ik?

Laatst wat meer details gehoord, over al die gasten die in de treinen als een teringzooi veroorzaakten, aan noodremmen trokken etc. In HvH waren al vechtpartijen en er is heel vaak door omstanders de politie gebeld. Die agenten in burgers moesten de structuur in kaart brengen binnen de 'hooligan-vereniging'? Vraag me af of ze daar nu in geslaagd zijn? :)

Comment

Waarschuwingsschoten zijn idd niet per se onschuldig, maar zelden dodelijk. De Mythbusters hebben dat al eens onderzocht, zoals Cav al noemde. :). Maar het verhaal van 1 van die agenten was dat "Die jongen voor ons neerplofte in het zand" . Dan zouden ze dus ongeveer recht omhoog hebben geschoten. Want dan komt de kogel door de wind enkele 10-tallen meters terecht van de plek waar hij is afgevuurd.
                                                  Dat zou kunnen, maar echt waarschijnlijk acht ik het niet, zeker niet in combinatie met al die gewonden. En iedereen zou dan ook aan het hoofd geraakt moeten zijn.
                                                  Ik hou het erop dat de agent die het dodelijke schot loste bij voorbaat wordt ingedekt.

Comment

In die jurkenlanden vallen toch ook vaak doden doordat ze na een trouwerij met een AK47 in de lucht schieten?
                                                    Die kogels komen echt allemaal ook weer omlaag namelijk.

Die waarschuwingsschoten zijn uiteraard heel erg gevaarlijk, zeker als er zoveel mensen lopen.
                                                    Het veiligst is om in het zand te schieten. Zeker op dat strand, echt dom om in de lucht te schieten, vind ik

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ze moeten op dat tokkiesvolk schieten. Gericht. Wat heb ik als belastingbetaler aan kogels in het zand? Daar krijgt mijn schep alleen maar bramen van bij het kuilen graven.

Comment

waarschuwingsschoten bij veel lawaai hebben zowizo niet zoveel zin

lastige situatie zou niet 123 weten hoe dat netjes opgelost had kunnen worden, tegen zoveel doorgesnoven idioten

taser/ wapenstok/flashbangs had meer zin gehad als de agenten met meer waren geweest, maar niet door 3 man die waren onder de voet gelopen en gelynched geweest

jammer dat het al zover moet komen bij "feestjes"
                                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Lagen er niet nog wat Duitse bunkers in de duinen?

Volgende keer: politiemannen *in* de bunker, deurtje dicht, luchtmacht paar keer over 't strand, wachten tot het zand weer is neergedaald, deurtje open, politiemannen *uit* de bunker.
                                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                            Lagen er niet nog wat Duitse bunkers in de duinen?

Volgende keer: politiemannen *in* de bunker, deurtje dicht, luchtmacht paar keer over 't strand, wachten tot het zand weer is neergedaald, deurtje open, politiemannen *uit* de bunker.
                                                            Veel te duur, laat HMS "de zekere treffer" maar op patrouille voor de kust en haar 20" kanonnen maken dat soort gastjes wel een koppie kleiner. ;-)

(duurt alleen ff wat langer voor het zand weer neergedwarreld is)
                                                            The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Ik heb dit visuele beeld op het netvlies. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                                Waarschuwingsschoten zijn idd niet per se onschuldig, maar zelden dodelijk. De Mythbusters hebben dat al eens onderzocht, zoals Cav al noemde. :). Maar het verhaal van 1 van die agenten was dat "Die jongen voor ons neerplofte in het zand" . Dan zouden ze dus ongeveer recht omhoog hebben geschoten. Want dan komt de kogel door de wind enkele 10-tallen meters terecht van de plek waar hij is afgevuurd.
                                                                Dat zou kunnen, maar echt waarschijnlijk acht ik het niet, zeker niet in combinatie met al die gewonden. En iedereen zou dan ook aan het hoofd geraakt moeten zijn.
                                                                Ik hou het erop dat de agent die het dodelijke schot loste bij voorbaat wordt ingedekt.

Taeke, je moet leren lezen. Volgens de agenten is het slachtoffer gebruikt als "projectiel", nadat hij was neergeschoten. Met andere woorden, hij is door de hooligans opgepakt en voor hun voeten gegooid (net zoals de dranghekken, stoelen, etc.).

http://www.ad.nl/rotterdam/3451043/V...haam_neer.html

Groet
                                                                GJ

PS kan Geelhoed niet even voorrekenen of zo'n stukje lood voldoende snelheid kan maken tijdens de val om iemand te doden?

Comment

Working...
                                                                X