Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

krachtstation

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• krachtstation

heb "vroeger" veel gefitnessed , maar al een jaar of 6/7 niets meer gedaan door wat blessures (muisarm /rug)
    als je er dan een poosje "uit" bent, te lamlendig om het weer op te pakken
    dat gecombineerd met fysiek inactief bureauwerk is funest voor het fysieke welbevinden

enfin ik wil de viscueuze circel doorbreken en weer beginnen met regelmatig te bewegen en kracht en conditie weer wat op peil te brengen

ik zat er aan te denken zon home krachtstation aan te schaffen
    tuurlijk niet zo gevarieerd als in de sportschool , en ook het maximale gewicht is wat beperkt
    maar das (nog) niet zo erg omdat ik weer moet beginnen bij het begin
    tegen de tijd dat het relatieve lage maximale gewicht niet meer toereikend is zijn we weer een poosje verder
    ook de vriendin zou er gebruik van willen maken
    en hij kan altijd nog marktplaats op

ik heb al een beetje rond zitten neuzen , maar ik kan niet zo goed kiezen
    mensen ervaring met die dingen , of anderzinds geinformeerd over welke merken goed zijn en welke niet?
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Ik heb jaren terug een station van Weber gekocht, maximaal gewicht was volgens mij 60kg. Paar maanden ging het goed. Toen ging de lol er vanaf. Ding staat ergens op zolder bij mn ouders stof te verzamelen...

Tip, zoek een paar vrienden die ook willen beginnen en neem een abonnement op de sportschool. Je houdt elkaar scherp en gaat daardoor makkelijker. En ze hebben er de beste spullen, advies e.d.

Doe ik nu al 5 jaar en nogsteeds tot volle tevredenheid.
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Tip : koop die dingen op marktplaats. Staan genoeg.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

1 groot leeg conservenblik
        1 dik stuk hout
        1 zakje cement

klaar.

http://www.youtube.com/watch?v=x1qKW5e-PPw

:)
        You know that reality is immaterial

Comment

Is veel beter...
          Veritatis simplex oratio est

Comment

Als je thuis traint kun je je eigenlijk alleen aan de basis oefeningen houden. Dit omdat je anders spiergroepen gaat overslaan, en je met die basisoefeningen juist goed alles meepakt. Zo'n krachtstation maakt het makkelijker om wat over te slaan, dus die zou ik niet direct adviseren.

Handig voor thuis zijn:

powerrack
            halter, met gewichtschijven
            optrekstang
            bankje
            wat dumbells (of 2 met verwisselbaar gewicht)

Hiermee kun je alles doen:
            De 4 belangrijkste oefeningen:
            Squatten
            Deadlift
            Bankdrukken
            Optrekken

extra's:
            Dippen
            Biceps curls (met dumbell)
            'Roeien'
            etcetc.

Deze spullen heb je veel meer aan, en je kan je uiteindelijk ook makkelijker kwijt. Niemand wil een afgerost powerstation.
            Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
              Tip, zoek een paar vrienden die ook willen beginnen en neem een abonnement op de sportschool.
              Volgende vraag van motroosje: heeft er iemand nog wat vrienden voor me?
              ;-)

Sportschool is handiger, ze hebben alles wat je nodig hebt: harde boemboem-muziek, dom campingvolk en housebroeken met Gorillawear T-shirts ;)

(serieus: ga naar een sportschool. Liefst met lekkere wijven)
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Wat Scudetto zegt...

Sowieso is trainen met losse gewichten (barbell's /dumbells) beter dan trainen met een apparaat. Je traint zo niet alleen de spieren die de beweging maken maar ook de spieren die de beweging ondersteunen. En de grote basis oefeningen (squat, deadlift, benchpress, military press, barbell row) zijn effectiever dan isolatie oefeningen.

Een powercage/rack en een barbell is hiervoor voldoende.

Comment

Sportschool kan natuurlijk ook,maar kost ook geld, instructeurs weten vaak niet waar ze het over hebben en je zit toch vaak vast aan apparaten of smith-machines. Die imho niet optimaal zijn.

Comment

Ik ga zelf ook liever naar de sportschool, maar ik kan me de beweegredenen van thuis sporten ook voorstellen.

geen reistijd
                    eigen muziek
                    eigen spullen
                    geen drukte / niet wachten op apparaten tot ze vrij zijn.

Maar als je dan thuis sport, moet je het weloverwogen en met goede spullen doen. Dus inderdaad met de compound oefeningen die ik al aangaf en jersey hierboven aanvult.
                    Forza!

Comment

Thuis:

-sit ups (recht en schuin)
                      -pushups (met handen op verschillende breedte)
                      -gewoon dumbbells tillen
                      -dumbbells voor de borstspieren (liggend op je rug dus)
                      -dumbbells voor schouder en rugspieren (staand met gestrekte armen die dingen opzij en naar voren doen)
                      -dumbbells voor schouder en rugspieren (liggend op je rug met gestrekte armen van voor naar achter en weer terug).

2 * 10 kg does the job for me.

2 * drie kwartier per week. Totale eenmalige kosten 50 euro.

Zo'n ding als boven in het filmpje moet ik nog maken.

Comment

@ SS, elke beweging is goed, maar je slaat behoorlijk wat essentiŽle oefeningen over. Door gebrek aan materiaal waarschijnlijk.

Met name je rug en benen blijven nu ontzettend achter, terwijl je van training van die spieren het meeste profijt hebt. Die laatste oefening moet je trouwens even uitleggen. Liggend op je rug, je rug trainen?
                        Forza!

Comment

Hoge rugspieren train je zo heel goed hoor. Dito door rechtopstaand de dumbbells voor je met gestrekte armen zo groot mogelijke beweging te maken van helemaal omhoog tot helemaal omlaag.

Lage rugspieren train ik door op mijn buik liggend bovenlichaam op en neer te 'wippen'. :)

Benen train ik wel tijdens hardlopen. :)

Het kan natuurlijk altijd beter. Trekstang zou ik graag nog wel hebben, dat komt in een volgend huis waarschijnlijk ook wel.

Comment

Er zit wmb. nog een groot nadeel aan thuis trainen: je moet er nog meer discipline voor opbrengen. Een sportschool is ondanks al zijn onhebbelijkheden wel een dedicated plaats waar je eigenlijk alleen maar komt om te trainen, en dat doe je dan ook. Thuis is er veel meer afleiding.

Ook kun je door de veelheid aan apparatuur meer variatie in je training brengen. Is niet alleen beter voor je lijf, maar helpt het ook om het beter vol te houden. Want dat laatst is het probleem van iedereen die aan krachttraining gaat doen: volhouden.
                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                              ...Trekstang...
                              #85...

Comment

ohh, als een soort eccentrische pullover oefening. Hmja, daar train je wel ietsje je grote rugspier mee (lattisimus dorsi)

Maar je trapezius valt er nu helemaal buiten, terwijl die zo goed is voor je houding. Misschien kun je met de dumbells voorovergebogen roeien? Of mbv een bankje 'zagen'? Want nu valt je rug echt achter.

Hardlopen om je benen te trainen kan, maar dan wel af en toe een sprintje tussendoor. Je benen worden niet echt sterk van duurloop, alleen je slow twitch vezels train je daarmee en die groeien amper.
                                Forza!

Comment

@ paco 14:50.
                                  +1

:)
                                  Forza!

Comment

Dank voor de tip, ik ga hem opnemen in het rondje.

Comment

In principe kun je alle oefeningen doen met dumbells en (olympic) barbells. Free weights roeleert nog steeds.

Alleen met die 60kg van hierboven kom je niet ver. Ja, biceps barbells curls en triceps skullcrushers kun je ermee doen :P

Comment

In beginsel zijn de barbells en dumbells genoeg, toebehoren als een bankje voor bankdrukken en een squatrack wil je toch ook wel. In het begin kun je misschien die barbell nog over je hoofd in je schouders leggen maar naarmate er meer gewicht bij komt kijken gaat dat op een gegeven moment niet mee.

Een kooi is natuurlijk helemaal mooi zodat je ook vangers hebben die het gewicht opvangen als je het niet meer houdt. Met name voor het bankdrukken.

Comment

als zelfs Dutch naar de sportschool gaat, kan iedereen erheen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                            als zelfs Dutch naar de sportschool gaat, kan iedereen erheen...

lol rasti rostelli compensatie dwerg ;-)

iedereen bedankt voor de tips zover

ik ken de voor en nadelen van een sportschool , wellicht ga ik er ook ooit weer heen
                                            ik moet nu eerst weer eens rustig beginnen met een bejaarden schemaatje
                                            vroeg me echt serieus af of zon thuis krachtstationnetje wat is
                                            marktplaats had ik ook al gekeken , maar daar staat momenteel niet zo veel

is dit wat?
                                            http://link.marktplaats.nl/273526507
                                            Last edited by motroosje; 06-09-09, 06:29.
                                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Als je perse een krachtstation i.p.v. gewichten wil kun je beter een goede kopen. Fitness-centra kopen meestal wel kwaliteitsspul dus..

Comment

2e hands 1tje via marktplaats op de kop getikt voor weinig
                                                bij een hele vriendelijke neger van 2 bij 2 :) moest em weg doen van zn vriendin vanwege ruimtegebrek (stond tussen de radiator en het bed gepropt !)
                                                en zn vriendin vond dat zn rug te groot werd ;-)
                                                alleen al het demonteren en weer opbouwen bij mn vriendin thuis , was al slopend voor mn oude mannen lichaam , des te meer een reden weer te beginnen met bewegen

Comment

Working...
                                                X