Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Megafraude treft belastingdienst...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Megafraude treft belastingdienst...

http://www.ad.nl/binnenland/3465610/...ingdienst.html

hier nog wat achtergrond informatie:
    http://www.ad.nl/binnenland/3465612/...achtkamer.html

Ik denk alleen dat die fraude de belastingdienst niet gaat treffen, maar al die domme kortzichtige belastingplichtigen.

Verbazend dat ze hier nu pas achter komen. De man krikte o.a. de bedragen aan ingehouden loonheffing op. Dat moet je dan toch vervolgens gewoon terugbetalen als je aangifte doet? Alle werkgevers doen opgaaf van ingehouden bedragen per werknemer bij de belastingdienst.
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

De VT-controle is kennelijk niet sluitend genoeg, is ook wat lastiger natuurlijk want het gaat over het lopende jaar. Dan kan je inderdaad aardig wat wijzigingen hebben, zoals een huis gekocht, andere baan met meer of minder salaris etc.

Ik snap alleen niet dat al die mensen zich in de luren hebben laten leggen, de belastingplichtigen zijn hier de dupe van. Alles wat teveel teruggevraagd is in de VT-fase wordt via de definitieve aangifte weer rechtgetrokken.
      En nu komt er nog boete en rente bij ook. Onbegrijpelijk.

Comment

Dat zeg ik....gamma.
        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Ja ik denk ik leg nog maar even uit. :-)
          Zelfs de pers lijkt het nog even niet te begrijpen gezien de koppen in de krant.

Comment

Dat is ook het eerste wat ik dacht. Het zijn VT's, de belastingdienst is helemaal niet opgelicht, de belastingplichtigen echter wel.

Comment

ROFL lekker slim ook om zoeits te laten doen. Dachten die gasten echt dat ze effe de Belastingdienst konden naaien? Hoe achterlijk moet je wel niet zijn om dat te denken.

Als zoeits mogelijk was, dan zou iedereen het doen he.

Comment

Hier hadden we toch het Darwin draadje voor?

:-)

Comment

2 jarige cursus boekhouden via de LOI: 199,- euro

4 jarige cursus luciferdoosjes plakken via de Dienst Justitiele Inrichtingen: gratis

Comment

In deze slechte tijden een enorme meevaller voor Bos dus eigenlijk.

Leuk om te melden op de derde dinsdag.
                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Opgelicht ?
                      Nee geleend want verrekend met definitieve aanslag.
                      Nog tegen een bijzonder ongunstig rentetarief ook (hoog).
                      Stumperts.
                      E
                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                        Opgelicht ?
                        Nee geleend want verrekend met definitieve aanslag.
                        Nog tegen een bijzonder ongunstig rentetarief ook (hoog).
                        Stumperts.
                        E
                        Toch verdomd lastig om 't lenen te noemen die hypotheekrenteaftrek als je geen koopwoning bezit ; da's gewoon naief wishfulthinking ;)

Comment

Ha, die Gummers;

Wel duur lenen als je kunt rekenen op een extra heffing van 100% bij wijze van (extra) boete. Andersom schijnt trouwens ook opvallend vaak te gebeuren; dat bedrijven met voldoende cash een veel te hoog bedrag betalen over een voorlopige aanslag om dan na de definitieve vaststelling het bedrag met een forse rente (schijnt ruim boven de marktrentes te liggen) terug te zien komen. Is nog steeds weinig aan te doen.
                          Scherven brengen gelul.

Comment

Doen particulieren ook, hoor Hans :-) 1,2 1,4 beter dan DSB/NIBC.

Comment

Belastingdienst geeft/rekent 5,4% nu volgens mij. Adviseer mensen met genoeg liquiditeit ook altijd een wat ruime voorlopige aanslag te betalen.

Comment

Working...
                              X