Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pin-betalingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Pin-betalingen

Zie steeds vaker het volgende op de bankrekening:

Gereserveerd bedrag
    buitenlandse betaalautomaat
    PASVOLGNR 012 12-09-2009 10:15
    Maar om die tijd was ik niet in het buitenland...

Wordt er ook daadwerkelijk iets afgeschreven? Anders is je kaart misschien geskimmed. Als je denk dat dat het geval is gelijk je kaart laten blokkeren.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Lijkt me vreemd.
      Heb dat nooit in elk geval. Ik zou even de bank bellen!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

De vorige keer dat ik het zag was direct na mijn vakantie in Frankrijk.

Toen werd er 1x 100 euro en 1x 130 euro zo afgeschreven.
        Alleen twee dagen later stonden daar de werkelijke bedragen van betalingen in respectievelijk een Supermarche en een tankstation. De datum en tijd klopten.

Dus uiteindelijke klopte alles.

Een tijdje terug was er toch stennis in de kranten etc over de reserveringsbedragen (kan het ff niet vinden). Bij die buitenlandse transactie kon ik me daar iets bij voorstellen.

Maar dit is van het tanken gisterochtend bij de lokale pomp in Zoetermeer.
        En het bedrag klopt ook, dat was bij die Franse afschrijvingen anders: eerst een reservering en daarna het werkelijk bedrag.

Comment

http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Autowere...alt-borg.dhtml

:)
          E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Dat zou kunnen, maar als hij er niet was zou ik me toch zorgen maken.

Ik had onlangs in het sofiaziekenhuis een weigerachtige pincode bij de betaalautomaat.Toch zeker de juiste ingetoetst en een uurtje laten bij de slager deed hij het ook prima.
            Belletje naar de ING over hoe en wat, het zou kunnen zijn dat de automaat geen contact met de bank had en zo doende de pincode niet kon controleren.

Vraag er dan ook niet om!
            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Inderdaad, dat was het verhaal, dank.

En hier is het ook ING vh de Postbank.

Comment

Net even gecheckt, want ik heb gisteren ook getankt:

0***45 TANKSTAT. OUDE TON>OUDE
                PASVOLGNR *** 12-09-2009 21:00
                TRANSACTIENR 8*****6

Klopt gewoon.
                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Ik weet niet hoe Postbank met buitenlandbetalingen omgaat, bij mijn bank zie ik altijd gelijk de juiste boeking, ook in het buitenland. Soms gaat er wel een paar dagen overheen eer die boeking op de rekening verschijnt, valutair natuurlijk wel op de juiste dag.

Wellicht dat Postbank met een soort van tweefasensysteem werkt waarbij er eerst een melding komt, en later de details? Boekt men gelijk al af, en dan later het echte bedrag met creditering van de reservering? Of het verschil?

Anyway, bel ze even. Dan krijg je of de juiste uitleg, of men kan als er echt iets ernstigs aan de hand is actie ondernemen.
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Gebeld met de ING:

Dit heeft inderdaad te maken met het verhaal dat in de kranten stond, zegt de ING.

ALLEEN:
                    - dit was geen buitenland
                    - het was geen onbemande pomp, maar gewoon een normaal tankstation.

Toen ik dat tegen de ING-mevrouw zei, raakte ze een beetje de weg kwijt.
                    Ik had het krantenartikel verkeerd begrepen en ik moest gewoon nog even geduld hebben, dan kwam alles weer goed.

Jaja...

Comment

*schop*

Ik ben er uit, nou ja bijna dan.
                      Vanavond tankte ik weer bij dezelfde pomp, en heb ik daar gewoon gevraagd.
                      Het komt doordat er nieuwe pinautomaat geinstalleerd was waar je niet meer met magneetstrip pint maar met de chip. En ze kwamen uit Duitsland zei het meisje. Ze wist alleen niet of het aan het een of het ander of beide lag...

En inderdaad:
                      deze transactie staat weer als buitenlandse betaling te boek...

Comment

Working...
                      X