Ik had vandaag 2 Belgische gasten en het viel me weer op hoe rustig en beleefd Belgen veelal zijn. Ik heb wel vaker met Belgen samengewerkt en dat is me tot nog toe prima bevallen. Ze zijn meestal rustig, beleefd en de Belgen die ik heb meegemaakt professioneel en komen vakkundig over.
Tweede helft van de middag kwam de Nederlandse verkoper erbij. Ja, verkopers zijn ander volk als projectleiders en consultants, maar dan valt het verschil echt enorm op. Veel drukker, meer geschreeuw, veel dominanter en nadrukkelijk aanwezig, op het lompe af. Vent was ook vakkundig, het was geen veel geblaat, weinig wol-verhaal, maar de manier van presenteren was duidelijk anders.
Alsof je van een rustige wandeling in de natuur opeens op de markt terechtkomt.
Ik zou bijna zeggen, doe mij de Belgen maar.
Tweede helft van de middag kwam de Nederlandse verkoper erbij. Ja, verkopers zijn ander volk als projectleiders en consultants, maar dan valt het verschil echt enorm op. Veel drukker, meer geschreeuw, veel dominanter en nadrukkelijk aanwezig, op het lompe af. Vent was ook vakkundig, het was geen veel geblaat, weinig wol-verhaal, maar de manier van presenteren was duidelijk anders.
Alsof je van een rustige wandeling in de natuur opeens op de markt terechtkomt.
Ik zou bijna zeggen, doe mij de Belgen maar.
Comment