Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat kost.... een vloer?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wat kost.... een vloer?

Situatie is als volgt:

In het kader van een update van het huis hebben we de volgende plannen:
    - nieuwe keuken
    - nieuwe achterpui
    - nieuwe vloer (plavuizen en vloerverwarming)
    - en nog wat kleinere dingen.

Keuken en achterpui zijn besteld, we zijn nu bezig met de vloer.
    We hebben nu een offerte binnen gekregen van een in de regio beter bekendstaande tegelboer, en van het eindbedrag schrokken we een beetje.
    Tuurlijk, de vierkante meterprijs van de uitgezochte tegel wisten we, maar wat er allemaal bijkomt aan legloon en vloerverwarming etc. Vooral het legloon van 2k voor 60 m2 viel mij een beetje boel tegen.

Dus, wat kost het leggen van een vloer?
    Last edited by Ruud; 23-09-09, 15:33.

Hetzelfde gehad, vloertje uitgezocht voor 105m2 van ongeveer 5000 (gokje, weet niet meer precies hoor), komt er nog effe 2000 ex BTW legkosten overheen.

Dus dan maar zelf gelegd. ;-)
    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Zelf 60 m2 tegelen is wel net ff wat riskanter dan wat laminaat tegen mekaar aan schuiven. :)

Nu is tegelen ook wel echt arbeidsintensief werk.
      You know that reality is immaterial

Comment

Doe een bod op de vloer in Johns huis. Hij schijnt 'r niet veel voor te willen hebben, als het maar geld opbrengt. :-)
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Brun kan het wel goedkoop komen leggen. Tenzij je sierstrepen ingepland had. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
            Zelf 60 m2 tegelen is wel net ff wat riskanter dan wat laminaat tegen mekaar aan schuiven. :)

Nu is tegelen ook wel echt arbeidsintensief werk.
            Laminaat doe ik inderdaad ook zelf.

Maar 90x45 cm plavuizen leggen is wel wat anders.
            Dat moet de vakman maar doen.

Comment

Ik heb best wat afgetegeld de laatste jaren, maar deze liet ik ook aan de vakman over...

Comment

washand in tha house? Die zit in de parket-wereld, weet niet of hij ook tegels doet.
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Heb samen met mijn vader en schoonpa onze tegelvloer in de badkamer gelegd. 60x60 natuursteen. Dat is de enige klus in huis die echt tegenviel. Vooral het zagen. Het leggen valt nog wel mee, maar ook dat is met dit soort tegels geen pretje.

Probeer maar eens een goede tegelsnijder te huren... allemaal troep. Altijd bot, er ontbreekt vanalles en eigenlijk passen die grote tegels helemaal niet.

2k voor een vakman voor 60m2? Ik zou er niet eens meer over nadenken, dat is een koopje! Zoals Schnitzel zegt, het is erg arbeidsintensief. 2000 euro is verdeeld over 't aantal uren echt peanuts.

Als 'ie 't verkloot, dan mag 'ie het mooi opnieuw doen. Dat ga je tegen je familie of vrienden niet zeggen. Als oude tegels eruit moeten worden gerost, dan wil ik trouwens wel helpen. Erg leuk werk vond ik! :)
                  Last edited by Dennis Cavallino; 23-09-09, 18:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                    washand in tha house? Die zit in de parket-wereld, weet niet of hij ook tegels doet.
                    Nope, alleen parket........en natuurlijk remmen:-)
                    2 x ouwe premium meuk
                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Tegels leggen is standaard E45-50 per m2 arbeidsloon. Prijs van de tegel zelf afhankelijk van kwaliteit. Via internet zijn wel leuke prijzen voor a-merken te vinden.
                      Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

In juli 2007 plavuizen van 50x50 laten leggen.
                        55m2 x 60 = 3300
                        Legloon incl egaliseren 1500.
                        Later nog 7cm hoge plintjes vd overgebleven tegels laten zetten was 150.

Net geen 5000 euro dus voor 55m2.

Comment

Legloon is wel duur door de maatkeuze van de plavuizen.

Vandaag een offerte laten maken bij dezelfde tegelboer voor dezelfde tegel in 60x30 cm incl alles en die komt in totaal 15% lager uit voor dezelfde klus.

Oorspronkelijk wilden we eigenlijk 60x40 cm, maar dat is geen gangbare maat meer.

Comment

Is dit nu een verkapt <wie heeft de meeste vierkante meters woonkamer> draadje?

Comment

Duurt wel lang voordat je dat door hebt Cav:-)
                              2 x ouwe premium meuk
                              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Working...
                              X