Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I call bullshit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• I call bullshit

http://www.iex.nl/nieuws/nieuws_arti...NewsID=7576472

Ammenooitniet! Ik geloof daar niks van.

Zelfs OOPSgf was vanochtend op zoek naar het dsb-kastje. Ik laat ons huishoudpotje lekker staan tegen 0 kosten en wat procentjes rente...

"DSB-woordvoerder Klaas Wilting"

Sjesus, wat een snabbeltoko is dat DSB toch ook. :):)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

DSB gaat belly-up. Mark my words.

Overigens stelt dit artikel dat de storing wl te maken heeft met de oproep: http://www.webregio.nl/west-frieslan...-failliet.aspx

Vind het trouwens wel een FANTASTISCHE actie van die stichting. Bank buit klanten uit? Via internet een bankrun organiseren om de boel failliet te laten gaan. Skitterend.
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Hmmmm....niet helemaal. Met een bankrun maak je nog veel meer slachtoffers.

Denk maar aan al die mensen met achtergestelde kapitaaldeposito's van enkele tonnen :-(

Comment

http://www.dsbbank.nl/sparen/achtergesteld-deposito/

Nee leuk, zo'n georganiseerde bankrun.....

Comment

Euhm, citaat...

Indien u een achtergesteld deposito van DSB Bank opent, krijgt u een vordering op DSB Bank, die achtergesteld is ten opzichte van alle andere crediteuren van de bank. Achtergesteld houdt in dat u bij een eventueel faillissement van uw bank als laatste het geld terugkrijgt. U loopt hierdoor het risico dat u uw (volledige) spaarbedrag misschien niet terugkrijgt. Daarnaast is het belangrijk om te vermelden dat het Achtergesteld Deposito niet valt onder het Depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank. Dit betekent dat wanneer sprake is van een noodregeling of van een faillissement van DSB Bank, u voor dit product niet kunt terugvallen op het Depositogarantiestelsel.
            Excuus, maar als je zo'n product koopt, waarbij z duidelijk vermeld staat dat je een risico loopt bij een faillisement van de bank, dan moet je als klant niet gaan zeuren als de bank failliet gaat.

Grappig trouwens. De DSB verkoopt je dus een spaarrekening die eigenlijk NUL garanties kent, en weet dat aan te prijzen met de schrikbarend hoge rente van maar liefst 6,5 procent. Lol. Wie kiest nu zoiets? Elk redelijk beheerd potje aandelen biedt dat al, met kans op nog veel meer.
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Gewoon...
              Jan Lul die geen zin in gezeik heeft (beleggen), zekerheid wil maar toch graag met een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. En die hele boevenbende van Scheringa vertrouwt natuurlijk. Maar zat mensen die dr niet eens over nadenken...

Comment

Die geboden rente is momenteel marktconform. Je haalt trouwens een en ander door elkaar in mijn ogen.

Excuus, maar als je zo'n product koopt, waarbij z duidelijk vermeld staat dat je een risico loopt bij een faillisement van de bank, dan moet je als klant niet gaan zeuren als de bank failliet gaat.
                Dus als je een hypotheek afsluit die veel hoger en voordeliger is dan alle andere aanbieders dan mag je nu wel zeuren? In beide gevallen lezen mensen de voorwaarden niet of niet goed genoeg of laat men zich iets verkopen/op de mouw spelden. In beide gevallen lopen de onwetenden met dollartekens in de ogen. En dan wordt 1 groep gedupeerd......en mag de andere groep bloeden.

Ik lees net een artikeltje op iex waarin netjes wordt uitgelegd wat een belachelijke actie die Lakeman uitgehaald heeft.
                http://www.iex.nl/columns/columns_ar...sp?colid=47508

Comment

Tuurlijk Oops, ik chargeer het, toegegeven. Maar dat is nu eenmaal gummen :-)

Laat ik het zo uitdrukken. Als een omaatje van 80 haar zuurverdiende levensspaargeld op zo'n rekening zet, kan ik begrijpen dat ze dat uit onwetendheid doet.

Maar als je als redelijk denkend mens een paar ton overhebt, en dat bij de DSB parkeert op zo'n rekening om hooguit 2 procent meer rente per jaar te halen dan op andere spaarrekeningen, dan is het een beetje Darwin Awards.

Comment

En toch vind ik het jammer.
                    Die Dirk Scheringa heeft toch maar in zijn eentje een bank opgericht. Respect daarvoor.
                    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Dat ben ik met je eens :-)

Maar stel die mensen zijn te dom om te poepen of negeren het risico. Is het dan voor iemand die zich gedupeerd voelt een goede keuze om de bank kapot te maken?

Los van het feit of die gedupeerden daar ook maar iets mee opschieten.....de hypotheken worden gewoon doorverkocht, en vorderingen blijven bestaan.

Maar de dommen zijn wel hun geld kwijt. En de belastingbetalers net zo goed, want die betalen tot een ton mee....

Comment

hhmmm.....een bank oprichten door list en bedrog.

Sorry, van deze kant geen respect. Ondernemers staan hoog bij mij in het vaandel, maar Scheringa speelt niet mijn spel.

Comment

Wat ik gewoon nog steeds niet begrijp is dat we dit al jaren wisten. En nooit heeft iemand er iets aan gedaan. Zalm gaat weg en huppa....de AFM komt binnen wandelen.....

Comment

Misschien inderdaad niet zo slim, daar kon je gelijk in hebben, Oops.

Maar, ik weet niet, ik snp die Hypotheekleedfiguur ook wel. Je kunt je z genaaid en z machteloos voelen als je er door zo'n bank bent ingeluisd. En dan zoiets als dit bedenken om als wraak die bank op de knien te dwingen, mmmh, ergens vind ik het wel grappig.

Want natuurlijk beginnen alle DSB-spaarders 'm op dit moment te knijpen, en halen zo snel mogelijk het geld daar weg. Waardoor de beweging zichzelf versterkt.

Overigens ben ik er lang geleden zelf ook ooit ingeluisd hoor. D'r zwerft nog een woekerpolis rond met 7000 euro erop. In 1999 afgesloten. Het geld staat tot ergens in 2089 vast ofzo. Tja, deels mijn eigen schuld. Deels ook van de verzekeraar in kwestie, die pas na lang, lang, lang aandringen in 2006 een overzicht van de kosten, de inleg en het beleggingsresultaat stuurde (respectievelijk absurd hoog, meer dan 7K en minus een dubbel percentage).

We gaan geen namen noemen uiteraard, maar ik troost me met de gedachte dat die kosten deels zijn gebruikt om Jasper z'n Passat CC te financieren. :-)

Comment

Ik vind dat hypotheek leed een bijzonder asociale misbruik van de media maakt.

Al die mensen die er bij de DSB zijn ingetuind waren of op zoek naar een woning die ze niet konden betalen, of ze wilde snel veel geld verdienen. Niemand is gedwongen................en met gezond verstand stapte niemand in die constructies.

Dat juist DAT soort plebs nu een bank op de knie-en gaat krijgen door anderen op te hitsen is bijzonder zorgelijk te noemen.

E
                              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Brrrr.....ik krijg de kriebels van die Robin Linschoten van de DSB....

Comment

Waarom ging een aantal jaar geleden de beursgang eigenlijk niet door ???

Tja.....
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

De schrik zit aardig in de benen bij de DSB als je een persbericht uitbrengt dat je telebankier-site is "gehackt". Nu denkt men misschien nog dat je site niet voldoende veilig is, waardoor nog meer mensen hun geld wegtrekken.

We vergeten wel eens de verantwoordelijkheid van de overheid in deze, vind ik. Die is namelijk OOK verantwoordelijk voor de strijders om de Darwin-award. Niet uitsluitend IQ 100+. De overheid heeft ALLE voorwaarden gecreerd voor uitwassen als deze. Hypotheekrente-aftrek, 100% aflossingsvrij, tig x je jaarsalaris mogen lenen, overwaarde consumptief gebruiken, (afsluit)provisiestructuren...etc. Trouwens veelal geritseld toen Kok minister van financin was. Zeg maar een paar jaar voordat hij dat wiedergutmachungs boardseatje bij de ING kreeg.
                                    De overheid moet eenvoudige mensen ook behoeden voor provisiejagers als Scheeringa door hun speelveld te beperken.

Ik ken er meerdere die inmiddels "belly-up" zijn. Bedrijven die uitsluitend binnen dat door de overheid gecreerde speelveld handel hebben geprobeerd te drijven. Bedrijven met een winstoogmerk, zoals tussenpersonen en ook de DSB kun je niet alleen verantwoordelijk mag houden voor deze situatie, want het is immers situationeel gedrag. Follow the money. Dat is wat ze hebben gedaan.

Verder: Ik ben het helemaal met jou eens, Brun.

Comment

Kreeg gisteravond om 22.38 ook een mailtje met uitleg.
                                      Helaas is mijn deposito verre van een tonnetje, maar ook gelukkig wellicht.
                                      Hopelijk komt het niet zo ver.

Zo'n achtergesteld ding is trouwens idd wel bijzonder.

Comment

Ik heb ooit eens contact gehad met de DSB over een mogelijke hypotheek, maar die tent kwam zo slecht en onbetrouwbaar over aan de telefoon, dat de keuze simpel was; Geen hypotheek bij de DSB.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zo'n achtergesteld ding is trouwens idd wel bijzonder.
                                          lol, verre van bijzonder! Het bijzondere is dat de DSB Bank hier helder omschrijft waar het risico zou kunnen zitten. Of de gemiddelde man/vrouw deze info begrijpt of het risico kan inschatten is een andere vraag.

Comment

Heh :)

Oliestoken voor het goede doel

Comment

Wilting kan ook goed liegen h.

http://www.fd.nl/artikel/13337146/kl...ernetbankieren

Comment

Ik vond in eerste instantie de oproep van Lakerman onverantwoordelijk, maar als ik dit soort gekonkel zie, dan zou ik zelf nu ook mijn geld (as ik dat daar had) weghalen. Niet uit onvrede met de oude praktijken, maar meer met de houding van de bank van nu. Wat een onbetrouwbare toko.

Comment

Schopje.

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                  D'r zwerft nog een woekerpolis rond met 7000 euro erop. In 1999 afgesloten. Het geld staat tot ergens in 2089 vast ofzo. Tja, deels mijn eigen schuld. Deels ook van de verzekeraar in kwestie, die pas na lang, lang, lang aandringen in 2006 een overzicht van de kosten, de inleg en het beleggingsresultaat stuurde (respectievelijk absurd hoog, meer dan 7K en minus een dubbel percentage).

We gaan geen namen noemen uiteraard, maar ik troost me met de gedachte dat die kosten deels zijn gebruikt om Jasper z'n Passat CC te financieren. :-)
                                                  Vandaag valt een brief in de bus. Dat er een akkoord is met de stichtingen Verliespolis en Woekerpolis.

Je zou toch bijna gaan denken dat...

*foto van JasperB die de telefoon neerlegt en een sigaar opsteekt*

... pulled some strings...

Comment

Waggeffe, we spreken dus over een verzekeraar uit de stad met de ooievaar? Daar werk ik niet meer he. :)
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ohja, verdomd, da's je ex-werkgever, waar je bent weggekocht en ter afscheid de Direct Leidinggevende op d'r eigen bureau nog even bruut in d'r bruine ster hebt gevogeld, aldus de gummen-legendes.

Comment

Alegedly!

Dusseuh, ik heb er 2 jaar een heerlijke Alfa GT van gereden. Ik hoop dat dat je ook blijmoedig stemt. :)
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                          DSB gaat belly-up. Mark my words.
                                                          Nou daar gaat-ie, Brun:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5...__.html?p=10,1

Comment

Ik wil niet lastig zijn, maar eh...

http://www.gummen.org/forum/showthre...642#post129642

Dus.
                                                            Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                                                              En toch vind ik het jammer.
                                                              Die Dirk Scheringa heeft toch maar in zijn eentje een bank opgericht. Respect daarvoor.
                                                              Hij heeft de bank ook in z'n eentje weer kapotgemaakt, zo lijkt het. :-)

Comment

Dirk haalt dezelfde truc gewoon nog eens uit.

http://www.z24.nl/z24geld/artikel_97...ereikbaar.html

Hufterstreken...

Comment

Working...
                                                                X