Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huiswerk....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Huiswerk....

Pfffff.....kind zit op VWO. Heb het nooit verder gebracht dan Havo....ze is nog geen 12 en zit elke avond flink aan haar huiswerk. Moeten wel veel helpen. Tempo ligt hoog.

Is dat normaal voor een bijna 12 jarige?

Feit is wel dat een 12 jarige dingen leert waar wij in het dagelijks leven nul komma nul mee te maken hebben. Bijvoegelijke naamwoorden, cosinus, sinus, rijtjes met duitse of franse woorden. Dat zijn de meeste volwassenen gewoon vergeten.
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
      Pfffff.....kind zit op VWO. Heb het nooit verder gebracht dan Havo....ze is nog geen 12 en zit elke avond flink aan haar huiswerk. Moeten wel veel helpen. Tempo ligt hoog.

Is er geen brugklas meer? Daar zat ik in toen ik 12 was. Kon daarna met de hakken over de sloot naar het VWO. 's avonds zat ik meestal niet aan mijn huiswerk, dus nee in mijn tijd was dat niet normaal. ;-)

Comment

Nop....is nieuw. Dus meteen naar het VWO. Heb haar net ingeschreven voor huiswerkcursus. Toeval is dat dat bij haar op school door een derde partij wordt gegeven. 3 dagen in de week. Kost weer een paar centen (€ 262,- per maand!!!!) maar ik hoop dat ze er wat aan heeft. Gaan ze haar ook leren hoe je moet plannen, leren etc.

Ze heeft in wiskunde geen vertrouwen maar het valt best mee. Ze krijgt heel snel les. Dus uitleg en dan huppa weer verder. Dus bijna meer zelfstudie dan in de klas.

Andere vakken gaan tot nu toe prima.

Maar elke avond is het pas weer om 20:30 huiswerk maken. Is nu 21:10 en ze is nog bezig. Eerder krijgen we haar gewoon niet zo ver. In het weekend had ze gezegd dat ze bijna niks had. Dus zondag middag mocht ze naar het stadsplein om wat zakgeld er door heen te jagen. Bleek dus toch dat ze huiswerk had en ging ze pas weer om 20:30 aan de slag. Na wat woorden heen en weer (moeder-dochter) ben ik met haar gaan praten. Wat bleek; Ze kon de sommen van wiskunde niet goed. Ben even met haar gaan zitten (zoals moeders ook veel doet) en het bleek sowieso erg mee te vallen. Maar bij elk foutje denkt ze meteen dat ze het niet kan.

Herkenbaar?
        Last edited by Kleintje; 05-10-09, 20:28.

Comment

In 1 Gymnasium kreeg ik het huiswerk tijdens de les of in de trein nog wel gedaan, maar vanaf de 4de werd het zwaarder. 2 a 3 uur per was eigenlijk wel nodig, maar dat deed ik natuurlijk niet :-).

Lijkt mij dus vrij normaal kleintje, maar wat een GELD man voor die huiswerkklas... Ik heb dat ook ooit eens gedaan en zal eens vragen of en zo ja hoeveel dat toen kostte.

Comment

"" zowiezo "" Schreef je en Havo had je ?

Ja dan is het duidelijk :-)
            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Mijn zoon is vorig jaar ook begonnen met het voortgezet onderwijs en ja hoor VWO :-)
              Ik heb net de lagere school afgemaakt dus we zijn en waren apetrots.
              Hij had ook heel veel huiswerk en begon er direct uit school mee, dat werkt voor hem het beste. 's Avonds moet die 3 keer trainen (voetbal selectie) en zaterdag een wedstrijd. Ze moeten even in het ritme komen en dan gaat het best wel.
              Als ouders ben je wel trots als een hond met.... , 2e jaar nu, gaat goedkomen hopen wij.

Sterkte !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                "" zowiezo "" Schreef je en Havo had je ?

Ja dan is het duidelijk :-)
                Nee hoor....staat sowieso.....

:-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                  Lijkt mij dus vrij normaal kleintje, maar wat een GELD man voor die huiswerkklas... Ik heb dat ook ooit eens gedaan en zal eens vragen of en zo ja hoeveel dat toen kostte.
                  Ik had vroeger ook huiswerkclub. Heb daar leren cake bakken en pannekoeken....en tafeltennis. :-)

Heerlijk de Eppo lezen en thee drinken.

Was volgens mij toen met subsidie.

Het andere probleem, en dat klinkt heel egoistisch, is dat we 's avonds ook tijd voor ons zelf willen hebben en niet tot 22:00 bezig willen zijn met huiswerk dochter.

Maar het is nog maar zo'n ukkie....dus help haar graag. Maar geduld kent zijn grens.

Ze wilde nu (21:32) nog aan haar duits beginnen. Heb gezegd dat ze nu moet gaan slapen en dan maar morgen ochtend wat eerder wakker moet worden.

Na thuiskomst vanmiddag meteen naar paardrijden (is intro les van 30 min) en tja...ze is ook moe van zo'n hele dag.

Zo'n huiswerk cursus lijkt me een prima start!

@Beamer: Sjees man....3x trainen en VWO en elke dag huiswerk. Respect! Jij (je zoon) sterkte!

Comment

fuck man, im mijn tijd deed je gewoon havo met 2 vingers in de neus.

wat jouw dochter in een week aan huis werk doet, heb ik in die 5 jaar havo in totaal niet voor elkaar gekregen.

had ik vwo gedaan dan had ik misschien wel wat meer moeten doen, maar nooit veel trek in gehad om meer te doen dan max een half uur per dag (voor eindexamen). die jaren ervoor max een uur per week ofzo

Comment

Niet zeiken, jij wilde koters...

Over een jaar of 10 heb je rust. :-)

( ben erg blij dat ik geen kinderen te mijnen laste heb...)
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik kan me eigenlijk niet herinneren, dat ik mijn ouders ooit iets heb gevraagd. Die konden me toch niet helpen met de oude talen met hun LTS zwakstroom :-). Bovendien heb je daar toch leraren voor?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                          Niet zeiken, jij wilde koters......
                          Hé Peter, dit is toch een jeugdfoto van jou !!

Comment

is gewoon eerder met dat beetje huiswerk beginnen niet de oplossing?
                            pas om 20.30 beginnen slaat natuurlijk nergens op. ;)

wat heeft ze nou nog te doen gehad nadat ze van schoon thuis kwam?
                            gewoon na school eerst even lekker een halfuurtje nixen/msn-en ofzo en dan huiswerk tot het avondeten en als ze dan nog niet klaar is mag ze na het eten lekker verder gaan met het huiswerk....dus geen gtst of hoe die series ook mogen heten.

noem mij en mdv maar de stuurlui aan de wal..... ;)
                            onze adviezen naar schoonzus helpen bij onze nichtjes vaak prima.
                            Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                            A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht
                              Hé Peter, dit is toch een jeugdfoto van jou...

Nee, verkeerde stalkfile opengeklikt Syl, da's little blue-white boy, de Spiderboy...
                              Veritatis simplex oratio est

Comment

huiswerk maken tot je gaat slapen werkt niet volgens mij
                                smiddags huis komen, koppie thee en proberen voor het eten 90% afgerond te hebben kun je savonds leuke dingen doen
                                houdt de geest fris
                                E
                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Laten we het even in het juiste perspectief zetten, jij moest je kinderen zo nodig naar de vrije school sturen toch, krijg je dat Kleintje :-)

Onee, da's niet waar de mijne heeft dat ook gedaan en gééft al wiskunde bijles :-)
                                  fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harold Bekijk bericht
                                    is gewoon eerder met dat beetje huiswerk beginnen niet de oplossing?
                                    pas om 20.30 beginnen slaat natuurlijk nergens op. ;)
                                    Mijn idee.
                                    Maar kinderen vinden altijd een excuus om huiswerk niet te hoeven doen.
                                    Daar beginnen ze al vroeg mee...
                                    Vraagt veel begeleiding maar op een ander vlak (overredingskracht).

Comment

Thuiskomen snel een glaasje lauwe thee en direct door aan het huiswerk, 45min fietsen is immers al ontspanning genoeg na een dagje school. Om 17.45 de tafel leegruimen en dekken voor het avondeten. En dan tussen 18.15 en 20.15 overhoren en de dag van morgen doorspreken. Mag ze nog 30 minuten iets voor haarzelf doen en dan hophophop naar boven, anders hebben wij niks meer aan onze avond, en om 21.00 uur het licht uit en slapen. Beetje drillen die jeugd van tegenwoordig.
                                      fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                                        Thuiskomen snel een glaasje lauwe thee en direct door aan het huiswerk, 45min fietsen is immers al ontspanning genoeg na een dagje school. Om 17.45 de tafel leegruimen en dekken voor het avondeten. En dan tussen 18.15 en 20.15 overhoren en de dag van morgen doorspreken. Mag ze nog 30 minuten iets voor haarzelf doen en dan hophophop naar boven, anders hebben wij niks meer aan onze avond, en om 21.00 uur het licht uit en slapen. Beetje drillen die jeugd van tegenwoordig.
                                        Twee uur lang overhoren.. tikje masochistisch ingesteld V164? ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht

Dat vragen wij ons na anderhalve maand middelbare school ook af - en Jr zelf uiteraard ook. Schema lijkt op dat van v164's dochter (zit op dezelfde school). 4 uur thuis, even bijkomen, dan aan huiswerk tot aan het eten (rond half zeven), daarna nog een evt. proefwerk overhoren.

Hij maakt dus feitelijk dagen van 12 uur en doet doordeweeks bijna niks anders meer dan school. Dat heeft al tot stekelige opmerkingen geleid over onze uiterst luxueuze werkweek ten opzichte van die van hem...

't Is allemaal niet moeilijk, maar wel véél. Vooral omdat ze in de klas 'niks doen'. Vindt-ie allemaal zonde van de tijd.
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                            Twee uur lang overhoren.. tikje masochistisch ingesteld V164? ;-)
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                            Schema lijkt op dat van v164's dochter (zit op dezelfde school).
                                            Denken jullie serieus dat het hier zo toegaat? Eh nee, we moeten opassen dat ze niet verslapt in haar tweede jaar, maar afgezien van een beetje navragen en helpen zitten wij er niet achteraan en hoeven we dat ook niet omdat het nog goed gaat, nog wel :-) Bovendien, die Gym stof, daar begrijp en weet ik niks van. Qua belasting, de ene dag zit ze er lang aan, de volgende dag heeft ze alles, let op Dutch Jr, in de klas al af. En zaterdag jl. bijvoorbeeld begon ze voorbeeldig met een schema waarin het huiswerk van de geheel week voorkwam, één telefoontje van een vriendin was echter genoeg dit schema verder te negeren :-)
                                            fka v164

Comment

Holy crap... Ben nu 7 jaar in het bezit van m'n VWOdiploma. Eigenlijk nooit meer dan uur per dag huiswerk gemaakt. Hooguit wanneer d'r iets van een project of paper afmoest ofzo. Denk dat je dochter (en andere kinderen die net aan de middelbare school begonnen zijn) er snel achter komen ietwat efficienter, en vooral ook selectiever huiswerk te maken.

Natuurlijk lijkt me dat als ouder lastig (want lang niet alles wordt meer gemaakt), maar toch, 12 uur per dag... Tjeez.

Succes d'rmee Kleintje (en Kleine)!

Addendum: Kijk! Bij V164 werkt het al zo! :)
                                              '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Ja hoor, we gaan nu weer patsen met onze opleiding en die van onze kids :-)
                                                2 x ouwe premium meuk
                                                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                                                  Denk dat je dochter (en andere kinderen die net aan de middelbare school begonnen zijn) er snel achter komen ietwat efficienter, en vooral ook selectiever huiswerk te maken.
                                                  Dat laatste valt natuurlijk nog te bezien en moet je sowieso natuurlijk nog in de vingers krijgen. De paar keren dat hij 't heeft laten zitten omdat 't gewoon teveel was, zwaaide er namelijk wat.

Efficiency zal zeker helpen. Als wij niet helpen, duurt 't nóg langer. Maar hij heeft dan ook op de basisschool nooit iets hoeven doen. Huiswerk had hij daar wel al op school al gemaakt en dat was van een niveau 'een keertje doorlezen en dan weet ik 't wel'. Daar komt hij nu niet meer mee weg. Maar hij heeft nooit geleerd hoe hij moet leren...
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Eh, het is me vooralsnog op geen enkele manier gelukt om de opleiding van m'n dochter te beschouwen als een persoonlijke verdienste, is toch meer een kwestie van² wie heeft ze het? :-)

edit: Dutch, Ze wil het hem wel komen uitleggen hoor, je heb m'n nummer :-)
                                                    fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                                                      de volgende dag heeft ze alles, let op Dutch Jr, in de klas al af.
                                                      Dat zou-ie dus wel willen, maar daar krijgt hij de kans niet toe. Er wordt tot nu toe heel veel klassikaal gedaan, maar dan gebeurt er eigenlijk veel te weinig - althans naar zijn smaak. Maar goed, het zal allemaal met de beste bedoelingen zijn, juist om zo'n gym-brugklas een beetje te laten wennen. Maar bij die van ons werkt 't dus averechts. 't Zal mettertijd wel minder klassikaal worden en dan is dat huiswerk meteen ook minder een probleem. En als hij intussen een beetje heeft leren leren...

Comment

Mijn oudste zoon zit nu in 5Gym (kan ik het helpen?) en deed mijn opmerkingen over huiswerk de eerste drie jaar altijd af met: 'pap, dat heb ik al in de les gedaan. Anderen zitten maar te kloten, en ik let gewoon goed op. dat doet die en die en die ook, en die hoeven thuis ook niks meer te doen'

Tja, en als de rapporten dan iedere keer rond de 7 gemiddeld zitten, heb je niet veel om te klagen.

Ik heb ook altijd gezegd: jouw verantwoording jongen, maar zodra er onvoldoendes komen, grijp ik in en gaan we echt overhoren en controleren.

Gaat tot dusver goed, zit nu ook in de redactie vd schoolkrant.

Comment

Je gaat je toch niet elke dag bezig houden met het huiswerk van je kind?
                                                          Beetje opletten dat hij of zij IETS doet, maar inhoudelijk is het aan het kind zelf en de leraren ect vind ik.
                                                          Zo worden ze nooit zelfstandig natuurlijk.

Als ze slechte cijfers halen wel op hun flikker geven uiteraard. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                            Je gaat je toch niet elke dag bezig houden met het huiswerk van je kind?
                                                            Beetje opletten dat hij of zij IETS doet, maar inhoudelijk is het aan het kind zelf en de leraren ect vind ik.
                                                            Zo worden ze nooit zelfstandig natuurlijk.

Als ze slechte cijfers halen wel op hun flikker geven uiteraard. :-)
                                                            Je kreeg ect niet genoeg op je flikker dan :-)
                                                            fka v164

Comment

Helpen is ook niet inhoudelijk helpen. Maar wel helpen hoe hij 't sneller en slimmer kan doen. Zoals gezegd, hij heeft nooit iets hoeven doen en nu moet-ie aan de bak. Dan kun je 'm het 'leren leren' zelf laten uitvinden, maar dan kun je ouder ook wat tips geven, zodat het wat korter duurt voordat hij sneller met z'n huiswerk klaar is.

Noem 't ouderlijke betrokkenheid. :)

Comment

Betrokkenheid is goed, maar elke dag inhoudelijk bezig zijn met het huiswerk van je kind is echt niet goed natuurlijk. Ze moeten het zelf doen, dat is het hele idee.
                                                                Beter zelf een 5,5 halen, dan met hulp van papa een 8.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                                                X