Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Revenge of the Neukfouten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Revenge of the Neukfouten

Ligt dat nu aan mij, of zie ik steeds meer van die neukfouten waar van die radeloze ouders achteraan dreutelen? Laatst in de AH een kind van amper 4-5 dat de hele winkel bij elkaar jankte en de jonge moeder die dacht dat het slim was het mannetje te negeren en gegeneerd aan de kassa stond. Complete drama's op microschaal. Zie het steeds vaker.

Waarom moet je dan zo nodig een kind als je duidelijk niet voor die taak opgewassen bent? Waarom voed je je kind niet normaal op en leer je hem/haar dat JIJ de baas bent en dat janken en schreeuwen echt niet gaat helpen? Waarom wordt mijn winkelmomentje vervuild door dit soort strontverwende ADHD-koters die stijf staan van de kleurstoffen en suiker? En wat gaat er van zo'n kind worden later? Puilen straks de pleegtehuizen en psychiatrische instellingen uit van dit soort slecht opgevoede koters en krijgen we er alleen maar meer last van?

Irritante ontwikkeling dit.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Die zitten straks allemaal op Gummen... ;)
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Vervelend dat je tegenwoordig zelf boodschappen moet doen Paco :-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
        dit soort strontverwende ADHD-koters die stijf staan van de kleurstoffen en suiker
        Die zitten vlgs mij nu al hier:-)
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
          Vervelend dat je tegenwoordig zelf boodschappen moet doen Paco :-).
          Ja, crisis he. Heb de butler moeten ontslaan. De tuinman wilde het niet doen, dus...
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Heb je zelf kinderen, Paco?
            Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
              Heb je zelf kinderen, Paco?
              maakt dat uit dan?

Comment

Jazeker, als je geen kinderen, hebt mag je je er ook niet aan storen. Je weet niet hoe moeilijk het is

om die SOA's thuis te laten. :-)
                Every second of your life is a part of your song

Comment

Waarom moet je dan zo nodig een kind als je duidelijk niet voor die taak opgewassen bent?
                  Ook een leuke voor het onvindbare consamentrekkenatie-draadje. ;-))

Voor de rest wel eens met je betoogf en nee ik niet echt een idee hoe dat komt.

Groet
                  GJ

Comment

Mij valt het ook op. Er zijn *veel* luidruchtige rotkinderen vandaag de dag.

Ligt alleen niet aan de kinderen, maar aan de ouders. Kwestie van opvoeding.

Zo zat ik laatst in de trein, en daar rende een klein meisje door het gangpad heen en weer, af en toe enthousiast schreeuwend naar de moeder. Dat is natuurlijk grappig. Gedurende tien minuten lach je d'r ook vriendelijk toe.

Maar als ze het na een uur nog doet, dan ben je er helemaal hoorndol van.

Vooral als je achter in de trein de moeder steeds hoort zeggen: "Niet meer rennen, dat vinden de mensen vervelend." En tien minuten later. "Nu echt niet meer rennen hoor." En tien minuten later: "Nu is het genoeg hoor, blijf maar even op je plek zitten." En weer tien minuten later. "Niet meer rennen hoor."

Echt, dan denk je: 'Ga jij dat kind nog opvoeden, of moet ik het doen?'

Ter illustratie: mijn zus heeft drie kinderen, en die rennen niet als mama zegt dat 't niet langer mag. En nee, daar komt geen fysiek of psychologisch geweld aan te pas. Gewoon goed opvoeden.

*einde rant*
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

dit is (kort door de bocht) de oorzaak:
                      http://www.historischnieuwsblad.nl/0..._opvoeden.html

Comment

Geen kinderen, maar moet dat dan om er een mening over te hebben?

Ik ken tenminste mijn beperkingen ;)

@GJ: ja, da's een mooie idd :-)

Comment

Je ziet datzelfde gedrag van ouders wat Brun beschrijft ook bij veel hondenbezitters. Kom jij eraan fietsen gaan ze oogcontact proberen te zoeken met hun hond en vervolgens "kom een even hier" roepen of tegen dat beest praten als een mens, terwijl die hond duidelijk dat commando voor het eerst hoort of anders nooit eerder heeft opgevolgd. Als je er volgens wat van zegt krijg jij een grote bek. Zag precies datzelfde gebeuren met een kind die gewoon een druk fietspad naast een nog drukkere weg opliep met mamma op 2 meter er vandaan en een andere dame die flink in de remmen moest. Die sprak moeders daar op aan en die gaf vervolgens een grote bek aan die vrouw "waar ze zich mee bemoeide".

Dus ja, die ouders zijn grotendeels fout. Die moeten eerst opgevoed worden (met de vlakke hand als het even kan). Gewoon net als hondencursussen: niet de hond gaat op cursus maar het baasje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                            Die zitten vlgs mij nu al hier:-)
                            Nee, niet meer... ;-)
                            Veritatis simplex oratio est

Comment

Ach, d'r zullen beteren zijn, maar ik zou mezelf géén slechte ouder willen noemen. Zoonlief en dochterlief verschillen dag en nacht. Zoonlief luistert redelijk tot goed. Als ik "nee" zeg is het ook nee. Hoogstens dat ik het een tweede keer moet zeggen. Dochterlief hebben we niet veel anders opgevoed. Helaas, wanneer ik bij haar "nee" zeg, echt ik zweer 't je, weten de overburen dat ik nee heb gezegd. Gooit zich op de grond, drama, drama, drama.

Wat zeggen de pedagogen hierover? "Negatief gedrag géén aandacht geven. "

En inderdaad, waar ik eerst met alle macht probeerde duidelijk te maken dat "nee" ook echt "nee" is hielp dat écht geen éne pepernoot. Nee betekende keer-op-keer drama, gillen, krijsen en verstoorde overburen.

En raad 's, sinds dat we het gillen en krijsen na een "nee" negeren; gewoon doorgaan met wat we deden; eventueel dochterlief op de gang laten uitrazen (want minder last van de herrie) doet ze 't bijna niet meer.

Dus eigenlijk is die mevrouw uit Paco's voorbeeld héél pedagogisch verantwoord bezig ;p

Comment

Dus ja, die ouders zijn grotendeels fout. Die moeten eerst opgevoed worden (met de vlakke hand als het even kan). Gewoon net als hondencursussen: niet de hond gaat op cursus maar het baasje.
                                Het is een wat boud standpunt, zie mijn post hierboven, maar veel ouders weten niet wat opvoeden is omdat ze zelf in hun jeugd niet opgevoed zijn.
                                Opgegroeid in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw, waar alles moest mogen etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                  Mij valt het ook op. Er zijn *veel* luidruchtige rotkinderen vandaag de dag.

Ligt alleen niet aan de kinderen, maar aan de ouders. Kwestie van opvoeding.

Zo zat ik laatst in de trein, en daar rende een klein meisje door het gangpad heen en weer, af en toe enthousiast schreeuwend naar de moeder. Dat is natuurlijk grappig. Gedurende tien minuten lach je d'r ook vriendelijk toe.

Maar als ze het na een uur nog doet, dan ben je er helemaal hoorndol van.

Vooral als je achter in de trein de moeder steeds hoort zeggen: "Niet meer rennen, dat vinden de mensen vervelend." En tien minuten later. "Nu echt niet meer rennen hoor." En tien minuten later: "Nu is het genoeg hoor, blijf maar even op je plek zitten." En weer tien minuten later. "Niet meer rennen hoor."

Echt, dan denk je: 'Ga jij dat kind nog opvoeden, of moet ik het doen?'

Ter illustratie: mijn zus heeft drie kinderen, en die rennen niet als mama zegt dat 't niet langer mag. En nee, daar komt geen fysiek of psychologisch geweld aan te pas. Gewoon goed opvoeden.

*einde rant*
                                  Helemaal mee eens. Er zijn op het moment veel ouders die gewoon de verantwoordelijkheid en taak van het opvoeden niet op zich (kunnen) nemen.
                                  Dat is veel ouders dus aan te rekenen, ze laten het opvoeden liggen.
                                  Kinderen zijn redelijk makkelijk te sturen. Probeer maar eens voor elkaar te krijgen bij ze door er een positieve draai of beloning aan te geven. Aan de andere kant: als de positieve benadering niet werkt, kies je bestraffing. Die bestraffing is natuurlijk niet fysiek, het ergste wat je een kind kan aan doen is verlaten. In mijn geval is de ergste straf voor mijn dochter (5 jaar) op de gang te moeten staan en dus alleen is.
                                  Ik moet wel zeggen dat ik heel anders tegen kinderen aan kijk nu ik er 2 heb, vroeger zag ik bijna alleen maar vervelende en zeurende kinderen... nu zie ik ook 2 schatjes (meestal ;-))

Comment

Ligt dat nu aan mij, of zie ik steeds meer van die neukfouten waar van die radeloze ouders achteraan dreutelen? Laatst in de AH een kind van amper 4-5 dat de hele winkel bij elkaar jankte en de jonge moeder die dacht dat het slim was het mannetje te negeren en gegeneerd aan de kassa stond. Complete drama's op microschaal. Zie het steeds vaker.

Waarom moet je dan zo nodig een kind als je duidelijk niet voor die taak opgewassen bent? Waarom voed je je kind niet normaal op en leer je hem/haar dat JIJ de baas bent en dat janken en schreeuwen echt niet gaat helpen? Waarom wordt mijn winkelmomentje vervuild door dit soort strontverwende ADHD-koters die stijf staan van de kleurstoffen en suiker? En wat gaat er van zo'n kind worden later? Puilen straks de pleegtehuizen en psychiatrische instellingen uit van dit soort slecht opgevoede koters en krijgen we er alleen maar meer last van?

Irritante ontwikkeling dit.
                                    Slecht opvoeden is natuurlijk van alle tijden, maar ik zie idd een trend.
                                    (sow: goed dat Paco iig heeft beseft dat hij geen kinderen moet krijgen).

Oorzaken zijn heel eenvoudig:
                                    1. kinderen krijgen is oha niet meer iets wat per ongeluk gebeurd maar een bewuste keuze. Ipv 'door god gegeven' zijn het dus wezens die er zijn omdat wij ze willen - met gevolg dat we ze vertroetelen, want we hebben ze toch maar op de boze wereld gezet. Ok, ik vind dit stom, maar ben verbaasd over het grote aantal ouders wat dit onderschrijft.
                                    2. bij het eerste kind schrikken de ouders meestal van de effecten op hun leven en besluiten daarom het bij één kind te laten. Wat dus vervolgens door zowel ouders (alle aandacht voor het ene kind) als grootouders volledig verpest wordt. Kind leert niet wachten, rekening te houden met andere kinderen e.d. Niet bewust, maar onvermijdelijk.
                                    3. Kdv. De KDV - en de basisscholen - hebben twee klanten: de kinderen en de ouders. En natuurlijk heeft ons eigen kind het niet gedaan, onterecht straf gehad ed. Met als gevolg dat bij de meeste kdv's de kinderen nagenoeg alles mogen - want anders klagen ze maar bij de ouders.
                                    4. Nogmaals KDV. Want we voelen ons weer zo schuldig dat we de door ons zo gewenste kinderen op de KDV stoppen. En in plaats van de kinderen rust en regelmaat te geven, gaan we de overige dagen 'leuke' dingen met ze doen. Waardoor die kids helemaal geen rust meer krijgen en bovendien het gevoel dat alles mag.
                                    5. De hele maatschappij: wat wordt je gekgemaakt door consternatiebureau, voedingsbureau, oei ik groei, bbc taalcursussen, .... dat voor jouw kind niets goed genoeg is. GTFOH tegen de tijd dat ze in staat zijn een broek langer dan een dag schoon te houden ga ik pas nadenken over kleding die hoger geprijst is dan Zeeman.
                                    6. Grootouders. Werkelijk verbazingwekkend hoe snel die alle opvoedkundige ervaring uit het raam gooien en dwars tegen de wensen van de ouders ingaan. Ik wil niet dat ze met een Nintendo spelen, krijgen ze gvd voor sinterklaas alledrie een eigen DS. Die staat nu op rantsoen (1x opladen per week), maar als ik zie wat een ruzie dat ding geeft....

Kun je als ouder nog zo goed bedoelen (maar van oma mag ik wel altijd ...)

Even uitgeraast.

* Is blij dat mijn kinderen de uitdrukking 'ik zei toch nee' ook bezigen, zou alleen willen dat ze ook het 'je hoeft niet te schreeuwen, ik sta vlakbij' gaan overnemen.
                                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Gewéldige topic titel trouwens. lol

Comment

consternatiebureau...

LOL

Comment

mooi gezegd Steven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                            Nee, niet meer... ;-)
                                            Oh ja, vergeten:-)

BTW, vind dat net zoiets als tegenwoordig "Zielig he, dat kind heeft ADHD".
                                            Vroeger toen mijn kinderen nog jong waren, noemden we zo'n kind gewoon een "pokkejoch" oid :-)
                                            2 x ouwe premium meuk

Comment

Termen als AD(H)D worden m.i. veel te snel gebruikt om het onvermogen van ouders als opvoeders te verdoezelen. Vroeger zag je dat bijna nooit en nu is het schering en inslag.

Kan idd ook aan overcompensatie van de ouders liggen, zoals Steven aangaf. Ouders voelen zich schuldig doordat ze allebei fulltime werken en gaan zich dan totaal op het kind richten. Wellicht goed bedoeld, maar zo'n jong wordt er strontverwend van.

Comment

Termen als AD(H)D worden m.i. veel te snel gebruikt om het onvermogen van ouders als opvoeders te verdoezelen. Vroeger zag je dat bijna nooit en nu is het schering en inslag.
                                                Gamma, dat zeg ik.
                                                2 x ouwe premium meuk

Comment

Kan ook heel goed het voedingspatroon zijn, als je ziet wat voor synthetische zooi er allemaal ingaat bij kinderen. What happened to rozijntjes?
                                                  Forza!

Comment

Kan idd ook aan overcompensatie van de ouders liggen, zoals Steven aangaf. Ouders voelen zich schuldig doordat ze allebei fulltime werken en gaan zich dan totaal op het kind richten. Wellicht goed bedoeld, maar zo'n jong wordt er strontverwend van.
                                                    En wat te denken van gescheiden ouders die tegen elkaar opbieden qua speelgoed-rijkdom en tegen elkaar uitgespeeld worden (bij papa mag dat wel)...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                      Kan ook heel goed het voedingspatroon zijn, als je ziet wat voor synthetische zooi er allemaal ingaat bij kinderen. What happened to rozijntjes?
                                                      Mede een oorzaak, denk ik. Net als allerlei medicatie die te snel wordt voorgeschreven. Maar het eindeloos geven van die rotzooi aan kinderen (snoep enzo) is ook een teken dat ze die koters niks kunnen weigeren.

Comment

Dat is zeker heel herkenbaar Ruud.
                                                        2 x ouwe premium meuk

Comment

Ja, en die medicatie bij ADHDDDAHD is ook zo'n succes he... ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                            ja, en die medicatie bij adhdddahd is ook zo'n succes he... ;-)
                                                            gznmhzz

Comment

http://www.dumpert.nl/mediabase/6622...we_camera.html
                                                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Tsja

http://whythefuckdoyouhaveakid.com/
                                                                2019 Volvo V60 T6

Comment

Working...
                                                                X