Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ongenode gast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ongenode gast

mn vriendin heeft er sinds kort een nieuw huisdier bij
    een klein veldmuisje

het lollige er van is dat ze als de dood voor dat dier is terwijl ze wel al jaren tamme ratten als huisdieren heeft
    dat uit zich in gillen , op het bed of stoel gaan staan en niet meer kunnen slapen
    toen ik haar verteld had dat ik het beest ook op de muur 1.5 meter hoog heb gezien in de slaapkamer (echt waar!)
    ligt nu het matras in de huiskamer
    ook is het dier al een keer onder de deur van de wc gekropen terwijl ze op de plee zat ;-)

op zich ben ik niet bang voor het diertje , bij mn vader thuis liep er ook altijd 1 rond in de winter maanden die gek voerde ze zelfs

maar goed ik probeer dat dier al dagen te vangen met zon diervriendelijke muizenval zon ding met een dichtvallend deurtje
    maar hij gaat er niet in en blijft door allerlei kamers rondstruinen
    ook bestaat het gevaar dat er vanalles kapot geknaagd wordt

maar nog meer een vraagteken is hoe het dier binnen is gekomen
    bij gewone (oudere)huizen ligt het meer voor de hand dan bij een "nieuwbouw" appartement op 2 hoog
    nou zijn er later nog gaten geboord voor kabeldoorvoeringen van kamer naar kamer en voor verwarmingsbuizen
    maar das alleen horizontaal lopen die spouwmuren ook nog met elkaar in open contact verticaal?
    of klimt zon beestje gewoon via het open raam naar binnen?

mensen nog bruikbare tips ?
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Miauw ?

Comment

Tja, toch proberen te vangen.
      Echt kwaad kan zo'n muis niet, maar hij gaat idd dingen kapot knagen en ook poepen en plassen. Dat is toch minder ideaal.

Toch proberen te lokken met voedsel en zo'n val.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

En als ze ergens in een hoekje doodgaan....gaan ze heel erg stinken.....

Comment

Ha, die Motroos;

Je zult je verbazen door wat voor kleine gaatjes die beestjes kunnen binnenkomen. Nauwelijks dikker dan hun staart is al groot genoeg. Ik zou dus als eerste de nodige gaatjes opzoeken en dichtstoppen voor hij een familieherenigingsprogramma op poten zet. En dan maar met gif aan de gang, lijkt me.
          Scherven brengen gelul.

Comment

De reuk van een kat is inderdaad al voldoende om 'm weg te jagen. Iemand in jullie kennissenkring die een paar dagen een kat bij jullie kan laten logeren?

In mijn huis zaten 's winters ook altijd muizen. Je hoorde ze soms tussen het plafond en de vloer van de bovenburen doorrennen. Lag je te slapen, schrok je ineens wakker van het kataklopkataklopkataklop.

Sinds de bovenbuurvrouw een kat heeft, is het volledige pand muisvrij.

Muizen komen overal doorheen, het gaatje kan echt nog zo klein zijn.
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Of gewoon die grote rode kater met 1 oog van de buurman even lenen, zoals Joshua al zegt :)

Maar ik zou em zelf ook diervriendelijk proberen te vangen en hem met de auto naar het Toscaanse platteland brengen hoor, je bent dierenvriend of niet he :)

Comment

Muizen vluchten niet weg als ze een kat ruiken hoor.
                Dus dat is geen optie.

Een Norinco .45 ACP werkt wel. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                  Dus dat is geen optie.
                  Nou nee, maar je weet in no time waar die muis zit, of poezie hem nu vangt of niet. We hadden thuis vroegah een Jack Russel die dat kunstje ook kon.

Comment

Elaphe Gutatta heeft em zo wel..., en is heel diervriendelijk.

(Het is maar vanaf welk standpunt je het bekijkt natuurlijk...).
                    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Gewoon een ouderwetse meuzenval zetten met een stukje kaas er in, en hoppa. Of kun je die niet meer kopen tegenwoordig? Dat hielp vroeger bij ons altijd goed. Ik herken de ervaring van Brun ook wel, van het horen lopen van muizen op de zolder, als je in je bed lag.
                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Motroos,

Muizen lopen altijd langs de plinten (steken dus zelden loodrecht of diagonaal een kamer door). Zo'n val moet je dus langs de plint zetten.

Iets minder diervriendelijk, maar uiterst effectief: de lijmplank (plankje met lijm en voer erop). Als je hem gevangen hebt kun je hem natuurlijk proberen los te pulleken en hem vrij te laten....

klikklik
                        Last edited by scuderia; 14-10-09, 08:58. Reden: linkje

Comment

Dus dat is geen optie.

Een Norinco .45 ACP werkt wel. :-)
                          Probeer het eerst eens met een luchtdrukpistool...

Scheelt een hoop pleisterwerk.

http://www.youtube.com/watch?v=NZ0PcH9jctk

Ook last van muizen gehad en je ziet het resultaat..
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die Motroos;

Haarlem, toch? Toevallig in de buurt van het Houtplein? Daar schijnt volgens de krant flinke muizenoverlast te zijn. Als dat zo is zou ik de ongediertebestrijding raadplegen.
                            Scherven brengen gelul.

Comment

De oplossing!

Comment

Deze halen bij de Welkoop ( of de Blokker oid..)

gemier over diervriendelijk... ;-)
                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                  Ha, die Motroos;

Haarlem, toch? Toevallig in de buurt van het Houtplein?
                                  *hoort de stalk files openklikken*

Comment

Aha, gaat dit dan het grote huisdieren patsdraadje worden? :-)
                                    2 x ouwe premium meuk
                                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

@John : jij wint denk ik met dat huis vol paarden. ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

@John : jij wint denk ik met dat huis vol paarden. ;-)
                                        Ohwwww, die is onder de gordel Harry!! ;-)
                                        The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plane Bekijk bericht
                                          Ohwwww, die is onder de gordel Harry!! ;-)
                                          En vooral bij John is dat erg laag.

Gr Jeroen
                                          Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

@ Harry, ja daarom zeg ik het ook, met auto's en horloges kan ik dat immers niet meer:-)

@Plane, ach man wat weet jij er nou van...word nou maar eens een keer donateur....kan je ook keer meepraten:-)
                                            2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
                                              En vooral bij John is dat erg laag.

Gr Jeroen
                                              Ga jij maar lekker zo door he, de kans om ooit m'n schoonzoon te worden is bij deze teniet gedaan:-)
                                              2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                                Ga jij maar lekker zo door he, de kans om ooit m'n schoonzoon te worden is bij deze teniet gedaan:-)

Toepasselijke titel van dit topic dan ;)

Gr Jeroen
                                                Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

[email protected]!
                                                  "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Ik zou zeggen: bel Wilders op.
                                                    Zeg dat je een ongewenste vreemdeling hebt en dat je deze het liefst gedeporteerd ziet voordat hij zijn importbruid laat komen er je binnen de kortste tijd overspoeld wordt door een "tsunami van ongedierte".
                                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht

@Plane, ach man wat weet jij er nou van...word nou maar eens een keer donateur....kan je ook keer meepraten:-)
                                                      WAT?? Is mijn postduif nou nog niet aangekomen??

Dat pokkebeest ligt dan nu vast lekker op de Bahama's te patsen met mijn centen!! ;-)
                                                      The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Houten muizenvallen werken prima. Van de zomer bleek er een gaatje te zitten diep in een hoek van de zolder (2e verdieping) zo groot als 1.5 cm ; nauwlijks zichtbaar maar groot genoeg voor meneer of mevrouw muis. Hop wat klemmen gekocht, 5 voor 5 euro ofzo en wat pindakaas erop gesmeerd ; ruikt goed/beter dan kaas en droogt niet uit zodat de kaas eraf valt en meneer/mevrouw muis gratis wordt voorzien van knaagsel.

Elke keer dacht ik 'hem te hebben' maar pas na 5 volle muizenvallen was de hele familie ook uitgeroeid. Als je denkt dat er 1 zit kan je al een hele familie hebben. Later bleek dat die beestjes over 't dak (!) en de dakgoot naar de buren te kunnen wandelen.

Comment

[email protected] die denkt dat-ie EEN muis heeft.

Je hebt er 100. :)
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik woon langs de plassen, en in vochtig veengebied zitten nogal wat ratten in de vrije natuur. Niet heel boeiend, want je ziet ze nooit.

Tenzij je loslopende konijnen hebt, zoals wij, en die gedomicileerde flappies kunnen zelf nog geen worteltje bij elkaar zoeken (de buurman heeft een groentetuin notabene). We voeren ze dus bij met brokjesvoer.

Nadeel is dat we nu, naast 2 konijnen, ook 2 van die kleine ratjes bijvoeren... Zitten ze gewoon met z'n 4-en naast elkaar bij 2 bakjes, over het kaas van je brood eten gesproken.

Maar goed, wat ik hier ook tegen kan doen (gif/vallen/klemmen), die konijnen moeten het ook ontgelden. Misschien toch maar een hok kopen oid. :)
                                                            Forza!

Comment

dank voor de tips zover

@hans

nee niet haarlem , tis bij mn vriendin in zon zuid hollands zwarte kousen dorp ;-)

wat betreft geuren dat klopt wel dat beest laat zich niet in de huiskamer zien waar de rattenkooi staat
                                                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Deze Spaanse vallen werken ook wel. Het suffe is dat je er inderdaad 2 tegelijk vangt, niet erg slim van die beesten om je nek door de strop te steken als zojuist je kameraad 5 cm ernaast het leven gelaten heeft.

Comment

Working...
                                                                X