Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

243

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 243

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5...1__.html?p=3,1
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Hmm. Boete valt me nog mee...
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

yep, daarvoor mag je hier wellicht 180 rijden...
      Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Boeien, heb zelf 250 op de klok gehad op dat stuk snelweg. Is makkelijk te doen met weinig verkeer.

Comment

Jou zoeken ze nog EG.

Die politiemotoren gaan maar 244 in Frankrijk :)

Comment

Ja, niet verwonderlijk.

Ik ben daar al twee keer aangehouden en beboet (wel beide keren aan de Belgische kant, bij Kortrijk). Staan ze altijd op Nederlanders te wachten.

Sowieso ook altijd van het gas af voor en na de Pťages. En overal waar het bord "Prochaine sortie gendarmerie" staat :)
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

243 in een BMW. Gekkenwerk.
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die Jasper;

Wel in die laffe vierpitters, ja....
                Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                  243 in een BMW. Gekkenwerk.
                  ROFL, laat ze dat maar niet bij de buren horen:-)
                  2 x ouwe premium meuk
                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Die kutbakken zijn bij 35 al onstabiel. :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Je durft wel he:-)
                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Niet meer! :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Hahaha, ja doe maar net of je me niet begrijpt :-)
                          2 x ouwe premium meuk

Comment

Wat Taco zegt. Oppassen daar, staan daar altijd. Ben er vorig jaar zelf ook afgehaald met een Gummen-onwaardige snelheid. Boete was dus een lachertje.

Net als de discussie na wat bandengetrap door de gendarmerie. Die wilde de boel afkeuren waarop ik ze gewoon gewezen heb op de slijtage-indicatoren. De betreffende snorremans is zeker z'n carriere gestart bij de garages langs de Autoroute...

Fransen rijden tegenwoordig als mietjes, met 150 op de teller haalt bijna niemand je meer in. Op een enkele BMW-rijder na dus...:)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                              Ha, die Jasper;

Wel in die laffe vierpitters, ja....
                              Ik neem aan dat het je het magische getal "250" op de klok hebt gehad met de 530i ? :)

Comment

Ha, die EG;

Yep. Komt overeen met 244 op de Tomtom. Maar er had nog ietsje meer in gezeten.
                                Scherven brengen gelul.

Comment

in afwachting van zijn verschijning voor de politierechter in de Franse stad Arras.
                                  Overigens heb ik afgelopen vakantie in frankrijk heel braaf het maximum gereden ; de hele autoroute du sud staat voor met kleine flitskastjes, sommige 1.5 meter hoog, van die grijze dingen met zwart/gele markeringen. Die kun je nog wel zien vanaf 200 meter, als je oplet. Maar ze hebben ook dingetjes van amper 1 meter hoog die pas ziet als je er naast rijdt.

Verder op de weg van Toulouse naar Parijs onder parijs minimaal 3 x gelaserd in autootjes die naast de weg staan of mannetjes op een viaduct.

En natuurlijk de gebruikelijke boos-kijkende gendarmes die je streng aankijken als je betaalt bij de tolpoortjes. Boos dat ze je niet aan de kant mogen zetten omdat je 2 km/u gemiddeld te hard reed.

Nee te hard rijden in Frankrijk is ook helaas niet echt verstandig meer (voor de portomonnee).

Overigens zit er wel een redelijke consistentie in het Franse systeem:

1 bordje "max 130"

1 bordje "max 130 RAPPEL"

200 meter verder een flitskast.

Die combo zeker 10 x tegengekomen op rondje Lille, Parijs, Bordeaux, Nantes, Toulouse, dan weer omhoog via Limoges en ri Parijs/NL.

In Belgie daarentegen kom je op Lille - Antwerpen amper een kast tegen ; of zie je die slecht in de nacht ?

Onder antwerpen staan een half miljard matrixborden erg fel en dwingend aan snachts (80 max afaik) dus daar hebben we maar rustig aangereden, geen idee of daar intelligente cameras aan de andere kant van de viaducten zaten bv.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                    Overigens zit er wel een redelijke consistentie in het Franse systeem:

1 bordje "max 130"

1 bordje "max 130 RAPPEL"

200 meter verder een flitskast.
                                    Vaste kasten langs de snelweg in Frankrijk werden altijd aangekondigd door een bord toch?

Comment

Ha, die Ruud;

Bij heel veel van die kasten wel, ja. Nou vind ik 130 echte (zo'n 140 op de teller is dus reŽel) nog niet eens zo'n hele beroerde snelheid zolang je maar niet zoals in CH bij elke tunnel van het gas af moet en dan ook nog eens geregeld tussen de 100 en 120 moet switchen.
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                        Vaste kasten langs de snelweg in Frankrijk werden altijd aangekondigd door een bord toch?
                                        Ik heb geen ENKEL bord gezien bij die vaste kasten.

Overigens staan er nu ook op de 90 km 'nationale wegen' die kasten. Uiteindelijk heb ik besloten dat onze normale 'kasten op palen' duidelijk te spotten zijn dan de laag bij de grondse franse varianten, vooral omdat ze vaak tegen een achtergrond van flinke struiken of een haag staan en dus niet netjes tegen de horizon scherp aftekenen zoals de Ollandse paal van 3 meter hoog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                          Ha, die Ruud;

Bij heel veel van die kasten wel, ja. Nou vind ik 130 echte (zo'n 140 op de teller is dus reŽel) nog niet eens zo'n hele beroerde snelheid zolang je maar niet zoals in CH bij elke tunnel van het gas af moet en dan ook nog eens geregeld tussen de 100 en 120 moet switchen.
                                          Ik kon bepaalde stukken zeker een uur lang met CC aan rijden, d.w.z 2 voetjes van de vloer. Tijdelijk versnellen en vertragen kon met hendeltje in de vervoerende Benz.

Comment

Raar richting Parijs zie je toch echt van die grote borden met motor en auto en een radar symbool (grijs bord) en na een paar 100 meter de echte flitser.

Ze worden volgens mij altijd aangekondigt? Ten minste, heb er geen zonder aankondiging gezien of ik lette niet goed op?

Comment

kan zijn dat er nieuwe kasten geplaatst zijn zonder borden, maar het was altijd met bord bij een vaste opstelling op de snelweg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                                Raar richting Parijs zie je toch echt van die grote borden met motor en auto en een radar symbool (grijs bord) en na een paar 100 meter de echte flitser.

Ze worden volgens mij altijd aangekondigt? Ten minste, heb er geen zonder aankondiging gezien of ik lette niet goed op?
                                                Naar Parijs vanuit het zuiden via Limoges bedoel. Op de heenreis heb ik niet heel erg opgelet tot Parijs. Eenmaal na Parijs ging ik d'r op letten en daarna 3 weken lang flitskasten gezien en geen eentje met een mooie bordje erbij/ervoor.

Comment

Flitskasten Frankrijk

Was er iemand nog recent naar frankrijk gegaan om de kleine flitskastjes te spotten ?

Comment

In de herfstvakantie, maar echt geen enkele kleine kast gezien, wel twee grote met idd ervoor al een waarschuwingsbord.

Wel alweer geconstateerd dat niemand, maar dan ook echt niemand (langdurig) harder dan 135 rijdt. Wel eventjes naar 150 om een dreigend Geelhoed-moment te vermijden, dan daarna weer afzakken naar die 130/135 op de cruise.

Comment

Working...
                                                    X