Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

crisis? weinig van te merken...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• crisis? weinig van te merken...

mdv en ik willen graag een (lang) weekendje weg met zijn tweeen. de kleine man blijft dan bij mijn ouders.

Vol goede moed begonnen aan een zoektocht naar een leuk en goed hotel in duitsland bij Munster. beetje wandelen etc. Iets leuks gevonden. wat schetst ons verbazing. Gewoon volgeboekt.(half november)

hmm dan maar zoeken naar een leuk design hotel in nederland. Het ene na het andere hotel gewoon vol.

Weet je wat, we gaan half december (buiten het seizoen) een paar dagen skien in zwitserland. Mooi hotel gevonden. en ja hoor. " wir sind ausgebucht"

Wat mij verbaast is dat dit allemaal stekjes zijn waar je behoorlijk wat betaalt (zeker als je omrekent per nacht) en dat het gewoon allemaal vrolijk volgeboekt is. Nu ben ik niet echt een pauper maar die bedragen die worden gevraagd zijn niet mals (zeg 3 keel modaal)

Blijkbaar geven mensen nog steeds vrij veel geld uit aan vakanties en korte uitjes.

wat nou crisis, zou je zeggen.......
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Probeer maar eens op een vrijdagavond "spontaan" te gaan. Eten in een restaurant: hetzelfde verhaal.
    www.carscoffeecigars.nl

Comment

Tja, aan dit soort dingen is het niet te merken, nee.
      Hoewel het ook algemeen bekend is dat vele sterrenrestaurants op dit moment nog maar met moeite het hoofd boven water kunnen houden.
      Ook krijg ik nu per week net zoveel solicitaties binnen, van mensen die zonder werk zitten, dan vroeger in een paar maanden.
      2 x ouwe premium meuk
      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
        Ook krijg ik nu per week net zoveel solicitaties binnen, van mensen die zonder werk zitten, dan vroeger in een paar maanden.

Die sollicitanten zijn dan toch mensen die zich niet 'drukken' en toch willen schrijven. LOL
        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

DEN HAAG - In de eerste acht maanden van dit jaar hebben 85.000 mensen hun ontslag gekregen. Dat zijn er bijna twee keer zoveel als in dezelfde periode een jaar eerder. Toen werden 44.000 mensen ontslagen.
          http://www.nu.nl/economie/2110867/aa...erdubbeld.html

Wellicht gemist ?

Verder is hier in Nederland de werkeloosheid zo lekker laag wegens de deeltijd-WW die mensen binnen houdt die praktisch al op straat hadden gestaan. Het is dus even wachten tot die golf ook over Nederland spoelt.

Het is blijkbaar zo dat mensen die twee- en drie-keer modaal verdienen weinig merken, over 't algemeen hebben die nog flappen zat om te blijven consumeren, wellicht zullen ze grote aankopen zoals een nieuwe DB9 of een nieuwe Villa even uitstellen ; een hapje eten om de hoek kan er wel vanaf. Het zijn tenslotte niet Jan Modaal die de gemiddelde restaurants bevolken of half november een hotelletje boeken.

Als 10% minder inkomsten voor een goed-verdienend gezin betekent dat er aan het eind van de maand zeg 300 euro netto minder te besteden valt dan betekent dat bv geen 2 x wintersport van 2 weken maar nog slechts 1 x wintersport van 'dan maar' 3 weken. Voor een half-modaler en daar hebben we er toch best veel van, kan die 10% betekenen dat ze aan 't eind van de maand niet uitkomen en alvast interen op het nog te ontvangen vakantiegeld van 2010. Uiteindelijk gaat half-modaal gezin dan niet eens in de zomer 2 weekjes op de camping in zeeland maar moet noodgedwongen thuis bivakkeren.

Comment

Hoe kom je erop Ralph :-)
            2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGB Bekijk bericht
              Probeer maar eens op een vrijdagavond "spontaan" te gaan. Eten in een restaurant: hetzelfde verhaal.
              Ha, merkten wij twee weken terug ook toen we spontaan een restootje wilden pakken op zaterdag. Alles ramvol.

Van armoede maar bij de Griek gegeten :(
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Wat dacht je van Rent-racecar.de...ik dacht ik reserveer 1 week van te voren. Mooi niet, 5 weken later hadden ze weer een auto vrij. Maar goed, da's ook niet echt een tent waar de 1x modalers de deur plat lopen. ;-))

Comment

Ik kon in 1 keer doorrijden bij de Macdrive afgelopen vrijdag, misschien is de crisis inderdaad voor de meeste voorbij

Ik hoop dat de donateurschap niet duurder wordt volgend jaar anders kan ik niet meer op gumvrienden only
                  Last edited by veejay; 31-10-09, 20:21.
                  ----------------------------------------------------
                  F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
                    Ik hoop dat de donateurschap niet duurder wordt volgend jaar anders kan ik niet meer op gumvrienden only
                    Tja.... :-)
                    2 x ouwe premium meuk

Comment

uit ander draadje

Oorspronkelijk geplaatst door veejay

Blij dat ik in de IT zit zeg.. 2650 netto kom ik me nest niet voor uit.
                      zou dan niet echt een probleem moeten zijn toch...

Comment

Geweldig Ruud, daar heeft Veejay vast niet van terug :-)
                        2 x ouwe premium meuk

Comment

M4 heeft gelijk: het zijn de grote zaken waar bij het > 3modaal gezin wordt bezuinigd. AH merkt weinig, vorige week Disneyland stampvol, maar nieuwe huizen, grote verbouwingen, dik speelgoed voor in de garage, daar is het over het algemeen even flink minder.

Ik denk trouwens dat Ruud's 2e quote van Veejay van flink wat jaartjes terug is.

Comment

"Originally Posted by veejay

Blij dat ik in de IT zit zeg.. 2650 netto kom ik me nest niet voor uit."

dit soort dingen mag je alleen denken
                            NOOIT in het openbaar roepen , dat komt over als bralaperij en werkt tegen je als je het ooit met minder moet doen
                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Sorry was maar een grapje jongens..

(dat van die donateurschap)
                              Last edited by veejay; 01-11-09, 08:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht

Ik denk trouwens dat Ruud's 2e quote van Veejay van flink wat jaartjes terug is.
                                nee, uit het ontslagen-gummers-draadje:
                                21-09-09, 20:27
                                post #807

Comment

Ja fijn ik ben begin dit jaar echt wel door een crisis gegaan, staat ook in genoemd draadje. Maar dat willen mensen niet lezen denk ik, werd maar door enkelen op gereageerd. Nu gaat het weer goed en daar ben ik blij om dus quote me maar ik vind het nog steeds en dat is mijn mening.

Comment

Ja fijn ik ben begin dit jaar echt wel door een crisis gegaan, staat ook in genoemd draadje. Maar dat willen mensen niet lezen denk ik, werd maar door enkelen op gereageerd. Nu gaat het weer goed en daar ben ik blij om dus quote me maar ik vind het nog steeds en dat is mijn mening.
                                    Dit is gummen he. Gewoon reageren dat die 2650netto ook meer dan genoeg is voor dikke bankiels met een CC voor de de deur.

Comment

Bedankt Arthur voor je verfrissende reactie :)

Comment

Working...
                                      X