Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klantvriendelijkheid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Klantvriendelijkheid

Pffffff. Stel, je koopt al jaren bij een kledingwinkel. Je e-mail adres zit in hun bestand, waardoor je keurig van alle aanbiedingen op de hoogte wordt gehouden. 2 weken terug koop je voor bijna EUR 1000 aan kleding. Niet veel voor de meesten hier misschien, maar ik vind 't nog aardig geld.

Gisteren kreeg je een nieuwe mailing. Er is een of andere actie, waarbij alle aankopen boven de EUR 700 ineens EUR 200 korting krijgen.

't Kan natuurlijk dat het personeel in het betreffende filiaal dat 2 weken terug nog niet wist, maar dat lijkt me sterk. Ik heb in mijn studententijd zelf in een kledingzaak gewerkt (Society Shop, toen dat nog wat voorstelde), en je bent eigenlijk altijd al een seizoen (half jaar dus) van te voren op de hoogte van de acties die er komen.

Maar goed, STEL dat ze 't niet wisten. Dan ben ik benieuwd wat "Het Hoofdkantoor" met mijn net verstuurde e-mail doet.

En ja, ik snap ook wel dat er grenzen zijn aan zoiets, maar ik heb de vermaakte kleding net een week terug opgehaald. Da's wel erg kort op zo'n actie....
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Aha een beetje patsen met waar we onze kleding dus kopen he:-)
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Tsja als ze jou als klant willen houden, komen ze je vast wel tegemoet... Vergis je niet hoe weinig het personeel in zulke winkels zelf mag, trouwens, hoor...

Alle vrijdagmiddaggrappen over het vermaken kunnen onder deze stippellijn:

------------------------------------------------------------------------------
      You know that reality is immaterial

Comment

Goh....dat dacht ik gisteren dus ook toen ik die mail binnenkreeg. Op 15-10 rond de € 500,- daar uitgegeven.....had ik dus mooi 200 extra bij kunnen snoepen. Maar ja, c'est la vie.

Comment

als dat wisselgeld je zo dwars zit ;) dan kun je het best even aanstippen in de winkel. Als ze je als goede klant zien, dan zijn ze bereid om je wat tegemoet te komen. Doen ze dat niet, dan weet je meteen mooi waar je staat.

Ze weten dit wel van tevoren, en zeker wel 2 weken. Ze gaan alleen natuurlijk die klanten niet wegsturen om ze (hopelijk) over twee weken terug te zien. Hij had het beter kunnen melden op moment van aankoop en op dat moment alvast wat kunnen 'spelen' met korting. Dan had jij je serieus klant gevoeld, 'speciale' klant misschien wel en had hij een extra trouwe klant erbij.
          Forza!

Comment

Ah, SuitSupply.

Die gaan wel reageren op je email. Paar maanden geleden nieuw pak gekocht, shirts, etc. Was één manchetknoop al snel stuk, kreeg nieuw setje opgestuurd, met excuusbrief en een extra stropdas. Netjes.

Comment

Oh, die semi-maatpakken toko.. ;-)
              Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik heb een vergelijkbare actie meegemaakt met onze wintersportvakantie. De éne week geboekt, de andere week krijg je als 'vaste klant' en kortingscoupon.

Ik heb opgebeld om verhaal te halen. Met de 8 dagen retour-termijn op internetaankopen in het achterhoofd. Gelukkig was dat niet nodig, ik heb de korting al op mijn rekening staan :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
                  Ah, SuitSupply.
                  Ssssst! :)

Maar inderdaad, wie weet pakken ze het goed op. Uiteindelijk herinner je je als klant vaker een goed herstelde vergissing, dan een vlekkeloze transactie.

Scudetto's scenario was inderdaad prima geweest, je op de actie wijzen en je dan gewoon de korting al geven. Of deels.
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                    als dat wisselgeld je zo dwars zit ;) dan kun je het best even aanstippen in de winkel. Als ze je als goede klant zien, dan zijn ze bereid om je wat tegemoet te komen. Doen ze dat niet, dan weet je meteen mooi waar je staat.

Ze weten dit wel van tevoren, en zeker wel 2 weken. Ze gaan alleen natuurlijk die klanten niet wegsturen om ze (hopelijk) over twee weken terug te zien. Hij had het beter kunnen melden op moment van aankoop en op dat moment alvast wat kunnen 'spelen' met korting. Dan had jij je serieus klant gevoeld, 'speciale' klant misschien wel en had hij een extra trouwe klant erbij.

Zo werk dat bij mijn vaste winkel wel (niet SuitSupply, ik koop mijn kleding natuurlijk 3x modaal in ;-)). Die weten zelfs dat ik een beetje een hekel heb aan de drukte tijdens uitverkoop (ik kom er wel eens tijdens uitverkoop) en geven de korting gewoon een week vantevoren ook al. En inderdaad, ik ben er al jaren trouwe klant, mede door zo'n opstelling.

Groet
                    GJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                      Zo werk dat bij mijn vaste winkel wel
                      De Wibra, GJ :-)
                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Ik heb een collega er net op gewezen, die heeft direct gebeld.

Ze doen niks. Hij heeft zijn pakken een week te vroeg gekocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                          De Wibra, GJ :-)
                          Wibra? Wat is dat? Leg eens uit. ;-))

Groet
                          GJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                            Ik heb een collega er net op gewezen, die heeft direct gebeld.

Ze doen niks. Hij heeft zijn pakken een week te vroeg gekocht.
                            Zo, dat klinkt goed. :(
                            Mini Cooper Clubman
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Pff, schrapert! Zo staan ze ook bij de servicebalie van de AH.

"Ik heb gisteren nog deze Zuid-Afrikaanse slobber gekocht en nu is hij in de Bonus! Hadden jullie dat niet even kunnen melden? Ik doe hier al 20 jaar voor 1000 euro in de maand m'n boodschappen!"

En ze krijgen 'm dan ook nog, die korting, want zo is AH: klant altijd gelijk geven.

Als je echt niet te veel wilt uitgeven aan je kleding, dan wacht je als slimme vaste klant toch net zo lang tot je die kortingbonnen binnen hebt? Of die uitnodiging voor de pre-sale? Als een beetje ervaren klant weet je toch wanneer die ongeveer op de mat vallen? Ik ga als vaste klant nooit uit mezelf naar een winkel toe om er het volle pond te betalen.
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Man, waar haal je de tijd vandaan om dat allemaal bij te houden zeg. Ik loop gewoon eens in de zoveel maanden binnen daar, en dan trek ik wat aan. Die verkopert ziet in z'n scherm ook wel dat ik daar niet voor het eerst kom, dus 't is wat mij betreft aan hem om mij te wijzen op aanstaande acties, op zo'n moment.

Soms loop ik wel eens binnen n.a.v. een actie, maar je kunt toch van een winkel ook verwachten dat ze je van een bijna beginnende actie op de hoogte stellen, als dat gewoon een paar honderd scheelt.

De vergelijking met de AH vind ik een beetje mank gaan, daar zou ik echt niet voor een bonusproductje in de rij gaan staan. Bovendien kun je daar nog altijd aanvoeren dat er vorige week vast wel een andere slobberwijn in de bonus was, dus de klant had gewoon ook toen kunnen besparen.
                                Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Bijhouden? Niks bijhouden! Gewoon net zo lang wachten tot de bonnen binnen zijn. Dan pas kopen. Is-a simple!
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Tja klagen dat iets 2 weken later voor de helft van de prijs in de winkel ligt. Zooo 2009 ;)

Stel dat jij 2 weken van voren 1000 euro hebt uitgegeven.

Moeten ze dan ook iemand die 3 weken van te voren wat heeft gekocht compenseren ?

Of iemand die 2 dagen voor diegene die 3 weken van te voren wat heeft gekocht en die wel is gecompenseerd.

Het is gewoon niet eer-luk.

Comment

Die vermaakte bier-buiken kleding is nadat je de winkel uit bent gelopen toch OOK 200euro minder waard?

Nou, daar is je korting al!

:-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                        Pffffff. Stel, je koopt al jaren bij een kledingwinkel. Je e-mail adres zit in hun bestand, waardoor je keurig van alle aanbiedingen op de hoogte wordt gehouden. 2 weken terug koop je voor bijna EUR 1000 aan kleding. Niet veel voor de meesten hier misschien, maar ik vind 't nog aardig geld.
                                        Jasper, wat een afgrijselijk manier van patsen dit. Gewoon sneu :)

Alsof het de normaalste zaak van de wereld is om in één klap 1000 euro aan kleding uit te geven. Is het niet en dat weet jij ook wel.

Voor de rest ben je gewoon een bonusschrapert. Eerst doen alsof het je allemaal niet boeit, maar wel als een echte Hollander gaan janken dat je wat korting misloopt. Ik hoeft maar naar de bonusaanbiedingen te kijken en ik weet welke slobber nu weer in Huize B op tafel staat.
                                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ach 2 half-decente pakken en je zit zo aan 1000 euris. Zo gek is dat niet. Sterker nog als je die dingen dagelijks draagt dan zullen die bedragen wel vaker per jaar worden uitgegeven. Representatieve kleding heet dat, helaas niet meer belastingaftrekbaar tenzij er logos op genaaid zijn ;)

(Zoals Bouwbedrijf PACO International of John's Manage & Chroominkoperij)

Comment

ehh PACO, als je 2 pakken koopt, een paar shirts, misschien 2 nieuwe stropdassen en een ceintuur, dan zit je al zo richting de 1000 euro
                                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik denk dat PACO nooit pakken koopt. :)

Zelfde geldt voor mij, trouwens, maar dat heb je met creatieve beroepen... Ik koop wel vaak voor honderden euro's bij de duurdere vrijetijdswinkels - met vette korting uiteraard :) - maar duizend in één keer haal ik echt nooit. Not even close.

Comment

LOL @ M4.

En ik zei toch al dat dit weer een patsdraadje was.
                                                1000 euro voor een beetje kleding, man zoveel geld heb ik nog nooit bij mekaar gezien:-)
                                                2 x ouwe premium meuk

Comment

Jawel Dutch, PACO koopt ook weleens pakken. Maar ik kan me niet herinneren dat ik er ineens 1000 euro aan uitgaf. Ik koop mijn pakken namelijk slim in, zodat ik achteraf niet hoef te janken over korting die ik ben misgelopen :)

Maar zo begon de openingspost niet, hè. Geen melding over pakken (ja, die zijn duurder) en geen melding dat het SchraapSupply betrof, maar wel even 'terloops' 1 rug aan kleding melden. Vond dat het er een beetje dik oplag ;)

1000 euro aan Gako-r-Us... hoeveel pakken waren dat? 10? Of zijn die vermaakkosten zo hoog?
                                                  :P
                                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Tja een pak is gewoon een dliekeelmodaaloverall. Soms koop ik een "duur" pak (durf al niet meer te roepen wat dat dan kost...), en soms haal ik er een paar bij SS. Vooral de wat betere pakken daar (dus niet die van 200 euro) zijn van een prima prijs/kwaliteitverhouding vind ik. En als ze dan ook nog eens in de aanbieding zijn is het helemaal mooi.

In dit geval twee pakken en een overjas, kasjmier, dus tel maar uit. Dan is net onder de 1000 nog vrij scherp vind ik, bij Oger lukt je dat niet bepaald en de kwaliteit is niet altijd merkbaar beter.

Verder was het noemen van de prijs alleen maar relevant omdat het ruim boven het actiebedrag (700) uitkwam. Jullie denken toch niet dat je hier op Gummen met peukengeld als 1000 pop ook maar op iemand indruk maakt, of wel? :)
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Kijkt nog even naar de rekening van High&Mighty en lacht.. ;-)

( lastig, te groot voor Oger en te klein voor High&Mighty)

Comment

Ach Jasper, je bent toch inmiddels zelf niet in dit running gag gaan geloven dat iedereen hier drie keer modaal verdient? Ik denk dat ze op nog geen twee handen te tellen zijn.

Comment

ff voor de zekerheid opgezocht...modaal = ca. 32K incl. vakantietoeslag, 3x praat je dus over 96K, tja...wat moet ik ervan zeggen...niet slecht nee.
                                                          2 x ouwe premium meuk

Comment

bruto...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                              Jullie denken toch niet dat je hier op Gummen met peukengeld als 1000 pop ook maar op iemand indruk maakt, of wel? :)
                                                              *kijkt sip*

Nou, op mij wel hoor! :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                                Ach Jasper, je bent toch inmiddels zelf niet in dit running gag gaan geloven dat iedereen hier drie keer modaal verdient? Ik denk dat ze op nog geen twee handen te tellen zijn.
                                                                Geen idee, interesseert me ook niet zo eigenlijk.

Als ik er maar Gako pakken van kan betalen. :)
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X