Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat doe de politie nog wel?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wat doe de politie nog wel?

Gisteren ben ik weer eens van verbazing steil achterover geslagen. Wat is het geval.

Toen ik 's ochtends naar mijn auto liep, lag er op de parkeerplek naast mijn auto een lege portemonnee. Tenminste alles van waarde was eruit, dus wat resteerde was een ziekenhuispasje, wat foto's, verzkeringspasje, etc. Geen geld, geen bankpassen. Duidelijk gevalletje van een gejatte portemonnee die van alle waardevolle spullen is ontdaan en weggegooid.

Ik besluit de portemonnee mee te nemen en na het na de kinderopvang brengen van mijn jongste zoon even om te rijden om de portemonnee af te geven op het politiebureau. Dat lijkt me nochthans de meest aangewezen plek om gestolen goederen in te leveren. Ongetwijfeld ging de jongedame van wie de portemonnee was nog aangifte doen en dan kan ze hem meteen ophalen en meenemen.

Ik dus naar het bureau alwaar een vrouwelijke dikbil zich losrukt van haar bureau. Ik vertel dat ik de portemonnee heb gevonden, waar ik die heb gevonden en dat het evident is dat het om een gejatte portemonnee gaat. Tot mijn stomme verbazing zegt de diender in kwestie:

"Wij nemen geen gevonden voorwerpen meer aan, die moet u afgeven bij stadstoezicht."

Hallo, het gaat hier om een gestolen portemonnee dus de kans dat het meiske in kwestie bij stadstoezicht gaat vragen of haar portemonnee gevonden is, lijkt me aanzienlijk kleiner dan dat ze zo meteen bij jullie op de koffie komt om aangifte te doen.

Kennelijk was de verbazing van mijn gezicht te lezen, want toen volgde de vraag of ik die dag zelf nog in de buurt van stadstoezicht zou komen Ehmmm, nee, ik ga zo gewoon naar mijn werk en ik dacht laat ik dit even netjes afgeven. Ik was niet van plan de halve stad door te crossen in mijn eigen tijd om jullie werk te gaan zitten doen.

Uit de goedheid van haar hart, wilde ze voor deze ene keer de portemonnee wel in ontvangst nemen (alsof ik elke week daar sta met een teruggevonden, gestolen portemonnee).

Ik vraag me nu dus de volgende zaken af:
    - nemen ze zelf contact op met de rechtmatig eigenaresse of gaat het ding in de grote bak gevonden voorwerpen?
    - kan je niet beter zelf de rechtmatige eigenaar opsporen en de portemonnee gewoon zelf teruggeven?
    - als de politie er niet meer is om gestolen, teruggevonden objecten in ontvangst te nemen, wat doet de politie dan nog wel (een beetje gechargeerd, ik geef het toe)?
    - ben ik nou de enige die dit wat merkwaardig vind?
    - zouden ze het nog raar vinden dat heel veel mensen al niet eens meer de moeite nemen om een gestolen pootemonnee bij de rechtmatige eigenaar terug te krijgen door dit soort gezeik?

Ik kreeg nog wel een aarzelend "dankjewel" waarna ik geneigd was een "dankjedekoekoek" terug te geven.

Groet
    GJ
    Last edited by GJ; 06-11-09, 12:26.

Gaat in de grote bak bij de afdeling Gevonden Voorwerpen, misschien dat daar nog iemand moeite doet om iets te onderzoeken..

Geldbedragen, sieraden etc. wel melden maar zelf in bewaring houden, afhankelijk van de waarde ben je na 3 maanden of een jaar eigenaar.
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
      Gaat in de grote bak bij de afdeling Gevonden Voorwerpen, misschien dat daar nog iemand moeite doet om iets te onderzoeken..

Geldbedragen, sieraden etc. wel melden maar zelf in bewaring houden, afhankelijk van de waarde ben je na 3 maanden of een jaar eigenaar.
      Ik hoef niks te hebben, maar ik zou het toch aardig vinden als het meiske in kwestie de rest van haar spullen wel terugkrijgt.

Dat het ook anders kan heb ik zelf gemerkt toen mijn laptop was gejat. Ik werd de volgende dag door de politie in Utrecht gebeld (laptop was gestolen Eindhoven) dat er een lege laptoptas met wat papieren was afgegeven bij hen. Die hebbe ze dus keurig netjes teruggestuurd.

Ik hoopte eigenlijk min of meer dat de politie het meiske in kewstie even zou bellen dat ze haar portemonnee op kan halen. Gaat niet gebeuren dus?

Groet
      GJ
      Last edited by GJ; 06-11-09, 12:27.

Comment

Ik denk dat de "dikbil" misschien een blik werpt in het meldingsysteem en bij een treffer contact opneemt, maar aangezien zij het eigenlijk al teveel werk vond om het voorwerp aan te nemen... ( niet waarschijnlijk dus)

Bellen is initiatief nemen he, en da's niet meer van deze tijd, beleid wordt tegenwoordig van boven bepaald en klakkeloos uitgevoerd.

Comment

GK, misschien had je de eigenaar van de portemonee beter zelf kunnen bellen en bij je thuis op laten halen. Zo heeft m'n dochter eens een USB stick gevonden. Ondanks het risico van virussen e.d. won toch de nieuwsgierigheid (speelde ten tijden van de verloren sticks van defensie/justitie nl.). Stonden wat vage tekeningen op die helemaal niet begreep en een hoop wiskundige vergelijkigen. Gelukkig stond er in één van de documenten ook een naam van de eigenaar. Ik heb de man gebeld (ene Dr. A. Kahn) en die was er toen zo blij mee dat ik een forse beloning kreeg......!

:-)
          All you need to remember is the number '70' .

Comment

die was er toen zo blij mee dat ik een forse beloning kreeg......!
            Lekker is dat. Je dochter vind iets en jij gaat er met de beloning van door!

;)

Inderdaad verbazingwekkend dat ze zoiets niet aannemen met de woorden:
            "Dank u wel meneer, wij zullen proberen de eigenaar te traceren."

Gr Jeroen
            Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
              GK, misschien had je de eigenaar van de portemonee beter zelf kunnen bellen en bij je thuis op laten halen. Zo heeft m'n dochter eens een USB stick gevonden. Ondanks het risico van virussen e.d. won toch de nieuwsgierigheid (speelde ten tijden van de verloren sticks van defensie/justitie nl.). Stonden wat vage tekeningen op die helemaal niet begreep en een hoop wiskundige vergelijkigen. Gelukkig stond er in één van de documenten ook een naam van de eigenaar. Ik heb de man gebeld (ene Dr. A. Kahn) en die was er toen zo blij mee dat ik een forse beloning kreeg......!:-)
              Heb ik wel overwogen, maar dat vind ik een hoop gedoe. Voor dat zaken heb je de politie en ik blijf dat ook de meest logische oplossing vinden (mede ook omdat ik nog een beetje van uitga dat iedere info ook kan helpen bij het oplossen van de misdaad in kwestie; vreselijk naïef ik weet het). Ik heb de politie toch nog altijd zoiets van "to protect and to serve", ook vreselijk naïef dus.

Ik heb later nog wel even gezocht of ik een telefoonnummer op het www kon vinden, maar ja, scholiere/studente, dus waarschijnlijk alleen een mobiel. Mischien stuur ik haar heel ouderwets een briefkaart.

Groet
              GJ

Comment

Nog geen hyves linkjes?

Bummer. :)
                You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                  Nog geen hyves linkjes?

Bummer. :)
                  Wil je dat? Het was weliswaar geen hyves, maar volgens mij heb ik haar wel op het www teruggevonden. ;-)))

Kan je trouwens ergens mobiele nummers achterhalen als je een naam hebt?

Groet
                  GJ

Comment

Gewoon ff krabbelen @hyves ;)

Gr Jeroen
                    Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

http://www.ikhebje.nl/

staat vast wel een linkje tussen ;-)

Comment

Misschien via deze ??

http://www.telefoonboek.nl/mobiel/

Comment

Even off-topic, GJ. Ik weet dat je een sneltypert bent en ik weet ook dat ik eigenlijk nooit wil zeiken over spelfouten. Maar na 15 keer 'portemennee' te hebben gelezen, kon ik er gewoon niet meer tegen! :)

*neemt pilletje*
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                            Wil je dat? Het was weliswaar geen hyves, maar volgens mij heb ik haar wel op het www teruggevonden. ;-)))
                            Tis vrijdagmiddag. Wat denk je zeg maar zelf? Ik zeg. Post die link hier neer. Doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                              Even off-topic, GJ. Ik weet dat je een sneltypert bent en ik weet ook dat ik eigenlijk nooit wil zeiken over spelfouten. Maar na 15 keer 'portemennee' te hebben gelezen, kon ik er gewoon niet meer tegen! :)

*neemt pilletje*
                              Nee, groot gelijk en aangepast (ik hoop dat ik ze 1 keer allemaal heb meegenomen).

Groet
                              GJ
                              Last edited by GJ; 06-11-09, 12:31.

Comment

Tis vrijdagmiddag. Wat denk je zeg maar zelf? Ik zeg. Post die link hier neer. Doen.
                                't Is ook niet dat die pagina zeg maar niet openbaar is, weet je wel. Wie z'n Hyves-put niet dempt, moet op de blaren zitten, zeg ik altijd maar, haha, goeiesmiddags.
                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Is ze een beetje de moeite waard GJ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                    't Is ook niet dat die pagina zeg maar niet openbaar is, weet je wel. Wie z'n Hyves-put niet dempt, moet op de blaren zitten, zeg ik altijd maar, haha, goeiesmiddags.
                                    Zo klaar als een kontje, zeg ik altijd maar. Hahahaha. Satire!!!!

Comment

paar weken geleden was ik mijn portemonnee in ene kwijt. Net toen ik alles aan het doorzoeken was werd er gebeld, maar onbekend nummer......dus neem ik niet op. Het lampje ging steeds harder branden dat ik mijn portemonnee dus echt kwijt was....en toen het lampje op volle sterkte was dacht ik er aan mijn voicemail maar eens af te luisteren. En inderdaad....een vriendelijke mevrouw had 'm gevonden op de rode Bru....ehh bij de bakkerij.

Ik ben 'm op gaan halen en na het weekend een mooie bos bloemen wezen brengen. Man wat was ik blij dat dat ding niet gejat was.
                                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Poe hee, en dat in N'gein...de wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkt wel! :-)
                                        The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

I'll do you one better.

Ik was in 1998 in Singapore, vergat door de jetlag mijn portemonnee op een tafeltje bij de Starbucks, en een fellow koffiedrinkert kwam me dus 3 blokken achterna gerend, met 38 graden en luchtvochtigheid 98%. Hier is uw portemonnee meneer. Stond met stomheid geslagen!

Kan ook dat er 34 stokslagen staan op het niet melden van portemonneeachterlating of zo. :)
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Zo raakte ik laatst op de laatste dag van de AutoRAI een map met daarin met m'n portemonnee kwijt. Had ik op het dak van de auto gelegd (met dakrails) om even spullen in de auto te leggen. Weggereden (schuifdak nog geopend!) en naar later bleek een km of 2 verder op de oprit richting Utrecht (komend vanaf de oprit RAI) gestrooid.

Werd ik de avond daarna gebeld door m'n vader dat die map gevonden was. Door een ANWB'er. Ik dacht dat ik in de zeik genomen werd, had ondertussen al m'n bankpassen geblokkeerd en zag de rekening al oplopen tot zo'n 500 euro. Maar kreeg een 06 nr van m'n vader, toch maar bellen.

Nam er inderdaad een ANWB'er op, die moest lachen toen hij m'n naam hoorde. WTF dacht ik. Alles zat er nog in! Nu komt het mooiste; de ANWB'er blies op de A10 z'n turbo van de Transporter op, wist ter nauwernood de vluchtstrook te bereiken en tijdens het wachten op z'n collega vond hij die map! En aan de hand van een reeds jaren verlopen ANWB pas van m'n vader achterhaalde hij het 06 nr van m'n pa. Overigens zaten er ook kaartjes van mijzelf, met mijn 06 in.

Heb de man wat bioscoopbonnen gegeven, terwijl hij zelf helemaal niets wilde hebben.

Comment

Het kan ook andersom. Jaren geleden zag ik in mijn straat een auto staan met bovenop het dak een portemonnee. Die heb ik er maar af gehaald en via de inhoud van de portemonnee kwam ik achter het adres van de eigenaar.
                                              Die woonde, weinig verrassend, in dezelfde straat, dus maar gelijk even langsgebracht. Een bal deed open en hij bleek de eigenaar te zijn. Er kon nog net een schamel bedankje af en omdat de portemonnee op een paar gulden, toen nog, na leeg was zei hij dat hij me nog wat vindersloon zou geven. Ik moet het nog altijd krijgen. Zeg dan niks...

Niet dat ik op en tientje zat te wachten, maar ik zou iets blijer reageren als iemand keurig netjes mijn portemonnee zou komen terugbrengen. Je wil niet weten wat een ellende het allemaal is als je die zooi kwijt bent en alles moet blokkeren en opnieuw moet aanvragen. Jammer.

Comment

Ja, dat lamme reageren herken ik wel.
                                                Een gast liet in een rij een keer zijn creditcard vallen en liep weg. Ik raapte het op en gaf hem aan hem terug. Keek me quasi-verbaasd aan "eh, oh ja" alsof hij een stuiver had laten vallen.

Ik ga er maar vanuit dat ze zich schamen ofzo :)
                                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Nah, je was z'n type niet....

Comment

w220L, kap nou man. :)

Laat GJ liever die hyves 'met de jaarclub naar Kos'-foto's van Leidse Madelon met d'r biertieten en dito kont posten. :)

Comment

Laat GJ liever die hyves 'met de jaarclub naar Kos'-foto's van Leidse Madelon met d'r biertieten en dito kont posten. :)
                                                      18-jarig Vmbo-meiske die een groene (dus agrarische) opleiding volgt. Nou weet ik dat je in Wageningen hebt gezeten, maar dat lijkt me toch niet echt jouw "cup of tea".

Groet
                                                      GJ

Zoekplaatje! Vind het 18-jarige Vmbo-meisje. ;-)) De rest kan je dan zelf wel.

http://www.cvnott.nl/content/cms/06_leden.htm

Comment

Bij zulke linkjes geen vork aanreiken is nog groter schrapergedrag dan JB die om kortingbonnen gaat staan janken bij BudgetSuit. :-)))))

Comment

*fapfapfap*
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Bij zulke linkjes geen vork aanreiken is nog groter schrapergedrag dan JB die om kortingbonnen gaat staan janken bij BudgetSuit. :-)))))
                                                            Jij wilde toch weten wie het was? Dus nu niet gaan janken hè! ;-))

Groet
                                                            GJ

@Jasper, ja die is echt 18!

Comment

het nietz'ntypezijn was @ Paco.

Tis vrijdag, 4e week zonder rel.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                                                Jij wilde toch weten wie het was? Dus nu niet gaan janken hè! ;-))

Groet
                                                                GJ

@Jasper, ja die is echt 18!
                                                                ja, godver, maar welke is het nou? :))

Comment

Working...
                                                                X