Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fossielen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fossielen

Nee, geen ouwe lui, maar echte fossielen. Nooit begrepen waarom, maar ik vond ze leuk, als klein kind heb ik de Franse bergen lopen openhakken opzoek naar versteend spul en ik vermoed dat ik niet de enige ben op dit forum.

Afgelopen zaterdag zijn we een dagje naar de groeve van Winterswijk geweest om te zoeken naar spul van +/- 240 miljoen jaar oud. Met wta beginnersgeluk hele mooie pootafdrukken gevonden:

Lastig vast te leggen op de foto, maar bij de helm zie je twee oetjes en helemaal links bij de rand van de steen ook. Maar het werd leuker:

Daar heb ik de aangrenzende steen ook van meegenomen en daar bleek zojuist nog véél meer bormateriaal in te zitten.

De vraag is alleen: hoe hala ik het er in godsnaam een beetje netjes uit? Het is net zo hard als het steen eromheen, het is bruin (en daarmee te ondersheiden vande steen er omheen), maar wordt in no time net zo grijs als de rets van de steen als je gaat krassen/schuren/schaven en dan zie je dus niet meer of je in de steen krast of niet.

Hoe pak ik dit aan? Ik kan niet veel nuttigs vinden. Het is (volgens mij) geen schedel(deel), dus ook niet interessant genoeg voor een natuurhistorisch museum. Ik had gehoopt dat er op gummen, het forum voor alles, wel iemand zou zitten die er meer van weet.

Ok, help me hier. Ik heb 5 minuten zitten staren naar die bovenste foto. Ik zie niets dat lijkt op een pootafdruk...
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

*dacht dat dit een draadje over John was en wandelt teleurgesteld weer weg*
      Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
        *dacht dat dit een draadje over John was en wandelt teleurgesteld weer weg*
        *Klikt admin aan, search user, Lars Veenstra, Ban user....* :-)
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
          *Klikt admin aan, search user, Lars Veenstra, Ban user....* :-)

Je denkt toch niet dat ik je leeftijd had John?
          Ik zou niet durven!

Dacht dat het drukkerij gebeuren mede ontstaan is door fossielen. :-)

Comment

Hi5-ed Lars...

( maar kijkt even naar de kalender en ziet dat het nog even duurt en dan is het "ouwe" toch echt ook op W220 van toepassing)
            Veritatis simplex oratio est

Comment

*kijkt ook op de kalender en loopt lachend het draadje weer uit*

Comment

Working...
              X