Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ronde Tafel / Rotary

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ronde Tafel / Rotary

Zijn er gummers lid van de lokale bedrijvenclubs? De namen verschillen nog wel eens, maar Ronde Tafel en Rotary komen het meest langs. Het heeft een wat stoffig, suffig imago van buitenaf maar bij wat kennismakingen hier in de regio maakte ik meteen al wat leuke en nuttige contacten, dus het lijkt mij wel de moeite waard.

Ervaringen en meningen welkom.
    Forza!

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
    Zijn er gummers lid van de lokale bedrijvenclubs? De namen verschillen nog wel eens, maar Ronde Tafel en Rotary komen het meest langs. Het heeft een wat stoffig, suffig imago van buitenaf maar bij wat kennismakingen hier in de regio maakte ik meteen al wat leuke en nuttige contacten, dus het lijkt mij wel de moeite waard.

Ervaringen en meningen welkom.
    Ik zou daar alleen aan meedoen als je een leuke groep mensen kan vinden met wie je graag een deel van je kostbare vrije tijd doorbrengt. Mensen met wie je buiten de Rotary om ook gerust een biertje zou gaan drinken, zeg maar.

Als je het alleen doet voor de contacten en het netwerken dan zoek ik persoonlijk liever iets wat ik leuker vind, of waar ik de mensen leuker vind. Er hangt toch een een beetje een geur van netwerken, likken, haaienvijver vol adviseurs die op zoek zijn naar extra werk omheen. Ik ben daar niet voor in de markt persoonlijk.

Groet
    GJ
    Last edited by GJ; 09-11-09, 14:41.

Comment

Lid van de Rotary wordt je niet zomaar natuurlijk en het kost ook wel aardig wat lidmaatschap. Mijn vader is er jarenlang lid van geweest, maar een aantal jaren geleden weer mee gekapt, want hij had het er wel mee gehad.
      Ik kan me voorstellen dat sommigen het prachtig vinden, maar die vinden Golfen waarschijnlijk ook leuk :-).

Comment

*zet klapstoel neer, trekt zak chips open, en wacht op motroosje* :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

*Gaat naast Jasper zitten, geeft het bier door en wacht geduldig op de rant van Paco.*
          When men were men

Comment

*zet Scudetto een strooien hoed op om het VVD-partijcongres effect af te maken, en knalt wat Dixieland op de platenspeler*

Ja motroos, kom d'r maar in. :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Telt lid zijn van de "Stichting vrienden van Gummen.org" ook mee, in dat geval een volmondig "ja ik ben ook lid van zoiets" :-)
              2 x ouwe premium meuk
              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                Lid van de Rotary wordt je niet zomaar natuurlijk en het kost ook wel aardig wat lidmaatschap. Mijn vader is er jarenlang lid van geweest, maar een aantal jaren geleden weer mee gekapt, want hij had het er wel mee gehad.
                Ik kan me voorstellen dat sommigen het prachtig vinden, maar die vinden Golfen waarschijnlijk ook leuk :-).
                Rotary heeft ook een leeftijdsdrempel (vanaf.. 35 oid?). Ronde Tafel is dan juist weer tot 40 jaar, dat bepaalt voornamelijk het 'publiek'. Ik ben eens dat het wel mensen moeten zijn waarbij je het naar je zin hebt.
                Maar ik heb geen GVB, dan heeft het zeker geen zin? :)

rofl @ de rest van de reacties :)
                Forza!

Comment

Oh ja, ben ook lid van de "Vlaardingse ruiters" telt dat ook? :-)
                  2 x ouwe premium meuk

Comment

Is dat net zoiets als de Friese Bukkers? :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja maar dan iets pijnlijker, gezien het formaat van die paarden apparaten :-)
                      2 x ouwe premium meuk

Comment

* vraagt zich af of er nog een plaatsje vrij is op de eerste rang, chips, cola, stroopwafels heb ik meegenomen..
                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                          Telt lid zijn van de "Stichting vrienden van Gummen.org" ook mee, in dat geval een volmondig "ja ik ben ook lid van zoiets" :-)
                          LOL, dat dacht ik nou ook...

Comment

Hey, bobo's, er is niks mis met golfen, ok?
                            Is gewoon een leuk spelletje - gevecht tegen jezelf en zo voort, zelfcontrole ook wel - behalve dan die loosers die hun set in één of ander water hazard pleuren. Ik doe het graag op zondagochtend met de misses.

For the record, dat is de MsRS, maar ik sta 'achter' de camera :-)
                            Rock on. RS.

Comment

scudetto,

wel grappig dat je hierover begint. Een kennis van mij heeft mij laatst gevraagd of ik geinteresseerd ben in de ronde tafel van haarlem.

Binnenkort heb ik een gesprekje met wat mensen van de tafel. ben benieuwd wat en of het wat is.

Vind het op zich wel leuk om andere mensen te ontmoeten, als het maar geen verplichting wordt.
                              Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Ha, die RS;

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                                Ik doe het graag op zondagochtend met de misses.
                                Ik ook, maar wat heeft dat met golf te maken?
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                  Ha, die RS;

Ik ook, maar wat heeft dat met golf te maken?
                                  Hahaha LOL @ Hansv :-)
                                  2 x ouwe premium meuk

Comment

Hans gaat duidelijk voor de hole-in-one !

Comment

Ha, die M4;

Ach, als we toch de hele zondagochtend hebben mag het ook best in twee beurten, hoor....
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

I hope you don't put from the rough ;-)
                                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                          Ha, die M4;

Ach, als we toch de hele zondagochtend hebben mag het ook best in twee beurten, hoor....
                                          En jij denkt dat dat gaat lukken met je leeftijd:-)
                                          2 x ouwe premium meuk

Comment

Ha, die John;

It takes one to know one. En de zondagochtend is lang, hoor....
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Ik ben trouwens wel blij dat ik een soort vrijdagmiddag draadje voor de hele week heb kunnen starten, met welgeteld 1 on-topic antwoord :)
                                              Forza!

Comment

Haal je dan wel eerst 't vlaggetje eruit, Hansv? :-)
                                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                  Ik ben trouwens wel blij dat ik een soort vrijdagmiddag draadje voor de hele week heb kunnen starten, met welgeteld 1 on-topic antwoord :)
                                                  Graag gedaan! ;-))

Groet
                                                  GJ

Comment

*omarmt GJ met betraande ogen*
                                                    Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
                                                      *Gaat naast Jasper zitten, geeft het bier door en wacht geduldig op de rant van Paco.*
                                                      Ach, wat moet ik ervan zeggen.

Ik heb ooit te maken gehad met lokale ondernemersverenigingen als lid van een organisatiecommissie en dan zie je dat er weinig mis is met lokale ondernemers en middenstanders die elkaar en de stad helpen. Natuurlijk heerst er een ons-kent-ons sfeertje, maar dat heb je overal wel. Hier op gummen ook. En de meesten wilden ook oprecht iets bijdragen aan het ondernemersklimaat van de stad.

Je hebt echter ook die clubjes die zgn. wat 'exclusiever' zijn, zoals Rotary en Lions, maar dat trekt me helemaal niet. Daar heb je wel die zweem van sigarenrook en grijze mannen in grijze pakken die continu tegen de plaatselijke politiek aanschurken. Veel ellebogenwerk en alleen maar continu netwerken en likken.

Ik denk dan ook dat ondernemen en het ondernemersklimaat van de stad/regio centraal moeten staan, niet allerlei rare pseudo-politieke of maçonnieke fratsen.
                                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                        *zet klapstoel neer, trekt zak chips open, en wacht op motroosje* :)
                                                        tja ons kent ons als het op een "natuurlijke" wijze ontstaat door goede relatie met collega's /buren vereniging van sport/ liefhebberij etc na vele jaren , nix mis mee

het hijgerig opzoeken van bepaalde clubs en geanimeerde gesprekken voeren met mensen die je eigenlijk niet leuk vindt , om er financieel beter van te worden dan ben je gewoon een hoer van jezelf ;-)

ram je er toch niet uit ;-) je bent zo of niet

dit is ook zon
                                                        plek -;)
                                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

LOL, lache, zal hem vanavond eens uitgebreid kijken die link.

Je moet er qua hypocrisie wel effe bijzetten dat Muntz tegenwoordig z'n hypotheek betaalt middels het slijten van verzekeringsproducten he motroos. :)
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Muntz heeft wel een tijd in de shit gezeten door zijn meesterlijke Hitler-parodie, dus die mag wel wat verdienen van me * insert Bill Hicks' Willy Neslon-skit *

Muntz is simpelweg briljant. Hij komt misschien terug bij POWNED. Ik ben niet zo'n fan van Geenstijl, maar ik ben benieuwd wat hij met z'n maatje Van de Wint zou gaan doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                              LOL, lache, zal hem vanavond eens uitgebreid kijken die link.

Je moet er qua hypocrisie wel effe bijzetten dat Muntz tegenwoordig z'n hypotheek betaalt middels het slijten van verzekeringsproducten he motroos. :)
                                                              ha ha ha lol idd althans het hangt er van af wie wie benaderd heeft;-)
                                                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                                                                scudetto,

wel grappig dat je hierover begint. Een kennis van mij heeft mij laatst gevraagd of ik geinteresseerd ben in de ronde tafel van haarlem.

Binnenkort heb ik een gesprekje met wat mensen van de tafel. ben benieuwd wat en of het wat is.

Vind het op zich wel leuk om andere mensen te ontmoeten, als het maar geen verplichting wordt.
                                                                Deze had ik gemist, sorry 6bakkie. Maar ik heb dus hetzelfde, maar dan in een andere regio.
                                                                Forza!

Comment

Working...
                                                                X