Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skibox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Skibox

Beste Gummers,

Hoe lang mag een skibox zijn, voor een relatief kleine auto (Peugeot 207 3-deurs)??

T.b.v. wintersport ben ik op zoek naar een skibox waar minimaal carveskies van 1m80 inpassen.
    Nu heb ik een tweetal boxen op het oog, een box van 1m95, een box van 2m30.

De meningen bij de verschillende aanbieders verschillen hier nogal over!

Graag jullie advies!

Groet,

LJ

En geen gezeik over "stel je eerst voor" oid....LJ heeft mij ooit met gummen.net in aanraking gebracht :-)

Ik weet helaas nks over skiboxen of 207's.

Comment

Als je schoonmoeder erin past is het goed toch ?

E
      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Helaas kan ik hier geen antwoord op geven.
        Maar stel je eerst eens even voor......oooooppppss :-)
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Hoe lang mag een skibox zijn, voor een relatief kleine auto (Peugeot 207 3-deurs)??
          Niet zo lang dat de auto omkiept als je remt. Even paar keer proberen dus.

Comment

Niemand die kennis heeft van skiboxen?

Comment

Hoewel ik het nergens terug kan vinden, maakt de lengte tot op zekere hoogte niet uit volgens mij. Zo lang het maar niet uitsteekt bij de rest van de carrosserie. Je hebt wel te maken met een maximale daklast.

Zou gewoon een skibox huren trouwens, wellicht dat ze je daar ook nog wat meer info kunnen geven over de lengte.

Comment

Kopen = ongeveer 3 keer huren.....vooral als je 2 keer per jaar zou gaan heb je dat er vrij snel uit lijkt me....

(volgens mij heeft LJ al 2 keer een box gehuurd nl.....dan kun je onderhand ook wel gaan kopen....)

Comment

Box mag niet uisteken, maar zelfs met een 207 gebeurt dat niet natuurlijk.
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Dakbelasting is wel heel erg laag, soms maar 50 of 75 Kg. Zo'n grote box kan best zwaar zijn en met wat stevige latten erin zit je dan al snel aan de 50 kg.

Skiboxen
                    Bij een wintersportvakantie met de auto mag de skibox uiteraard niet ontbreken. Er zijn skiboxen van ongeveer 50 tot 60 centimeter breed, geschikt voor vier ski-uitrustingen, en skiboxen van 90 tot 110 centimeter breed, geschikt voor zes uitrustingen.

Een gemiddelde ski-uitrusting (ski's, bindingen, stokken en skischoenen) weegt rond de tien kilo. Bij een skibox, die geschikt is voor zes uitrustingen, geldt dat het totale gewicht inclusief drager en skibox al snel op 90 kilo uitkomt. Echter, het totale gewicht mag niet boven de maximale dakbelasting van de auto uitkomen. Bij auto's in de middenklasse ligt deze tussen de 60 en 75 kilo. Je kunt de maximale dakbelasting in het instructieboekje van de auto vinden of raadplegen bij de dealer.

http://www.fan.tv/auto/toontext.asp?id=7481

Comment

En natuurlijk netjes 120 km/h rijden met zo'n kist op je dak, geen km harder.

*herinnert zich een compleet volgestouwde box op een 75, Duitse limo's opduwend...*

Comment

Working...
                      X