Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is Eurlings nu een draaikont, een opportunist, een pragmaticus, iets anders?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Is Eurlings nu een draaikont, een opportunist, een pragmaticus, iets anders?

    Eurlings wil weer af van 80-kilometerzones maandag 23 juni 2008 13:32
    Verkeer op drukke snelwegen waar maximaal 80 kilometer per uur mag worden gereden, blijkt steeds vaker vast te lopen. Minister Camiel Eurlings (Verkeer, CDA) gaat daarom onderzoeken of deze zones nog wel zin hebben.

    80 kilometerzone veroorzaakt veel langere reistijden
    Meer files

    In 2006 bleek al uit cijfers van de Verkeers Informatie Dienst (VID) dat de 80-kilometerzones de voornaamste veroorzakers van files zijn.
    Dat was reden voor de Tweede Kamer om voor afschaffing te pleiten.
    Maar toenmalig verkeersminister Karla Peijs (CDA) wist in een debat de Kamer te overtuigen om de proef te verlengen, door dynamische snelheden bij de zones te beloven.

    Dat schrijft Eurlings vandaag aan de Tweede Kamer.
    Volgens het ministerie van Verkeer hebben de 80-kilometerzones wel goed uitgepakt voor de luchtkwaliteit: op drukke trajecten bij Rotterdam, Amsterdam en Utrecht zijn de concentraties fijnstof en stikstofdioxiden afgenomen.
    Filevorming
    Maar door de lagere snelheden zijn de reistijden wel sterk opgelopen. Op de A20 bij Rotterdam is de filevorming met 40 procent gestegen.
    Op de snelwegen waar het sinds invoering regelmatig vastloopt, 'zal worden geëxperimenteerd met dynamische snelheden'. De overige 80-kilometerzones blijven voorlopig bestaan.
    Schade
    Uit de Mobiliteitsbalans 2008, uitgevoerd in opdracht van het ministerie, bleek eerder vandaag dat de reistijdverliezen tussen 2000 en 2006 zijn toegenomen met 53 procent.
    De schade aan de economie door files en vertragingen wordt geschat op 2,7 tot 3,6 miljard euro.
    Door Robbert de Witt
    fka v164

  • #2
    van nu.nl

    80 kilometerzones verdwijnen mogelijk
    Uitgegeven: 23 juni 2008 12:35
    Laatst gewijzigd: 23 juni 2008 13:40

    DEN HAAG - De zogenoemde 80 kilometerzones rond de grote steden verdwijnen mogelijk. Sinds de invoering van de zones in 2005 is de lucht schoner geworden, maar op sommige trajecten is de doorstroming van het verkeer verslechterd.


    Wat is nu de relatie tussen files en vervuiling?! Hoe slechter de doorstroming hoe schoner de lucht? ;-)

    Comment


    • #3
      Komt omdat we allemaal in hybrides rijden zonder uitstoot onder de 50 km/u natuurlijk. :)

      Comment


      • #4
        Laat ze meteen de traject controles afschaffen, die dingen zorgen ook voor een slecht doorstroming.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Redline Bekijk bericht
          Laat ze meteen de traject controles afschaffen, die dingen zorgen ook voor een slecht doorstroming.
          Alle controles afschaffen en weer terug naar de core-business...

          Het bestrijden van de criminaliteit en te zorgen voor een daadwerkelijke handhaving van de openbare orde....

          Toch ?? ;-)
          Veritatis simplex oratio est

          Comment


          • #6
            Grappenmaker :-)
            fka v164

            Comment


            • #7
              Amsterdam wil 80-zone uitbreiden
              AMSTERDAM De gemeente Amsterdam wil de 80 kilometerzone op de A10 West uitbreiden. Dat zei een woordvoerster maandag in een reactie op het voornemen van Verkeersminister Camiel Eurlings om te gaan experimenteren met alternatieven voor die maatregel.

              Aantoonbare verbetering
              Volgens de woordvoerster heeft onderzoek van de GGD aangetoond dat de luchtkwaliteit in de gebieden waar verkeer op de autosnelweg niet harder mag dan 80 kilometer per uur aantoonbaar is verbeterd.
              Uit een studie van de gemeente blijkt bovendien dat op de A10 West ook de doorstroming beter is geworden.

              http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp...739&tijdlijn=1

              ( http://www.parool.nl/parool/nl/124/V...tbreiden.dhtml )

              En dan plakken we deze ook maar ff hier...

              http://www.telegraaf.nl/binnenland/4....__.html?p=2,1

              Amsterdam: speciale parkeertarieven niet genoeg
              DEN HAAG - De gemeente Amsterdam ziet weinig heil in hogere parkeertarieven voor extra vervuilende auto's als alternatief voor milieuzones voor personenauto's. Wethouder Marijke Vos zet de voorbereidingen voor de omstreden plannen gewoon voort.

              „Zelfs als de tarieven naar 8 euro per uur gaan, dan nog is het effect van zo'n maatregel maar 10 procent van de werking van de milieuzones”, zei ze maandag na het tekenen van een convenant voor milieuzones voor vrachtwagens.

              Het kabinet wil in een aantal steden, waaronder Amsterdam, proefdraaien met bijzondere parkeertarieven tegen de luchtvervuiling, kondigde milieuminister Jacqueline Cramer onlangs aan. Hoe vuiler de auto, hoe hoger het tarief. Eigenaren van schonere auto's zouden dan relatief goedkoper uit zijn.
              Veritatis simplex oratio est

              Comment


              • #8
                Luchtkwaliteit aantoonbaar verbetert? Altijd reden om even de cijfers erbij te pakken waar ze dit nou op baseren. Dat 'aantoonbaar' is een nogal rekbaar begrip. Zie de pdf: http://www.gezond.amsterdam.nl/scrip...ad.asp?ID=1606 zeker als het gaat om PM10 (fijnstof). Van 38 naar 35, zo ongeveer.....

                Het zou zomaar kunnen dat er wat meer mensen besloten de ring de andere kant op te nemen om die vervelende trajectcontrole niet te hebben.
                Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

                Comment


                • #9
                  Ha, die Kiwi;

                  Dan nog kan de luchtkwaliteit rond de 80km-zone aantoonbaar zijn verbeterd.
                  Waarschijnlijk ten koste van andere gebieden, maar die vraag werd toch niet gesteld?
                  Scherven brengen gelul.

                  Comment


                  • #10
                    Een draaikont of opportunist die een commissie van dromers aanstelt? Da's in ieder geval geen pragmaticus...

                    http://www.volkskrant.nl/binnenland/...ring_files_mog
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                      Luchtkwaliteit aantoonbaar verbetert? Altijd reden om even de cijfers erbij te pakken waar ze dit nou op baseren. Dat 'aantoonbaar' is een nogal rekbaar begrip. Zie de pdf: http://www.gezond.amsterdam.nl/scrip...ad.asp?ID=1606 zeker als het gaat om PM10 (fijnstof). Van 38 naar 35, zo ongeveer.....

                      Het zou zomaar kunnen dat er wat meer mensen besloten de ring de andere kant op te nemen om die vervelende trajectcontrole niet te hebben.
                      Zo'n meting is een momentopname. Wanneer je idd van 38 naar 35 gaat, maar dan een uur langer verkeersdrukte veroorzaakt is de luchtkwaliteit over de dag verspreid er natuurlijk niet op vooruit gegaan.

                      Bovendien is het voor veel mensen een sport, ik moet toegeven dat ik het ook wel 's doe, om ná die 80km zone ff een versnellinkie terug te schakelen om zo snel mogelijk weer weg te zijn. Ik denk als ze aan het einde van zo'n 80km zone de luchtkwaliteit zouden meten, ze wel 's op flink hogere waarden zouden kunnen uitkomen.

                      Anyhow, zal nog wel ff duren die 80km zones afschaffen, want het is natuurlijk wel een leuke bijverdienste.
                      Iedereen heeft recht op mijn mening!

                      Comment


                      • #12
                        Bijverdienste? Je moet toch echt wel een goeie aap zijn om nog steeds te hard door die trajecten te knallen. Er staan zelfs hele grote borden bij de beginpunten...
                        Aprilia RSV Mille '01

                        Comment


                        • #13
                          Ha, die Gummers;

                          Ik verwacht dat het eventuele verdwijnen van de 80km-zones betekent dat de trajectcontroles gewoon zullen blijven werken. En de opbrengsten ervan zouden wel eens weinig kunnen verschillen van de huidige....
                          Scherven brengen gelul.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door v164
                            Is Eurlings nu een draaikont, een opportunist, een pragmaticus, iets anders?
                            Eurlings is een politicus. Wat denk je zelf?
                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door slibbe2 Bekijk bericht
                              Eurlings is een politicus. Wat denk je zelf?
                              Dát is toch helemáál niet relevant :-)
                              fka v164

                              Comment


                              • #16
                                Als die traject controles niet verdwijnen zullen de file's ook niet minder worden, of nu iedereen krampachtig 80 of 100 zal rijden maakt voor het verkeersbeeld niks uit.

                                Comment


                                • #17
                                  Uit de mobiliteitsbalans:
                                  `Trajectcontroles'
                                  In 2005 en 2006 zijn ter verbetering van de luchtkwaliteit op
                                  verschillende wegen trajectcontroles ingesteld. De snelheid
                                  wordt aan het begin en aan het einde van het traject gemeten

                                  en overtredingen worden beboet. Op een aantal wegen rond de
                                  grote steden is de toegestane snelheid gewijzigd van 100 naar 80.
                                  Door de trajectcontroles en wisselingen in toegestane snelheden
                                  zijn er veranderingen in de doorstroming van het verkeer. Hierdoor
                                  zijn de vertragingen op de wegen met trajectcontroles en op de
                                  aansluitende wegen toegenomen. Het reistijdverlies op de wegen
                                  met trajectcontroles en aansluitende wegen wordt geraamd op 6%
                                  in 2007 ten opzichte van 2000.
                                  Oh ja?
                                  $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                  Comment


                                  • #18
                                    Zeer curieus (post van Geelhoed).

                                    Maar als er één ding is waar politici echt voor staan is het herverkiezing. CE is bezig zijn imago op te poetsen.
                                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                    Comment


                                    • #19
                                      LOL. 50% verbetering in 2016. Tov nu? Wat moet ik nou met die cijfers?

                                      De ellende is in 6 jaar tijd met 45% toegenomen. Nou daar heb ik echt wat aan, de wetenschap dat het in 2016 allemaal beter zal zijn

                                      Comment


                                      • #20
                                        Zo, SCHOP!

                                        Eurlings, tja. Wat vinden we er van?

                                        Dit doet-ie maar even wel: http://www.volkskrant.nl/economie/ar...t_tot_Schiedam
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nou, pas als daar (na veertig jaar beloftes van V&W-ministers) de asfaltmachines écht aanrukken, geloof ik het. :-)
                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Zoekt als Limbo ff op waar het uberhaupt over gaat
                                            *Aha*

                                            Juist, 10 km...als je op google maps kijkt, lijkt het net alsof 40 jaar geleden de A4 er al liep en toen is weggehaalt btw :P

                                            Gr Jeroen
                                            Alle Baur's in de Baurnhof

                                            Comment


                                            • #23
                                              Knap van Eurlings! Hij maakt regelmatig waar wat 'ie belooft en is volgens mij over 't algemeen vrij realistisch in zijn aanpak en visie. In tegenstelling tot alle dames voor hem. Hij heeft ook echt kijk op 't verkeer, zoals wij dat hier als automobilst vaak hebben, maar dan stopt hij niet met ouwehoeren. En al 't geneuzel over zeldzame homofiele kikkertjes en zaadcelloze hamstertjes drukt 't ie de kop in on 't mom van Cut the bullshit. Hulde.

                                              Doet 'ie simpelweg goed. Die verlengde A4 is bittere noodzaak. Kunnen we eindelijk wat langer doortrappen met die 600pk sterke GTO die ik daar heb gefilmd: http://www.youtube.com/watch?v=7TqnFzAzUT8 :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                *weet nog wel een stukje A4 waar wat bomen in de weg staan*
                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
                                                  Juist, 10 km...
                                                  En daar vier jaar over doen?
                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ha, die Gummers;

                                                    Over die verlengde A4; ik begreep dat het traject verdiept wordt aangelegd. Betekent dit dat het inmiddels dertig jaar oude en tot 'natuurgebied' verworden talud daar gewoon blijft liggen groen wezen? Zootje kapitaalvernietiging van de eerste orde. Als gewoon het oorspronkelijke plan (oké, flikker er nog wat van die begroeide geluidsschermen tegenaan) wordt doorgezet is de helft van het werk al gedaan en kan er voor de volgende zomer worden gereden in plaats van medio 2015.
                                                    Scherven brengen gelul.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Gemeente Schiedam had de bezwaarschriften al versgedrukt klaarliggen. Kunnen ze dat dorp ook niet meteen even asfalteren, met die nono's eronder. Hectometerpaaltjes erop als grafstenen.

                                                      Zijn die gemeenteraadsleden weleens in de spits vanuit Schiedam Centrum naar de A13 gereden? Lekker met tienduizenden auto's door 1 klein lullig smal tunneltje bij 't kleinpolderplein. Hoe willen die lui dat oplossen? En dan ben je d'r na een uur eindelijk doorheen, sta je alsnog vast op de A13 zelf. :)

                                                      Opsluiten die raadsleden en zwengel die bulldozers maar aan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
                                                        Juist, 10 km...als je op google maps kijkt, lijkt het net alsof 40 jaar geleden de A4 er al liep en toen is weggehaalt btw :P
                                                        7 km volgens de media.

                                                        En inderdaad Jeroen:
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Die hele weg ligt er al inderdaad! Echt bizar dit. Vroeger had je zo'n beetje fout programma, 'over de balk'. Als ze daar weer mee beginnen is dit een mooi item vast.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            De foto toont ook prachtig aan wat voor mooie "natuur" er 4 decennia in stand is gehouden. 7 kilometer Hollands verkavelde weilanden, geflankeerd door twee strookjes torenflats.

                                                            Grand Canyon national park is er niks bij.
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                            "Jasper val dood." - RH

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Jouw schuld; jij hebt je hele leven links gestemd. :D
                                                              You know that reality is immaterial

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Ja, en al die lui die straks bezwaarschriften indienen, weten al sinds de jaren zestig dat daar een weg wordt aangelegd.

                                                                Het is te gek voor woorden.
                                                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X