Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avontuurlijke autoreizen.....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Avontuurlijke autoreizen.....

Vriend S en ik willen graag Kamp Holland bezoeken met de M5. Lijkt ons een leuke rit en wat afleiding voor de jongens daar en een kans om weer eens een flink stuk te rijden.

Maar wat ik ook probeer. Ik kan geen route krijgen via Google Maps of Google Earth.

Raar he?

Kamp Holland als in... Afghanistan??
    WTF?
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Yep. Ben ook al naar de zwarte zee gereden.....

Comment

Waarom zou je in godsnaam naar Afghanistan willen?
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Gewoon...lekker crossen met de M5 door de woestijn....

Comment

Snelste route is via Griekenland, Turkije, Iran, volgens mij.

Reken er maar niet op dat 't alleen asfalt is. Vooral het laatste stuk niet. :-)
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ja...zoiets dacht ik ook...

Maar had graag even een route uitgeprint.

Er is ruimte om de auto te verhogen.

Comment

@Brun, Ik denk dat het beter is om bovenlangs te gaan. Oezbekistan enzo.

Comment

Dan kun je gewoon onze Peking-Parijs-route in omgekeerde richting nemen. Want die gaat ook door Oezbekistan.

Plan het dan direct even in september - kun je onderdelen voor ons meenemen in de kofferbak van de M5 :-)
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

De M5 is natuurlijk wel de perfecte wagen om dit te doen............
                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

September. Is het dan warm daar?

De trekhaak gaat er weer op voor een aanhangwagentje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                        De M5 is natuurlijk wel de perfecte wagen om dit te doen............
                        25% sper is 12,5 % 4x4

Wel All Terain Tires erop.....en......gaaaaaaaaaaaan
                        Last edited by Kleintje; 10-11-09, 23:16.

Comment

Stop smoking crack, pls.
                          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

M16 > m5 :)
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Kleintje, ik rij wel mee met de Disco, lijkt me leuk :-) Vergeet die turret niet op je dak te monteren. Haha.
                              Rock on. RS.

Comment

Bermbommen, overvallen, ontvoeringen en dan kom jij met je M5 aan. Sluit je wel een goeie levensverzekering voor de misses af ?

Heb je ooit wel eens een fatsoenlijk wapen in handen gehad ? Want zo'n traininkje kan je maar beter wel regelen. Liever M16 (M4A1 bv) dan een AK-47 die laatste maakt zo'n pokke herrie dat je trommelvliezen d'r van kunnen scheuren. De munitie is dan wel weer goedkoop aangezien er 2 miljard patronen zijn geimporteerd in de laatste decennia.

Verder kun je beter "M5" vervangen door "X5" met goede bandjes imho. Tenzij je verwacht dat de Afghaanse wegenwacht met de kamelen je uit 't zand komt trekken.

Comment

effe kijken hoelang ik een bericht kon maken zonder een " :-) " te plaatsen.

Ze zien me al aankomen.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                    Yep. Ben ook al naar de zwarte zee gereden.....
                                    Da's niet echt moeilijk natuurlijk. Via Oekraine of Bulgarije.
                                    Ik zou het niet doen naar Kamp Holland, zeker niet met een M5. Tenzij je er op kickt om overvallen te worden of zo en je vastgebonden aan een boom toe wil kijken hoe ze met je M5 ervan door gaan.

Comment

Nog even los van de reeds genoemde bezwaren, heeft dat ding wel genoeg actieradius op 1 tank om zo'n flink stuk woestijn te overbruggen tussen benzinestations? Of koop je jerrycans direct in bij lokale olieboeren :-)
                                      Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                        Kamp Holland als in... Afghanistan??
                                        WTF?
                                        2019 Volvo V60 T6

Comment

rofl! you lost me at:
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                          Gewoon...lekker crossen met de M5 door de woestijn....
                                          :)
                                          mafkees
                                          Forza!

Comment

Beter met de M5 naar Kamp Holland dan naar Kim Holland. :)
                                            You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                              Ik weet niet, in Afghanistan hebben ze k enge ziektes hoor.. je weet het niet met die gezondheidszorg daar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                Vleespet @ pc Beaker? :)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Nee, die gaat wl liever naar Kim. :)
                                                  You know that reality is immaterial

Comment

Hebben jullie nou echt mijn smiley niet gezien?

Zou echt nooooooit naar dat soort landen gaan. Vond Bulgarije en Roemenie al eng. Achteraf viel het erg mee. Vooraf werd er gewaarschuwd voor corrupte politie en dat je continu werd aangehouden.

Door toetreding bij de EU is dat blijkbaar een stuk minder want ik heb er NIETS van gemerkt.

Zou wel naar het noorden willen rijden. Zo bij de noordpoolkringding.....

Comment

smiley of niet, je bent helemaal gek dat je erheen gaat, met een M5 nog wel.

Comment

Ja, ze strippen er bij elke grensovergang wat onderdelen vanaf in de vorm van een 'strip search' (met een M5 met je wel drugsrunner zijn natuurlijk) totdat je alleen nog met een kaal chassis aankomt, aandrijving la Flintstones. Zonde van zo'n mooie bak!

Comment

Ik heb nog wel een navigatie-cd voor je liggen met de route..
                                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Door toetreding bij de EU is dat blijkbaar een stuk minder want ik heb er NIETS van gemerkt.
                                                            Oekraine en vooral Moldavie was een heel ander verhaal anders.. Pff..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                              Oekraine en vooral Moldavie was een heel ander verhaal anders.. Pff..
                                                              Vertel....

Comment

Van Oekraine naar Moldavie met de auto was niet echt een succes. Erg corrupt en het duurt echt uren. Tot 5 keer de hele auto moeten uitpakken, allerlei documenten moeten invullen, diverse 'administratiekosten' moeten betalen. Het ergste is het gedrag van al het douanepersoneel. Ze doen echt de hele dag niets en zijn erg autoritair, op het dreigende en intimiderende af.
                                                                Totaal 3,5 uur gedaan over die grenspost en het leuk is, halverwege Moldavie weer een grenspost, want dat land bleek dus uit 2 delen te bestaan die elkaar niet echt kunnen luchten. Dus weer het hele circus doorlopen.
                                                                Het was een gecalculeerd risico, maar leuk is anders toch.

Oekraine is op zich nog wel te doen hoor, grens passeren duurt ook wel een uur en achter iedere boom staat een agent met lasergun, maar Moldavie zou ik omzeilen. Op zich moet je ook direct van Oekraine naar Roemenie kunnen, maar op de kaart zagen we dat niet iedere grenspost voor autoverkeer bedoeld was. We hadden dus ernstige twijfels of we wel bij de Donaudelta Roemenie in konden en het risico van weer moeten terugrijden was me iets te groot. Vandaar dus via Moldavie, maar dat was niet echt een succes..

Comment

Working...
                                                                X