Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Broodbakmachine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Broodbakmachine

Ok, aangezien het hier inmiddels Libelle.org is geworden voor kerels, met dure fapschoenen en waar of je je kipfiletjes haalt, wil ik graag weten of iemand hier ervaringen heeft met broodbakmachines.

Ik ben me een beetje aan het ori๋nteren op zo'n apparaat voor vers brood in het weekend en om wat speciale broden te bakken (met noten, tomaat of olijven erin). Lekker voor bij de zelfgemaakte tapenade ;-)

Ik zie dat ้้n van de goedkoopste merken zo'n beetje het beste uit de tests komt (AFK). Dingen waar je op moet letten? Uiterlijk boeit me weinig, als het kreng maar goeie mik maakt.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Ha, die PACO;

Jij maakt er wel meteen werk van, h่, van dat self-supportiveness....
    Scherven brengen gelul.

Comment

Yep.
      Ik wil komende lente ook beginnen met zelf groente verbouwen :)
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ha, die PACO;

En breien, doe je dat al?
        Scherven brengen gelul.

Comment

PACO kan je ook een keertje bij een meeting voor ons allemaal koken en lekker brood bakken? :-)
          2 x ouwe premium meuk
          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Koken wil ik best doen.
            Brood bakken moet ik - zoals je ziet - nog leren ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
              Ha, die PACO;

En breien, doe je dat al?
              Nee, ik houd het bij naaien ;)

Comment

't Is dat AFK te kort is om op te zoeken op dit forum, maar herinner je je mijn exploderende sapcentrifuge nog?

(We laten even in het midden dat ik destijds "een gore heaumeau" was omdat ik 's ochtends graag een fruit- of groentedrankje drink, ontzettende linzenvretende sandalendragende zelfbroodbakkert met je neutronenbommenstikker op je pukkeltje!!!)

Juist... AFK. :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja, ik lees inmiddels ook wat mindere verhalen over de levensduur van AFK. Wel lekker budget.
                  Blijkt dat die dingen sowieso geen leven meegaan, maar voor dat geld is het bijna logisch.

Enne, 'groentedrankje'?
                  Verrektun homo!!
                  ;)

Comment

SP-stemmende 2CV-rijdende ongewassen John Lennon-bril dragende dienstweigeraar met je beokselhaarde op Javaanse Jongens lopende vleeshomp van een wijf met een kokosmat die zijdelings uit d'r gerecyclede hennaslip hangt!
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Nu ga je te ver, h่.

Het is Van Nelle. Extra zwoare ;)

Comment

OK, Van Nelle dan.

In je huurkraakpand.
                        Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Anyway ontopic ; zelf brood bakken is vrij duur t.o.v. de Aldi broden van 1 euro per zak. Maar het is wel redelijk lekker. Ook kost 't je in 't begin een half uur om de juiste ingredienten juist af te wegen (6 gram gist bv als 't kant en klare zakje teveel bevat voor jouw machine (afhankelijk van gewicht van deeg natuurlijk).

Ja vers brood smaakt super zelfs tov wat de beste warme bakker kan produceren. De bovenkant van 't brood in een bakmachine zakt nog wel eens in waardoor je dus een kontje overhoud dat je niet gaar is of te hard is. Kan ook aan gebruikte bakmachine (Inventum afaik, jaren terug alweer) liggen.

Het is wel een gepruts dus, de eerste 20-30 broden daarna kun je in 5 minuten de meuk erin kwakken, uitgestelde starttijd gebruiken en met wat uitmikken heb je dan 's ochtends vers gebakken en voldoende afgekoeld brood direct uit 't ding. Je kan 't Libelle-forumerig noemen of je kan 't 'smaak' noemen. Maar zo'n zelfgebakken, zelf gesneden boterham van 2 cm dik met daarop een plak goede vleeschwaar is zeker gum-waardig.

Comment

Toevallig een paar weken terug weggegooid, zo'n AFK ding.
                            Allemaal leuk en aardig dat broodbakgedoe, aantal malen geprobeerd, maar 't is net niks. Lelijk brood met een gat onderin, dikke korsten, hoop heisa. Het brood van appie in die zakken die altijd scheuren is vele malen lekkerder.

Comment

Heb ook zo'n apparaat gekregen, als grap tijdens mijn afstudeerfeest. Drie keer gebruikt, daarna onder in de kast beland. Resultaat is zo-zo, soms heerlijk, soms net kut.

2019 Volvo V60 T6

Comment

Wij gebruiken zo'n ding thuis omdat vrouwlief glutenvrij moet eten. Maar ik ben er niet kapot van. Het is puur minder werk dan in de oven, maar het resultaat houdt niet over. 'Met de hand' gemaakte broodjes uit de oven zijn meestal wel beter.
                                Last edited by SchnitzelStephan; 11-11-09, 09:22.
                                You know that reality is immaterial

Comment

Hebben hier ook zo'n AFK staan. Ben er wel tevreden over. Ja, dat gat onderin moet je voor lief nemen, maar die dikke korst, dat hangt erg af van het bakken en het meel dat je gebruikt. Zelf halen we regelmatig meel bij een molen waar ze vers meel etc verkopen. Jummie!
                                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

@SS: Heeft de lokale bakker niet de mogelijkheid glutenvrij brood te maken? Ik kan 't gewoon bij de bakker halen namelijk.

Gr Jeroen
                                    Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Vast wel, maar dit vinden we toch de handigste oplossing...
                                      You know that reality is immaterial

Comment

Heb ook zo'n ding gehad net als de rest van NL in het kerstpakket van 2005/2006.
                                        3 keer gebruikt en best geinig, maar het brood wat eruit komt vind ik meestal niks. Dat spul v/d AH is idd 10 keer lekkerder en handiger.
                                        Dus weg gegooid of gegeven.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Goh, ben ik blij dat ik een dorp woon waar de bakker om 04.30u al vers gebakken brood heeft... :-)
                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Aha, dus zo'n el cheapo AFK is een handige manier om te kijken of het is voor me is :)

Comment

klik
                                              Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                Aha, dus zo'n el cheapo AFK is een handige manier om te kijken of het is voor me is :)
                                                Ja, en de Lidl heeft ook broodmixen he... ;-)
                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Marktplaats:
                                                  710 resultaten voor " broodbakmachine "

Moet wel wat tussenzitten toch?
                                                  Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                    Ja, en de Lidl heeft ook broodmixen he... ;-)
                                                    Ja, maar op termijn ook zien of het met meel van de molen gaat. Ben niet zo'n fan van al die broodverbeteraars die ze erin stoppen.

Comment

Hier ook zo'n ding in huis. Volgens mij komt ie bij d'n Aldi of d'n Lidl vandaan.

<loopt even naar de keuken>

Bifinett heet het apparaat

<Googlet even>

Lidl dus.

Succes is puur afhankelijk van waar je het broodmix vandaan haalt. Uiteindelijk hebben wij het liefsts de broodmix van de Boerenbond. Is in diverse smaken te koop.

Comment

We hadden zo'n ding in een kerstpakket gekregen.
                                                        Na een paar keer worstelen beviel het niet, en is weggegeven aan mijn schoonmoeder.
                                                        Die heeft er nu al een paar jaar veel plezier van.
                                                        Last edited by Ruud; 11-11-09, 21:10.

Comment

Zoek een goeie bakker, stel homo's !
                                                          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                                            Zoek een goeie bakker, stel homo's !
                                                            Hebben we daarna gedaan Pa...

Comment

Klopt wat betreft die broodbakmixen.
                                                              Eerst zat ik ook te klooien met mij inventum kerstpakket editie, maar hier en daar verschillende mixen geprobeerd met wisselend succes.
                                                              Ik heb laatst wat van de Aldi in Duitsland gehaald. Krijg je van dat Duitse brood. Dat vind ik lekker en het lukt ook goed.
                                                              Dus: expirimenteer met verschillende mixen. Het kan best even duren voordat je de ideale mix gevonden hebt, dus geen succes voor ongeduldigen onder ons.
                                                              Last edited by Lennart; 12-11-09, 17:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                                Het kan best even duren voordat je de ideale mix gevonden hebt, dus geen succes voor ongeduldigen onder ons.
                                                                Nee, dat was me inmiddels wel duidelijk ;-)
                                                                Thx

Comment

Working...
                                                                X