Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ambtenaren en burgerzaken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ambtenaren en burgerzaken

Ik kon zo snel niet een draadje vinden om mijn volgende ervaring te posten, dus ik heb er een nieuw draadje aan gewijd.
    Ambtenaren die burgers dienen, veelal uit goede wil, maar ja, het proces he.

Voor mezelf wil ik een verklaring omtrent gedrag (VOG) aanvragen. Dit is een check die je bijvoorbeeld nodig hebt om werkzaamheden voor een financiële instelling te kunnen verrichten. Eigenlijk vraagt de werkgever dat aan voor de werknemer, en zo is zo'n formulier ook opgebouwd. Aanvrager: <Bedrijfsnaam> enzovoorts.

Nu ben ik ook eigenaar van het bedrijf dat de aanvraag indient. Ik moet ook zelf af en toe naar binnen bij de klant, die de VOG van iedereen vereist. Vandaar dus mijn behoefte aan een VOG. Ik heb het formulier keurig ingevuld met aanvrager: mijn bedrijf; Betreffende de persoon: ikzelf, etc. Ik had al eerder aanvragen ingevuld als werkgever, maar dan voor werknemers die naar die klant moeten.
    Geen vuiltje aan de lucht.

Vanmorgen meldde ik me bij het gemeentehuis met het ingevulde formulier en paspoort om een VOG aan te vragen.
    Eindelijk aan de beurt, kom ik bij de balie waar een mevrouw mij om de bescheiden vroeg. Wat mij betreft een stereotype met een zelf gebreide coll-trui vol met kattenharen, en een broche waar je eigenlijk een bult zou verwachten, grijzig sluikhaar en een leesbrilletje aan een halskettinkje. Beetje een lijzig typetje.

Paspoort: check
    Gelijkenis persoon met foto op paspoort: *brilletje op* check *brilletje weer op de buik*
    Formulieren: check
    Kloppen op klavier: rakketakketak
    ...
    ..
    .
    "Wacht even...U heeft hem verkeerd ingevuld. Dit moet u door uw werkgever laten invullen".
    Waarop ik antwoordde dat dat klopt, maar omdat ik dat ook ben, ik hem zo heb ingevuld. Er is geen ander formulier waarop een werkgever voor zichzelf de VOG kan aanvragen.
    Mevrouw was wel behulpzaam, en zo vroeg ze mij of ik misschien een compagnon heb die het werkgevers-gedeelte kan invullen. Nu heb ik die toevallig, en ik heb haar ook uitgelegd dat dit geen verschil maakt, maar toch, voor het proces wel. Het proces loopt dan verkeerd.
    Ik vroeg haar vervolgens hoe bijvoorbeeld een ZZP'er een dergelijke aanvraag indient, waarop ze mij het antwoord schuldig moest blijven.
    Na enkele excuses en met een verontschuldigende glimlach vroeg ze me of ik nu boos was.
    Ik antwoordde dat ik te veel Kafka heb gelezen om hier boos over te worden en vertrok.
    Ze begon zelf over "Het Proces".

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
    Er is geen ander formulier waarop een werkgever voor zichzelf de VOG kan aanvragen.
    Je moet toegeven dat daar ook wel een zekere logica in zit. Je gaat bij een sollicitatie ook niet jezelf als referentie opgeven...
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Wonderlijk, ik heb een aantal keren een VOG aangevraagd als ZZP er en nooit problemen gehad.

Zal wel per stad verschillen.
      Veritatis simplex oratio est

Comment

En per ambtenaar...

Comment

Ook dat Ruud, het zijn net mensen he.. ;-)
          Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja, gek he?

Comment

Die mevrouw bedoelt het goed, maar interpreteert de vereisten verkeerd.
              Nu alleen nog iemand vinden die dat kan bevestigen binnen dat gemeentehuis.

Ik zou er zeker nog even een belletje aan wagen.
              Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Zo. Handtekeningetje van compagnon op het formulier, en rats. Het proces loopt als een geoliede machine.

Comment

*visueel beeld van Scuderia die een VOG voor zijn compagnon in de bus krijgt*
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                    Ik antwoordde dat ik te veel Kafka heb gelezen om hier boos over te worden
                    Hé, die respons ga ik onmiddellijk van jou stelen. Bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                      *visueel beeld van Scuderia die een VOG voor zijn compagnon in de bus krijgt*
                      ROFLOL

*krijgt als automatiseerder een null-pointer exception bij de gedachte*

Comment

't Kan nog gekker he.
                        • Je compagnon heeft ineens een nieuwe vennoot. Coltrui met broche.
                        • Jij ontvangt een brief waarop je welkom wordt geheten als nieuwste medewerker bij de gemeente Kutkrabbeveen.
                        • En of je even een V.O.G.'tje wilt meenemen op je eerste werkdag?

;)
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                        X