Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PDF-fapperij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• PDF-fapperij

Gndvrrrrrrrrmmme. Soms word ik er helemaal ziek van.

Je werkt aan een artikeltje. Moet op wat websites extra info bij elkaar sprokkelen. En om de haverklap blijkt onder een linkje niet een nieuwe webpagina schuil te gaan, maar een PDF van 10 MB.

Die natuurlijk halverwege stopt met laden, zodat je Acrobat-reader weer eens de halve browser lamlegt.

Godmiljaar!

WAAROM moet tegenwoordig alles online in een PDF gesmeten worden? Huur verdorie een goede webmaster in die er een soepele webpagina van maakt.

Of zet tenminste bij het linkje dat er een PDF aan hangt, en hoe groot die is.

En ondanks al mijn smeekbedes tot Bill Gates heeft Windows nog stééds geen 'nee laat maar'-knop, waarmee je binnen één seconde de situatie van tien tellen geleden weer kunt herstellen.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

En daarmee samenhangend: Waarom moeten alle mailtjes in html? Waarom moeten platte stukjes tekst van 4 regels in een Wordbestand? Waarom moeten plaatjes in een PowerPoint presentatie? waarom moet een tabel van twee kolommen in een Excelbestand?
    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Bij mij vangt firefox al dit soort downloads af...

Comment

Dat ligt niet aan Internet Explorer of mijnheer Gates. Dat ligt aan je Acrobat Reader. De jongens van Adobe dus.

Misschien helpt het wanneer je in je Acrobat Reader opgeeft dat je pdf documenten niet meer in de browser wil openen? Ergens onder "preferences" in de internet sectie kun je een vinkje weghalen waardoor pdf bestanden niet langer meer in je browser geopend worden.

Wanneer je dan op een link klikt die naar een pdf-je verwijst krijg je een download-dialoog te zien die je simpelweg kunt "cancelen".
        Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Working...
        X