Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Val dood, lul!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Val dood, lul!!!

http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...e_telegra.html

Fractievoorzitter Arie Slob van de ChristenUnie is kwaad op De Telegraaf. In een spreekbeurt in Hardenberg haalt hij vanavond uit naar de krant vanwege de "stemmingmakerij" tegen de kilometerheffing.

Slob beklaagt zich over de VVD-sticker (Kilometerheffing No Way), woensdag op de voorpagina van De Telegraaf. "Zo bont hebben kranten en omroepen het sinds de hoogtijdagen van de verzuiling niet meer gemaakt. Ik vraag me af of een krant op deze wijze de grenzen van geëngageerde journalistiek niet overschrijdt, en doelbewust probeert macht uit te oefenen."

Stemmingmakerij

Volgens Slob vermengt De Telegraaf nieuws en commentaar. Dat is volgens hem al opmerkelijk, "maar vandaag onderneemt de krant zelfs een directe poging om het democratisch debat te overstemmen met stemmingmakerij." Slob roept zijn collega-Kamerleden en minister Camiel Eurlings van Verkeer op "zich niet te laten intimideren door dit soort spandoekjournalistiek".
    Sodemieter. Laat je ff kennen
    You know that reality is immaterial

Aha.

Dus iemand die iedere zondag in de kerk zit met het hand op het goede boek, gelooft niet in stemmingmakerij?

Comment

Tja, ach. De telegraaf gaat hierop gummen toch niet verdedigd worden om zijn faire en neutrale vorm van journalistiek, hoop ik?
      When men were men

Comment

Ik verdedig de telegraaf niet. Ik val die gristenhond aan.

Comment

ik ook (effe voor de duidelijkheid)

Comment

O, laat ik nou denken dat ik je beledigd had... ;-)
            Veritatis simplex oratio est

Comment

"maar vandaag onderneemt de krant zelfs een directe poging om het democratisch debat te overstemmen met stemmingmakerij."

Hahaha!! Democratisch debat? Aan heel die kilomterheffing die ze ons door de strot willen duwen is niks democratisch aan. Schrijf maar eens een bindend referendum uit Arie, dan kan je zien wat de democratie van jullie onzalige plannetje vind.

Comment

Als de politiek de kranten gaat verwijten dat ze teveel praten, zeggen en doen, is dat helaas een teken van de aftakeling van de democratie.

Comment

Het invoeren van al die spionagesystemen is daar sowieso een teken van...
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Over 25 jaar kunnen we dan kijken naar de Hollandse Remake van 'Das leben der Anderen'. Misschien moet de Telegraaf maar een hele grote bumpersticker op de voorpagina plaatsen met daarop de tekst die in de titel van dit draadje staat. Mooi man.

Comment

Het aantasten van het democratisch proces, en dat van de partij die sneaky even de arbortuswetgeving aanpast in wat obscure small print. 40 jaar liberale strijd mag zo de put in, maar een kop in de Telegraaf is gelijk een aanval op de democratie?

Hoe zat dat gebod ook al weer, over dat niet liegen?

Moge u branden in uw hel, stokSLOBber.
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

En nog een gezicht van de vijand.

http://www.nu.nl/politiek/2130991/km...ingsdebat.html

DEN HAAG - De plannen voor een kilometerheffing overschaduwden woensdag het debat in de Tweede Kamer over de verkeersbegroting voor 2010.
                        © ANPMinister Camiel Eurlings bestreed dat de automobilist door het spitstarief als onderdeel van de kilometerheffing flink duurder uit zal zijn.

Hij zei vlak voor het debat voor tv-camera's dat hij in een gesprek ANWB-directeur Guido van Woerkom ''een heel stuk'' heeft gerustgesteld. Die maakte een dag eerder duidelijk dat hij eerst wil weten hoe hoog het spitstarief wordt voor de ANWB instemt met de kabinetsplannen voor de kilometerheffing.

In het twee weken oude wetsvoorstel staat alleen een basistarief. Volgens de minister wordt het spitstarief ''veel en veel minder'' dan bedragen van een euro of een kwartje per gereden kilometer die zijn genoemd.

Fel

De oppositie gaf fel af op de kabinetsplannen, ook al komt er nog een apart debat over het wetsvoorstel. Eurlings moet voor dat debat in een brief duidelijkheid geven over het spitstarief.

SP-Kamerlid Emile Roemer zei dat CDA-collega Ger Koopmans, met zijn recente kritiek op het invoeren van regionale spitstarieven, de heffing al ''de nek heeft omgedraaid''.

Volgens de liberaal Charlie Aptroot klopt er ''geen klap'' van dat 58 procent van de automobilisten straks minder gaat betalen. Dat leidde tot een uitval van de minister, die zei dat Aptroot dan maar een motie van wantrouwen tegen hem moest indienen.

Crimineel systeem

PVV-collega Richard de Mos had het over een ''crimineel systeem'' dat de files ''nog geen millimeter'' korter zal maken. Hij beschuldigde CDA-Kamerlid Sander de Rouwe met zijn plannen voor de aanleg van supersnelwegen, te betalen uit de kilometerheffing, van het ''leegmelken'' van de automobilist.

ChristenUnie-woordvoerder Ernst Cramer betitelde de wet op de kilometerprijs daarentegen als ''een mijlpaal in de verduurzaming van het autoverkeer''.

Zijn fractieleider Arie Slob haalde overigens in een spreekbeurt in Hardenberg uit naar de ''stemmingmakerij'' door De Telegraaf tegen de heffing. Hij beklaagde zich over de VVD-sticker (Kilometerheffing No Way) woensdag op de voorpagina van de krant.

Complimentjes

Een andere voorstander van de plannen, GroenLinkser Kees Vendrik, deelde complimentjes uit aan minister Eurlings. ''De aanstaande premier van Nederland heeft zijn ei gelegd.''

Maar ook hij viste nadrukkelijk naar de hoogte van de spitsheffing. Wanneer krijgen we die, aldus D66-collega Boris van der Ham.
                        Mooie klootzak. Zit met exact dezelfde sentimenten in de politiek als Wilders, maar dan mbt automobilisten ipv moslims.

Een zuurdere betweterigere groenlinksere rotkop kun je je toch niet voorstellen??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                          En nog een gezicht van de vijand.

http://www.nu.nl/politiek/2130991/km...ingsdebat.html

Mooie klootzak. Zit met exact dezelfde sentimenten in de politiek als Wilders, maar dan mbt automobilisten ipv moslims.

Een zuurdere betweterigere groenlinksere rotkop kun je je toch niet voorstellen??
                          jawel deze
                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Of het nou linkse fundamentalisten zijn of gristelijke fundamentalisten of de ergste van allemaal, de 'groene' gristenfundamentalisten, ik sluit me helemaal aan bij de titel van dit draadje.
                            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

"Een andere voorstander van de plannen, GroenLinkser Kees Vendrik, deelde complimentjes uit aan minister Eurlings. ''De aanstaande premier van Nederland heeft zijn ei gelegd."

Mijn god...knap dat die kerel nog kon praten met de piemel van Eurlings in z'n mond!

Comment

Is het in dat debat ook nog gegaan over de privacy-aantasting, of hebben onze gewaardeerde (kuch) politici het alleen over geld gehad?
                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ja, 't is met al die draadjes ook niet meer bij te houden, hè? :)

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                  Nou, op basis van wat ik ervan zag, ging het Kamerdebat weer helemaal over geld. Dat gaat niet goed, want met cijfers kun je goochelen. Met iets fundamentelers als privacy niet.

Misschien is onze lobby in handen van de TMG met z'n 'wij willen geen belasting betalen!' en 'blijf van onze auto af!' toch niet zo in goede handen...
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Inderdaad nog niet gezien, Dutch :-)

Hmf. Klotenpolitiek. WANNEER knalt dit kabinet nu eens uit elkaar?
                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Om te worden opgevolgd door?

Comment

Ha, die Dutch;

Iets zonder het CDA, dat lijkt me de eerste vereiste. En dan de PVV er in natuurlijk, want een vechtkabinet van een paar maanden is natuurlijk wel lachen....
                                        Scherven brengen gelul.

Comment

We moeten naar GL en D66.

We moeten aangeven dat we km-heffing heel fair vinden, maar dat we wel onze privacy willen behouden.

Ik geef het al een paar keer aan in het andere draadje. Dit is niet in goede handen in mensen met auto-oogkleppen. Ik ben het helemaal met ze eens, maar het is niet de strategie om hier wat te bewerkstellingen.

Comment

We moeten naar GL en D66.
                                            Ja, dat dacht ik dus, dat privacy ook bij de 'intellectuelen' van GL wel enigszins in goede handen was. Uit die hoek komen tenslotte ook de anarchisten en artiesten die organisaties als Vrijbit steunen. En waar Het Nieuwe Rijk ook uit is voortgekomen.

Totdat ik vanochtend deze sticker zag:

Als je al zo ver heen bent, kun je niet meer terug. Helaas zo verdwaasd door die elusieve gouden ton aan het einde van de milieuregenboog dat privacy helemaal uit beeld is geraakt.

Als ik al antwoord van Femke krijg, dan zal 't niet positief zijn. (Wat trouwens wel treurig is, want La Duts kreeg binnen twee dagen antwoord van het SP-Kamerlid dat die actiesite is begonnen, met de belofte dat de SP ook meer aandacht zou besteden aan de privacyaspecten.)

En Pechtold (maar ook vooral Sophie in 't Veld in het EP) heeft altijd de mond vol van privacy, maar heb ik 'm er nu over gehoord?

Comment

Nee, want lulletje Pechtold doet wel of ie politiek integer is, maar weigert categorisch om in hetzelfde kamp als Wilders te gaan zitten. Juist aan het 'oppositie te voeren' tegen Wilders dankt hij nu zijn papieren winst. En die kip met gouden eieren gaan we niet slachten, natuurlijk.

Comment

Precies mijn idee. Al die politici zitten vast in hun reflexen. Pechtold in de anti-Wilders-reflex, Vendrik in de anti-auto-reflex, Aptroot in de pro-auto-reflex, etc. Zelfstandig nadenken, ho maar. Het gaat weer helemaal nergens over.

Comment

Ik ga me nu trouwens maar eens met wat andere dingen bezighouden, ik word veel te depressief van al die onontkoombare ellende...

[braveburgermodus]
                                                  "Ja, wat zeur je nou toch, man? We hebben 't toch hartstikke goed met z'n allen? Nergens is het leven gelukkiger en beter geregeld dan in Nederland! Wind je toch niet zo op over details, het komt allemaal wel goed."
                                                  [/bbm]

En dan te bedenken dat ik dat zo vaak heb geroepen tegen mensen met emigratieplannen. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                    Ja, dat dacht ik dus, dat privacy ook bij de 'intellectuelen' van GL wel enigszins in goede handen was. Uit die hoek komen tenslotte ook de anarchisten en artiesten die organisaties als Vrijbit steunen. En waar Het Nieuwe Rijk ook uit is voortgekomen.

Totdat ik vanochtend deze sticker zag:

Als je al zo ver heen bent, kun je niet meer terug. Helaas zo verdwaasd door die elusieve gouden ton aan het einde van de milieuregenboog dat privacy helemaal uit beeld is geraakt.

Als ik al antwoord van Femke krijg, dan zal 't niet positief zijn. (Wat trouwens wel treurig is, want La Duts kreeg binnen twee dagen antwoord van het SP-Kamerlid dat die actiesite is begonnen, met de belofte dat de SP ook meer aandacht zou besteden aan de privacyaspecten.)

En Pechtold (maar ook vooral Sophie in 't Veld in het EP) heeft altijd de mond vol van privacy, maar heb ik 'm er nu over gehoord?
                                                    Dutch, bij D'66 moet je voor dit punt bij Boris vd Ham zijn. Misschien je mailtje aan La Halsema ook aan Boris sturen. Hij schijnt het sowieso wel leuk te vinden mail te krijgen van knappe mannen. ;-))

Groet
                                                    GJ

Comment

Ach, dat laat ik vanmiddag graag aan La Duts over (die is nu toch lekker bezig; Aptroot gaat er ook aan). Krijgt Boris ook eens mail van een mooie vrouw. :)

Comment

Aptroot en Eurling waren vanmorgen op de radio, waarbij Eurlings uitdaagde een motie van wantrouwen tegen hem in te dienen. Volgens mij zou dit wel kunnen slagen, alleen wederom om de verkeerde reden: de kosten voor overheid en burger. En daarin staat de VVD eigenlijk zwak vanwege hun historie waarin altijd voor rekeningrijden is gepleit.

Ik geloof niet dat Eurlings zomaar is gaan drammen op de kilometerheffing. Ik denk -zeker gezien het gedrag van de linkse partijen- dat het zorgvuldig "uitgelobbyd" is. Wat mij betreft is Eurlings een trekpop met scoringsdrang. Wanneer de oppositie met het privacy-argument op de proppen komt, verwacht ik dat ze ver kan komen.

Dan vindt Eulings zijn Waterloo.

Ik geloof dan ook niet dat de kilometerheffing er komt, maar meer zo'n variant die Dutch al ergens aanhaalde. Als onderhandeling geen zwarte doos in iedere auto, maar een kwartje op de brandstofprijzen. Iedereen blij.

Comment

Hiero, nog zo'n Christenhond, Bas van der Vlies.
                                                          http://www.nu.nl/politiek/2131509/sg...en-dwaas-.html

Wat een pretkop ook.

Wat doet-ie. Eigenlijk het simpelste wat er is: Sharon Dijksma afzeiken. Wat ik in 99,9% van de gevallen VOLLEDIG ondersteun.

Maar goed, lees zelf maar. Die PvdA-hoerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr heeft gewoon gelijk.

Terug in je keiharde kerkbank, refo-griezels!!
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Wie is dit potteuze wijf?

Comment

Aptroot
                                                              WTF, is dat het debiele broertje van Dieptroot?
                                                              http://zaplog.nl/zaplog/article/na_deep_throat_is_er_diep_troot
                                                              (doet onze Ron 'es belle!!)
                                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Dit lijkt me het juiste draadje.

Oorspronkelijk geplaatst door sterfgristenhondsterf
                                                                "Bijbelse inzichten kunnen helpen. Als volgelingen van Jezus hebben we geleerd dat vrijheid wordt bereikt door grenzen te respecteren. Wanneer een overheid vrijheid begrenst, leidt dat uiteindelijk tot meer vrijheid. Echte vrijheid is wetten gehoorzamen."
                                                                http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...re_mensen.html

http://www.depers.nl/binnenland/3578...t-planeet.html

Verkiezingen. Nu.

Comment

Working...
                                                                X