Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sollicitatie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Sollicitatie

Ik heb op 29 nov gesolliciteerd (onlne via een webformulier) en heb hiervan na een kleine week een schriftelijk ontvangstbevestiging ontvange. Daarna niets meer gehoord (niet telefonisch, email of wat dan ook).

Gisteren kreeg ik ineens een brief met de mededeling dat ik 8 december wordt verwacht voor een gesprek. Geen voorstel voor een datum o.i.d. en verder geen overleg of informatie. Tevens was een formulier bijgesloten waarin o.a. ingevuld moest worden naar welke functie ik solliciteer en bij welke werkgevers ik heb gewerkt, welke diploma's etc. Allemaal dingen die gewoon in mijn c.v. staan dus, die ik bij het versturen van de sollicitatie heb bijgevoegd.

Is dit normaal? Enige communicatie tussendoor, enig overleg over een afspraak, excuus voor vertraging ontbreken en het invullen van dubbele informatie heb ik ook een broertje dood aan.

De vacature is ook van internet gehaald (monsterboard en andere jobsites en teven op hun eigen site).
    Last edited by jersey951; 04-12-09, 12:32.

zo ging het 13jr geleden ook
    toen was het ook een werkgeversmarkt
    daarbij zijn h en r miepen meestal niet de intelligentste.....
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Je moet je inderdaad niet teveel aantrekken van de (afwezige) skills van HR-afdelingen. Kan best zijn dat het bedrijf zelf *wel* leuk is.
      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Hmm ja, banen liggen niet voor het oprapen natuurlijk, maar goeie mensen toch ook niet.

Comment

Ok, ik was een beetje bang dat het een voorbode was van een enorme bureaucratie maar daar moet ik dus een beetje doorheen prikken begrijp ik.

Comment

Typisch HR- en Headhunters gedrag, niets van aantrekken, op sollicitatie gaan en dan weet je pas watvoor vlees je in de kuip hebt.

Succes!
            "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Klinkt als een ambtenaarsfunctie...
              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

CM, hoeveel van jouw klanten waren er ook alweer failliet? LOL!
                You know that reality is immaterial

Comment

Inderdaad jersey, laat je niet ontmoedigen, gewoon lekker gaan praten, dan zie je vanzelf of het wat is.
                  Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                  zo ging het 13jr geleden ook
                  toen was het ook een werkgeversmarkt
                  daarbij zijn h en r miepen meestal niet de intelligentste.....
                  Sectorafhankelijk dan, ik begon zelf medio 1997 met werken, en ik kon dus echt kiezen uit 3 werkgevers. A.d.h.v. 4 sollicitatieprocedures.

Das war einmal...
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

on topic: uiteraard doorheen prikken en op gesprek gaan, indien haalbaar later nog eens voorzichtig aankaarten dat die werkwijze niet ok is en ze goede mensen kan kosten...

off topic: Dito Jasper, in 1999 begonnen in de ICT en keuze genoeg, uiteindelijk bij CMG begonnen omdat de aanname daar nog enigzins als een uitdaging en een prestatie voelde (wellicht ook hun tactiek, beetje the firm).

Overigens, ben jij maar 2 jaar voor mij afgestudeerd Jasper? Ik dacht dat je een stuk ouder dan ik was? (Ja kom op mensen, hebben jullie Jasper en mij naast elkaar gezien op de laatste tunnelruns, dan ben ik een jonge hond toch ? :) :)

Comment

Zien alle ICT nerds er eigenlijk niet ouder dan hun leeftijd uit? :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                        on topic: uiteraard doorheen prikken en op gesprek gaan, indien haalbaar later nog eens voorzichtig aankaarten dat die werkwijze niet ok is en ze goede mensen kan kosten...

off topic: Dito Jasper, in 1999 begonnen in de ICT en keuze genoeg, uiteindelijk bij CMG begonnen omdat de aanname daar nog enigzins als een uitdaging en een prestatie voelde (wellicht ook hun tactiek, beetje the firm).

Overigens, ben jij maar 2 jaar voor mij afgestudeerd Jasper? Ik dacht dat je een stuk ouder dan ik was? (Ja kom op mensen, hebben jullie Jasper en mij naast elkaar gezien op de laatste tunnelruns, dan ben ik een jonge hond toch ? :) :)
                        Jasper is vroeg oud. ;-))

Groet
                        GJ

Comment

Ik ben tijdens mijn studie heel diep op de stof ingegaan, RC. :)

(In februari word ik 37.)
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                            Inderdaad jersey, laat je niet ontmoedigen, gewoon lekker gaan praten, dan zie je vanzelf of het wat is.Sectorafhankelijk dan, ik begon zelf medio 1997 met werken, en ik kon dus echt kiezen uit 3 werkgevers. A.d.h.v. 4 sollicitatieprocedures.

Das war einmal...
                            Ah, sollicitatiepatsen? ;-) Maar '97 was niet bepaald een werkgeversmarkt. De hausse begon toen en je kon als 2e jaars IT-student al een Golf TDI onder je reet krijgen als je wilde.

Ik heb 1x meegemaakt dat ik na een gesprek niets meer hoorde. Was geen multinational. Tsja dan snap je het ook niet hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                              Zien alle ICT nerds er eigenlijk niet ouder dan hun leeftijd uit? :-)
                              Als ooit naar een meeting zou komen, dan zou je het weten. Met stappen heb ik altijd een shirt met een fotoprint van jouw kop erop aan, om de een of andere reden denken de dames dan dat ik Brad Pitt ben als ze weer omhoog kijken...

Comment

@Jasper, net 33 hiero, een snelle rekensom suggereert dat je 2 jaar lang bent blijven hangen op die differentiaal berekeningen ;)

Comment

2 jaar en heel wat bier, ja. Klopt. :)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Bekend 'probleem'. :)

Wist je trouwens dat je na kotsen best verder kunt zuipen? :)

Comment

Grappig RC ik was in 2000 bij CMG begonnen in Den Haag. 2 maanden een 206'sje gereden, daarna snel mijn eerste TDI VAGhok besteld (en gechipt op advies van oud collega Extaxi). :)

Wat betreft de sollie, was het direct gericht aan het bedrijf of aan een tussenbedrijf? Tussenbedrijven willen graag mensen op gesprek en CV's voor hun portefeuille verzamelen. Verder eens met uitspraken dat HR afdelingen (gelukkig) niet representatief zijn voor het bedrijf zelf.
                                      Last edited by veejay; 04-12-09, 14:01.
                                      ----------------------------------------------------
                                      F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Hoi VJ,

Dan moet ik je wel eens gezien hebben zou je bijna denken, in 2000 was ik regelmatig op de lange voorhout te vinden. Ik begon destijds met een civic 3d voorloper (vtec!!) die ik snel uit een rij astra 1,7d's geplukt had tijdens de intro dag.

Daarna de legendarische Chrysler Neon 2.0 16v , toen vond ik nog dat diesel stonk. Nu nog steeds eigenlijk, vandaar die tranen met tanken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                          Wist je trouwens dat je na kotsen best verder kunt zuipen? :)
                                          Daarom juist hebben Duitsers in veel studentenhuizen Speibecken...

Comment

Sollicitatie was direct...

Het verbaasde me nogal, vooral omdat je toch als werkgever verwacht dat iemand bij meerdere toko's tegelijk solliciteert en je op die manier te laat zou kunnen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                                              Daarom juist hebben Duitsers in veel studentenhuizen Speibecken...
                                              Gewoon in de plee gaat ook best hoor. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                Gewoon in de plee gaat ook best hoor. :)
                                                - Of in een hoek van een fietsenhok
                                                - Op de Grote markt
                                                - Moestuintje
                                                - Park
                                                - Al rijdend uit een autoraam (als passagier)
                                                - Ad infinitum

Je zou denken dat ik na een tijdje ervan zou gaan leren. Maar dat duurde wel even.

Comment

-Dat is inderdaad een heel langzaam leerproces. Vooral als je de dag erna moet overgeven, weet je dat die dag verder verloren is. :)

Comment

@RC: Geining die Neon stond ook bij mij op de shortlist, met een mooie gastank in de kofferbak was wezen proefrijden bij de dealert op de Binckhorst. Anyway nu rijden we dezelfde type en kleur Tjechosportsedan.. We hebben vast wel een keer samen in het bussie gezeten vanaf malieveld, dat busje zag ik van de week nog rijden ;-)

@jersey951: Tijdens mijn sollicitatietijd begin dit jaar, dacht ik in het begin dat bedrijven vaag en choatisch met sollies omgingen om je (assertiviteit) te testen, helaas is dat niet waar. Als je de job graag wil dan adviseer ik je wel erachter aan te bellen. Als het op je longlist staat dan geen moeite voor doen.
                                                    F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Dat is ook mijn advies, even op alle mogelijke reacties van de HR mutsen een antwoordje bedenken en dan gewoon bellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                        Ik heb 1x meegemaakt dat ik na een gesprek niets meer hoorde. Was geen multinational. Tsja dan snap je het ook niet hoor.
                                                        Heb ik ook een keer meegemaakt, na een gesprek bij Mercedes-Benz NL. Eerlijk gezegd was ik na dat gesprek niet erg enthousiast meer over de functie (en al helemaal niet over die volledig misplaatste arrogantie van de HR miep), dus de uitkomst interesseerde me eigenlijk niet eens zoveel meer. Desalniettemin erg amateuristisch om zo met kandidaten om te gaan.

Comment

Je verbaast je af en toe hoe 'professioneel' vooral de grote bedrijven zijn. Vooral een niet nader te noemen chemietoko in het uiterste zuidoosten des lands. Nee, het zit me niet hoog meer. Hufters. En ik kan me er ook niet over opvreten. Eikels. Hier, kijk wat jullie misgelopen zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=xpcUxwpOQ_A

Comment

Ah, sollicitatieleed... kan er een boek over schrijven.

Toevallig zelf nog zeer recent aan de hand gehad: kleine twee maanden geleden wezen praten voor een functie, gesprek gehad - ging goed, tweede gesprek daarna - ging ook wel aardig en toen kreeg ik een week later te horen dat de procedure on hold was want er was ook een interne kandidaat o.i.d. Vond ik erg knullig, maar ik zou de week daarop weer wat horen. Niks dus. Paar dagen later nagebeld, kreeg HR-muts niet te pakken en sprak bericht voor haar in. Een MAAND lang niks van gehoord. Dus ik dacht "ok, sod it" en ging verder met ademhalen.

Tot ik vorige week een telefoontje kreeg of ik nog ge´nteresseerd was in de functie? Ik meldde nog fijntjes dat ik een maand niks gehoord had en ze al had afgeschreven. Bleek dus een miscommunicatie met en door HR te zijn. Hoe onprofessioneel kun je zijn? Gisteren maar even heen gereden om aan te horen wat ze te bieden hadden. Lalala - Geld! Nee, meer geld! Ok, volgende week beginnen :-)
                                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Solliciteren is zooo ouderwets, tegenwoordig word je gewoon gevraagd en mag je vervolgens zelf het salaris en emolumenten invullen :-)

Comment

Oxide was het toch???

Comment

Working...
                                                                X