Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nederlandse Energie Maatschappij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nederlandse Energie Maatschappij

Waarschuwing.

Schandalig stelletje!!!

Zojuist gebeld, ze konden 8% korting bieden. Of ik daarin geïnteresseerd was.

Zou kunnen, zei ik, wil ik eerst wel eens goed zien.

Ik start nu een opname, zodat we beide kunnen horen wat er precies is besproken.
    Ok, dat lijkt me gen probleem.

Dan sturen we u een informatirepakket, en dan kunt u binnen 7 dagen opzeggen...

Wat? Ik moet actie ondernemen om er vanaf te komen?

Dat kan toch geen probleem zijn, kan via e-mail, de post...

Ik ben niét geïnteresserd, en beëindig hiermee het gesprek. Telefoon neegelegd.

Ga maar zoeken via Google. Grote kans dat ze het pakket gewoon opsturen, en mijn huidige contract bij Eneco alvast opzeggen. Zijn er al een hele hoop ingestonken. Ze komen niet eens voor op de lijst van goedkope energieleveranciers. De verhalen die ze ophangen zijn steeds weer anders, waarschijlijk afhankelijk van wie ze aan de lijn hebben. Zo zijn ze bij mij niet aangekomen met goedkope Groene stroom bijvoorbeeld, dus ze stemmen het verhaal af op waar je woont schat ik.
    Dan ga je mailen en brieven sturen, maar die komen niet of te laat aan.

Radar stelt consumentenproblemen aan de kaak, maar probeert bedrijven en instanties ook te bewegen tot een oplossing te komen.

Wat kun je het best doen? Wachten, of gelijk mijn energie-leverancier inlichten dat ze een opzegging niet accepteren?
    Last edited by NoTVR; 24-06-08, 19:12.
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Bij mij gaan die gesprekken meestal zo:

Telefoonverkoper: Hallo met [insert goedkope energie, telefoon, whatever aanbieder]
    Ik: Geen intresse, ik krijg nu niet eens mijn geld op en dan komen jullie nog eens met goedkopere [insert goedkope energie, telefoon, whatever]
    Vaak houd het dan al heel gauw op, pas had ik er nog wel eentje aan de lijn die nog even vroeg hoe ik aan zoveel geld kwam, of ik soms in de drugshandel zat. Nee antwoorde ik, ik ben vroeger telemarketeer geweest, ik verkocht goedkope [insert goedkope energie, telefoon, whatever] aanbiedingen.

Comment

[email protected]
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

NoTVR, ik ben er ooit ingestonken maar kon er gewoon netjes vanaf binnen die 7 dagen.
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik zeg doorgaans dat ik niet de persoon ben die dat regelt in ons huishouden en geef vervolgens mijn dochtertje van 2 die het leuk vind om met iedereen te bellen.

(props voor Claus) :)
          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Afgelopen week ook al 2 maal gebeld door Energiedirect:
            Toevallig, die bieden ook 8% korting...

Zij: "U kan via ons 8 % besparen op uw energierek, waarom doet U dit nog niet? Zal ik U maar meteen noteren? Wij zijn zo goedkoop omdat alles via het internet loopt, ook uw rekening. Om deze reden hebben wij helaas geen informatiepakket om toe te sturen."

Ik: ik neem aan dat U dan een internetsite heeft, zal ik die bekijken, belt U over 2 weken nog maar eens.
            Inmiddels ben ik 3 dagen later alweer gebeld of ik al gekeken had....
            NEE, misschien over een weekje ofzo.

Iemand bekend met deze club, voetangels, problemen??
            Last edited by RenéNSX; 26-06-08, 11:32.

Comment

same here, ook energie direct en ook 8% korting.

Overigens hoorde ik wel de de piepjes van 'begin opname' maar het werd niet gevraagd. Toen ik er zelf naar vroeg, bevestigden ze wel de opname. Toen was ik er ook meteen klaar mee.
              Forza!

Comment

If it sounds too good to be true, it usually is.

Groet
                GJ

Comment

Energiedirect is van Nuon, voor zover ik weet.
                  Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kZieNix Bekijk bericht
                    Energiedirect is van Nuon, voor zover ik weet.

Mochten ze willen.... ;-)
                    Is niks van Nuon bij, ED koopt stroom in bij Nuon, that's all.
                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Is ook geen feestmaatschappij...

Comment

Kreeg net ook een muts van de Nederlandse Energie Maatschappij aan de lijn. Ze kon haar scriptje niet eens in fatsoenlijk Nederlands oplezen, dus waarom jullie dat verhaal zelfs nog aanhoren? :)

Goed, snel onderbroken, geen belangstelling, maar wel een prangende vraag.

HOE KOMEN JULLIE AAN DIT TELEFOONNUMMER?

Want ze belden op het zakelijke nummer van La Duts (een ISDN-ondernummer), dat nergens bekendstaat en nergens is achtergelaten, behalve op briefpapier in beperkte zakelijke kring. Maar het staat nu kennelijk wel in een database, met nota bene mijn naam erbij.

Meisje krijgt die nummers natuurlijk ook maar één voor één voor haar snufferd, dus die weet 't ook niet, maar waar halen die boeven die nummers vandaan? KPN? Omdat de ISDN-aansluiting op mijn naam staat? Kan bijna niet anders, toch? Maar waarom dan niet het hoofdnummer?

Raar...
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Och joh, dat nummer van La Duts hebben we allemaal. :)
                          You know that reality is immaterial

Comment

Hmm, in dat geval moet ik La Duts ook maar een paar prangende vragen stellen. :)
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Wie verkoopt je mobiele nummer aan die hoerenenergiemaatschappijen?
                              Ik word er gek van.

Maar belangrijker: hoe kom ik er vanaf? Ik wil gewoon dure, grijze, niet-verse stroom uit het stopcontact....:)

Comment

Inschrijven bij Infofilter

Hier hou je helaas alleen wel de legitieme bedrijven mee tegen, niet de beunhazen.
                                2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Misschien is het toch wat om ze gek te maken.

Zeggen dat je geen groene stopcontacten hebt. Of ze die dan bijleveren.

En als de groene bedrading wordt gelegd, of ze dan een week van tevoren een afspraak kunnen maken.

Werkt mijn oude TV dan op die nieuwe groene stroom? Houd ik dan wel gewoon een kleurenbeeld, of wordt het beeld dan groener? Ongelovig blijven en om uitleg vragen. Zouden ze het dan opgeven?

Comment

:)

Mijn vriendin was er ook ingestonken, onbewust. Ik zag gelukkig een brief liggen van de Nederlandse Energie Maatschappij (ik vind dat de NL consumenten door de overheid beschermd moeten worden tegen bedrijven met zo'n naam). Ik zei dus dat ik niets met dat bedrijf te maken wilde hebben. Dus mijn vriendin heeft aangetekend een brief teruggestuurd binnen 7 werkdagen, ze hadden inderdaad al Eneco opgezegd. Vervolgens zagen we geen actie op onze aangetekende brief, gebeld en in eerste instantie werd ontkend dat ze die brief hadden gehad, maar dat werkt bij mijn vriendin niet zo (hehe), dus uiteindelijk hadden ze hem wel gehad en loopt na het heraansluiten bij Eneco onze ellende daarmee af. Maar wat een teringlijers zeg.

Comment

EnergieDirect is wat mij betreft niet louche, ik maak al een jaar of drie van hun diensten gebruik. Overigens tegen 20% korting t.o.v. het Nuon-tarief.

Er werd destijds ook al gebruikt gemaakt van bandopnamen, maar niet op de manier van "U kunt er vanaf door een brief te sturen". Er werd eerst heel duidelijk gevraagd, na een uitgebreide uitleg, of ik interesse had. Pas toen startte men de band. Alles per post bevestigd. Sindsdien al 3 jaar tevreden klant.
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja die belden mij destijds ook op.

'Hallo, wij kunnen 10% energiebesparing realiseren'
                                        Ik: mag ik dan je baas spreken?
                                        Zij: hoezo?
                                        ik: omdat ik 40% energiebepaspring kan realiseren, dus wellicht leuk om samen te werken.
                                        zij: ...
                                        ik: hoe realiseren jullie dat dan?
                                        zij: wij doen alles via internet
                                        ik: ja, maar u belt mij nu toch?

Gesprek liep voor haar niet lekker, en ik had toen een huurhuis incl gwl. dus ik vond 't allemaal niet boeiend.
                                        Ik zit lekker bij eneco en bevalt mij goed. Zakelijk doen wij alles via eneco, behalve ons kantoor, want dat gaat via Nuon en die zijn ook op slinkse wijze aan een contract gekomen.

Comment

Ach ja, als dat soort bedrijven prammende vragen willen stellen dan leg ik altijd wel graag mijn oor 'te luister' :-)
                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

't is mij allemaal die moete niet waard. Tientjeswerk op jaarbasis en kans op allerlei gezeur met administratieve fouten bij overstappen.
                                            Je bespaart meer met een trui aan in de winter en door het licht uit te doen als je een ruimte verlaat.

Wel fijn dat de hypotheekrente wat gestegen is, worden we daar i.i.g. niet meer wekelijks over gebeld.
                                            fka KawaZZtra

Comment

Als je zo'n gesprek wilt afkappen, moet je gewoon zeggen: Ik huur inclusief, prettige dag nog verder!

Comment

Mijn vriendin is druk bezig om alles recht te trekken, want er is nu dus 2 keer energie afgeschreven, ja lekker goedkoop hoor! :)

Maar ik moest toevallig ook deze maand de watermeterstand doorgeven. Dus ik kijk en lees:
                                                98600

Invullen op duinwaterbedrijf: "uw verbruik is sterk veranderd... uw oude meterstand was 00880"

Dus ik denk: fuck! Heel het IJsselmeer op onze kosten bijgevuld? Meter draait terug? Vorig jaar verkeerde stand doorgegeven?

Dus ik bellen:
                                                'Ja hallo, er gaat iets niet goed met mijn meter'
                                                Dame: Heeft u de gasmeterstand ingevuld toevallig?
                                                Ik twijfelend: nee, die ligt niet in isolatie...
                                                'U heeft de meterstand op zijn kop gelezen (licht gniffelend)'
                                                Ik herhaal: Op z'n kop?
                                                Mijn vriendin begint hardop te lachen, telefoniste ook.

98600 ---> 00986 LOL, ik = prutser

Comment

WHOEIIIIIIIIII
                                                  klusblundertje.............
                                                  E
                                                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

WTF, hangt die meter op z'n kop dan?? :)
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik zit ook bij Energie:direct.

Zelf opgezocht via Internet en de boel overgezet. Alles keurig geregeld en geen gezeur. 25% goedkoper dan de NUON en EUR 200 'gratis stroom'. Contracten voor een jaar.

Prima toko tot nu toe. Geen gezeur, alles via de mail. Ideaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                        same here, ook energie direct en ook 8% korting.

Overigens hoorde ik wel de de piepjes van 'begin opname' maar het werd niet gevraagd. Toen ik er zelf naar vroeg, bevestigden ze wel de opname. Toen was ik er ook meteen klaar mee.
                                                        Al die Telemarketeer gasten doen dat hoor.

En die truukje met heeft u interesse, ik stuur u wel een informatiepakket is ook standaard. Ze hebben de bandopname, dus je hebt er zelf om gevraagd...

Comment

Weer gebeld. Of ze informatie mochten opsturen.

Ik heb gevraagd of ze het gesprek niet opnamen
                                                          "zou schending van de privacy zijn toch, mijnheer?"

Gevraagd of mijn contract bij Eneco niet zou worden opgezegd.
                                                          "Nee, geheel vrijblijvend".

Gevraagd of ik geen actie zou moeten ondernemen om van ze af te komen.
                                                          "Geheel vrijblijvend mijnheer".

Heb geen giro- of banknummers doorgegeven.
                                                          Ze zíjn wel 1 van de goedkoopsten zag ik.

Ze geven ook nog 100 Euro terug, zeggen ze, en geven garantie de allergoedkoopste te zijn. Hoe lang is dan de vraag.

Ben benieuwd of er nou toch ineens wat gebeurt waar ik geen toestemming voor heb gegeven.

Had ik nou toch gelijk moeten zeggen: "met oplichters als jullie wil ik niet eens over de telefoon praten"?
                                                          Toch stom geweest?

Comment

Stelletje smeerlappen zijn het. M'n moeder kreeg die gasten ook aan de telefoon en die is er ook "ingetrapt". Toen ik het verhaal aanhoorde had ik al zoiets van; hier klopt iets niet. Meteen (gruwelijk taalgebruik alert) gegoogled en daaruit bleek al dat het geen zuivere koffie was. Dat informatiepakket héél goed gelezen waaruit bleek dat ze telefonisch niet te bereiken zijn en dat je inderdaad binnen 7 dagen schriftelijk moet opzeggen.
                                                            Geloof ook dat er in dat pakketje stond dat ze gedurende één jaar de goedkoopste leverancier zijn, daarna gaan de prijzen percentagegewijs omhoog dacht ik.

Comment

*schop*

Wat is dat toch voor een rare toestand met die energiemaatschappijen?

Net weer iemand aan de deur van Nuon, die ons wil terugwinnen van Eneco. Met kortingen die zelfs onder Energie Direct doorgaan. Maar alleen aan de deur! Ik zeg: ik wil er nog even rustig naar kijken, want ik koop in principe niet aan de deur. Kan ik 't op de site bekijken? Hebt u iets op papier?

Nee, alleen het contract, maar ik kan vanavond nog wel een keer langskomen, hoor. En op onze site vindt u deze aanbiedingen niet.

Nou ja zeg. :\

Comment

Dat klinkt wel HEEL verdacht. Al gebeld met Nuon om te vragen of ze inderdaad zo te werk gaan momenteel?
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X