Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onzorgvuldigheid administratie bedrijven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Onzorgvuldigheid administratie bedrijven

Er zijn de nodige draadjes over klantvriendelijkheid, kantoorergenissen, kneuzen, etc, maar ik vond dit toch een nieuw draadje waard.

Ik erger me kapot aan gebrek aan zorgvuldigheid van bedrijven als het gaat om administratieve gegevens. Ik geef een aantal voorbeelden.

Ik krijg net een brief van een bedrijf die tegenwoordig wat online gaan doen en vragen mij in die brief of de weergegeven gegevens van mij kloppen.
    Bij emailadres stond [email protected]
    Ooit zal ik ergens een formulier hebben ingevuld met mijn gegevens en daarop heb ik 100% zeker @hotmail.com ingetypt. Onder welke steen heb je in godsnaam gelegen als je daar hotmeil.nl van maakt? Hoe moeilijk kan het zijn om iets correct over te typen? En dan nog, het is de meest voorkomende emailaccount extensie die er is. IEDEREEN weet dat het hotmail.com is.

Mijn huisnummer is 20 en in mijn appartementencomplex gaan die nummers t/m 20L. Inderdaad 'L'. Je wil niet weten hoeveel post ik dagelijks krijg, die niet voor mij bestemd is, maar voor nummer 20A, 20B, 20C, 20D, ...., 20L. Meer dan 2/3 van alle geadresseerde post is NIET voor mij bestemd.
    Heel erg moeilijk, een huisnummertoevoeging in het systeem zetten. Heel erg moeilijk. Ik doe het meestal één of twee keer in de juiste brievenbus en geef de geadresseerde even de kans om het zelf op te lossen. Daarna gaat er een 'retour afzender' op met 'geadresseerde onbekend op adres'.
    Ongelofelijk hoeveel bedrijven ondanks dat het teruggestuurd wordt, gewoon post blijven versturen naar hetzelfde adres. Ongelofelijk.

Je stuurt iemand een mailtje op het werk en in je emailonderschrift staat je naam, functie, contactgegevens, etc. Veel te regelmatig krijg je dan een reply waarin je naam verkeerd gespeld is in de aanhef. Dat zijn collega's! En het voorbeeld hoe mijn naam gespeld moet worden staat er gewoon onder!!

Mensen lezen wel zo onzettend slecht of zijn absoluut niet gedreven om iets goed te doen. Ergerlijk.

Tja. Bij mij is het zelfs zo dat Essent en Ziggo na de spiltsing op verschillende data(scheelt een jaar of zo) besloten hebben dat mijn achternaam anders werd(van dubbel l naar één). En dan mag ik weer post gaan sturen want aan de telefoon of via mail kunnen ze je niet helpen. Nou ben ik echt verbaasd hoe dit kan want een database doet dit niet vanzelf. :-S
    Every second of your life is a part of your song

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht

Je stuurt iemand een mailtje op het werk en in je emailonderschrift staat je naam, functie, contactgegevens, etc. Veel te regelmatig krijg je dan een reply waarin je naam verkeerd gespeld is in de aanhef. Dat zijn collega's! En het voorbeeld hoe mijn naam gespeld moet worden staat er gewoon onder!!
      Inderdaad heel vervelend Lenard!

;-) (Ca 1/3 van de mails die ik krijg begint met: "Beste Teake..." )

Comment

Ik erger me kapot aan gebrek aan zorgvuldigheid van bedrijven als het gaat om administratieve gegevens..
        Ja, dat had ik deze week ook met een of andere leasemaatschappij :-D

Comment

Je hebt het alleen je mening geuit over de service, maar ze hebben ook nog eens je naam verkeerd gespeld? :-)

Service is ook overal slecht, maar ik bedoelde hier gewoon puur het overtypen en opslaan van gegevens.
          Databasemigratie en dan een letter vergeten is natuurlijk geen databasemigratie te noemen. Dat is gewoon lijstjes overkloppen.
          Onvoorstelbaar overigens dat ze dat op die manier doen.. Mag toch aannemen dat zulke bedrijven wel in staat moeten zijn om wat gegevens te exporteren en opnieuw in te lezen met een SQL-tje.

Comment

Je hebt het alleen je mening geuit over de service, maar ze hebben ook nog eens je naam verkeerd gespeld? :-)
            Had eens het winterbandendraadje goed gelezen.

De leasetentmuppets hadden hun eigen financiele administratie niet op orde waardoor ik zo'n beetje voor leugenaar werd uitgemaakt.

Comment

goed, ik geef het op, 1-0 voor jou.

Comment

*skup*

Nu ben ik 1 september jongstleden verhuisd en er is werkelijk niet één instantie die geen fouten heeft gemaakt bij de administratieve verwerking daarvan. Niet te geloven. Het gaat bij allemaal gewoon fout.

Essent is helemaal lachen. Ze blijven maar meterstandenkaartjes sturen en opbellen voor de meterstanden. Makelaar bleek verkeerde standen door te hebben gegeven. Dat was een level te hoog voor ze allemaal. Vandaag bleek dat het aansluitadres nog gewoon op de oude eigenaren staan, dus ook lekker handig dat ze checken wie ze aan de lijn hebben, niet? :-)
                En je betaalt dus ook nog hiervoor hè! Verhuiskosten. Die gaan we maar eens terughengelen.

Comment

Mijn huisnummer is 20 en in mijn appartementencomplex gaan die nummers t/m 20L. Inderdaad 'L'. Je wil niet weten hoeveel post ik dagelijks krijg, die niet voor mij bestemd is, maar voor nummer 20A, 20B, 20C, 20D, ...., 20L. Meer dan 2/3 van alle geadresseerde post is NIET voor mij bestemd.
                  Heel erg moeilijk, een huisnummertoevoeging in het systeem zetten. Heel erg moeilijk. Ik doe het meestal één of twee keer in de juiste brievenbus en geef de geadresseerde even de kans om het zelf op te lossen. Daarna gaat er een 'retour afzender' op met 'geadresseerde onbekend op adres'.
                  Ongelofelijk hoeveel bedrijven ondanks dat het teruggestuurd wordt, gewoon post blijven versturen naar hetzelfde adres. Ongelofelijk.

.
                  Ik zou me in jou geval meer zorgen maken over jouw post die bij andere in de bus geduwd word.

Comment

Ohw, laat maar ik zie dat het topic uit 2009 stamt en dat je inmiddels verhuisd bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redline Bekijk bericht
                      Ohw, laat maar ik zie dat het topic uit 2009 stamt en dat je inmiddels verhuisd bent.
                      Maar die woning heb ik ook nog steeds hoor (helaas) en daar komt ook nog steeds de post binnen van a,b,c,d,e,etc.. :-)

Comment

LOL. Nou ja, LOL, van het weekend kreeg ik een wijzigingsblad van mijn verzekeringspolis binnen. Mijn schadevrije jaren waren van 15 naar 0 gezet. Geen idee waarom. Ik heb gewoon 15 schadevrije jaren en kan me niet herinneren dat ik de laatste maanden een ongeluk heb gehad :-). Premie gaat daardoor natuurlijk wel fors omhoog en het is ook al van mijn rekening geincasseerd. Kunnen we weer gaan laten rechtzetten dus..:-(

Comment

The Saga continues: krijg net een "sorry meneer, 1000x excuses"-mail. Daarbij vermeld dat ze 13 schadevrije jaren uit het ROY-data hebben gekoppeld... NEEHEEHEEHEEHEE!!!!!
                          Die waren van mijn onlangs verkocht motorfiets, je moet de 15 schadevrije jaren hebben...

Weer mislukt. Wat een raketchirurgen :-).

Comment

Ze zijn lekker bezig daar!

Herkenbaar, krijg ook nog altijd post van de vorige bewoner, na tien keer retour afzender te hebben gestuurd. Hopeloos word je er van.

Comment

Working...
                            X