Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ongevraagde (dealer)mailing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ongevraagde (dealer)mailing

Even aan de gummers die zelf auto's bezitten en oldtimers in het bijzonder;
    Zo af en toe krijg ik een mailing van de Alfadealer in de buurt. Meestal ruim een maand voor de APK verloopt van één van mijn Alfa's of nu voor de wintercheck (beetje laat, jammer).
    Los van het feit dat ik van ze lang zal ze leven nooit een van mijn prachtige oude Alfa's zal laten verneuken door merkdealers, die tegenwoordig technisch alleen nog maar verstand lijken te hebben van het uitlezen van de software en zo een lijstje uitspugen met dure onderdelen die vervangen (niet gerepareerd) moeten worden, sterker nog, ze mogen me zelfs om toestemming vragen om überhaupt alleen al naar de auto met de ogen te kijken, stoort mij eigenlijk iets anders nog veel meer:

Ten eerste:
    Hoe komen ze aan mijn gegevens?
    Nou, dat kan dus alleen maar via de RDW zijn of eventueel de belastingdienst afdeling motorrijtuigenbelasting. Beiden gevallen overheid dus. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit toestemming heb gegeven, dat ze mijn persoonlijke gegevens doorverkopen aan commerciele bedrijven die proberen daarmee geld aan mij te verdienen. Tegelijkertijd vragen ze wel 9 euro van mij, als ik een auto op naam wil zetten. Absurd eigenlijk.

Ten tweede:
    Dan koopt een importeur kennelijk die gegevens om vervolgens met hagel te gaan schieten. Wat heeft het nu voor een zin om iemand met een Duetto uit 1969 een mailing te sturen om voor een wintercheck langs te komen en wel bij een dealer die waarschijnlijk nog nooit een oude Alfa heeft gezien, laat staan dat hij weet wat een Duetto is? Filter die bestanden dan op zijn minst eerst! Dit slaat kant nog wal.

Feitelijk is dit gewoon ordinaire ongewenste post, SPAM dus!

Wat vinden jullie? Mag dit zomaar? Wat mij betreft gewoon weer een voorbeeld van het feit dat je privacy dus niet in goede handen is. Ausweis Bitte!!

Ik stop het nu gewoon bij het oud papier, maar eigenlijk zou je de afzender gewoon moeten vragen hoe ze aan de persoonlijke gegevens komen en vervolgens daar maar een navraag doen waarom ze mijn gegevens zomaar doorverkopen. Wellicht levert het iets op.

Mee eens, Spam is 't.

Comment

Ik werd laatst gebeld door een voor mij onbekend bedrijf die alles van Sam van Lingen had gekocht??

Ik mocht met de SZ ook langskomen voor een gratis wintercheck. LOL

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Net een stapeltje post met APK-herinneringen voor de cabrio.

Profile; Kwik-Fit; Merkdealer ; 5x buurtgaragebedrijven en een brief namens de RDW.

En allemaal met de aanhef "geachte mevrouw W220.."

Gek, geen van de bedrijven mag ook maar met 1 sleutel aan m'n auto's komen. ;-)
        Veritatis simplex oratio est

Comment

lennart. volgens de telecomwet die sinds 1 okt van kracht is, mag je deze mailers aangeven. daarvoor kunnen de mailers een boete krijgen.
          Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

RDW verkocht deze gegevens vroeger inderdaad, maar toen kwamen ze erachter dat dat toch niet helemaal in de haak was. (Hebben ze bij de KvK nog steeds niet door, maar "wie wil zijn bedrijf nou verbergen voor zijn klanten?")

Sinds een paar jaar mag dat niet meer, maar daardoor is er een cowboycircuit ontstaan van particuliere gegevensleveranciers die in verouderde RDW-bestanden handelen. Zo loop je dus steeds meer de kans op hagel schieten. Want alleen door hagel te schieten en de reacties te verwerken, kun je die bestanden nog enigszins verbeteren. Maar het 'vuil' gaat er dus niet meer uit...
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Klopt, hier ook, krijg steevast voor een geschorste MR2 post van de Trojota dealer en ook voor de MX5 brieven van de Mazda.
              Vreemd genoeg van BMW nooit.
              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                Vreemd genoeg van BMW nooit.
                waarschijnlijk komt dat omdat BMW opnieuw z'n oudere chassisnr's heeft uitgegeven!
                Toen ik ooit met het chassisnr van mijn e9 onderdelen wilde gaan bestellen (mobile tradition) kreeg ik de vraag of het een e30 318i was. Ik zeg: Nee, het is een e9. De PC-operator: oh, een 6-serie? Nee, da's een e24, een e9 is nog van voor jij geboren was!
                Hij keep me schaapachtig aan! Alsof hij het in Munchen hoorde donderen! ROFL!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                  RDW verkocht deze gegevens vroeger inderdaad, maar toen kwamen ze erachter dat dat toch niet helemaal in de haak was. (Hebben ze bij de KvK nog steeds niet door, maar "wie wil zijn bedrijf nou verbergen voor zijn klanten?")

Sinds een paar jaar mag dat niet meer, maar daardoor is er een cowboycircuit ontstaan van particuliere gegevensleveranciers die in verouderde RDW-bestanden handelen. Zo loop je dus steeds meer de kans op hagel schieten. Want alleen door hagel te schieten en de reacties te verwerken, kun je die bestanden nog enigszins verbeteren. Maar het 'vuil' gaat er dus niet meer uit...
                  Ah daarom krijg ik ook nog steeds post van de opel dealer voor mijn astra gsi die ik al 10 jaar niet meer heb.
                  Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Ha, die Lars;

Ik zal binnenkort ook wel weer herinnerd worden aan de APK voor de Mondeo die ik twee jaar terug inruilde. Dat ding is zelfs al geëxporteerd. Maar na tien jaar nog? Tjonge.
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
                      waarschijnlijk komt dat omdat BMW opnieuw z'n oudere chassisnr's heeft uitgegeven!
                      Mijn nummer kennen ze helemaal niet.
                      Maar bij van Laarhoven in E'hoven zitten 2 gasten die me altijd met kennelijk plezier helpen... en goed.
                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

RDW gegevens werden vroeger verkocht door aanhangsel werkmaatschappij, namelijk RDC. Hieronder meer info:

https://www.rdc.nl/NR/rdonlyres/73B5...lichtingII.pdf

Comment

Ik heb wel ooit een mailing gekregen van BMW. Of ik kwam kijken naar de nieuwe 7-serie. Ja vast, ik reed toen een E30 zonder interieur :-).
                          Ook een keer een mailing gehad van BMW motorrijwielen. Die link snap ik helemaal niet..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                            Ha, die Lars;

Ik zal binnenkort ook wel weer herinnerd worden aan de APK voor de Mondeo die ik twee jaar terug inruilde. Dat ding is zelfs al geëxporteerd. Maar na tien jaar nog? Tjonge.

Hoewel;ik heb dit jaar ook geen aanbieding voor de winter check gehad,misschien is het bestand opgeschoond.
                            Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Overigens, ook het ongevraagd vervangen van kentekenplaathouders is ook irritant.

Ik zie net dat de "fraaie" ( naja) vdAkker houders op de S8 zijn vervangen door een of ander vaag schadebedrijf annex autohandel houders ( hagelschadereparatie).

Ach, volgende week weer een ritje... ;-) ( elk nadeel heb z'n voordeel, toch)
                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
                              X