Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concerten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Concerten

Deze hadden we nog niet ... :-) De bedoeling is concerten te posten (graag goed op tijd) en eventueel achteraf een review.
    Rock on. RS.

En als opener:

Zware jongens, vette gitaren en gitzwarte magie. Dat zijn de ingrediënten van MONSTER MAGNET, de groep van visionair Dave Wyndorf. Aan het einde van de jaren 80 propt hij de pakkende gitaarriffs van Black Sabbath en de psychedelische stormen van Hawkwind in een metalen corset. De loodzware retrorock krijgt de roepnaam 'stoner'. De bulldozer onder de rockvarianten krijgt zijn eerste hoeksteen en heipaal in de vorm van 'Spine Of God' (1991). Het album levert Monster Magnet een tournee met Soundgarden en een groot platencontract op. Dat wordt tenvolle gevaloriseerd met 'Powertrip' (1998). Het is een plaat over de honger naar meer. Meer geld, meer sex, meer macht. Komt volledig in orde want het album krijgt een gouden status. Monster Magnet is ondertussen opgeschoven naar harde gitaarrock met invloeden uit blues en country. De zwarte magie is blijft. Ondanks het succes raakt Wyndorf na 'God Says No' (2000) in onmin met de platenfirma en belandt de groep op straat. Pas in 2003 versiert Monster Magnet een nieuw contract en duiken ze opnieuw een studio in. Het album 'Monolithic Baby!' (2004) brengt hen naar Rock Werchter alwaar ze ijzersterk voor de dag komen. Monster Magnet is nu helemaal terug. '4-Way Diablo' ligt sinds het najaar in de winkel en brengt de groep ook eindelijk weer naar de concertzalen.
    Rock on. RS.

Comment

Space lord!!! Cool man! :-)

Maar waar gaat het over?
      Zeker weer een homo-nummer net als jailhouse rock? :-)

" Ive been stuffed in your pocket for the last hundred days
      When I dont get my bath I take it out on the slaves
      So grease up your baby for the ball on the hill
      Polish them rockets now, and swallow those pills

And sing... space lord mother

Huh! uh huh

Theres a car in the field now in a column of flame
      With two doors to choose but only one bears your name
      Youve been drinking my blood well Ive been licking your wounds
      Ill shave off the pitch now in the scope of your tune

Youll sing... space lord mother

I left my throne a million miles away
      I drink from your tit
      I sing your blues every day
      Now give me the strength
      To split the world in two yeah
      I ate all the rest and now Ive gotta eat you

Well I sing

Built in my nightmares and using my name
      Youre stroking my cortex and you know Im insane
      Im squeezed out in hump drive and drownin in love
      Encompass them all to a position above

Well I sing... space lord mother

I left my throne a million miles away
      I drink from your tit
      I sing your blues every day
      Now give me the strength
      To split the world in two yeah
      I ate all the rest and now Ive gotta eat you

Well I sing... space lord mother

I lost my soul when I fell to earth
      My planets called me to the void of my birth
      The time has come for me to kill this game
      Now open wide and say my name

Space lord mother"

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb de opkomst van Monster Magnet meegemaakt toen ze speelden op Dynamo Open Air. Daarna nog een vreselijk goed concert in de Effenaar compleet met psychedelische lichtshow, rook en liquid projections. Dit gold ook precies hetzelfde voor Kyuss: begonnen tegelijk en braken ongeveer tegelijkertijd door in de metalscene. Super op Dynamo, daarna über en zompig in de Effenaar.

Kyuss is inmiddels niet meer en grotendeels opgegaan in QOTSA en Monster Magnet heeft voor mij niet meer die intensiteit die het toen had. Is wel een band die je in een kleinere zaal moet zien.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

2 juli: R.E.M. in de Westergasfabriek :)

Alleen parkeren is lastig in die buurt heb ik begrepen...
          ------------------------------------------------
          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Pakweg een maandje geleden naar Motorpsycho in Tivoli in Utrecht geweest. Kende het niet maar het was zeker een goed concert. Van stevige rock tot een tikkie psychedelische muziek.
            Auto's: veel...

Comment

Zaterdag naar Rockinpark te Nijmegen.
              Heb er zin an!!!

Comment

Het was goed,
                het was hard,
                het was sterk,
                het was stonerrock,
                het was psychodelic,
                het waren vier gitaren op de eerste rij en drums erachter,
                het waren vooral - eigenlijk exclusief - oudere nummers,
                het was Spacelord Motherfokker,
                het was Powertripping (I'm never gonna work another day in my life, The gods told me to relax, They said I'm gonna be fixed up right),
                het waren geprojecteerde beelden van B52's, 'Nam Napalm bombardementen en exploderende schedels,
                het waren lavaprojecties en dat soort spacy shit,
                het was een vette Dave Wundorf (that is what drugs will do to you: they will make you fat & ugly) die desondanks heel erg charimatisch en goed overkwam,

het was absoluut geen 20th Anniversary Tour,
                het waren geen uitbollende rockers,
                het waren geen electronische gadgeterijen,

het was 'as if we were still 1994'.

Rock on. RS.

Comment

Woensdag 15 oktober 2008 Porcupine Tree in 013 in (inderdaad) Tilburg.
                  The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

Comment

Slayer, is dat nog wat tegenwoordig? Ze spelen in november in de HMH, en 't is toch wel een band die ik nog wel eens zou willen zien. Of loop ik het risico een over the hill zootje vetkleppen met uitdunnende matjes te zien? :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Mwoah, tenzij ze hier in Ehv zouden staan zou ik er geen kilometer meer voor omrijden. Te vaak gezien. Ik vind dat ze teveel op routine draaien (wat wil je ook met 20 jaar Angel of Death spelen)
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Nog meer Gummers bij Maiden vanavond, op het TT circuit?

Ik vertrek zo, wil namelijk de voorprogrammas Kamelot en Within Temptation ook wel zien. Maar de hoofdact is natuurlijk het ware summum, 3 uur onvervalst foute jaren 80-metal. :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ben jaloers op je JB.

Twee keer ben ik bij een Maiden concert geweest en beide keren was het een groot feest.
                          Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Blijf me altijd verbazen over de hardnekkige Maiden fans die overal opduiken. Ik geef er zelf weinig om, maar mijn broer is wel een echte fan (die staat straks ook wel in Assen dus). Hij is een paar jaar geleden ook nog met een speciale Iron Maiden trip naar ijsland geweest, met uiteraard Bruce als piloot en de aantal anderen van de band als stewards :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                              Nog meer Gummers bij Maiden vanavond, op het TT circuit?

Ik vertrek zo, wil namelijk de voorprogrammas Kamelot en Within Temptation ook wel zien. Maar de hoofdact is natuurlijk het ware summum, 3 uur onvervalst foute jaren 80-metal. :)
                              Twee vrienden van mij gaan erheen. Ik had ook mee gekunt maar vind Iron Maiden iets te soft geworden ;-)

Ik wacht wel op AC/DC...beter dan dat wordt het nl. niet...
                              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
                                Zaterdag naar Rockinpark te Nijmegen.
                                Heb er zin an!!!
                                hoe was het Roald? Hoe vond je Beth Hart?
                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Mijn buurman zit nu ook bij Iron Maiden. Ik benijd hem!
                                  En jou ook Jasper! :-)
                                  Schrale troost is dat ik vanavond een feessie heb van een goede maat van me en dat wordt dus tot diep in de nacht over Alfa's lullen. :-)

Slayer heb ik een paar jaar terug in Nijmegen gezien op Fields Of Rock. Dat was erg goed, zeker omdat Dave Lombardo er weer bij was. Speelden nog altijd keihard en retestrak.
                                  Alleen die HMH hè... Ik weet niet of dat de mooiste plek is om die gasten te horen, acoustiek schijnt niet geweldig te zijn, maar ik oordeel niet uit eigen ervaring. Ben nog nooit in de HMH geweest.

Comment

HMH valt wel mee qua geluid vind ik.
                                    Ligt er wel ook aan waar je staat of zit natuurlijk.

Iron Maiden boeit me ook niet zo, maar Within Temptation helemaal niet. Rare Gothic meuk :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Iron Maiden is geweldig man! :-)

Maar waarschijnlijk was jij 15/20 jaar geleden aan het hakken terwijl aan het headbangen was ;-).

Comment

Ik ben meer v/d Rage Against The Machine en Nirvana-tijd etc.
                                        Iron Maiden is meer iets voor mijn pa, vind ik. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

HMH geluid is juist meestal dik in orde, heb al een tiental concerten gezien daar en is me nooit tegengevallen. Enige zaal die ik echt beter vond was Paradiso (en Ahoy was ook prima).

Comment

Ok Jasper, ben je al wakker en lees je mee?
                                            Naar Slayer dus in de HMH! :-)

Comment

Even wat reacties.... ja, ik ben net wakker. :)

Jurgen: een tripje met Bruce Dickinson als piloot lijkt mij ook wel wat, eigenlijk. Of ik dan al die andere lelijkers als stewardessen wil zien weet ik dan weer niet. :)

Cobraman: AC/DC, tja, niet echt veel mis mee, maar voor mij toch een beetje een soort van Normaal in het Engels. Keuze tussen AC/DC en Maiden is wat mij betreft een absolute no-brainer, maar ja, jij verkiest sowieso The Stray Cats boven beide bands, dus laten we over smaak maar ophouden. :)
                                              En Maiden soft geworden????

Harry: Iron Maiden voor je pa??? Lul op man, jij bent misschien net drie jaartjes jonger dan ik (35) of zo. OK, er waren inderdaad best wat mensen gisteravond die de leeftijd van mijn oa hadden, maar het merendeel is wat jonger hoor. Trouwens wel leuk om te zien, hoe divers dat is bij zo'n "instituut" als Maiden: echt hele gezinnen, fans van 12 t/m 70 zeg maar.
                                              De band zelf is trouwens ook nog niet zo "oud", Dickinson is net 50 geworden bijvoorbeeld. Maar als je hem op het podium ziet, geloof je ook wel dat-ie 35 is, tering wat een energie.

HMH is inderdaad prima qua akoestiek.

Goed, dan nu het concert! We gingen met een redelijke groep, waardoor de heenreis via wat omweggetjes verliep. Uiteindelijk liepen we rond 17:45 het terrein op, waar Kamelot al stond te spelen. Een Noors/Amerikaans prog metal gezelschap. Tja, slecht was het niet, maar het geluid was slecht (hard en overstuurd), de zang was matig, en de nummers nogal identiek. Toen even een hapje indonesische meuk of wat daar op moest lijken.... bleurhg, maar ja, je moet wel wat eten. Within Temptation vond ik technisch eigenlijk best goed, dat meisje kan echt wel zingen bijvoorbeeld. Het viel wel een beetje plat bij dit publiek, toch iets te gepolijst allemaal denk ik.

Om 20:45 klommen de mannen van Maiden het podium op, en toen was het gewoon een uur en drie kwartier vol gas terug naar de 80's. Supergoed, alle bandleden speelden met een enthousiamse alsof het weer 1983 was, alle grote klappers (op Holy Smoke na) kwamen voorbij, met als uitsmijten zelfs nog even Moonchild (van mijn favoriete Maiden-album Seventh Son). Dickinson is echt een frontman pur sang, wat een entertainer. Bijna Freddy Mercury-achtig in zijn stage presence. En: ontzettend goed bij stem.

Een uur en drie kwartier is wel wat kort voor een band van dit kaliber vind ik, met zo'n catalogus vul je namelijk makkelijk drie uur. Maar goed, het was lang genoeg om je niet bekocht te voelen, en gezien de mega energieke show kun je je ook wel een beetje voorstellen dat de heren dit niet meer zo lang volhouden. :)

Goed, 22:30 waren de heren klaar, om 22:55 zaten we in de auto, en om 00:25 reden we het terrein af, tering zeg wat een chaos daar. Via een omweggetje om iemand af te zetten bij Groningen, uiteindelijk de laatste 189 km. in 1 uur en 20 minuten afgelegd (ik reed gelukkig niet, was kapot), 2:30 in Amstelveen. ZZZZZZZ. :)
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Leuk verhaal! Ik zie het helemaal voor me, maar ik heb dus wat gemist :-(.

Comment

2 september: Madonna in de Arena
                                                  Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Starred Bekijk bericht
                                                    2 september: Madonna in de Arena
                                                    die is ook alweer 50!!
                                                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

5 september: Chigaco Philharmonic, olv Bernard Haitink de 6e van Mahler in a in het concertgebouw te Amsterdam.

Nutteloze info? Ach, Kiwi-papa werd 70, dus ik dacht even 2 kaartjes te scoren. Wel geregeld, maar tering Jantje, 113 Euro per stuk. Voor een concert dat je op CD bij het Kruidvat koopt voor 5 euri :-)
                                                      Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Iron Maiden..Monster Magnet...OMG wat een prostaatpop allemaal !
                                                        is er hier dan niemand die een OOR van na 1985 heeft opengeslagen ? Zitten jullie nog allemaal, gekleed in je geile panterlegging met ontploft kapsel met je autoreverse cassettedeck krakend vinyl te tapen en met de VHS recorder klaar voor Rockpalast ? ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudy68b Bekijk bericht
                                                          Iron Maiden..Monster Magnet...OMG wat een prostaatpop allemaal !
                                                          is er hier dan niemand die een OOR van na 1985 heeft opengeslagen ? Zitten jullie nog allemaal, gekleed in je geile panterlegging met ontploft kapsel met je autoreverse cassettedeck krakend vinyl te tapen en met de VHS recorder klaar voor Rockpalast ? ;)
                                                          Nope, zit hier vanaf externe HD in FLAC formaat te streamen. Lekker naar Shpongle aan het luisteren. ;)
                                                          Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Ha! die ouwe meuk is juist goed man :-) Ik ben zelfs een aantal weken geleden nog naar Billy Idol (wie kent 'em nog!) in Paradiso geweest. En geloof het of niet, maar dat was geweldig! Vooral die gitarist (Steve Stevens) is gewoon ongelooflijk goed, behoord tot de absolute top maar wordt vaak onderschat.

Gaat er overigens nog iemand naar Queen & paul rodgers in Ahoy? Ik weet het, het is geen 'echte' Queen maar het gitaarwerk is er niet minder om en de sfeer zal ongetwijfeld gewoon goed zijn.

Comment

Monster Magnet?
                                                              De eerste en de laatste keer dat ik die gezien heb was tijdens Dynamo Open Air 1993. Dat was een zaadgig...

Die arme Paul.. Freddy is natuurlijk niet te evenaren en hij doet zo zijn best. Leuk op zich dat ze weer willen spelen, maar ik vond het toch net allemaal even iets minder tijdens dat 8785043 concert. Brian May is ook niet zo scherp meer helaas. Maar ja, het is wel Queen en Freddy krijg je er niet meer bij.
                                                              Ze hadden Mika moeten vragen, die komt in de buurt qua stem.

Comment

Goeie ouwe meuk: Gaaf stukje Megadeth. Erg strak live. Het brein achter Metallica natuurlijk.

Wie is hier die leadgitarist hier eigenlijk?
                                                                Het is niet Marty Frietboer, maar volgens mij ook niet de latere Chris Broderick.

Speaking of which; die gast is een virtuoos zeg. Niet normaal. Stukjes waar hij ook Bach op de klassieke gitaar speelt laat pas echt zien dat hij een allerskunner is.

Comment

Working...
                                                                X