Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concerten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Afgelopen donderdag afgezakt naar het jazzfestival in Gent om Grace Jones te zien.
    We komen al een paar jaar op dit festival als de acts daar aanleiding toe geven: leuk, klein en gezellig festival op de Bijloke-site, met af en toe acts van wereldfaam.

Welnu, mevrouw Jones dus. Ben een groot liefhebber van haar muziek, misschien wel één van de beste coverartiesten maar ook iemand die sterke eigen nummers heeft. Mevrouw is inmiddels 69(!!!) maar ziet er nog super-, superfit uit. Echt bizar. En ze beweegt als iemand van 30. Ik weet niet welke shit neemt om er nog zo uit te zien, but I want some. Dan de performance: redelijk briljant. Ze was voor haar doen goed bij stem en lekker gestoord zoals altijd. Ze stond dus in full body paint topless(!) op het podium. En dat alles werd begeleid door een retestrakke band die geweldig speelden. Dit was één van de betere concerten van de laatste tijd die ik gezien heb.

En die vrouw is echt een fenomeen, in alle opzichten. Als je haar nog kunt zien, doen!
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Klinkt interessant idd. Maar ze treedt hier in de buurt zelden op toch?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Op North Sea Jazz stond ze ook...
        Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Ja, idd. De dag erna stond ze op NSJ.
          Wilde we in eerste instantie heen, maar alles was al uitverkocht.

Gent heeft als festival wel veel charme. Alleen was dit keer het horecagedeelte onderbemeten om de bezoekers te bedienen. Als ik 20 min. in de rij moet staan voor een biertje, ben ik wel klaar. Plus schreeuwend duur, maar dat is het nieuwe businessmodel.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Hmmm ja, die ervaring had ik vorig jaar ook in het Belgische. David Gilmour op het prachtige marktplein van Tienen: wat wil je nog meer, dat kan bijna niet gaver, denk je van te voren. Nou... iets te eten of te drinken halen was niet te doen en je blaas legen kon al helemaal niet zonder de halve set te missen. Waardeloos :-(
            Uiteindelijk was het toch een prachtige avond, ondanks de rammelende maag, het nuchtere hoofd en de dreinende blaas. Maar dat was geheel en al te danken aan De Ziel van Pink Floyd (en zijn waanzinnige band), niet aan de Belgische organisatie.

Comment

• Eric Clapton (72) speelt niet vaak meer. Dit jaar maar een handvol concerten, in London, New York en Los Angeles. Er gaan geruchten dat gisteravond z'n laatste gig was, maar dat betwijfel ik.

Erg mooie recensie: https://www.forbes.com/sites/steveba.../

Comment

• Kaartjes gekocht voor Roger Waters volgens jaar juni Ziggo Dome, zin in.

Comment

• Paar weken terug naar de Carmina Burana geweest in De Doelen Rotterdam.
                  Erg indrukwekkend met een koor van bijna 40 man/vrouw en een volledig orkest en solozangers.

En was is het toch een vreselijk gave compositie. Ik houd wel van die zware, bombastische klassieke muziek.

Comment

• Recent concert UB40 in Ahoy geweest. Als ik kaartjes gratis zou krijgen zou ik niet meer gaan. Wat slecht was dat zeg.
                    Vorige week Queen Ziggodome. Was geweldig!
                    Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

• OMG, UB40... dat kan ook bijna niet anders dan een teleurstelling zijn.

UB40-zanger Ali Campbell verlaat de groep in 2008. Met 2 andere leden treedt hij in 2015 op als UB40 waardoor 2 groepen met dezelfde naam optreden in Nederland.

Comment

• Ach, je verwacht er 'wat' van. Jeugdsentiment zeg maar. Het was echt complete bagger. Niet alleen muzikaal, maar het showelement ontbrak ook volledig. En dat in een volle (alleen eerste ring?) Ahoy.
                        Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

• Laatst The Paladins in de Patronaat in Haarlem. Topband!
                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Gisteren een tribute 'Rage Against the Machine' in Patronaat mogen aanschouwen, was niet vervelend. Vertolkt door oa. Heideroosjes, De Staat ea.

Comment

• Paar weken terug, Steve Harley and Cockney rebel.

Erg leuk. We dachten dat we de oudste waren maar dat was verre van. Nog net geen rollators. Maar de sfeer was super en optreden ook. Net als het bier.
                              Was in de Bosuil in Weert.
                              Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

• Ah, de Bosuil :-)

Ben er menigmaal geweest met bandjes. Leuke zaal!

Comment

• Skup!

Nadat kaartjes voor Metallica bestellen niet lukte een paar weken terug, vandaag wat meer succes: kaartjes voor Tool in juni volgend jaar! Erg veel zin in.

In december als opwarmertje vast even naar A Perfect Circle, met een meesterlijk nieuw album trouwens.

​​​
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Nadat ik er ben in geslaagd om (al een tijdje geleden) tickets te bestellen voor Metallica in Brussel is het me vandaag ook gelukt om tickets te bestellen voor Rammstein (in hetzelfde Koning Boudewijn stadion in Brussel).
                                    Met tussendoor nog 1 of 2 dagen op Rock Werchter (om onder andere Tool te gaan aanschouwen) worden juni en juli 2019 druk bezet op concert vlak. Ik kijk er al naar uit!
                                    There are no stupid questions,
                                    but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

• As. zaterdag naar Nada Surf... Meer dan 20 jaar geleden een CD van gekocht en ze blijken nog te bestaan....

https://m.youtube.com/watch?v=RNc45FTenhg

Comment

• Tool & A Perfect Circle komen jammer genoeg niet hier in de buurt voorbij.

Rammstein gelukkig wel. 13 Juli in de Commerzbankarena. De Duitse tour was binnen een uur uitverkocht. Was enorm blij dat we 2 kaartjes hebben kunnen bemachtigen.

Comment

• Rammstein was dus gisteren in het Koning Boudewijnstadium in Brussel.
                                          Zelden ben ik zo "lost for words" na een concert dan na deze show.
                                          Onvoorstelbare show met fenomenale fireworks, luid maar toch zeer zuiver en vooral ambiance en sfeer tegen de sterren op.

Staat in mijn top 3 aller tijden van (de vele) concerten die ik in mijn leven heb meegemaakt!
                                          Enkele sfeerbeelden (filmpje trilt een beetje door combinatie bassen + bier :cool:).
                                          https://www.dropbox.com/sh/oohvigv3m...tDuNPoh3a?dl=0

@NAS: you're in for a treat!

Wat heb ik recentelijk nog gezien? Metallica... zelfde locatie maar show van een duidelijk mindere kwaliteit, zeker als ik vergelijk met de (zelfde tour) indoorshow in het Antwerpse Sportpaleis 18 maanden daarvoor.
                                          Lag deels aan de plaats waar we zaten waardoor het geluid teveel weerkaatste tussen de glazen scheidingswanden gewoonlijk in gebruik voor voetbal hooligans + het feit dat ze wel erg vroeg op de avond begonnen waardoor het visuele aspect op de schermen achter de band quasi niet te zien was.
                                          Pas toen het donker werd en de band de wat klassiekere songs uit de gitaren begon te trekken, kwam er wat meer leven in de brouwerij.

Daarnaast ook nog Rock Werchter waar vooral Tool is bij gebleven met een erg strakke (maar daardoor ook cleane bijna CD-kwaliteit zonder inleving) set, maar veel meer nog Florence & The Machine, Macklemore en toch ook wel Mumford & Sons.
                                          Alle drie normaal niet mijn ding maar erg goed te pruimen op de gloeiend hete weide waar zeer weinig schaduw te vinden viel.
                                          In tegenstelling tot de voorbije jaren dit keer wel op zeer regelmatige tijdstippen water gedronken naast de toch wel aanzienlijke hoeveelheid bier uiteraard (leve festivals waar je met de fiets naartoe kan) want er liepen toch wel enkele oververhitte zombies en het Rode Kruis had de handen meer dan vol.

Voorlopig geen concerten meer in de planning al twijfel ik nog wel aan dEUS in Trix in September.
                                          Aantal keer gezien al, maar blijft natuurlijk gewoon een supergroep.

Comment

• Ik ben er zin in. :)

Double whammy de komende dagen trouwens. Zaterdag Rammstein, maandag "The National", ook hier in Frankfurt. Ik zal berichten!

Comment

• dEUS die Ideal Crash integraal speelt vond ik erg tof, dus wel aanrader.
                                              Daarna doen ze uiteraard ook wat andere classics.

Muse in Nijmegen was ook gaaf. Hele coole show ook.

Rammstein ben ik niet zo'n fan van, maar die concerten zijn wel heel gaaf idd.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Rammstein kan best heel leuk zijn hoor

Comment

• Afgelopen zaterdag dus Rammstein en gisteren the National.

Rammstein is zoals je overal kan lezen op een zeldzaam hoog niveau. De muziek, de show, de energie, fantastisch.

Mijn favoriete moment was toen 3 rubber bootjes met de band erop door het publiek gestuurd werden. De bootjes moesten terug naar het podium, waar Lindemann met een klein plakaat de rest stond op te wachten. Wat stond er op? "Willkommen". Wat speelden ze direkt daarna? "Ausländer". Briljant gewoon.

The National was qua sfeer en tempo was rustiger, maar ook daar was de band met het publiek echt goed. Goede setlist, waarvan wij de helft niet kenden *schaam* maar desondanks erg van hebben genoten. Op een gegeven moment ging de zanger midden in het publiek staan, en zong een lied achterin de zaal. Erg goed gedaan. De akoestische afsluiter (het publiek zong hem van a tot z) "Vanderlyle Crybaby Geeks" was een kippevel moment.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Flat Cheese Bekijk bericht
                                                    Rammstein was dus gisteren in het Koning Boudewijnstadium in Brussel.
                                                    Zelden ben ik zo "lost for words" na een concert dan na deze show.
                                                    Onvoorstelbare show met fenomenale fireworks, luid maar toch zeer zuiver en vooral ambiance en sfeer tegen de sterren op.

Staat in mijn top 3 aller tijden van (de vele) concerten die ik in mijn leven heb meegemaakt!
                                                    Enkele sfeerbeelden (filmpje trilt een beetje door combinatie bassen + bier :cool:).
                                                    https://www.dropbox.com/sh/oohvigv3m...tDuNPoh3a?dl=0

@NAS: you're in for a treat!

Wat heb ik recentelijk nog gezien? Metallica... zelfde locatie maar show van een duidelijk mindere kwaliteit, zeker als ik vergelijk met de (zelfde tour) indoorshow in het Antwerpse Sportpaleis 18 maanden daarvoor.
                                                    Lag deels aan de plaats waar we zaten waardoor het geluid teveel weerkaatste tussen de glazen scheidingswanden gewoonlijk in gebruik voor voetbal hooligans + het feit dat ze wel erg vroeg op de avond begonnen waardoor het visuele aspect op de schermen achter de band quasi niet te zien was.
                                                    Pas toen het donker werd en de band de wat klassiekere songs uit de gitaren begon te trekken, kwam er wat meer leven in de brouwerij.

Daarnaast ook nog Rock Werchter waar vooral Tool is bij gebleven met een erg strakke (maar daardoor ook cleane bijna CD-kwaliteit zonder inleving) set, maar veel meer nog Florence & The Machine, Macklemore en toch ook wel Mumford & Sons.
                                                    Alle drie normaal niet mijn ding maar erg goed te pruimen op de gloeiend hete weide waar zeer weinig schaduw te vinden viel.
                                                    In tegenstelling tot de voorbije jaren dit keer wel op zeer regelmatige tijdstippen water gedronken naast de toch wel aanzienlijke hoeveelheid bier uiteraard (leve festivals waar je met de fiets naartoe kan) want er liepen toch wel enkele oververhitte zombies en het Rode Kruis had de handen meer dan vol.

Voorlopig geen concerten meer in de planning al twijfel ik nog wel aan dEUS in Trix in September.
                                                    Aantal keer gezien al, maar blijft natuurlijk gewoon een supergroep.
                                                    Wat vond je van P!nk? Hoe gek het ook klinkt, dat was echt een hoogtepunt voor mij op Rock Werchter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht

Wat vond je van P!nk? Hoe gek het ook klinkt, dat was echt een hoogtepunt voor mij op Rock Werchter.
                                                      Pink is idd erg stoer, zij maakt overigens ook heel wat hoogtepuntjes tijdens de show ;-)
                                                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht

P!nk heb ik niet gezien dus kan ik niets over zeggen.

Comment

Working...
                                                        X