Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stankoverlast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Stankoverlast

Ik dacht het ooit wel eens eerder te hebben geplaats maar kan het niet vinden;

Onze buurman is slager. Hij heeft jaren geleden de toko overgenomen van de vorige slager (nadat wij hier allang zaten).

Buurman heeft bedacht dat het zo'n leuke extra inkomen geeft door zelf stampotten te gaan verkopen.

Nou, dat hebben we geweten. Al jaren hebben we vreselijke stankoverlast. Vandaag zelfs weer ondragelijk.

Klagen helpt niet. Meneer heeft zgn geen geld voor een goede instalatie en de milieu dienst wil niks doen. Want dan moet het geschil zijn tussen een particulier en een bedrijf en niet tussen twee bedrijven.

Praten helpt ook niet meer. Als hij hier komt dan ruikt hij zgn niks.

Geur is best lastig te bepalen. Ik heb al zitten googelen en er bestaan reukmeters. Niet om zelf te kopen uiteraard. Zijn echt flinke machines.

Heb nu Stadsdeel gebeld en mijn vraag daar gesteld. Maar verwacht daar ook niet veel van.

Iemand nog een idee?

(Hens erin is wat lastig omdat kans op schade aan mijn pand dan vrij groot is.....)

Misschien moet jij maar eens beginnen met geluidsoverlast ofzo?
    Dikke brulpijp op die M5 en een paar keer per dag voor zijn deur in de toerenbegrenzer jagen.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Net weer even rondje Gemeente gebeld. Kwam tot 3x bij de zelfde dame terecht....

Uiteindelijk op een voicemail van iemand. Wel fijn dat de gemeente zelf weet wie wat doet.

Ze bellen wel netjes terug......
      Last edited by Kleintje; 04-01-10, 13:44.

Comment

Dit verhaal staat me inderdaad nog bij, maar kan het draadje ook niet vinden.

Heb je het al eens gemeld bij die slager? Lijkt me trouwens sterk als hij daarna zegt "tuurlijk Kleintje, ik stop er wel mee".
        Volgens mij kun je hier in je eentje weinig tegen doen, misschien zijn er meer mensen in de straat die het vervelend vinden? Met meer sta je altijd sterker.

Handtekeningen actie, knokploeg, z'n vrouw ontvoeren, etc. :)
        Forza!

Comment

Zijn vrouw weegt denk ik....200 kilo (geen gein). Dus ontvoeren heeft weinig zin.

Buren andere kant hebben er ook last van maar dan zitten er 2 trappenhuizen tussen en ze branden zelf noten (en dat ruikt een stuk beter).

Bovenburen blijken er minder last van te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
            Zijn vrouw weegt denk ik....200 kilo (geen gein). Dus ontvoeren heeft weinig zin.
            Waarom niet? Is 'ie er eindelijk vanaf en jou eeuwig dankbaar.

Comment

*probeert een vrouw van 200kg te budgetteren*
              De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Als die slager van z'n vrouw af wilde, had-ie d'r allang als worst verkocht.
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                  Ik dacht het ooit wel eens eerder te hebben geplaats maar kan het niet vinden;

Tja, valt idd niet mee als je zoveel topics start :-)

http://www.gummen.org/forum/search.php?searchid=29059
                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Als ik het linkje aanklik krijg ik een melding dat er niks gevonden is.....

Vandaag belde "het afvalputje van de milieudienst" zoals hij dat zelf omschreef. Deze persoon was dus 2 jaar geleden hier en kon toen niks doen en nu nog steeds niet.....

Dus zo werkt de gemeentje :-(

Zijn tip; Bel Bouw en Woning Toezicht.... zucht.

Comment

Hier staat de info van VROM betreffende stankoverlast. Misschien zitten hier nog aanknopingspunten tussen: http://www.vrom.nl/pagina.html?id=7124

De gemeente kan wel een paar zaken hoor, het is alleen de vraag of ze het willen:
                      6. Hoe wordt stankoverlast gemeten?
                      Stankoverlast is op meerdere manieren te meten: door een hinderenquête, het meten van de geurblootstelling, en snuffelploegmetingen.

* Met een hinderenquête, ook wel hinderbelevingsonderzoek genoemd, kan de omvang van de hinder van een bron van stank worden onderzocht. De enquête bestaat uit het ondervragen van minimaal 400 mensen die allemaal op vergelijkbare afstand van de stankbron wonen. Onderzoekers zetten vervolgens de mate van hinder die de geënquêteerden ervaren af tegen de gemeten geurconcentratie, het aantal 'geureenheden' per m3.
                      * Het meten van de geurblootstelling is mogelijk door de emissies van een bron te meten en vervolgens de geurconcentratie rondom een woning te berekenen.
                      * Bij snuffelploegmetingen stelt een panel van acht mensen op enige afstand van de bron de reikwijdte van de stank vast. Ook op deze manier wordt gemeten hoe vaak stankoverlast voorkomt gedurende een bepaalde periode.

7. Zijn er 'stanknormen' voor bedrijven?
                      Nee. Wel zijn er richtlijnen opgenomen in de Nederlandse emissierichtlijnen Lucht. Gemeenten en provincies kunnen daar rekening mee houden bij het opstellen van eisen in milieuvergunningen, of bij bijvoorbeeld uitbreiding. Voor bedrijven en bedrijfsterreinen die niet aan de richtlijnen kunnen voldoen, geldt een individuele aanpak. Het bedrijf moet zelf formuleren welke maatregelen mogelijk zijn om stank te beperken en wat daar de effecten van zijn. De gemeente of provincie besluit op grond hiervan of het bedrijf in aanmerking komt voor een milieuvergunning.
                      Bovenstaande zullen echter met name vaak worden uitgevoerd voor de veehouderij en niet in een stadscentrum.
                      Last edited by MartijnL; 06-01-10, 12:57.
                      ------------------------------------------------
                      We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Working...
                      X