Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aandelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Aandelen

Lekkere dag vandaag voor de financials :-(
    Je gaat het pas zien als je het door hebt

Dacht de laatste maanden steeds weer: tijd om weer in te stappen. Heb me gelukkig kunnen beheersen.

Wel een beleggingsfonds verleden jaar, maar daar was al heel snel een dikke Plasma TV aan waarde van verdwenen. Nou ja, afwachten maar.
    Fortis nu kopen, lijkt me. Erger kan het niet zou je zeggen.
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Yep, dacht een half jaar geleden ook weer aan instappen. Ook niet gedaan gelukkig :)
      Moet maar wel eens van spaarrekening gaan wisselen, rente komt niet boven de inflatie uit.

Comment

hmmm call optie ING waardeloos afgelopen vrijdag. Helaas. Toch weer die hebzucht want ik had wel degelijk winst maandje geleden ofzo.
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik zou zeggen nog even niet instappen... Geef het nog een half jaartje tot een jaartje.
          2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Na mijn GetroNIKS avontuur zet ik het lekker op de spaarrekeningen en koop af en toe wat leuks.

Ik heb geleerd dat de grote jongens je altijd voor zijn en de particulier altijd achter de feiten aanloopt. Tenzij je in de baas zijn tijd de hele tijd ermee bezig kan zijn...
            ----------------------------------------------------
            F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
            ----------------------------------------------------

Comment

Ooit verdiende ik per dag meer met aandelen dan met werken. Dat duurde ongeveer een half jaar, en ik zag die TVR wel komen...
              Maar binnen een paar weken was de winst al omgeslagen in verlies.
              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Instappen in TomTom wordt steeds interessanter

Comment

Wijn

-cut-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                    Yep, dacht een half jaar geleden ook weer aan instappen. Ook niet gedaan gelukkig :)
                    Moet maar wel eens van spaarrekening gaan wisselen, rente komt niet boven de inflatie uit.
                    www.icesave.nl ?
                    Let's kick some ass and chew bubblegum...
                    ----------------------------------------------------------------------------
                    '71 Alfa Romeo Giulia Super
                    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                    '00 BMW E39 528iA Touring
                    '06 BMW Z4M Roadster
                    '96 BMW E36 328i trackracer
                    '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Ik sta met twee Canadese grondstoffenaandelen zwaar op verlies (aardgas en uranium). Maar ik verwacht dat een van de twee de komende jaren fors doorbreekt, en ik houd die aandelen dus.

Voor de rest is er genoeg leuks te vinden in het huidige beursklimaat hoor. Apple leverde me zo'n 25 procent op. De vrijdag vr de 3G-iPod-introductie heb ik ze verkocht, op een top van 190 dollar. Bleek achteraf exact op het juiste moment dus.

Dat geld zit sinds een maandje in Vertex Pharmaceuticals, een bedrijf met erg interessante perspectieven. Is sindsdien al zo'n 3 procent gestegen, maar helaas snoepte de dollar daar wat van af, dus het is vooralsnog op 0,5 procent.

Daarnaast heb ik aandelen Ryland Oil, die al een dikke n 20 procent in de plus staan. Ze zijn ook voor de lange termijn.

Banken en verzekeraars moet je voorlopig hl ver weg laten liggen, want daar komen voortdurend nieuwe en onverwachte skeletten uit de kas (zie Fortis).
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht

Icesave? Doet me een beetje denken aan investeren in ijsbergen die naar Afrika worden gesleept, as seen in "Brewsters Millions" ;-)
                        Zat aan Alex te denken maar dit is ook niet slecht.
                        Begin jaren 90 pakte ik nog 8% op een simpele spaarrekening. (Aegon) En toen had ik ook nog geen hypotheek...

Comment

Ik ben blij dat ik nu geen aandelen heb. Ik stap over een jaar of 3 wel weer in, als we in de diepe shit zitten. We zitten nu aan de achterzijde van een grote piek en het dal is nog lang niet in zicht. De eerste grote ontslaggolven worden nu (pas) aangekondigd. En vanaf nu zal het dus hard onderuit tieften.

Ik zeg: wegwezen. Die spaarrekening heb je nog hard nodig straks.

Comment

Brun,

ik ben wel even benieuwd op basis waarvan jij brood ziet in Vertex Pharmaceuticals?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
                              Brun,

ik ben wel even benieuwd op basis waarvan jij brood ziet in Vertex Pharmaceuticals?
                              Ze hebben diverse medicijnen in ontwikkeling die veelbelovend zijn, onder meer tegen hepatitis C (waarschijnlijk 2009 op de markt) en tegen CF (wordt mede in samenwerking met een Nederlands ziekenhuis ontwikkeld).

Ben op 33 dollar ingestapt, het staat nu net boven de 34. Ik hoop er over een tijdje rond de 40 dollar weer uit te kunnen.
                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                Ze hebben diverse medicijnen in ontwikkeling die veelbelovend zijn, onder meer tegen hepatitis C (waarschijnlijk 2009 op de markt) en tegen CF (wordt mede in samenwerking met een Nederlands ziekenhuis ontwikkeld).

Ben op 33 dollar ingestapt, het staat nu net boven de 34. Ik hoop er over een tijdje rond de 40 dollar weer uit te kunnen.

Ik vind het namelijk nogal een moeilijke markt. Veelbelovend zijn de meeste medicijnen in ontwikkeling. Zicht op concurrende producten, of status van indiening op de diverse markten blijft altijd een moeilijk verhaal. Een product dat op de markt is zit al in de prijs en de speculatie zit in de medicijnen die in de pijplijn zitten.

Comment

Precies. Maar de toelating lijkt bij Vertex heel waarschijnlijk.

Natuurlijk is 't allemaal speculatie. Maar dat geldt voor het hele beleggen. Zeker sinds al die zogenaamde veilige aandelen als Fortis omlaag zijn geklapt.

Comment

Precies. Maar de toelating lijkt bij Vertex heel waarschijnlijk.

Natuurlijk is 't allemaal speculatie. Maar dat geldt voor het hele beleggen. Zeker sinds al die zogenaamde veilige aandelen als Fortis omlaag zijn geklapt.

Bij Pharming was het ook waarschijnlijk. ;-)

Comment

Nee, bij Pharming zat het heel anders. Dat worstelt al sinds twee jaar met de toelating van Rhucin. Het spul was al eens afgewezen door Europa, dus qua toekomst zag het er al beroerd uit. Maar Pharming probeerde toch een herkansingprocedure. En ze kregen wr een afwijzing.

Comment

Zat ruim een jaar of zo geleden te denken om First Solar (FSLR) te kopen (Nasdaq). Maar met die dollarkoers die dalende was toch maar niet gedaan.

Boehoehoe.....

Aan de andere kant: gelukkig geen tata gekocht :-) (alhoewel op de langere termijn.........)
                                        All you need to remember is the number '70' .

Comment

Nee, bij Pharming zat het heel anders. Dat worstelt al sinds twee jaar met de toelating van Rhucin. Het spul was al eens afgewezen door Europa, dus qua toekomst zag het er al beroerd uit. Maar Pharming probeerde toch een herkansingprocedure. En ze kregen wr een afwijzing.

Pharming kreeg eind 2007 een negative opinion en de re-examination (maart 2008 was) ook negatief. FDA procedure loopt op dit moment nog.

Bij Pharming werd tot het laatste moment volgehouden dat het oordeel door de EMEA positief zou uitvallen. Wat is ook een opmerkelijk punt vond bij Rhucin is dat Pharming en de concurrent (Jerini) qua omvang een totaal andere inschatting hadden van de markt en het aandeel van de markt dat zij zouden bedienen.

Technische analyses zijn bijna niet te maken. Ook als ik kijk naar de adviezen van analisten is het allemaal zeer dun onderbouwd.

Comment

Precies, RutgerK. Pharming modderde al heel lang aan.

Technische analyse is leuk, maar het toont alleen de trend in de handel. Het zegt natuurlijk niets over fundamentals.

En naar analisten moet je al helemaal niet luisteren. Echt. Die voorspellen alleen het verleden.

Comment

Precies, RutgerK. Pharming modderde al heel lang aan.

Technische analyse is leuk, maar het toont alleen de trend in de handel. Het zegt natuurlijk niets over fundamentals.

En naar analisten moet je al helemaal niet luisteren. Echt. Die voorspellen alleen het verleden.
                                              Ja analisten die met droge ogen de ene week een koop advies geven en twee weken later zonder enige significante extra informatie een verkoop advies geven.

Comment

:)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

[email protected]

Deze is ook leuk:
                                                  http://www.youtube.com/watch?v=SJ_qK4g6ntM

Comment

De 3 staat op de borden!

YTD heb ik heel even vol in aandelen gezeten, maar dat heeft niet lang geduurd :-) Netto nog zo'n 1,75% over met dank aan kort staatspapier....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Starred Bekijk bericht
                                                      Instappen in TomTom wordt steeds interessanter
                                                      Van vandaag:

De grootste verliezer in de AEX-index was fabrikant van navigatieapparatuur TomTom. Zakenbank Goldman Sachs publiceerde een negatief rapport over de verkopen van navigatieapparatuur in Europa en de VS en verlaagde het koersdoel van TomTom. De bank noemde een eventuele overname als een mogelijke positieve ontwikkeling. Het aandeel noteerde 9,4 procent lager.
                                                      2019 Volvo V60 T6

Comment

Nog interessanter dus..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Starred Bekijk bericht
                                                          Nog interessanter dus..
                                                          Slik..
                                                          Kreeg net een sms dat ik in TomTom ben gestapt op EUR 13.70.
                                                          Helemaal vergeten dat ik een langlopende order had uitstaan.

Comment

....pas over een jaar of 2 weer naar kijken zo ik zeggen. (al heb ook ik geen glazen bol!)

Comment

VMware is gisteren onderuit gestuiterd nadat de CEO (en mede oprichter) eruit is gekickt door grote mama EMC. Van de recordhouder van grootste stijging op de eerste dag en een recordhoogte van het aandeel boven de $80 naar $37 nu.
                                                              ------------------------------------------------
                                                              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                                                                ....pas over een jaar of 2 weer naar kijken zo ik zeggen. (al heb ook ik geen glazen bol!)

Ik verwacht binnen nu en 12 maanden een overname van TT door een Telco of een bedrijf als Msft / Google

Comment

Working...
                                                                X