Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Horlogehulp nodig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Horlogehulp nodig

Ik heb een prettig huistuinkeukenhorloge, een Fossil BQ-9065. Dat draag ik graag omdat het (A) een cadeautje van Freundin was in de tijd dat we beiden geen cent te makken hadden en (B) omdat er dus veel herinneringen aan kleven en (C) *op verrassende en uiterst geslaagde wijze in dit draadje geduwde gummenpats van formaat* omdat ik mijn nogal prijzige Longines niet wil beschadigen bij het sleutelen.

Maar de armband van die Fossil is een beetje nauw, beter gezegd: mijn polsen zijn wat dikker dan tien jaar geleden.

Schakels voor de armband zijn volgens de Duitse juwelier in kwestie niet meer te krijgen. Maar misschien had ie er ook gewoon geen zin in.

Wie weet waar ik kan informeren?
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
    een Fossil BQ-9065.
    Dan moeten deze schakeltjes toch passen?

Gratis en voor niks, just start diggin'!

*pakt z'n jas*
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

http://www.fossil.nl/webapp/wcs/stor...page=contactUs

Fossil Benelux
      Doetinchemseweg 63A
      7007CB Doetinchem
      Nederland

NL Tel: +31 (0)314 - 799039
      NL Fax: +31 (0)314 - 799028
      E-mail: [email protected]
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Anders neem je toch een automaat als armband..
        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

of de Fossil winkel in amsterdam vragen:

Fossil Store Amsterdam,
          Kalverstraat 196
          1012 XH Amsterdam
          +31 (0)20 423 30 57

(via de site hierboven van w220)
          Forza!

Comment

Fossil-zaak wilde ik nog eens langs inderdaad. Maar ik dacht, misschien weten de horlogekenners hier 't zo uit hun hoofd...
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Of even op MP net zo'n klokje kopen voor een tientje ofzo.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

ROFLo
                You know that reality is immaterial

Comment

A kom op Harry.

voor een tientje of zo

Comment

http://link.marktplaats.nl/317946701

22,50 ;)

Maar daar heeft Brun natuurlijk niks aan die wil z'n jeugdsentiment om z'n pols dragen en terecht natuurlijk dus ook een ontopic MP link :

Bandjes, 15 piek per stuk !

http://link.marktplaats.nl/312564041

Comment

Probleempje:
                      Heb een Tissot V8 van 4 jaar oud waarvan de secondewijzer van de chronochraaf niet meer naar de "12" springt als je, nadat je met knop A de tijd hebt stilgezet, op knop B drukt. (om te resetten dus).
                      De grote secondewijzer springt nu steeds terug naar 29 seconden, de tiendenwijzer naar 0,4 sec ipv 0,0 sec en de kleine minutenwijzer naar 18 min ipv 0. Kennelijk is er iets ontregeld.
                      De juwelier zei dat het wel vaker voorkomt en dat in de handleiding staat hoe je dat moet fixen. Heb niets gevonden. Iemand een idee?

Comment

Weet het niet uit m'n hoofd, maar je moet de centrale kroon uittrekken (ken het V8 model niet zelf, dus misschien eerst draaien) en daarna kun je met de bovenste of de onderste drukker de wijzerstanden regelen. Ff proberen; zo gepiept.
                        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                          A kom op Harry.
                          lol, lees dit nu pas. Was nog enigszins serieus ook. Dat tientje missschien niet, maar het idee wel.
                          Om dan van dat MP-bandje schakels over te zetten naar zijn emo-watch.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                            Weet het niet uit m'n hoofd, maar je moet de centrale kroon uittrekken (ken het V8 model niet zelf, dus misschien eerst draaien) en daarna kun je met de bovenste of de onderste drukker de wijzerstanden regelen. Ff proberen; zo gepiept.
                            Gelukt!!
                            Kroon uitrekken in stand 1 : met knop A kleine minutenwijzer verstellen
                            Kroon uitrekken in stand 2 : met knop A tiendenwijzer verstellen en met knop B de grote secondenwijzer.

Thanks Ed!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                              Gelukt!!
                              Kroon uitrekken in stand 1 : met knop A kleine minutenwijzer verstellen
                              Kroon uitrekken in stand 2 : met knop A tiendenwijzer verstellen en met knop B de grote secondenwijzer.

Thanks Ed!
                              Klopt, heb ik ook met mijn Tissot chronograaf, het lastige is dat het steeds terugkomt en je het steeds weer opnieuw moet reseten.
                              Is zelfs al terug geweest naar de fabriek, maar probleem blijft (bij die van mij).
                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Hm, dat valt me dan toch tegen van zo'n merk.

Comment

Troost je , m'n Enzo Tempo heeft d'r ook last van. Regelmatig kan ik daar de stopwatchfunctie van bijstellen. Zou je toch niet verwachten van een horloge in die prijsklasse.

Comment

lol, ik nog zoeken ook! :-)

http://www.klachtenoplossing.nl/klac...ge-enzo-tempo/

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                    X