Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spaarloon, verlof?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Spaarloon, verlof?

Hellup. Ik kom er niet helemaal uit.

De Peking-trip van komend najaar duurt natuurlijk best lang. Die tijd moet ik wel vrijmaken, en deels doe ik dat door twee maanden onbetaald verlof op te nemen van mijn werk in loondienst. De werkgever werkt graag mee, dus dat is allemaal prettig geregeld. Maar het leidt tot een salarisgat van twee maandinkomens. Dat gat overbrug ik met spaargeld, om de vaste lasten te dekken in de tijd dat ik weg ben.

Nu open ik bij toeval eens een envelop van de spaarloonregeling en zie een heel bruikbaar bedrag staan. Volslagen vergeten. Dus besteed ik er een rondje googlen aan, en het *lijkt* erop dat je spaarloon vroegtijdig (dus eerder dan 48 maanden) mag opnemen voor een onbetaald verlof.

Maar klopt dat wel? Of geldt het alleen als je spaart via een levensloopregeling? Ik word er niet veel wijzer van. De ene site zegt dit, de andere site dat. Iemand die hier meer over weet?
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Dit lijkt me een vraagje voor de belastingtelefoon ....
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ha, die Gummers;

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
      ....Nu open ik bij toeval eens een envelop....
      [krijgt visioen van Patje's brievenbus]
      Scherven brengen gelul.

Comment

Die brievenbus van Patrick? De vuilniszak eronder en 1x per maand wegkieperen?

Nog steeds zo idd.
        www.tuningparts.nl

Comment

Brun, lui kreng...

http://www.belastingdienst.nl/zakeli....html#P43_5081

"Onbetaald verlof
          Wanneer een werknemer tijdens zijn dienstverband (gedeeltelijk) onbetaald verlof opneemt, mag hij, ter compensatie van het loon dat hij mist als gevolg van dat verlof, spaargelden opnemen. De werknemer mag maximaal 50% opnemen van het bedrag waarmee het loon wordt verminderd. Bij de berekening van het loon dat wordt gederfd, moet worden gekeken naar het brutoloon zoals dat ook geldt voor toepassing van de diensttijdvrijstelling.

http://www.belastingdienst.nl/zakeli....html#P96_9947
          Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja, w220, die had ik inderdaad ook. Maar andere sites schreven weer dat het alleen voor de loopbaanregeling gold. Vandaar...
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik denk dat de berichtgeving op de site van de belastingdienst duidelijk genoeg is, en doorgaans juist.

Maar als je bij de bank waar de rekening loopt het navraagt of gewoon een deblokkeringsverzoek doet, dan ben je er snel genoeg achter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                Ja, w220, die had ik inderdaad ook. Maar andere sites schreven weer dat het alleen voor de loopbaanregeling gold. Vandaar...

Ach, hier schrijven ze ook dat een BX jevanhet is.....
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                  Ach, hier schrijven ze ook dat een BX jevanhet is.....
                  Dat is het ook natuurlijk! :-)

Comment

@brun

Je kan toch wel even voor die 2 maanden wat van je schrijversbonus afsnoepen? :-)
                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Working...
                    X