Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verlaten Locaties

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Verlaten Locaties

Ik zocht eigenlijk het draadje wat we hier over hadden, maar misschien was dat wel Gummen 1.0. Daar zaten supergave foto's tussen van verlaten industrie en oude legerbasissen etc. Kootwijk ging het bijvoorbeeld ook over, en de desolate omgeving van Tjernobyl

Nu zag ik op geenstijl wat langskomen over Skrunda1, een oude Sovjet radarbasis in Letland, wat te koop staat.

Foto's van dit soort gebouwen met veel verhalen zijn altijd gaaf, dus hierbij:

http://www.kappas.fi/skrunda1/
    http://www.flickr.com/photos/kappas/page3/

als iemand het originele draadje nog kan vinden, post het maar hieronder.
    Last edited by Scudetto; 05-02-10, 16:21.
    Forza!

Ja, cool dat soort dingen.
    Alleen vind ik deze lokatie niet zo gaaf.

Je vindt veel van dit soort plekken bij die urban photography sites. Ouwe fabriekshallen enzo.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

GODMILJAAR, post dan een linkje ouwe kabouter!

*doet het ff voor*
      http://www.urbanadventures.eu/
      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Desolation Row Taiwan

Comment

Moet ik de Чорнобиль plaatjes nog eens reposten voor de geïnteresseerden?

Comment

Die huizen (?) op dat linkje van Pauper zouden zo in Lost kunnen worden gebruikt :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pauper Bekijk bericht
              lijkt wel zon alternatief wijkje voor 2 maal balkenende pvda'ers uit de door belastinggeld betaalde adviesbureau sector ;-)

misschien wel de glazen bol op de aanstaande schoonmaak en revolutie
              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Vaag project die in taiwan. Door onenigheid is het project zelfs nooit afgemaakt. Via google maps is het ook te zien:
                http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=2...05676&t=k&om=1
                Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                  Moet ik de Чорнобиль plaatjes nog eens reposten voor de geïnteresseerden?
                  dat is Tjernobyl toch? Gaarne. :)
                  Forza!

Comment

Чорнобиль is Oekrains en betekent Chornobyl. Tsjernobyl is een vertaling uit het Russisch, waar de uitspraak iets anders is. In Oekraine spreekt men altijd over Чорнобиль of Chornobyl.

Hier staan mijn plaatjes:

http://picasaweb.google.com/LennartA...uropaTour2008#

Vanaf foto 37 is het Oekraine, eerst L'viv, vanaf foto 57 Kyiv, vanaf foto 110 t/m foto 175 zijn we in Чорнобиль, daarna nog een beetje in Kyiv, vervolgens Odesa, Moldavie, Roemenie en Budapest, mocht je de rest van mijn vakantiefoto's ook willen zien :-).

Hier alvast een 'trailertje':

Comment

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Erg impressive om die foto's te zien Lennart! Mag ik vragen hoe je daar zo komt? Je kan er toch niet "zo" heen?

Comment

Zat toevallig gister wat foto verslagen te lezen over Chernobyl en de omgeving. Redelijk bizarre omgeving. Soort van teletijd machine.

Oorspronkelijk geplaatst door 325iRallyDriver Bekijk bericht
                          Erg impressive om die foto's te zien Lennart! Mag ik vragen hoe je daar zo komt? Je kan er toch niet "zo" heen?
                          Doorgaans met georganiseerde rondleidingen.

Soort van ramptoerist speel je dan.

Comment

Indrukwekkende foto's inderdaad. Bizar zo'n leeg en vervallen pretpark.

die M5 is helemaal om te janken trouwens. :)
                            Forza!

Comment

Ja, gaaf dit. Terecht dat we dit draadje hier nog eens doen!!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 325iRallyDriver Bekijk bericht
                                Ik ben naar Kyiv gereden met mijn eigen auto, wat een avontuur op zich is natuurlijk, en van te voren gewoon gegoogled op excursies naar Tsjernobyl.
                                Uiteindelijk heeft de directeur van een hostel in Kyiv het voor ons geregeld.
                                Van te voren moet je allerlei documenten kopieren en vragenlijsten invullen en die faxen. Je wordt dan gescreend door de Oekrainse 'KGB', want de exclusion zone is behoorlijk zwaar beveiligd. Je kan er niet ff heen rijden en zeggen dat je ff de ramp komt bekijken.
                                Het is wel relatief kostbaar, Kyiv is sowieso niet erg goedkoop. Wij hadden aan de ene kant de pech, maar aan de andere kant het geluk dat we de enige waren die dag. We hadden dus een busje en een gids helemaal voor oons zelf. Dat kostte wel $ 250,- p.p, zo'n € 180,- toen, maar we hadden daarvoor wel een busje wat een 8 uur 's ochtends in Kyiv oppikte en ons ruim 100km verder naar Tsjernobyl bracht, de hele dag 100% voor ons klaar stond en alle vragen wilde beantwoordde die we hadden en uiteindelijk waren we weer om 17.00 in Kyiv terug. We vonden het elke Hryvna waard! :-)

Je kan het ramptoerisme noemen, maar dat is wel erg kort door de bocht en een beetje rare opmerking vind ik. Het is wel even iets anders dan een kijkfile of zoiets. Mijn doel was iets meer te weten komen van deze toch wel zeer opmerkelijke gebeurtenis in onze nabije geschiedenis en eens de verhalen horen van de mensen zelf en niet via de Westerse media. Ik kan je vertellen dat ik daar toch wel heel erg anders tegenaan ben gaan kijken. De berichtgeving over de ramp in het Westen is niet bepaald objectief geweest, maar het is wel een feit dat de Russen natuurlijk de bevolking destijds behoorlijk hebben voorgelogen. Zeer interessante gesprekken gehad met de gids die dag!

Comment

ramp+toerisme=ramptoerisme? is toch nix korts door de bocht aan ? ;-)

maakt niet uit verder jij liever dan ik in de straling daar ;-)
                                  Last edited by motroosje; 05-02-10, 10:25.
                                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Ja Mottie, Lennart is een lichtend voorbeeld en was het stralend middelpunt...
                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Nou Lennart heeft de situatie anders netjes kernachtig samengevat.

BTW die kat die sigaretten verkoopt ; fantastisch (vrijwel alle fotos zijn trouwens mooi te noemen)
                                      Last edited by M4; 05-02-10, 15:40.

Comment

Gummen groupbuy?

RIGA - In Letland wordt vrijdag een complete stad geveild. Het gaat om het geheel verlaten Skrunda-1 dat tijdens het Sovjettijdperk dienst deed als radarbasis. Er kan geboden worden vanaf 150.000 lat (ongeveer 210.000 euro), aldus het veilingbedrijf donderdag.

De spookstad bevindt zich 150 kilometer ten westen van de Letse hoofdstad Riga, vlakbij de 'echte' stad Skrunda. De gelukkige koper van Skrunda-1 wordt eigenaar van 45 hectare grond, tien appartementsblokken, twee nachtclubs, een winkelcentrum, een kinderdagverblijf en een saunacomplex. De gebouwen zijn door gebrek aan onderhoud enigszins vervallen. Toch hebben al verscheidene bedrijven interesse getoond in de spookstad.

De stad was een van de vele afgesloten gemeenschappen in de voormalige Sovjet-Unie die dienst deden als militaire of wetenschappelijke basis. Van 1944 tot 1991 maakte Letland deel uit van het uitgestrekte Sovjetrijk. De laatste Russische militairen verlieten Skrunda-1 in 1999. (ANP/AFP)
                                        fka v164

Comment

Gaaf en jammer. Ik was 2 jaar geleden in Riga en heb dit helaas gemist.

Comment

leest nou gewoon niemand de post waarmee ik dit draadje heb geopend? :(
                                            Forza!

Comment

Ach dat komt hier wel vaker voor Scudetto:-)
                                              2 x ouwe premium meuk
                                              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Ja, behalve als je ineens je standpunt over FWD vs RWD verandert. Dan weet ineens iedereen je post uit begin 1996 te vinden. :)
                                                Forza!

Comment

Rofl :-)))
                                                  2 x ouwe premium meuk
                                                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Zitten daar ook foto's van St Petersburg bij? Dacht wat te herkennen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                      leest nou gewoon niemand de post waarmee ik dit draadje heb geopend? :(
                                                      Natuurlijk niet, wat stond daar dan :-)
                                                      fka v164

Comment

Gave foto's, maar de topic titel deed me vreemd genoeg aan Harry en Tux denken.. Of een 1-serie rijders mini meet.....

Comment

Shit is Rc me net voor, net nadat ik het 'homosexualiteit draadje' had gelezen was dat mijn eerste gedachte bij deze topictitel.

* must get a life *
                                                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Als je verlaten plaatsen wil zien moet je eens wat vaker in het gummen café komen.....
                                                            Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

*VVDG't nog even door*

http://www.vananaarbeter.nl/actueel/...entilburg.aspx

In verband met onderhoudswerkzaamheden aan het wegdek zijn de parkeerplaats Hooge Aard en verzorgingsplaats Raakeind op de A58 voor alle verkeer afgesloten
                                                              Verzorgingsplaats! :)
                                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                                *VVDG't nog even door*

http://www.vananaarbeter.nl/actueel/...entilburg.aspx

Verzorgingsplaats! :)
                                                                Je stond er dus voor niks met je broek op je knieën begrijp ik.

Maar je had natuurlijk Paco even kunnen bellen voor een andere locatie.
                                                                Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Working...
                                                                X