Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amstelgoldrace 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Amstelgoldrace 2010

Ik vroeg me af of er nog meer gummers zijn die de hel van het zuiden gaan trotseren komende april. De Amstelgoldrace toerversie.

Voor mij wordt het de derde keer. Één keer de 125 kilometer, en één keer de 150 km. Mijn ervaring is dat de 150 een klap zwaarder is dan de 125. Je hebt een stuk of zeven colletjes meer, en bovendien telt een aantal colletjes in de 150 niet eens mee als col, terwijl dat wel in de 125 gebeurt.
    Traditioneel (voor zover je van traditie kunt speken na twee keer) is het weer kloten. Slagregens met lage temperaturen. De moraal (wielertaal voor moreel) wordt echter opgekrikt door de grote groep mensen en de saamhorigheid. Ook de mensen langs het parcours aan het einde geven je extra energie. De Fromberg, Keutenberg, Cauberg, noem maar op. Allemaal met een eigen karakter.

Dit jaar was het weer moeilijk inschrijven. 15000 inschrijvingen in 40 minuten geloof ik. Bovendien middels een website dit zwaar overbelast was.

Skipper en ik hebben ons in ieder geval ingeschreven met nog twee man.

Als er gummers zijn die momenteel alleen rijden, kunnen ze natuurlijk bij ons voegen.

Dit is de route:

Kan je wel een biertje aangeven ergens langs de Terblijterweg? ;)
    '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Zou ik zeer op prijs stellen! :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
        Zou ik zeer op prijs stellen! :)
        Onderweg bier drinken?
        <is verbaasd>

Comment

Nee, hoor. Dat gebeurt niet.
          Dan rijd ik hem niet meer uit.

Vorig jaar zag ik wel iemand met een sigaret in zń mond staan terwijl hij zń band verwisselde. Dat snap ik ook niet, dat je een sigaretje kan roken tijdens zo'n rit.

Comment

Dit jaar was het weer moeilijk inschrijven. 15000 inschrijvingen in 40 minuten geloof ik. Bovendien middels een website dit zwaar overbelast was.
            29 minuten. En 2 servers zijn er in de eerste 5 minuten uitgeklapt, maar zijn zo geconfigureerd dat ze automatisch opnieuw opstarten. Ben je wel je sessie kwijt helaas als je net aan het inschrijven was op die server.
            Volgend jaar laat ik 8 servers inzetten, maar we hadden niet gedacht dat het zo druk zou zijn. Vorig jaar had de site hele grote problemen, vandaar mijn betrokkenheid dit jaar. Was het beste wat ik kon doen in redelijk korte tijd :-)
            En nu al klaagden mensen dat de inschrijving zo snel gesloten was. Helaas, meer dan ca. 12000 mensen mogen niet meedoen. Als ik 8 servers laat inzetten dan is de inschrijving in een kwartier klaar...
            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Wij gaan ook met een groep van 7 man die kant op om de 150km te rijden. De leukste, maar tegelijk ook weer de drukste afstand.

Vind het een gaaf evenement, maar wel HEEL erg druk. Ik ben zelf zeker geen ster, maar het is wel duidelijk dat dit een rit is waar mensen ongetraind aan mij doen. Komt er een heuveltje en een groot deel komt niet omhoog en blokkeert de weg.

Die inschrijving heb ik sterk mijn twijfels over. Er mogen in totaal 12.000 mensen rijden, maar ze zullen nooit 12.000 startbewijzen in de vrije verkoop hebben. Grote sponsoren zullen het merendeel van de kaarten hebben schat ik zo in. Straks krijg je weer een startbewijs bij de Eneco als je groene stroom neemt, een startbewijs als je drie kratten Amstel koopt, etc etc. Dit verklaart natuurlijk het zeer uiteenlopende startveld. Dat startveld maakt de Amstelgoldrace uniek (positief en negatief).

Kortom, ik zie er nu alweer naar uit! Voor die tijd nog proberen wat andere tochtjes te rijden, want voorlopig is de conditie dramatisch. Naast de AGR staat ook Tillf-Bastogne-Tillf op het programa en hopenlijk nog een mooie alpen col (of meerdere).

Comment

Is de Tiff-Bastogne-Tiff nog open? Die zou ik namelijk ook graag eens rijden?

Wanneer is dat en, we kunnen nog een Gummen-team inschrijven natuurlijk

Comment

Ik heb trouwens gehoord dat Heineken medewerkers ruim eerder konden inschrijven met vrienden en kennissen. Een collega van me had al ver voor de opening van de inschrijving zijn startbewijs.

Wel lullig voor zo'n evenement.

Comment

Ik dacht te lezen dat zelfs daginschrijvingen bij Tillf - Bastogne - Tillf kunnen. Zal er eens goed naar gaan kijken als je dat nu zo zegt.

Comment

Is gewoon nog beschikbaar:

http://www.sport.be/cyclingtour/tilf...tilff/2010/nl/

Comment

Thanks! Nog geintereseerden die ook mee willen rijden?

Comment

Die rit in Bastogne ziet er wel leuk uit, maar meer dan 72km ga ik niet doen :)

Wel leuk met al die colletjes. Die hebben we hier in Brabant niet.
                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Team Gummen 2010

Wie gaan TBT rijden?
                            http://www.sport.be/cyclingtour/tilf...tilff/2010/nl/

Edwin, zorg jij voor een Seat volgauto? ;)
                            Last edited by Tomstr; 07-02-10, 23:08. Reden: link toegevoegd
                            De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

even lijstje maken;

Team Gummen / Tilff - Bastogne - Tilff 2010

- Paco 72km
                              - Skipper
                              - Tomstr 136km
                              - broerTomstr 136km
                              - K33Z ??
                              - Scuderia ??
                              De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Count me in!

Comment

- Paco 72km
                                  - Skipper
                                  - Tomstr 136km
                                  - broerTomstr 136km
                                  - K33Z 136km
                                  - Scuderia ??

Comment

Dan gaat mijn voorkeur uit naar de 72. Beetje lafjes, maar ik heb dan nog een beetje de schrik in de benen van de AGR 150.

Comment

Anders iedereen gewoon 72km? Wel zo gezellig.

Joshua of Edwin, we hebben een materiaalwagen nodig! :D
                                      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Deze oudere jongere is van de partij de 17e april. Op de 150 km om meer precies te zijn.
                                        T'is voor mij de eerste keer, dus ik ben erg benieuwd. Rij de AGR als voorbereiding voor Alpe d'HuZes samen met 7 teamleden die, net zoals ik, net op tijd waren om een startbewijs te bemachtigen.
                                        De week erna rij ik Klimmen- Baneux - Klimmen en in mei de Steven Rooks Classis. Dus iedereen is gewaarschuwd :)
                                        Last edited by levensnevel; 08-02-10, 17:53.
                                        Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+83K km

Comment

Ik doe sowieso de 136km met mijn schoonvader.

Comment

Even hier kijken heren Gummers
                                            http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=4539
                                            De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Heren, ik ben erbij en ben voorstander van de 136 km. Ik heb hem al even op de Tacx gereden en de moeilijkheidsgraag is vergelijkbaar met AGR. Dat moet dus lukken.

Mochten jullie liever voor de 72 willen gaan haak ik uiteraard ook gewoon aan.

Ik schrijf me morgen even in

Comment

Vooruit, doe ik ook de 136.
                                                Als Paco nog even z'n zinnen verzet, doen we allemaal dezelfde afstand.

Comment

Dit gaat leuk worden, Team Gummen begint serieuze vormen aan te nemen.

Via de wandel(fiets?)gangen heb ik begrepen dat Cavallino de volgauto gaat rijden. :)

- Paco 72km
                                                  - Skipper 136km
                                                  - Tomstr 136km
                                                  - broerTomstr
                                                  - paTomstr
                                                  - K33Z 136km
                                                  - spK33z 136km
                                                  - Scuderia 136km
                                                  Last edited by Tomstr; 09-02-10, 22:07. Reden: deelnemerslijst toegevoegd
                                                  De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Ja, haha. Ben ik zeker de enige die dan 72km gaat rijden.

Dacht het niet.

En dat dan de rest van m'n leven op gummen horen zeker ;)

136km... ik weeg 100kg, man! En dat op zo'n klein kutzadeltje. LOL
                                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Paco, ik weeg 104
                                                      Skipper komt ook in die buurt.

Nog even sonjabakkeren en we blaffen zo die heuveltjes op.

Comment

Sonjabakkeren, duurtrainen en een rollenbank doen wonderen.

Aan de slag!

Gratis trainingsprogramma vind je hier;
                                                        www.polarpersonaltrainer.com
                                                        De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Nee, ik kom die bergjes wel op. De power en conditie zijn in de basis wel aanwezig.
                                                          Maar langer dan 70km en m'n reet en zak beginnen serieus zeer te doen. En dan ben je pas op de helft...

En nee, ik ga niet afvallen hiervoor. Met een vetpercentage van rond de 14-15% vind ik het wel goed zo.
                                                          Ik hoeft niet zo'n scharminkel te worden als sommige anderen hier ;)
                                                          Last edited by PACO; 09-02-10, 22:50.

Comment

Paco, ik weeg 104
                                                            Skipper komt ook in die buurt.

Nog even sonjabakkeren en we blaffen zo die heuveltjes op.
                                                            Ghe, ghe, ghe ... guess who's in town ... tipje: ik ken je broer en je huidige prestaties op de fiets ...
                                                            Too short, to tall
                                                            it doesn't matter, one size fits all,
                                                            zu groß, zu klein,
                                                            der Schlagbaum sollte oben sein!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adu Bekijk bericht
                                                              Ghe, ghe, ghe ... guess who's in town ... tipje: ik ken je broer en je huidige prestaties op de fiets ...
                                                              Die Ferrari-rode Porsche in je avatar geeft het wel een beetje weg, Adu :)

Stel je even voor aan de overige gummers zou ik zeggen. Moet je in het topic "Voorstellen" een nieuw draadje maken ala Skipper

Comment

De Amstel Gold Race....

In een ver verleden ben ik daar eens gaan kijken. Met een club vrienden een huisje gehuurd in Simpelveld.

Alleen maar bier hijsen.

Geen fiets gezien.

LOL :-)

Comment

Working...
                                                                X